Ilmiannetaan kaikki rahansäästövinkit!
Kommentit (56)
Ruokaa kannattaa tehdä kerralla useammaksi päiväksi ja joku keittoruoka vähintään kerran viikossa.
Koko perhe asumaan keittiöön. Muuta asuntoa voi sitten pitää pienellä lämmöllä, eikä keittiökään tarvitse niin paljon lämmitystä.
Itsellä nämä:
-En osta mitään turhaa
-Sähkön Käyttö minimissä
-ei autoa käytössä (pyörällä töihin)
- elintarvikkeissa ja muissa käyttötavaroissa suosin edullisempia kauppojen omien merkkien tuotteita, kuten (K-menu ja Xtra)
- en syö ravintoloissa tai tilaa ruokaa.
Olen ollut ostolakossa tämän vuoden. Ainoastaan ruoka ja hygieniatuotteet on sallittuja.
Olen tämän vuoden aikana yllättynyt siitä kuinka pienellä rahalla oikeasti pärjään.
Vuokraan, sähköön, ruokaan ja muihin laskuihin menee kuussa noin 600€.
Itsellä nettopalkka 2000€ luokkaa kuussa.
Jotenka säästöön jää yleensä 1400€/kk.
Ei kannata keskittyä rahan säästämiseen. Määräänsä enempää ei pysty säästämään. Kannattaa keskittyä tulojen kasvattamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut ostolakossa tämän vuoden. Ainoastaan ruoka ja hygieniatuotteet on sallittuja.
Olen tämän vuoden aikana yllättynyt siitä kuinka pienellä rahalla oikeasti pärjään.
Tuolla ei osta mitäään turhaa säästää kyllä oikeasti huimia summia!
Ainakin säästän hermojani kun myyn turhia tavaroita. Ihanaa kun tulee lisää tilaa kotiin ja vähän rahaa.
Kaupassa katson kilohintoja. Prisman ilta-ale kovassa käytössä.
En edes kehtaa kertoa kaikkia säästövinkkejä, kun menee jo vähän sairaalloisen piheyden puolelle osa.
Tässä kuitenkin niitä ns. normaaleja:
Ruoka tehdään aina itse, halvimmista raaka-aineista.
Maksan kortilla tai käteisellä riippuen loppusummasta esim jos tuote maksaa 1,88, se on järkevämpää maksaa kortilla.
Mitään turhaa ei osteta.
Vaatteita paikkaillaan. Ostin kerran muutama vuosi sitten kauhean kasan sukkia, kun maksoivat 25cent pari. Niitäkin olen sitten paikkaillut ja hyvin ovat riittäneet näihin päiviin 😅.
Jäädytän pakkasella vesipulloja ulkona ja tuon ne jääkaappiin sulamaan. Sulamislämmön verran säästyy sähköä.
On vuosi 2030 en lmista mitään ja olen onnellinen!
Soon to come!
Telkkari myyty, eipä kulu siihenkään toosaan enää sähköä.
Paristokäyttöinen lamppu kotona käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Telkkari myyty, eipä kulu siihenkään toosaan enää sähköä.
Paristokäyttöinen lamppu kotona käytössä.
Paristot maksaa kauheesti.
Vierailija kirjoitti:
En edes kehtaa kertoa kaikkia säästövinkkejä, kun menee jo vähän sairaalloisen piheyden puolelle osa.
Tässä kuitenkin niitä ns. normaaleja:Ruoka tehdään aina itse, halvimmista raaka-aineista.
Maksan kortilla tai käteisellä riippuen loppusummasta esim jos tuote maksaa 1,88, se on järkevämpää maksaa kortilla.
Mitään turhaa ei osteta.
Vaatteita paikkaillaan. Ostin kerran muutama vuosi sitten kauhean kasan sukkia, kun maksoivat 25cent pari. Niitäkin olen sitten paikkaillut ja hyvin ovat riittäneet näihin päiviin 😅.
Oliko se sukkakasa oikeasti tarpeellinen? Ilmankin pärjää.
Käytä astioiden sijaan joskus leivinpaperia ruuan alustana, jos olet todella saita etkä halua paljon likaista tiskiä.
Somen pois laittaminen säästää varmasti. Sieltä tulee alitajuntaan tarpeita.
Vierailija kirjoitti:
Miten pieni vuokra sulla on? Itsellä yli 500 e ja se on pk-seudulla halpa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä kuitenkin niitä ns. normaaleja:Ruoka tehdään aina itse, halvimmista raaka-aineista.
Mitään turhaa ei osteta.
Tämmöiset eivät ole mulle säästövinkkejä vaan normaalia elämää.
Auto seisontaan ja kaikki työmatkat, ja kaupassakäynnit ym jalkaisin tai pyörällä.