Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö/tekikö sun isä ruokaa kotona?

Vierailija
03.12.2022 |

Meill paistoi lettuja. Muuta ei tehnyt.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman osan ruuasta teki. -85 olen syntynyt.

Vierailija
42/72 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä hoiti grillauksen, muuten ei keittiössä viihtynyt. Osaa keittää puuroa ja kananmunia. Ikää 78 vee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki enemmän ruokaa, koska äiti oli enemmän töissä. Äiti puolestaan leipoi kaiken.

Vierailija
44/72 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki. Paljon parempaa ruokaa kuin äiti.

Vierailija
45/72 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki

Vierailija
46/72 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki kyllä. Ja oli ja on hyvä ruuanlaittaja. Oli kokeileva kokki ja käytti jo kasarin alkuaikoina monipuolisesti mausteita ja kokeili eri maiden ruokia.

Vierailija
47/72 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan. Nyt äiti valittaa kun ovat eläkeikäisiä kun joutuu tekemään itse kaiken, olisi silloin aikoinaan laittanut ukon kokkaamaan eikä aina passanut valmiiksi. Tuskin lähes 80v. enää alkaa opetella ruoan laittoa.

Vierailija
48/72 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teki, vähän sellaisia bravuurinumeroita kyllä, mutta antoi kyllä panoksensa ruokahuoltoon vaikka äiti / äitipuoli varmaan teki enemmän. Kävi myös kaupassa tasavertaisesti luullakseni,

Vierailija
49/72 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut äitiä,joten teki kun jäi työstään eläkkelle eläke ikäisenä.Valitetavasti kuoli 69 vuotiaana olin silloin itse 11 vuotias tyttö.Koputti omakotitalomme keittön katoon sinipiian varella: Aamiainen valmis ,sieltä tuli siksoni poika yksin rappusia ales alakertaan, aamiaiselle pienenä lapsena.Hänkin kuollut.

Vierailija
50/72 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillä oli sairaalassa vuorotyö ja meitä oli 4 lasta. Isä teki kaikkia kotitöitä ompelukoneella ompelemista lukuun ottamatta ja oli hyvä ruuanlaittaja. Isä ei ommellut mutta osasi neuloa, eli kutoi meille villavaatteita.

Vierailija
51/72 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki kaikki arkiruuat. Leivät ja joululaatikot jne. oli taas äidin hommia.

Vierailija
52/72 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä oli perheen kokki. Jo 70-luvulla. Teki mm.

hapanimeläpossua vaikkei vielä tunnettu kiinalaisia ruokia. Hän oli ihan kotikokki.

Vierailija
53/72 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teki isä aina ruoan.

Vierailija
54/72 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki hernekeittoa, pannukakkua ja nauravia nakkeja ranskalaisilla.

Iskän pannari oli kyllä parasta 😪

Vierailija
55/72 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti teki valtaosan perusruuasta kotiäitinä ollessaan, mutta kun äiti meni töihin niin isäkin alkoi tekemään enemmän ruokaa. Isä myös aina leipoi enemmän. Teki aina kaikki synttärikakut, pullat yms.

Vierailija
56/72 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki ja tekee. Silloin aikoinaan viikonloput ja nyt eläkkeellä lähes yksinomaan, ja hyvät ruoat tekeekin. Kun isä on muualla, äiti syö purkkikeittoja.

Vierailija
57/72 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä leikkasi lihaa ja kalaa työkseen, joten valmisteli ja maustoi aina lihat/kalat. Äiti hoiti yleensä kokkauksen.

Nykyisin ovat eläkkeellä ja isä laittaa satunnaisesti ruokaa.

Vierailija
58/72 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teki, mutta aika vähän. Nykyään eläkkeellä tekee paljon. Tekee meidänkin perheelle säännöllisesti ruokaa! Just äskenkin söin isän tekemää ruokaa.

Vierailija
59/72 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Äiti oli dominoiva, ei edes opettanut minua tekemään ruokaa. Sanoi, että siitä tulee vain liikaa sotkua. Sitten kun itse opettelin ruoanlaittoa, hän haukkui ruokani. Nyt kun äiti on kuollut, isä on täysin onneton. Ei osaa edes kaupasta ostaa mitään, ilman apuani.

Vierailija
60/72 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tehnyt. Äiti oli kotirouvana, eikä koskaan työelämässä, niin teki kyllä kotityöt. Isä joskus todella paistoi meilläkin ulkona lettuja ja savusti kaloja. Teki hän toki ns. sen ajan raskaat ulkotyöt. Tosin itsekin kävin jo 10- vuotiaana vetta sankolla kaivosta ja pilkoin polttopuitakin. Äiti ei koskaan antanut lasten juuri osallistua ruuanlaittoon, itse piti keittokirjoista opetella, kun muutin omilleni. Nyt olenkin aika hyvä kokki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi