Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiltit, herkät ja empaattiset ihmiset. Millaista elämänne on?

Vierailija
04.12.2022 |

Oliisi kiva kuulla

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä taistelua pahojen (näsien) kanssa.

Vierailija
2/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta seurattuna vaikuttaa olevan stanan vaikeaa ja kuluttavaa kun aina ajatellaan vain muita eikä koskaan itseä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni on hyvää ja mielenkiintoista. Olen jo kauan sitten oppinut omat rajani. En anna kenenkään ylittää niitä ja käyttää itseäni hyväksi.

Vierailija
4/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itmin äsken kun tiskirätti tippui lattialle ja tunsin kuinka sitä varmasti sattui.

Vierailija
5/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää on ja olen onnellinen.

Ainoa ongelma on välillä, että töissä on joukko ihmisiä, joita ärsyttää se, että en ole heidän mielestään tarpeeksi jämäkkä ja toisaalta jos sanon mielipiteeni tai otan tilaa samalla tavalla kuin muutkin. Heitä myös ärsyttää jos en provosoidu v*ttuilusta ja se, että en lähde mukaan peen jauhantaan.

Vierailija
6/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivusta seurattuna vaikuttaa olevan stanan vaikeaa ja kuluttavaa kun aina ajatellaan vain muita eikä koskaan itseä.

Mistä sinä sen tiedät. Keskity vaikka ihan omiin asioihisi. Ei kenekään tarvitse olla kateellinen ja katkera mulgero. Ihan oma valinta.

Vierailija
7/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä paskaa

Vierailija
8/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin vaikeaa. Sisällötöntä, kommunikointiyrityksiini ei vastata.

Yksinäistä.

Vierailija
9/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä sen tiedät. Keskity vaikka ihan omiin asioihisi. Ei kenekään tarvitse olla kateellinen ja katkera mulgero. Ihan oma valinta.

Vaikea olla seuraamatta kun työpaikalla on tuollainen jalkoihin jäävä kynnysmatto joka mm. ei osaa sanoa muille ei. Olen kaikkea muuta kuin kateellinen tai katkera, hoidan myös ihan itse omat työni.

Vierailija
10/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäni on hyvää ja mielenkiintoista. Olen jo kauan sitten oppinut omat rajani. En anna kenenkään ylittää niitä ja käyttää itseäni hyväksi.

Tämä. Olen kiltti herkkä ja empaattinen, mutta en tyhmä.

Vaadittaessa olen hyvinkin jämäkkä ja rajani tiedostan aina. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä ettenkö voisi olla herkka ja kiltti ja empaattinen. Kiltti voi olla olematta alistuva ja hyväksikäytettävä. Empaattinen voi myös olla tulematta käytetyksi ja pyöriteltäväksi.  Herkkä olen ollut aina.

Vierailija
11/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Olen kiltti herkkä sekä empaattinen ja tarvittaessa jämäkkä ja tiedostan aina rajani ja annan ne myös tietää.

Kiltti herkkä ja empaattinen ei tarkoita kynnysmattoa, kynnysmatto on vätys ja tahdoton. Sitä en minä ole.

Ei se, että pitää huolen siitä ettei rajojen yli kävellä tarkoita sitä etteikö voisi olla kiltti tai herkkä tai empaattinen. Ne eivät sulje toisiaan pois.

Se, että haluan läheisilleni ja ystävilleni ja kaikille muillekin hyvää, ei tarkoita sitä että asetun ylikäveltäväksi. Se, että olen empaattinen on vahvuus, empatian puute kielii ongelmista.

Herkkyys ei ole negatiivinen eikä paha asia.

Ihmiset ajattelee omituisen mustavalkoisesti. Jos et ole sitä niin automaattisesti olet tätä. Mitään välimuotoa ei ole.  Kummallinen tapa ajatella. 

Vierailija
12/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäyttämistä. Olen täynnä vihaa ja katkeruutta. 

Vierailija
13/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menee, kun opin sanomaan ei ja lähtemään pois epämiellyttävistä tilanteista. Nyt menee hyvin, kun on töissä tosi vähän asiakaspalvelua, teen suunnittelutöitä. Vältän ruuhkaisia paikkoja ja aikoja ihan missä tahansa ja en lue av:lta - enää - aloituksia, jotka eivät miellytä ja pitkälti pysynkin täältä ja ip-lehtien sivuilta jo pois. En lue mitään lehtien valituspalstoja ja yleisönosastoja. Välttely toimii osaltani siis hyvin.  Tietysti se, että sovin otsikon kuvaukseen, on vain oma mielipiteeni. 

Vierailija
14/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut vetämään rajoja nopeasti vaikeille ihmisille. Ilmeisesti kuitenkin vanhoista raskaista kokemuksista sydämeni on jotenkin murtunut ihan fyysisestikin, vaikka lääkäri ei ole vielä löytänyt selvää vikaa. Stressi ja henkinen järkytys tuo sydämeen kiristävää kipua, joka vie voimat.

Osaan sanoa huonosta kohtelusta suoraan, mutta konfliktin jälkeen olen henkisesti ja fyysisesti niin heikossa kunnossa, että mieluummin vältän riitoja. Vältän ilkeitä ihmisiä.

Ulkoisesti pärjään, mutta sisältä ole murskana. On ollut niin raskaita kokemuksia ihmisistä. Onneksi voin työskennellä nykyään etänä ja voin itse säädellä sitä minkä verran olen ihmisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
15/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla elämä on oikein mukavaa. Lähipiiri on samantyyppisiä ihmisiä.

Ilkeitä ihmisiä tulee välillä vastaan mutta harvoin heidän kanssa ystävystyn, vaan karttelen heitä. Olen kyllä tosi sosiaalinen ja suurin osa ihmisistä on kivoja.

Vierailija
16/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistakaa alapeukuttajat pitkä paska!!!!!!

Vierailija
17/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Olen kiltti herkkä ja empaattinen, mutta en tyhmä.

Vaadittaessa olen hyvinkin jämäkkä ja rajani tiedostan aina. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä ettenkö voisi olla herkka ja kiltti ja empaattinen. Kiltti voi olla olematta alistuva ja hyväksikäytettävä. Empaattinen voi myös olla tulematta käytetyksi ja pyöriteltäväksi.  Herkkä olen ollut aina.

Mä taas valitettavasti olen myös tyhmä. Ja naivi. Nykyään olen täysin erakoitunut koska en kuitenkaan osaa pitää puoliani, joten parempi sitten vältellä ihmisiä. Varsinkin miehiä. Nehän metsästää juuri tällasia kynnysmattoja. Joten vastaus kysymykseen on, että elämäni on ollut kamalaa, olen masentunut ja yksinäinen.

Vierailija
18/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmissuhteeni ovat nykyään hyviä kun olen elämänkokemuksen myötä oppinut karsimaan pois myrkylliset ihmiset. Käytän aikani asioihin jotka tuottavat onnellisuutta itselle ja läheisille.

Vierailija
19/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäistä ja kurjaa. Empaattisuuteeni suhtaudutaan torjuvasti ja vihamilisesti. Minua pidetään lapsellisena ja sinisilmäisenä. En muutu, haukkukaa vaan. Olen sitten yksin ja lepertelen koiralleni ja kukilleni.

Vierailija
20/50 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea olla seuraamatta kun työpaikalla on tuollainen jalkoihin jäävä kynnysmatto joka mm. ei osaa sanoa muille ei. Olen kaikkea muuta kuin kateellinen tai katkera, hoidan myös ihan itse omat työni.

Mikä sitten pistää vihaamaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän