Tekeekö/tekikö sun isä ruokaa kotona?
Kommentit (72)
Isä hoiti grillauksen, muuten ei keittiössä viihtynyt. Osaa keittää puuroa ja kananmunia. Ikää 78 vee.
Teki enemmän ruokaa, koska äiti oli enemmän töissä. Äiti puolestaan leipoi kaiken.
Teki. Paljon parempaa ruokaa kuin äiti.
Teki kyllä. Ja oli ja on hyvä ruuanlaittaja. Oli kokeileva kokki ja käytti jo kasarin alkuaikoina monipuolisesti mausteita ja kokeili eri maiden ruokia.
Ei koskaan. Nyt äiti valittaa kun ovat eläkeikäisiä kun joutuu tekemään itse kaiken, olisi silloin aikoinaan laittanut ukon kokkaamaan eikä aina passanut valmiiksi. Tuskin lähes 80v. enää alkaa opetella ruoan laittoa.
Kyllä teki, vähän sellaisia bravuurinumeroita kyllä, mutta antoi kyllä panoksensa ruokahuoltoon vaikka äiti / äitipuoli varmaan teki enemmän. Kävi myös kaupassa tasavertaisesti luullakseni,
Meillä ei ollut äitiä,joten teki kun jäi työstään eläkkelle eläke ikäisenä.Valitetavasti kuoli 69 vuotiaana olin silloin itse 11 vuotias tyttö.Koputti omakotitalomme keittön katoon sinipiian varella: Aamiainen valmis ,sieltä tuli siksoni poika yksin rappusia ales alakertaan, aamiaiselle pienenä lapsena.Hänkin kuollut.
Äidillä oli sairaalassa vuorotyö ja meitä oli 4 lasta. Isä teki kaikkia kotitöitä ompelukoneella ompelemista lukuun ottamatta ja oli hyvä ruuanlaittaja. Isä ei ommellut mutta osasi neuloa, eli kutoi meille villavaatteita.
Teki kaikki arkiruuat. Leivät ja joululaatikot jne. oli taas äidin hommia.
Isä oli perheen kokki. Jo 70-luvulla. Teki mm.
hapanimeläpossua vaikkei vielä tunnettu kiinalaisia ruokia. Hän oli ihan kotikokki.
Teki hernekeittoa, pannukakkua ja nauravia nakkeja ranskalaisilla.
Iskän pannari oli kyllä parasta 😪
Äiti teki valtaosan perusruuasta kotiäitinä ollessaan, mutta kun äiti meni töihin niin isäkin alkoi tekemään enemmän ruokaa. Isä myös aina leipoi enemmän. Teki aina kaikki synttärikakut, pullat yms.
Teki ja tekee. Silloin aikoinaan viikonloput ja nyt eläkkeellä lähes yksinomaan, ja hyvät ruoat tekeekin. Kun isä on muualla, äiti syö purkkikeittoja.
Mun isä leikkasi lihaa ja kalaa työkseen, joten valmisteli ja maustoi aina lihat/kalat. Äiti hoiti yleensä kokkauksen.
Nykyisin ovat eläkkeellä ja isä laittaa satunnaisesti ruokaa.
Kyllä teki, mutta aika vähän. Nykyään eläkkeellä tekee paljon. Tekee meidänkin perheelle säännöllisesti ruokaa! Just äskenkin söin isän tekemää ruokaa.
Ei. Äiti oli dominoiva, ei edes opettanut minua tekemään ruokaa. Sanoi, että siitä tulee vain liikaa sotkua. Sitten kun itse opettelin ruoanlaittoa, hän haukkui ruokani. Nyt kun äiti on kuollut, isä on täysin onneton. Ei osaa edes kaupasta ostaa mitään, ilman apuani.
Ei tehnyt. Äiti oli kotirouvana, eikä koskaan työelämässä, niin teki kyllä kotityöt. Isä joskus todella paistoi meilläkin ulkona lettuja ja savusti kaloja. Teki hän toki ns. sen ajan raskaat ulkotyöt. Tosin itsekin kävin jo 10- vuotiaana vetta sankolla kaivosta ja pilkoin polttopuitakin. Äiti ei koskaan antanut lasten juuri osallistua ruuanlaittoon, itse piti keittokirjoista opetella, kun muutin omilleni. Nyt olenkin aika hyvä kokki.
Suurimman osan ruuasta teki. -85 olen syntynyt.