Juhlat kotona ja vieraat ilman juhlakenkiä
Kauniit korkokengät kuuluvat mielestäni juhla-asuun. Olen lapsuudessani tottunut pukeutumaan juhliin ja juhlissa oli aina juhlakengät jalassa.
Nyt olen törmännyt perheisiin, joissa kaikki riisuvat kenkänsä eteiseen. Minusta tuo on outoa ja olen kunnioituksesta itsekin tehnyt näissä tapauksissa samoin, mutta mielestäni tuo on huonoa tapakulttuuria.
Kommentit (284)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kapeat korot rikkovat lattian.
Ja paskat. Parketti on perinteiden tanssilavojen materiaali. Hanki parempi lattia.
Ohis mutta miksi vaihtaa hyvä puulattia kosa joku askiainen päättää runnoa sen pienillä koroillaan? Halvemmaksi tulee kun riisuu vaan ne kengät.
Ei tule halvemmaksi. Kenkiä ei pysty riisumaan emättimellä. Sukupuolen vaihtaminen maksaa 10k.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo täti joka ei ole ikinä tyylikkäitä kenkiä jalkaansa laittanut.
Millaiset on tyylikkäät kengät?
eri
Juhlamekossa tai puku päällä ei sukkasillaan talsita kotioloissakaan. Ajatuksenakin outo.
Voi noita hienoprseiden probleemia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihana parkettilattia enkä tänne mitään korkokenkiä halua vaan pyydän vieraita ottamaan kengät pois eteisessä .
Varmaan hienot juhlat sinulla kun heti ensimmäiseksi astutaan eteiseen joka on hujanhajan täynnä kenkiä 🤦🏻
No mieluummin astuu eteiseen kuin sinuun, ainakaan siinä kaikkien nähden.
Kävin tänään ruokakaupassa ja en nähnyt ainuallakaan naisella korollista kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei suomessa käytetä kenkiä kotona. Omassa tai toisten. Miksi juhlissa pitää väkisin kopistella kengät jalassa toisten huusholliin? Kohteliaampaa jättää kengät eteiseen.
Juhlakengät eivät ole ulkokenkiä. Sisällä käytettävät juhlakengät vaihdetaan jalkaan eteisessä. Siis ainakin kun on kyse naisista.
Laiskuuttani en ottanut juhlakenkiä mukaan ystäväni synttäreille. Sitä vähän ihmeteltiin, kun olin riisunut talvisaappaat ja olin sukkasillani. Eihän se tyylikkäältä näytä, mutta juhlakengissäkin on oma vaivannäkönsä.
Mitenköhän miehillä muuten...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoo täti joka ei ole ikinä tyylikkäitä kenkiä jalkaansa laittanut.
Millaiset on tyylikkäät kengät?
eri
Punaiset lehmännahasta tehdyt piikkikorot esim.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei ja vielä kerran ei. Ei kengät jalassa toisten kotiin tassuttelemaan. Puulattiaan voi jäädä ihan järjettömät jäljet kun niin tyylikkäänä koputtelee menemään.
Uusi tapasääntö käyttöön. Ei stilettikoroilla toisen kotiin.
Taas yksi āmmā joka ei ole ikinä kauniita naisellisia kenkiä omistanut puhuu jostain stileteistä 🤦🏻🤦🏻🤦🏻
Kutsuun sitten toivotaan paksukorkoisia kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei ja vielä kerran ei. Ei kengät jalassa toisten kotiin tassuttelemaan. Puulattåiaan voi jäädä ihan järjettömät jäljet kun niin tyylikkäänä koputtelee menemään.
Taas yksi āmmā joka ei ole ikinä kauniita naisellisia kenkiä omistanut puhuu jostain stileteistä 🤦🏻🤦🏻🤦🏻
Tai korottomia ballerinoja.
Minä kyllä tulen juhliin kuin juhliin kengät jalassa. Ne kruunaavat koko asun. Paskat kenenkään lattia mene minun piikkikoroista rikki. Ja jos menee niin omapahan on ongelmansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, ei ja vielä kerran ei. Ei kengät jalassa toisten kotiin tassuttelemaan. Puulattåiaan voi jäädä ihan järjettömät jäljet kun niin tyylikkäänä koputtelee menemään.
Tai korottomia ballerinoja.
Tai jalkoja.
Vierailija kirjoitti:
Voi noita hienoprseiden probleemia..
Niin, ongelmaahan ei ole, jos pukee juhliin siistit mustat farkut ja sen hupparin, jossa on vähiten räikeä logo.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään ruokakaupassa ja en nähnyt ainuallakaan naisella korollista kenkiä.
Mitkä juhlat siellä ruokakaupassa oli, vai miten tämä liittyi mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä juhlat siellä ruokakaupassa oli, vai miten tämä liittyi mihinkään?
Tämä. Vain juhlissa miehillä on korolliset kengät eikä missään yksityissaastutintallissa.
Jos joku ihminen tulee juhliini ilman korkkareita, huomautan siitä ja lainaan omiani.
Eipä ole tullut kotona pidettyä sellaisia juhlia, jotka kaipaisivat kenkiä
Jos minun mieheni ei astu juhliin juhlakengät jalassa niin saa olla tulematta kokonaan. En rupea puunaamaan hänen korollisia äijäkenkiään turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole tullut kotona pidettyä sellaisia juhlia, jotka kaipaisivat kenkiä
Taidat olla vaaleahiuksinen nainen?
Me kaikenväriset miehet kyllä huomautamme sellaiselle miehelle/naiselle/muunsukupuoliselle joka tulee juhliimme ilman korkkareita.
Olen töissä toimistolla nähnyt jollain korkkarit, mutta se oli se mt-ongelmainen joka höpisee itsekseen.