Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juhlat kotona ja vieraat ilman juhlakenkiä

Vierailija
03.12.2022 |

Kauniit korkokengät kuuluvat mielestäni juhla-asuun. Olen lapsuudessani tottunut pukeutumaan juhliin ja juhlissa oli aina juhlakengät jalassa.

Nyt olen törmännyt perheisiin, joissa kaikki riisuvat kenkänsä eteiseen. Minusta tuo on outoa ja olen kunnioituksesta itsekin tehnyt näissä tapauksissa samoin, mutta mielestäni tuo on huonoa tapakulttuuria.

Kommentit (284)

Vierailija
21/284 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä korkokengissä ainakaan tähän asuntoon. 

Vierailija
22/284 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin nuorena appivanhemmille juhliin korkokengissä, kun olin tottunut menemään juhliin aina niissä. Myöhemmin kuulin tehneeni lommoja mäntylattiaan.

Otin opikseni ja olen anopin kanssa edelleen hyvissä väleissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/284 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaa että tädit joiden ainoat kengät on Kuomat ja ballerinat on taas kommentoimassa. Huoh. Nykyajan korkokengät ei jätä mitään jälkiä. Ei suominaiset edes osaisi kävellä millään stilettoilla.

Vierailija
24/284 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisen asunnon lautalattiaan tuli tosi pahat jäljet yhden vieraan kapeista korkokengistä. 

Ilmeisesti olit jotkut metallikorot, kun sellaiset jäljet jäivät. Koko lattia täynnä niitä jälkiä ja vatutti ihan hemmetisti. 

Vierailija
25/284 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarhassa otetaan aina kengät pois eteisessä. Aikuisten juhlissa ei.

Vierailija
26/284 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lattiat ei kestä korkokenkiä, älä pidä juhlia.

Vierailija
27/284 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansallispuvun kanssa käytetaan niitä piirakan mallisia tossuja - ne ei riko lattioita.

Totta kyllä, että kengät tekee asun, mutta aika usein tosiaan kotijuhlissa kengät riisutaan kohteliaisuudesta. Mun mielestä hyvä vinkki oli pitää kengät mukana kuitenkin, ja toimia emännän mukaan.

Vierailija
28/284 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei millään nyt usko, että oikeaan puulattiaan voi korkkareista tulla jäljet. Siinä joku +60kg matami nuijii lattiaa koko illan koroillansa...

Vierailija
29/284 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei palstan tantoilla ole korkokenkiä.

Vierailija
30/284 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei palstan tantoilla ole korkokenkiä.

Tämä. Ja sitten kuvittelevat silmiinsä jotkut ihme piikkikorot.

Vierailija
31/284 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä huomaa että tädit joiden ainoat kengät on Kuomat ja ballerinat on taas kommentoimassa. Huoh. Nykyajan korkokengät ei jätä mitään jälkiä. Ei suominaiset edes osaisi kävellä millään stilettoilla.

No kyllä jättää. Kapea/piikkikorkokengät ja jos on vielä metalliset korot niin helposti jää hirveät jäljet jos lattia on mitään pehmeämpää materiaalia.

Mieti nyt millainen paine siitä tulee jos vaikka 70-80kg paino on sen koron varassa.

Vierailija
32/284 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä sen ratkaisi. Laitetaan nyt sitten ne juhlakengät, kun mennään jonkun kotiin juhliin. Sellaiset missä on pehmeät korkolaput tai matalat leveät korot.

Mietin juuri että miten tekisin. Vaikuttaa koko asuun.

Vierailija
33/284 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen juhliin aina paljain jaloin. Ei tarvi miettiä asuun sopivia kenkiä.

34/284 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kyseessä jotkin kotibileet tuttujen kesken ni ilman kenkiä sitä hengataan. Ketää kiinnosta kenenkään popot. Eiköhän se mukavuus kuitenkin oo ihan jees. Jos joku haluaa kengillään hengailla ni tehköön sitten niin. Eiköhän tässä nykypäivän elämässä ole suurempiakin murheita ku yhet kengät.

Vierailija
35/284 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kapeat korot rikkovat lattian.

Totta. Muutimme kerran lähes uuteen asuntoon, jonka kaunis lattia oli pilalla, koska siellä oli kävelty paljon korkokengillä.

Vierailija
36/284 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä28105 kirjoitti:

No jos kyseessä jotkin kotibileet tuttujen kesken ni ilman kenkiä sitä hengataan. Ketää kiinnosta kenenkään popot. Eiköhän se mukavuus kuitenkin oo ihan jees. Jos joku haluaa kengillään hengailla ni tehköön sitten niin. Eiköhän tässä nykypäivän elämässä ole suurempiakin murheita ku yhet kengät.

Sellaisen ihmisen puhetta joka tulee farkuissa häihin

Vierailija
37/284 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se on naurettavaa?

Koska ei ole puhuttavaa, niin silloin tuijotellaan jalkoja. Sitten ei ole edes mitään katsottavaa kun näkyy vain tavalliset jalat eikä tavallisia kenkiä joita analysoida elämänsä loppuun asti.

Vierailija
38/284 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lattiat ei kestä korkokenkiä, älä pidä juhlia.

Eipä tullut mieleenkään millaiset jäljet piikkikorot voivat jättää puulattiaan. Juu en pidä juhlia enää. 

Vierailija
39/284 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamutossut jalkaan niin loppuu turhan tärkeily. On teillä ongelmat.

Vierailija
40/284 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansallispuvun kanssa käytetaan niitä piirakan mallisia tossuja - ne ei riko lattioita.

Totta kyllä, että kengät tekee asun, mutta aika usein tosiaan kotijuhlissa kengät riisutaan kohteliaisuudesta. Mun mielestä hyvä vinkki oli pitää kengät mukana kuitenkin, ja toimia emännän mukaan.

Kippurakärkiset supikkaat minulla on kansallispuvun kanssa, eikä mitkään piirakat.