Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesari, sotkuinen koti on ihgu

Vierailija
04.12.2022 |

Häpeämätön sotku on parempi kuin puhdas koti. Sotkuinen koti on punk.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

deittisovelluksissa pitäisi näkyä livekuvaa asunnosta. osaisi varoa mt-ongelmaisia sotkijoita

Vierailija
42/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saastaisia mt-ongelmaisia viherhippejä. hyi

Säälittävä matalamman luokkatason kotitaustan t(ai nykyisenkin luokan) omaava kontrollifriikki mielikuvitukseton kuvatus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peterson kehoittaa siivoamaan huoneesi. Hesari taas sotkemaan. Kumpi parempi järjestys vai kaaos?

Vierailija
44/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

deittisovelluksissa pitäisi näkyä livekuvaa asunnosta. osaisi varoa mt-ongelmaisia sotkijoita

Saisit kätevästi karsittua kaikki huippuälykkäät ja luovat ihmiset sekaantumasta kaltaiseesi matelijaan. Hyvä!

Vierailija
45/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peterson kehoittaa siivoamaan huoneesi. Hesari taas sotkemaan. Kumpi parempi järjestys vai kaaos?

Hesari ei kehota sotkemaan. Hesarin yksi toimittaja on tehnyt jutun kotihäpeästä.

Vierailija
46/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu kolme ihmistä, joilla kaikilla on omat siisteyskäsitykset. Minä olen siistein, tyttärellä on kesken monta käsityöprojektia ympäri asuntoa. Poika on sotkuisin, mutta hänen sotkut pysyvät omassa huoneessa. Välillä on haasteita, kun pitäisi saada edes joskus kunnolla siivottua. Ehkä joulun alla, nähtäväksi jää.

Uber-tarkka isäni käy meillä välillä siivoamassa ja se kyllä suoraan sanottuna vitut taa. Hän ei ehkä ole sisäistänyt ajatusta siitä, että jokainen määrittelee siisteystasonsa itse, vaan ainoa oikea tapa on hänen tapansa. Aina, kun meillä on juhlat tulossa, niin isä käy meillä juhlien aattona katsastamassa tilanteen... ja sanoo kyllä, jos jotain puutteita siisteydessä hänen mielestään on. En tiedä kummalta meistä puuttuu jokin palikka päästä, isältä, joka tekee niin vai minulta, kun sallin tuon tapahtuvan. Mutta en viitsi isän mieltä pahoittaa ja toisaalta hänen tapansahan on ainoa oikea...

Vierailija
47/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tämä luokkajaottelu jopa siivouksen perusteella on? Meillä on aina ollut siistiä, kaikki ojennuksessa ja järjestyksessä ja olemme ties monennessa polvessa yliopiston käynyttä ja "suurmiestä" löytyy suvusta. Samoin on ystävien ja tuttavien kodit on aina olleet siistejä. Nyt tämä on käännetty niin, että vain alempi luokka on siistiä. Olen kyllä käsittänyt, että jokaisessa luokassa tulisi olla ihmisillä sen luokan ymmärrys, että kaikkea ei tarvitse jakaa kaikkien kanssa.

Vierailija
48/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko perimmäisenä tarkoituksena normalisoida sotkuisuutta, jotta tottuisimme tulijoiden erilaisiin siisteyskäsityksiin?

Vierailija
49/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hesari ei kehota sotkemaan. Hesarin yksi toimittaja on tehnyt jutun kotihäpeästä.

Uusi feministinen termi, kotihäpeä.

Vierailija
50/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noissa jutun kuvien perusteella vaikuttanut siltä, että olisi kysymys elämänhallintaongelmista. Ei ollut jätekasoja tai hamstrausta, ehkä liikaa tavaraa, mutta niinpä se tuntuu monella nykyään olevan. Kyllä ne oikeat kauhukämpät ovat vielä vähän sotkuisempia.

Vierailija
51/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus kun ei taas ymmärretä mistä tuossa jutussa oli kyse.

Tai kommentoidaan vaikka ei ole luettu.

Vierailija
52/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn elämään aikamoisessa kaaoksessakin, pitkiäkin aikoja, mutta yritän pitää siisteystason sellaisena, että kahden tunnin raivosiivoamisella kämppä on edustuskunnossa. Olen masentunut, eikä mulla muutenkaan ole kiinnostusta siivoamiseen, mutta tieto siitä, että kaaos on suhteellisen pienellä panostuksella hallinnassa auttaa. Auttaa siihen masennukseenkin.

Vierailija
53/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko perimmäisenä tarkoituksena normalisoida sotkuisuutta, jotta tottuisimme tulijoiden erilaisiin siisteyskäsityksiin?

Tulijoiden? Eiköhän heillä oloe matalien sos.luokkien kaltaisesti se siisteyden pakkomielle.

Vierailija
54/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, eikö siivoamatta jättäminen ole käytännössä sotkemista, ja mikä hemmetti on kotihäpeä?

Jos paikat on niin paskassa, ettei voi kavereita kutsua, niin ihan oikein, siitä kuuluukin olla häpeissään.

Asiat paranee siivoamalla, ei sillä, että alkaa miettimään kotihäpeä termiä, kuinka se on toksista patriarkan sortoa. Siitä ainoastaan sekoaa pää, koska kämppä ei sillä siivoudu.

Vierailija
55/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä asuu kolme ihmistä, joilla kaikilla on omat siisteyskäsitykset. Minä olen siistein, tyttärellä on kesken monta käsityöprojektia ympäri asuntoa. Poika on sotkuisin, mutta hänen sotkut pysyvät omassa huoneessa. Välillä on haasteita, kun pitäisi saada edes joskus kunnolla siivottua. Ehkä joulun alla, nähtäväksi jää.

Uber-tarkka isäni käy meillä välillä siivoamassa ja se kyllä suoraan sanottuna vitut taa. Hän ei ehkä ole sisäistänyt ajatusta siitä, että jokainen määrittelee siisteystasonsa itse, vaan ainoa oikea tapa on hänen tapansa. Aina, kun meillä on juhlat tulossa, niin isä käy meillä juhlien aattona katsastamassa tilanteen... ja sanoo kyllä, jos jotain puutteita siisteydessä hänen mielestään on. En tiedä kummalta meistä puuttuu jokin palikka päästä, isältä, joka tekee niin vai minulta, kun sallin tuon tapahtuvan. Mutta en viitsi isän mieltä pahoittaa ja toisaalta hänen tapansahan on ainoa oikea...

Mitäs jos ottaiset sen ihan sellaisena, mitä se on? Eli auttamisen haluna. Voisit vaikka kiittää ja kehua lapsillekin, miten mukava isoisä on, kun jaksaa tulla auttamaan teitä.

Vierailija
56/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikeasti kamalaa. Itse olen erittäin hygieeninen, aina ollut. Olen erittäin kaukana hamstraajasta ja minulle siisti ja puhdas koti on itsestäänselvyys. Ja koska se on minulle itsestäänselvyys, en aina välttämättä muista, että kaikille se ei ole... en ikimaailmassa seurustelisi sotku-lika-miekkosen kanssa. En, vaikka hän olisi itse unelma. En vain hyväksy sotkuista ja likaista elämäntyyliä.

Vierailija
57/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekakoti-positiivisuus on uusi kehopositiivisuus. Seuraavaksi elämän hallinnan menettäneet elme-positiivisuus, lastensuojeluun päässeet lasupositiiviset jne. Mädätys etenee👀

Vierailija
58/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulijoiden? Eiköhän heillä oloe matalien sos.luokkien kaltaisesti se siisteyden pakkomielle.

Mikäs ihme se on tuo sinun luokkapakkomielteesi? Luuletko, että kun asut siellä sotkuisessa kämpässäsi, väistellen rottia ja kissanraatoja, joku luulee sinun olevan boheemi yläluokkalainen?

Vierailija
59/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jessus kun ei taas ymmärretä mistä tuossa jutussa oli kyse.

Tai kommentoidaan vaikka ei ole luettu.

Todella hyvin on ymmärretty. Asiat paranee siivoamalla, ei sillä, että keksitään kotihäpeä -termejä.

Vierailija
60/82 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tuon kotihäpeän. Mulla se ei liity niinkään siisteystasoon. Meillä tehdään paljon käsillä ja se näkyy ja saa mielestäni näkyä, mutta meidän sisustuksesta paistaa köyhyys kilometrien päähän. Kaikki huonekalut on vanhoja (ei hyvällä tavalla) ja kulahtaneita, tekstiilit on haalittu ties mistä, kaikki on enemmän tai vähemmän nuhjuista. En ole etevä sisustamaan ja ihailen ihmisiä, jotka taikovat ties mistä kirppari- tai roskalavalöydöistä viihtyisiä koteja. Kaveripiirini on samasta sosiaaliluokasta, mutta välillä meillä käy muitakin ja silloin hävettää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi