Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ravintola-annokset on niin h#lvetin isoja?

Vierailija
02.12.2022 |

Useimmiten puolikas annos riittäisi muille kuin erityisen paljon kuluttaville henkilöille, mitä harva on nykypäivänä. En ymmärrä miten kukaan jaksaa noilla määrillä syödä vielä alkupaloja ja jälkiruokaakin vielä.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en ikinä käy ravintolassa juuri siitä syystä, että annoskoot on niin mitättömiä 😆 Noutopöytä on se meikäläisen juttu.

Samaa mieltä. Kerran vuodessa kun käy ulkona syömäss, haluaa syödä napansa täyteen!

Vierailija
22/52 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on vähän yksinkertainen. Annos ei ole suuri vaan lisukkeet. Jätä niitä ranuja syömättä, typerys.

Pasta-annokset ovat aina valtavia. Ämpärillinen jotain kermaista pastaa, jota jaksaa syödä kolmasosan. Kyllä ärsyttää, kun ruokaa menee hukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on vähän yksinkertainen. Annos ei ole suuri vaan lisukkeet. Jätä niitä ranuja syömättä, typerys.

Minä jätän niitä syömättä. Mutta typerää että niitä on niin paljon. Tulee valtavasti hävikkiä. Ei ap

Samaa mieltä. Ranskalaisia on välillä yli puolet lautasesta. Ovat joo ravintolalle halpoja (ja sen maistaa) mutta se hävikki on karseaa.

Vierailija
24/52 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jätän niitä syömättä. Mutta typerää että niitä on niin paljon. Tulee valtavasti hävikkiä. Ei ap

En ymmärrä miksi tilata vaikka pihvi perunoilla, jos ei aio syödä kuin pihvin. Kyllä varmasti kaikki annokset saa tilattua ilman lisukkeita. Ihan älytöntä taas!

Vierailija
25/52 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyvät myymään sillä tavoin enemmän pienemmillä kuluilla. 

Vierailija
26/52 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pasta-annokset ovat aina valtavia. Ämpärillinen jotain kermaista pastaa, jota jaksaa syödä kolmasosan. Kyllä ärsyttää, kun ruokaa menee hukkaan.

Totta, sitä pastaa on aina ylettömästi. Jos taas ottaa kalaa, se kalafilee on normaalin kokoinen, ja lisukkeeksi kasviksia, niin ei tule ähky.

Vierailija
27/52 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisissa ravintoloissa sä syöt? Noi ketjuraflat ja etniset monesti menee määrä korvaa laadun - meiningillä, jos taas menet johonkin parempaan paikkaan, niin yleensä annoskoot pienenee ja samalla laatu paranee.

Eikä kaikkea tarvitse syödä, jos et jaksa. Pyydät pakkaamaan loput mukaan.

Jep. Hienommissa ravintoloissa saa maksaa 150€ tulitikkuaskin kokoisesta pihvistä jonka vieressä on teelusikallinen jotain kastiketta ja joku ruohonkorsi koristeena. Ravintoloitsija nauraa partaansa kun hifistelijät tilaavat tärkeänä näitä hiiren annoksia jotka kustantavat ravintolalle 5€ ja tuottaa 145€ per annos.

Missäs ravintolassa tällaiset hinnat on?

Vierailija
28/52 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on suuria juuri siksi, kun Suomessa kukaan ei tilaa ravintolassa mitän alku- ja jälkiruokia, vaan pelkän pääruoan.

Jos haluat pieniä annoksia, mene johonkin hullunkalliiseen fine dining Michelin-tähti -paikkaan.

Minä tilaan kyllä joka kerta alkupalat ja jälkkärinkin.

Vierailija
29/52 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti ne alkuruuat ovat jo yksistään niin isoja, että riittäisivät pääruuaksi.

Vierailija
30/52 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi tilata vaikka pihvi perunoilla, jos ei aio syödä kuin pihvin. Kyllä varmasti kaikki annokset saa tilattua ilman lisukkeita. Ihan älytöntä taas!

Itse kyllä haluan pihvin kanssa syödä jotain lisuketta, mutta sitä voisi olla kohtuullinen määrä.

Vierailija
31/52 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaki Suomes ne on ihan sáákelin pienii ja hintalaatusuhteeltaan ihan skéídáá. Tästä syystä Suomes täytyy aina suunnata Buffettiin.

Tääl USAs sen sijaan annokset on kohtuullisemman kokosii.

Vierailija
32/52 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödäänhän joulunakin hirrrveästi. Se on vähän hienompi ja erikoisempi tilaisuus mennä ravintolaan.

Vierailija
33/52 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fine Dining meiningit toki on sitten oma taiteenlajinsa.

Vierailija
34/52 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on suuria juuri siksi, kun Suomessa kukaan ei tilaa ravintolassa mitän alku- ja jälkiruokia, vaan pelkän pääruoan.

Jos haluat pieniä annoksia, mene johonkin hullunkalliiseen fine dining Michelin-tähti -paikkaan.

Mä tilaisin jos se ei menisi niin, että alkuruuan jälkeen ei ole enää nälkä ja puolivälissä pääruokaa on ähky.

Vierailija
35/52 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä, jos haluaa syödä sen annoksen, eikä vain yhtä komponenttia siitä. Miksi mennä ravintolaan, jos ei halua annosta?

Vierailija
36/52 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet fine dining paikkaan niin siellä seitsemän annoksenkin jälkeen on nälkä ja rahaa palanut monta sataa.

Kebabbilan ja fine dining -raflan väliin jää valtavasti vaihtoehtoja. Esim. Turussa koko Aurajoen varsi keskustassa on täynnä ihania ravintoloita, joissa ruoka on taivaallista ilman, että tulee matti kukkaroon ja ilman mitään hifistelyä. 55 e pääruoka + jälkkäri alkumaljoineen, ruokajuomineen (viini, olut) ja kahveineen. Alkuruoka kymppi lisää. Eikä mitään ole tehty pakasteista ja puolivalmisteista.

Vierailija
37/52 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tilaisin jos se ei menisi niin, että alkuruuan jälkeen ei ole enää nälkä ja puolivälissä pääruokaa on ähky.

Ratkaisu on tilata pelkästään alkuruoka ja jälkiruoka. Yleensä se pääruoka ei muutenkaan ole kummoinen.

Vierailija
38/52 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn lounasravintolassa ehkä kerran viikossa, jos sitäkään. Muissa ravintoloissa vielä harvemmin, ehkä kolme tai neljä kertaa vuodessa. Mun painonhallinnalle on siis ihan se ja sama minkä kokoisia annokset ravintolassa on. Mä luulen, että sama tilanne on aika monella muullakin, se ylipaino tulee kotona syödystä ruuasta...

Vierailija
39/52 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos valtiovalta lainkaan välittäisi Suomea riivaavasta lihavuusepidemiasta, se kieltäisi ylisuuret annoskoot ja buffat kokonaan.

Jos joku puolue ottaa tuon vaalitavoitteekseen, kertokaa, niin äänestän.

Samalla voitaisiin määrätä, että ravintoloissa annosten tulisi noudattaa lautasmallia ja yleisiä terveyssuosituksia. Suola ja rasva pois ja vihanneksia sekä juureksia tilalle perunaa unohtamatta.

Haloo päättäjät!

Vierailija
40/52 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että isoja. Kanarialla pelkkä alkusalaatti olisi riittänyt koko ateriaksi, tavaraan vaan kannettiin pöytään koko ajan. Puolet jäi syömättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän