Aito vai muovikuusi?
Kommentit (50)
Ei Kumpaakaan.Vein viikolla 48.Valkoisen muovikuusen laatikossa Kierrätyskeskus.
Mulla oli vuosikymmenet aina aito kuusi, se oli mulle tosi tärkeä juttu. Halusin vielä käpyisen ja vahvan latvakuusen, mielellään sellaisen, jossa kasvoi jäkälää. Kolme vuotta sitten luovuin aidosta kuusesta ja ostin tekokuusen. Kerrostalossa, kaupungin keskustassa, neljännessä kerroksessa, sinkkunaisena, en enää jaksanut sitä rumbaa, mikä siitä syntyy. Rahdata kuusi rappusia pitkin ylös, kun ei mahdu pieneen hissiin, ja sitten se neulasia varisevaa raato taas rappusia pitkin alas taloyhtiön roskikseen. Ei muovikuusi ole läheskään yhtä hieno, mutta minkäs teet, kum ei enää jaksa 🎄🤷
Vierailija kirjoitti:
Aito. Se kuusen tuoksu on osa joulua 🎄
Ja ne 200t ötökkää.
Ihan oikea kuusi otetaan kuten jokainen joulu.
En halua kiinalaista muovia olohuoneeseeni. Muovisaastetta on maailma täynnä ihan tarpeeksi muutenkin.
Lapsuuden kodissa on aina aito ja olin nuorempana perheeni tavoin sitä mieltä että se on ainoa oikea. Ja onhan se kyllä ihana, mutta omaan kotiin oon hankkinut muovisen, koska koen hakemisen + siivoamisen + hävityksen yksinkertaisesti liian työlääksi:D Tuoksu täytyy tehdä sitten vain muilla jutuilla
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli vuosikymmenet aina aito kuusi, se oli mulle tosi tärkeä juttu. Halusin vielä käpyisen ja vahvan latvakuusen, mielellään sellaisen, jossa kasvoi jäkälää. Kolme vuotta sitten luovuin aidosta kuusesta ja ostin tekokuusen. Kerrostalossa, kaupungin keskustassa, neljännessä kerroksessa, sinkkunaisena, en enää jaksanut sitä rumbaa, mikä siitä syntyy. Rahdata kuusi rappusia pitkin ylös, kun ei mahdu pieneen hissiin, ja sitten se neulasia varisevaa raato taas rappusia pitkin alas taloyhtiön roskikseen. Ei muovikuusi ole läheskään yhtä hieno, mutta minkäs teet, kum ei enää jaksa 🎄🤷
Parvekkeelta tai ikkunasta ulos
Vierailija kirjoitti:
Molemmat. Tekokuusi yläkertaan niin ei tarvitse ahdasta portaikkoa sotkea neulasilla ja aito kuusi alakertaan tuomaan tunnelmaa tuoksullaan.
Tuosta tajusin juuri että tänä vuonna olisi lopultakin mahdollisuus laiskuuteni puitteissa hankkia aito kuusi. Aikasemmin kun asui kerrostalon ylimmässä kerroksessa, niin jaksanut aitoa raahailla vaan ostin muovikuusen, nyt asutaan maan tasalla.
Hmm, tätähän täytyykin hieman pohtia. Kiitos.
Aito se muovikuusikin on. Parempi olisi kysyä puu- vai muovikuusi.
Ennen oli aina aito, mutta nyt kun muutettiin eikä ole oikein hyvää paikkaa kuuselle, niin ostin kapean muovikuusen.
Aito. Aina.