Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon käytät rahaa jouluun

Vierailija
04.12.2022 |

Jos lahjoja ei lasketa mukaan, kuinka paljon teidän taloudessa käytetään rahaa jouluun ja mihin se menee? Ihan mielenkiinnosta mietin.

Ruokiin ja juomiin? Koristeisiin? Bensoihin/junalippuihin isovanhempien luo?

Kuinka paljon käytät rahaa jouluun

Vaihtoehdot

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap aloittaa: meillä kahden aikuisen perhe ja kutsumme jouluksi minun lähisukua. Koristeet löytyvät ennestään, joitain yksittäisiä kynttilöitä ostan. Kuusi tulee vanhempieni metsästä. Pukkia ei tarvita kun ei ole sen ikäisiä lapsia. Ruokia laitetaan vähän nytttäriperiaatteella, me jotain, sisarukseni tuovat mukanaan jotain. Näihin menee osaltamme max 100e. Alkoholia ei juurikaan kulu joten siihen ei mene rahaa.

Lahjoja kyllä ostamme sitten toisillemme ja lapsuudenperheille, niihin kuluu kyllä.

Vierailija
2/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat pois lukien alle 100€ ja lahjojen kanssa 300€. 50€ siskolle jouluruuista ja 30€ taksimatkaan takaisin kotiin. Lahja vaimolle, äidille, siskolle ja kummitytölle yhteensä 200€. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee ruokaan ja juomiin arviolta 300 €. Mun osuus on puolet. Lahjoja en osta tai tee.

Vierailija
4/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junalippu porukoille maksaa reippan satasen. Muuten en osallistu. Joitain lahjoja saatan ostaa tai oll ostamatta. Olen opiskelija ja asun siis toisella puolella suomea.

Vierailija
5/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 50 e. ruokiin + leipomiseen. Kinkku saadaan ilmaiseksi. Ei koristeita,kuusta,lahjoja ym. Kaksi lapsetonta aikuista.

Vierailija
6/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 50€ lahjakortti S-kauppaan, yritän sillä pärjätä.

Vierailija
7/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit pitkän vkl ruuat ja juomat 100€, perinteinen jouluruoka on halpaa, vähän herkkuja päälle. Toinen satanen bensaan mökille. Kuusi omasta metsästä, koristeet kaapista.

Samanlaisia pitkiä mökiviikonloppuja tehdään pitkin vuotta, jouluna ei siihen tarvitse joka vuosi edes palkatonta vapaata, nyt on pe sovittu vapaaksi.

Nykyisillä bensan hinnoilla tuo satanen on alakanttiin, 130 lie lähempänä totuutta. Matkaeväät haetaan kaupasta ei kahvilasta.

Vierailija
8/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla laskettu. Eipä siinä pljon tavallisia ruokaostoksia enemmän tule, syötäisiin muutenkin. Lahjat on lapsiperheessä se mikä maksaa.

Vierailija
9/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä halvalla pääseviä! Antakaa ihmeessä vinkkejä miten keskitään porukka alle satasella, meidän kalatkin maksaa enemmän!

Vierailija
10/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn mummolla syömässä aattona, menen sinne kävellen eli 0 euroa menee siihen. Omassa kodissa on vanhat jouluvalot ja kynttilät, kuusta tai muuta ei tule. Saatan ehkä ostaa jotain erikoisempaa ruokaa joulupäiväksi ja jotain alkoholia, maks. 50e menee.

Vierailija
11/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aavistustakaan. Menee mikä menee. En ole koskaan laskenut.

Vierailija
12/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 2000 euroa menee. Lapset haluaa kaikkea lahjaa. Ruokaan menee 500 euroa.

Vierailija
13/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, mä teen exceltaulukon budjetista joka saa mennä ja johon kirjaan sitten toteutuneet menot. Niin me ollaan erilaisia.

Juuri kopioin vuoden vanhat taulukkopohjat ja päivitin kohonneet hinnat.

Vierailija
14/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan nolla euroa.

Vierailija
15/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi, mä teen exceltaulukon budjetista joka saa mennä ja johon kirjaan sitten toteutuneet menot. Niin me ollaan erilaisia.

Oletko laskenut paljonko olet maksanut enemmän Marinin hallinnon hintojen noususta?

Itse laskin että tänä vuonna on mennyt 2 300 euroa enemmän vuodessa. Eli säästöön on jäänyt vähemmän.

Vierailija
16/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilut 100e tavanomaisesta viikonlopusta poikkeaviin ruokiin (kinkku, erilaiset juustot, karkit, leivontatarvikkeet), ja joulukuuseen.

Vierailija
17/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko laskenut paljonko olet maksanut enemmän Marinin hallinnon hintojen noususta?

Itse laskin että tänä vuonna on mennyt 2 300 euroa enemmän vuodessa. Eli säästöön on jäänyt vähemmän.

En yhtään, mutta kulutustottumukset on muuttuneet ja kiloja lähtenyt 7.

Vierailija
18/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On meillä mahtavan vaikutusvaltainen pääministeri. Heilauttelee maailman markkinoitakin (kahvi ja polttoaineet).

Vierailija
19/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn mummolla syömässä aattona, menen sinne kävellen eli 0 euroa menee siihen. Omassa kodissa on vanhat jouluvalot ja kynttilät, kuusta tai muuta ei tule. Saatan ehkä ostaa jotain erikoisempaa ruokaa joulupäiväksi ja jotain alkoholia, maks. 50e menee.

Jotenkin aika karseeta tää mummojen hyväksikäyttö, etkö tosiaan vie mitään tuliaisia?

Vierailija
20/31 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin aika karseeta tää mummojen hyväksikäyttö, etkö tosiaan vie mitään tuliaisia?

No tähänhän ei pitänyt laskea lahjoja mukaan. Mummo sanoo että ei halua mitään, mutta kyllä sille vähintään joku joulukukka viedään ellei muuta keksitä. Joskus olen vienyt jotain leipomaani, tästä vuodesta en vielä tiedä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi