Hyvä ystävä ei koskaan auta perhettäni suoraan rahalla vaan aina on ostanut jotain valmiiksi
Niin, olisihan se kauheaa, jos köyhä itse saisi valita, mitä ostaa. Ystävä haluaa olla se HYVÄNTEKIJÄ, joka kyllä tietää parhaiten, mitä me tarvitsemme. Hän haluaa HYVÄNTEKIJÄN tunteen itselleen. Oletko sinä tuo teeskentiljä?
T. Köyhä perhe, joka ei tupakoi tai juo alkoholia
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt voimme jo kaikki itkeä, ja esittä hallitukselle kysymyksen miksi Suomalaisen köyhän on syötävä kaurapuuro, hapankorppuja, makaronijuustopastaa, makaronia, sianlihasäilykettä ja maitojauhetta?
Emmekä ole päässeet teineinä laskettelemaan!!!
Tuo juttu oli kyllä koululta iso moka, 90-luvulla laskettelu hoidettiin vapaa-ajalla, bussi lähti kyllä koululta mutta matka oli harrastustoimintaa, kenenkään ei tarvinnut mennä pulkkailemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt voimme jo kaikki itkeä, ja esittä hallitukselle kysymyksen miksi Suomalaisen köyhän on syötävä kaurapuuro, hapankorppuja, makaronijuustopastaa, makaronia, sianlihasäilykettä ja maitojauhetta?
Kaikki muut pääsi mutta vain minä ja vain minä olin pulkkamäessä.
Minä en päässyt edes pulkkamäkeen , ei ollut varaa pulkkaan eikä koululla ollut! Seisoin kylmissäni penkan reunalla kyynelehtien , mutta tiesin onneksi että äiti ei ollut syypää tilanteeseen. Mikä se iltiksen numero olikaan??
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti lopettaa kokonaan, jos ei apu kelpaa. Omassa ystäväpiirissäni elätämme itse itsemme ja varsinkin lapsilukumäärä harkitaan tulojen mukaan.
Oooo!
Sinä siveyden sipuli ja järkevyyden valtiatar, harkitsevuuden herra, elämänhallinnan jumala, ah. Kumarran sinua!
Mulle tuli vauva. Tulin yllättäen raskaaksi. Ei kenelläkään muille varmaan koskaan niin ole käynyt.
Sain lopputilin, kun kun ei ollut töitä.
Ah, kumarran.
Kaverille tuli kaksoset. Mihinkäs se toinen. laitettaisiin, kun ei ole varaa kuin yhteen. Ei kaveri huomioinut tuota, vaikka toimi oppienne mukaan.
Ah, kumarran!
Oikeesti: Ymmärrän pointtisi, en vaan ymmärrä tuota suuresta moraalisaatnaasi.
Ja aapee, ei se rahan antaminen ole ystävyyden mittaa. Itse annan synttärinä sairauseläkkeelle olevalle serkulle joskus lahjan kera hieman rahaa.
En ole koskaan osannut ystäville rahaa antaa. Ei se jotenkin vaan kuulu. Siitä voisit puhua, jos sitä toivot.
Kyllä voi olla ihminen kiittämätön. Sinun ei tarvitse saada yhtään mitään mistään, mene töihin.
Vuosia olin se hyvä ystävä joka antoi ruokakassin köyhälle/ köyhille mukaan.Kunne tajusin itse kärsin puutetta juuri siksi.Ohjestannu 4 vuottaa Myllypuro Metroaseman viereen Helsinki 92. Hakemaan ruokakasia ,hävikki ruoka jako pisteeseen: 3 kertaa viikossa.En olekaan enää hyvä ystävä , olenkin outo kumma ja minun ei pidetä enää yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on varaa syödä maitojauhetta, ei ole köyhä, mutta kipeä voi olla; päästään.
Maitojauheesta tehdyn "maidon" hinnaksi tulee n. 2,55€/l ( 10,25€/4l ) ! Juu, minäkin luulin, että maitojauhe olisi halvempaa, kun sitä kaakaomielitekoja varten kaappiini ostin.
Sori, ohi meni taas.
P.S. Juustoonkaan ei köyhällä ole varaa... et se siitä juustomakaronista.
Ap:n kannattaa ottaa ruoka-apu vastaan ja mennä kaupan nurkalle pitämään alennusmyyntiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muut pääsi mutta vain minä ja vain minä olin pulkkamäessä.
Minä en päässyt edes pulkkamäkeen , ei ollut varaa pulkkaan eikä koululla ollut! Seisoin kylmissäni penkan reunalla kyynelehtien , mutta tiesin onneksi että äiti ei ollut syypää tilanteeseen. Mikä se iltiksen numero olikaan??
Minä en voinut mennä ulos kun ei ollut kenkiä
Minä en päässyt tälle palstalle, kun ei ollut varaa nettiin.
Minusta rahan antaminen on brutaalia.
Köyhä voi loukkaantua, jos tajuaa minun huomanneen hänen olevan köyhä.
Tässä sen näkee, kiittämättömyys on maailman palkka.
Olkoonkin että tämä oli huono provo.
Että ystävän pitäs antaa rahaa, ns muu auttaminen ei kelpaa.
Ja eikö hyväntekijä saisi siitäkin hyväntekijän tunteen itselleen että antas sulle rahaa.
Ehkä kannattas lopettaa auttaminen kun on noin kiero selkäänpuukottaja autettava.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika!
Jätä jo nyt se sika.
Jätä se sika oitis.
Oletan, että et ole työelämässä. Mitä olet tehnyt joululahjaksi ystävällesi?