Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesari, sotkuinen koti on ihgu

Vierailija
04.12.2022 |

Häpeämätön sotku on parempi kuin puhdas koti. Sotkuinen koti on punk.

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme öyhötys täällä jollakulla on siitä, että kodin siisteyden tavoittelu olisi joku luokkataustan symboli? Kyllä kaikki normaalit ihmiset taustaan katsomatta viihtyvät parhaiten siistissä kodissa. "Koulutetun yläluokan sotkuisuutta" voi olla ehkä se, että flyygelin päältä ei ole viitsitty kuukauteen pyyhkiä pölyjä, ja kirjoituspöydällä on sekava pino tutkielmamateriaaleja. Vaatekasat pitkin lattioita, haisevat ylitursuavat roskakorit sekä pöydät täynnä pesemättömiä astioita sen sijaan kertovat, että yksilöllä tai perheellä on ongelmia, joihin kannattaisi pyytää apua. Sotkuinen koti on riskitekijä mm. tulipalossa; vaate- ja roinakasat (muovit) palavat roihuten, ja voivat estää pääsemästä ajoissa ulos palavasta talosta.

Vierailija
62/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

deittisovelluksissa pitäisi näkyä livekuvaa asunnosta. osaisi varoa mt-ongelmaisia sotkijoita

Tämä on oikeasti kamalaa. Itse olen erittäin hygieeninen, aina ollut. Olen erittäin kaukana hamstraajasta ja minulle siisti ja puhdas koti on itsestäänselvyys. Ja koska se on minulle itsestäänselvyys, en aina välttämättä muista, että kaikille se ei ole... en ikimaailmassa seurustelisi sotku-lika-miekkosen kanssa. En, vaikka hän olisi itse unelma. En vain hyväksy sotkuista ja likaista elämäntyyliä.

Ps. Jatkan: aina olen siivonnut ihan yksin, ikinä kukaan ei auta siinä. En tosin tarvitse mitään apua kotini siistinä pitämiseen. Minulla ei ole ikinä käynyt siivoojaa edes yhtä kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta on tullut politiikkaa. Jos feministit ei halua siivota, kun se on toksista patriarkan sortoa, niin eihän siinä sitten mitään. Ovat sitten vapautuneita kotihäpeästään, hyvä👍

Vierailija
64/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ou jee mä oon niin muodikas, kun en oo siivonnu kolmeen kuukauteen...

Vierailija
65/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ou jee mä oon niin muodikas, kun en oo siivonnu kolmeen kuukauteen...

No niinpä. Näin sitä pääsee laiskakin trendin harjalle tekemättä mitään. Ja saa samalla vähän nakerrettua sitä patriarkaalista riistorakennettakin win-win :)

Vierailija
66/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peterson kehoittaa siivoamaan huoneesi. Hesari taas sotkemaan. Kumpi parempi järjestys vai kaaos?

Peterson on oikeassa. Kun kämppä on sotkussa, se ahdistaa ja kun se on siisti, mielikin on huomattavasti parempi.

Vierailija
67/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas yksi uusi referenssiartikkeli mitä käyttää, kun hesarin feissarit tunkevat iholle myydäkseen vasemmistolehteään

Vierailija
68/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peterson kehoittaa siivoamaan huoneesi. Hesari taas sotkemaan. Kumpi parempi järjestys vai kaaos?

Peterson on oikeassa. Kun kämppä on sotkussa, se ahdistaa ja kun se on siisti, mielikin on huomattavasti parempi.

Meitä on moneksi. Meillä on nimittäin supersiistiä silloin, kun olen ahdistunut ja huonoissa henkisissä kantimissa. Silloin siivoan maanisesti. Sitten kun voin paremmin, niin siedän sotkua paljon paremmin.

Vierailija
69/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli postmoderni-logiikka on tämä. Jos likainen kämppä ahdistaa, syy ei ole likaisessa kämpässä, vaan siinä, että patriarkaainen kasvatus saa ihmisen tuntemaan kotihäpeää. Kun toksisen kotihäpeä-tunne on voitettu,

ongelma on ratkaistu. Likainen kämppä ei enää häiritse.

Vierailija
70/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli postmoderni-logiikka on tämä. Jos likainen kämppä ahdistaa, syy ei ole likaisessa kämpässä, vaan siinä, että patriarkaainen kasvatus saa ihmisen tuntemaan kotihäpeää. Kun toksisen kotihäpeä-tunne on voitettu,

ongelma on ratkaistu. Likainen kämppä ei enää häiritse.

Spede tulee mieleen tuosta🤔

Vierailija
71/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristallikissa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en ymmärrä, varsinkin kun nykyään selkeästi elämänhallinta on ongelma, niin mielestäni ois hyvä jakaa neuvoja miten helppoa koti on oikeasti pitää siistinä, lähinnä riittää että säännöllisesti tiskaa, imuroi ja vie roskat ulos...

On pakko kysyä luokkataustaasi? Minulla on se tunne, että näin ajattelevista naisista suurin osa on matalahkosti koulutetuista kodeista, joissa vanhemmat ovat eläneet hyvin ajatusköyhää, sellaista ankean säntillistä elämää.

Minusta juttu oli täyttä asiaa! Ihan ihme, että kodin muka pitäöisi olla esim. järjestyksessä. Varsinkin koko ajan.

Ylemmistä sosiaaliluokista tulevat naiset eivät ole kiinnostuneita siivoamisesta ja osa saattaa toki olla järjestelmällinen mutta jos ei ole sitä luonnostaan, ei ole niin alemmuudentuntoinen, että kokisi tarpeelliseksi siivota "kelvatakseen'" muille. Ei minua ainakaan haittaa, jos joku ei pysty sen takia olemaan kaveri, ei ole minun silmissäni mitään sellainen ihminen.

Ylemmän sosiaaliluokan ihmisillä hyvin harvoin on sotkuisia koteja. Mikäli itseä ei siivoaminen nappaa, niin sitten hankitaan kotiin siivouspalvelua. En katso kuuluvaksi ylempään sosiaaliluokkaan esim. pienituloisia humanistiakateemisia.

Vierailija
72/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin etusivulla juttu nyt. Olenkin miettinyt että millaiset tyypit ostaa noita ''asenne''mukeja.

Vierailija
73/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

deittisovelluksissa pitäisi näkyä livekuvaa asunnosta. osaisi varoa mt-ongelmaisia sotkijoita

Toiset puolestaan välttävät ennakkoluuloisen ihmisen kohtaamisen sekä matalan koulutuksen henkilön, joka luulee, että diagnoosin tekemiseen riittää livekuva ihmisen kodista. Terveisin monta materiaalia hallitseva käsityöharrastaja ja mieleltään terve, joka ei arvostele yksioikoisesti toisten koteja eikä niputa mukaan dignooseja

Vierailija
74/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entropia, luonnonlakien mukaan kaaos voittaa. Sitä vastaan on turha taistella. Omat parhaat ideat luovalla alalla ovat syntyneet juuri sekamelskaisessa ympäristössä, joka toimii minulle virikkeellisenä. Toiset taas ovat kertoneet, että tarvitsevat kliinisen, lähes sairaalympäristön, jotta ajatukset kulkevat. Mitä väliä sillä loppujen lopuksi on, miltä toisen kodissa näyttää, kunhan asukas itse on tyytyväinen? Hyväkäytöksiset osaavat pitää suunsa kiinni ja jättävät tulkintansa tekemättä. Kontrolloivat haluavat muuttaa muut kaltaisikseen, koska erilainen on heille vierasta. Kaltaiset keskenään kimppaan ja sillä hyvä.

Vierailija
75/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä asuu kolme ihmistä, joilla kaikilla on omat siisteyskäsitykset. Minä olen siistein, tyttärellä on kesken monta käsityöprojektia ympäri asuntoa. Poika on sotkuisin, mutta hänen sotkut pysyvät omassa huoneessa. Välillä on haasteita, kun pitäisi saada edes joskus kunnolla siivottua. Ehkä joulun alla, nähtäväksi jää.

Uber-tarkka isäni käy meillä välillä siivoamassa ja se kyllä suoraan sanottuna vitut taa. Hän ei ehkä ole sisäistänyt ajatusta siitä, että jokainen määrittelee siisteystasonsa itse, vaan ainoa oikea tapa on hänen tapansa. Aina, kun meillä on juhlat tulossa, niin isä käy meillä juhlien aattona katsastamassa tilanteen... ja sanoo kyllä, jos jotain puutteita siisteydessä hänen mielestään on. En tiedä kummalta meistä puuttuu jokin palikka päästä, isältä, joka tekee niin vai minulta, kun sallin tuon tapahtuvan. Mutta en viitsi isän mieltä pahoittaa ja toisaalta hänen tapansahan on ainoa oikea...

Mitäs jos ottaiset sen ihan sellaisena, mitä se on? Eli auttamisen haluna. Voisit vaikka kiittää ja kehua lapsillekin, miten mukava isoisä on, kun jaksaa tulla auttamaan teitä.

Mutta kun en koe tarvitsevani apua. Meillä on ihan tarpeeksi siistiä meille. Koen tuon holhoavana, mä olen viisikymppinen!

Vierailija
76/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en ymmärrä, varsinkin kun nykyään selkeästi elämänhallinta on ongelma, niin mielestäni ois hyvä jakaa neuvoja miten helppoa koti on oikeasti pitää siistinä, lähinnä riittää että säännöllisesti tiskaa, imuroi ja vie roskat ulos...

On pakko kysyä luokkataustaasi? Minulla on se tunne, että näin ajattelevista naisista suurin osa on matalahkosti koulutetuista kodeista, joissa vanhemmat ovat eläneet hyvin ajatusköyhää, sellaista ankean säntillistä elämää.

Minusta juttu oli täyttä asiaa! Ihan ihme, että kodin muka pitäöisi olla esim. järjestyksessä. Varsinkin koko ajan.

Ylemmistä sosiaaliluokista tulevat naiset eivät ole kiinnostuneita siivoamisesta ja osa saattaa toki olla järjestelmällinen mutta jos ei ole sitä luonnostaan, ei ole niin alemmuudentuntoinen, että kokisi tarpeelliseksi siivota "kelvatakseen'" muille. Ei minua ainakaan haittaa, jos joku ei pysty sen takia olemaan kaveri, ei ole minun silmissäni mitään sellainen ihminen.

Mä luulen, että tässä on kyse myös siitä, että kommentoijat eivät ole lukeneet juttua.

Mi luin jutun. Kuvottava kaatopaikka, josta asuja vielä ylpeä. Keittiössä roskaa tåynnä joka taso. Sellainen kämppä, jonne voi yökkäämättä mennä vain Auri Katariina.

Ennen sentään hullut ymmärsivät hävetä. Nyt ne antavat haastatteluja lehteen ja kokevat ylemmyydentuntoa.

Vierailija
77/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi että juttu oli maksumuurin takana. Katsoin kuvat alusta ja se yksi huone ainakin oli hyvin kaukana normaalista sekamelskasta.

Talossa oli meneillään remontti.

Vaan ikuisuusremontti ei ollut syy roskavuoriin.

Vierailija
78/82 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmi että juttu oli maksumuurin takana. Katsoin kuvat alusta ja se yksi huone ainakin oli hyvin kaukana normaalista sekamelskasta.

Talossa oli meneillään remontti.

Vaan ikuisuusremontti ei ollut syy roskavuoriin.

Ei se ollut perimmäinen syy tavaravuoriinkaan. Asukas itse totesi jutussa että hänellä on tapana hamstrata ympärilleen liikaa tavaraa.

Vierailija
79/82 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riitti, kun luin pääkuvan mukissa olevan tekstin.

Sen valinta kertoo kaiken olennaisen tuosta asukkaasta, enempää niin hänestä kuin hänen kotinsa siisteydestä en halua tietää.

Vierailija
80/82 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että tässä on kyse myös siitä, että kommentoijat eivät ole lukeneet juttua.

Tämä on enemmän sääntö kuin poikkeus. Ei lueta juttua, jos juttu on edes osittain luettu, sitä ei ole ymmärretty. Sitten vaan raivoamaan nettiin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä