Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hätävara 72 tuntia elikkä 3 päivää kotia

Emma K.
03.12.2022 |

Hätävara kotikaapissa löytyy

Suklaata 3 levyä erilaisia makuja voi olla hyvä
Irtokarkkeja erilaisia
Lakritsaa 2 pussia
Jäätelöä 1 kpl
Jugurtti purkkia 4 kpl
Ruisleipä 1 kpl
Sekaleipä 1 kpl
Makaroni 1 kpl
Pasta 1 kpl
Jauhenliha 1 kpl
Lohi ruodoton ruotod otettu pois 1 kpl
Appelsiini 5 kpl
Banaani 5 kpl
Mandariini 10 kpl
Maito 1 kpl
Piimä 2 kpl
Kahvia 1 kpl
Kahvinkeitin
Vesi 2 kpl
Markariini
Voita
Stolichnaya
Olutta
Viiniä punainen valkoinen

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai nyt kolme päivää pitäisi ihmisen pärjätä aika pienelläkin tarvittaessa?

Itse saatan useinkin elää yhden päivän kevyesti vaikka yhdellä voileivällä tai vaikka pelkällä sipsillä. Joo okei, mun suhde syömiseen on varmasti aika epäterve, mut toisaalta nykyihmisen ois hyvä osata pitää hieman paastoakin tarvittaessa tai osata pärjätä ajoittain niukallakin ruoalla...

Vierailija
22/37 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaupasta kerralla 2-3 pävän valmisateriat.Mitän hätä varaa erikseen en osta.Marjoja löytyy aina pieni jääkappi pakaste osasta.Hyvää pastoa 3 pvä. itse kullekin,jos ruokaa ei kotona?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ihmeeseen näitä tarvitsee hätävarana?

Suklaata 3 levyä erilaisia makuja voi olla hyvä

Irtokarkkeja erilaisia

Lakritsaa 2 pussia

Jäätelöä 1 kp

Olutta

Viiniä punainen valkoinen

Jos ei sähköä ole ja telkkarikaan ei toimi, niin kiva vaikka lueskella ja syödä herkkuja. Ei harmita enää :)

Vierailija
24/37 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia, lihaa, mehua, marjoja, kellarissa pottuja, vessapaperia. Pärjään vaikka 3 vkoa

Leivinuuni lämpiää

Vierailija
25/37 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroni 1kpl ei kyllä oikein mahaa täytä, mutta eipähän vie tilaa kaapissa ja toki lisäämällä sekaan 1kpl voita (jos on sellainen voinappi) syntyy kätevästi ehta av ala carte -annos oikealla ainesosien mittasuhteella

Vierailija
26/37 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 300 litraa vettä jos jano tulee. Ruokaa 2 pakastimessa. Vessa paperia 400 rullaa, klapeja todella paljon, bensaakin on, tulenteko välineitä. Jos joku sähkökatko tulee niin se kestää enemmän kuin se 3 päivää. Voi kestää kuukauden koska sähkökatko ei ole sitten pikku juttu jos sellainen tulee energiakriisin takia.

Vähän luulen ettei hallitus ole yhtään varautunut pitkiin sähkökatkoihin. Suomi oli riippuvainen venäjän sähköstä todella pitkään. Suomi ei tule saamaan ruotsista apuja eikä muualta sitten jos oikeesti sähkökatko alkaa. Sen takia sähkökatko on paljon pidempi kuin se pari tuntia mitä hallitus mainostaa.

Vierailija
27/37 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut arkipäivää varautuminen pidempiaikaisiin poikkeusoloihin jo vuosia. Ihan jo asuinpaikan myötä, sähköt saattaa olla päivänkin poikki. Päätiet aurataan ehkä iltapäivällä jos yöllä pyryttänyt.

Menee vaikka koko talvi ilman sähköä. Koto markilta jos ei voi poistua niin ehkä pari- kolme kk pärjäisin vallan mainiosti.

Vierailija
28/37 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ollut arkipäivää varautuminen pidempiaikaisiin poikkeusoloihin jo vuosia. Ihan jo asuinpaikan myötä, sähköt saattaa olla päivänkin poikki. Päätiet aurataan ehkä iltapäivällä jos yöllä pyryttänyt.

Menee vaikka koko talvi ilman sähköä. Koto markilta jos ei voi poistua niin ehkä pari- kolme kk pärjäisin vallan mainiosti.

Lähti vähän aikaisin

On juurekset kellarissa pariksi kuukaudeksi. Peuraa, hirveä ja muutama metsäkana+sorsaa arkkupakastin täynnä. Vettä saa porakaivosta, ilman sähköä joutuu tosin nostamaan käsipumpulla. Talo lämpiää tarvitaessa pelkillä puilla, muuten maalämmöllä. Eväät voi paistaa leivinuunissa tai takassa. Vanhan puuhellan purin, se kaduttaa.

Vierailija
29/37 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehdi prismaan, mutta jauhoja on. T:Sanna

Vierailija
30/37 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin miettimään jauhelihan määrettä. 1kpl jauhelihaa on noin 12cm pitkä lihajousi. Siihen kun pujottaa makaronin, niin pysyykö Emma se makaroni paikoillaan vai tipuuko se sillee jännästi pyörien?

Vierailija
31/37 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Helposti heti syötävää ja juotavaa, luki paperissa.

Vierailija
32/37 |
15.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varasin suklaata hätävarastoon

muiden kuivamuonien lisäksi.

Arvatkaa, säilyivätkö ne päivää

pidempää. Terveisin, herkkusuu

Vierailija
33/37 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, kokemus opetti, että herkkujen lisäämisessä kotivaraan on oltava vähän varovainen, vaikka ne tilanteen tullen olisikin kullan arvoisia.

Vierailija
34/37 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No herkkuja toki on hyvä olla, mutta niitä ei ehkä kannata olla puolia kotivarasta. Itselläni on mm. paljon pastaa, pestoa, lasagnettetarpeet (juusto valmiiksi raastettuna pakastimessa), pizzatarpeet kuivahiivasta tomaattisoseeseen ja päällisiin, useampi suklaakeksien leivontapaketti (lisää vain margariini), säilykevihanneksia ja -hedelmiä, teetä, pikakahvia, perunamuusijauhetta sekä kestomaitoa muutama tölkki.

Plus kaikkea hygieniatarviketta, kuten sitä vessapaperia.

Toivottavasti ihmiset muistavat näiden kriisien ja poikkeustilojenkin jälkeen sen, että kotivara pitäisi olla aina.

Miten saat laitettua nuo ruuat jos ei tule sähköä?

Leivinuunissa, puuhellan uunissa, puuhellalla, kaasuhellassa tai uunissa, keittimellä tai nuotiolla.

Puuta meillä riittää, ja kaasukeittimet toimivat kerrostaloissakin.

Vierailija
35/37 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi 2 kpl?

Siis tippaa?

Vierailija
36/37 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei luoteta pakasteruokaan, jos sähköt menee. Selviytymiseen varataan kuukausia

Pallogrilli, hiiliä sytytystikkuja

Kahvipannu pannukahville kattila veden keittoon

Säilykeruokia

Lihapullakastike tonnikala nötkötti hernekeitto yms

Kuivattuja hedelmiä kuivatettua lihaa kuivatettua leipää, josta voi tehdä maitojauheella leipäkeiton. Myös makaroonivelli täyttävää. Keitokset siis tehdään pallogrillä.

Pakkasen tuotteet syödään heti, kun sulavat

Makaronia riisiä kaurapuuroa myös annospusseina, lämminkuppeja, kaakao,

Kissalle kuivamuonaa laatikottain, kissanhiekkaa ja useampi pissalaatikko. Vesi kissalle kooliin, jos joudutaan jättämään yksin kotiin. Sauna maan alla, joten sinne kissalle piilopaikka ja huone. Vara-kkuja ladattuna kännyköihin. Tasku ja otsalamppuja.

Muistakaa, miten sähkö vaikuttaa koko elämäämme

Vierailija
37/37 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, kokemus opetti, että herkkujen lisäämisessä kotivaraan on oltava vähän varovainen, vaikka ne tilanteen tullen olisikin kullan arvoisia.

Suklaa kannattaa varastoida kaakaona, niin on sitten hätäpäivänä käytettävissä. Lisäksi sokeria ja kermaa (huonelämmössä säilyvää iskukuumennettua), niin saa herkkua kuumentamattakin  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi