Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvästä palkasta jää käteen saman verran kuin toimeentulotuesta...

Köyhä?
03.12.2022 |

Meillä on puolison kanssa hyvät palkat, 5000 ja 6000e... Nyt kun kaikki kallistuu niin käyttörahaa jää kuukaudessa saman verran kuin olis toimeentulotuella. Ei paljon naurata.
Tietty asunto on kalliimpi, kuin mitä sossu maksais. Ja autoja ei sossu kustantaisi, mut ne on välttämättömät että päästään töihin.
Onko tässä mitään järkeä?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä juttuja kuunnellessa ihmetyttää missä te oikein käytte työssä. Itse en joudu vain käymään töissä vaan viivyn siellä hyvän aikaa. Työ on stressaavaa ja vakavaa sillä virheet voi johtaa pahimmillaan kuolemaan. Palkka ei ole lähelläkään viittä tonnia.

Vierailija
62/74 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa harkita siirtymistä kevyemmän verotuksen maahan. Mulla brutto 10800 ja netto 8300. Asun vuokralla kerrostalossa ja säästöön jää mukavasti joka kuukausi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä on puolison kanssa hyvät palkat, 5000 ja 6000e... Nyt kun kaikki kallistuu niin käyttörahaa jää kuukaudessa saman verran kuin olis toimeentulotuella. Ei paljon naurata."

Halvempi asumismuoto auttaa, hommatkaa neukkukuutio vuokrakasarmista ja rahaa jää yli ruhtinaallisesti noilla tuloilla.

Vierailija
64/74 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo aloitus...B.S tuoksahtaa ja kauas!

Vierailija
65/74 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä juttuja kuunnellessa ihmetyttää missä te oikein käytte työssä. Itse en joudu vain käymään töissä vaan viivyn siellä hyvän aikaa. Työ on stressaavaa ja vakavaa sillä virheet voi johtaa pahimmillaan kuolemaan. Palkka ei ole lähelläkään viittä tonnia.

Itse olen vastavalmistunut juristi. Palkka 5000, mutta päivät kyllä pitkiä ja stressaavia. Kukaan ei tietenkään kuole, jos teen virheitä, mutta välillä tuntuu, että partnerien maineen tahraaminen on pahempi asia kuin jonkun kuolema. :D

Vierailija
66/74 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap myös ison palkan voi tuhlata. Kannattaa kiinnittää huomiota siihen perheen rahankäyttöön. Syy ei ole palkassa vaan teidän kuluttamisessanne.

Vierailija
67/74 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä on puolison kanssa hyvät palkat, 5000 ja 6000e... Nyt kun kaikki kallistuu niin käyttörahaa jää kuukaudessa saman verran kuin olis toimeentulotuella. Ei paljon naurata."

Pyytäkää työnantajia laskemaan palkkojanne, jolloin pärjäätte paremmin.

Itsellä bruttopalkka matalapalkka-alalla on 1450€, asun omistamassani omakotitalossa enkä saa senttiäkään tukia. Silti rahat riittävät kaikkeen, sähkö 70-300€/kk, ruokakauppa 300€/kk. Autoon menee kuukaudessa lisäksi noin 200€. Noin puolet jää säästöön isompia ostoksia varten, nykyisen auton ostin aiemmilla säästöillä.

Vierailija
68/74 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyytäkää työnantajia laskemaan palkkojanne, jolloin pärjäätte paremmin.

Itsellä bruttopalkka matalapalkka-alalla on 1450€, asun omistamassani omakotitalossa enkä saa senttiäkään tukia. Silti rahat riittävät kaikkeen, sähkö 70-300€/kk, ruokakauppa 300€/kk. Autoon menee kuukaudessa lisäksi noin 200€. Noin puolet jää säästöön isompia ostoksia varten, nykyisen auton ostin aiemmilla säästöillä.

Oho, tuli bruttopalkka, vaikka tarkoitus oli kirjoittee nettopalkka!

Vierailija
69/74 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhyy, minulla ei jää käteen mitään 800 000€ kuukausiansioista. 650 neliön asunnon lämmitys maksaa maltaita, eikä lähes miljardin hintaisen jahdin ylläpitokaan ole halpaa.

Joskus pitäisi olla varaa ostaa edes kahvimaitoa, siitä voi vain haaveilla näillä tuloilla.

Vierailija
70/74 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhyy, minulla ei jää käteen mitään 800 000€ kuukausiansioista. 650 neliön asunnon lämmitys maksaa maltaita, eikä lähes miljardin hintaisen jahdin ylläpitokaan ole halpaa.

Joskus pitäisi olla varaa ostaa edes kahvimaitoa, siitä voi vain haaveilla näillä tuloilla.

Minä aion hankkia toimeentulotuella parin miljardin jahdin, tuu joskus messiin.

Vierailija
71/74 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jauha p-skaa.

Vierailija
72/74 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jauha p-skaa.

Kuka?

Vierailija
73/74 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on hyvä 100.000 euron kuukausipalkka mutta elämiseen jää vain 300 euroa käteen. Kiukku kuinka asumisen pitääkin olla näin kallista meren pohjassa olevassa lasipalatsissa enkä haluaisi turboraketistakaan luopua kun työmatkat niin pitkiä. Miksi valtio ei tue minua ressukkaa? Ei tällaisella kitupalkalla ole varaa lähteä tänäkään jouluna puolen vuoden lomalle Karibialle.

Vierailija
74/74 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Teillä on sitten velkaa ihan saatanasti tai pahoja talouden hallinta ongelmia, jos käteen jää muka vähemmän kuin sossun tuella. Tai sitten trollaat.