Pyysin hesarin myyjältä etteivät enää soittaisi. Soitot jatkuu kuitenkin entiseen tahtiin. Onko tuo laillista?
Kommentit (48)
Puhelinmyyjä ei pysty laittamaan estoa. Heillä ei ole siihen valtuuksia. He tosiaan vain soittavat ne heille tulevat listat läpi. Ennen listat olivat paperisia, nykyään ehkä tulevat tietokoneelta.
Sitäpaitsi vaikka soittavat "hesarilta" tuskin ovat Hesarilla töissä. Itse olin jonkin aikaa puhelinmyyjänä eräässä puhelinmyyntifirmassa. Aina esiteltiin itsemme kyseisen lafkan nimissä, mitä ja kenen tuotetta milloinkin myimmekään.
Mitenkään emme voineet puuttua siihen kenen nimi ja numero listoilla oli.
Emme lisätä emmekä poistaa listalta.
Vierailija kirjoitti:
Puhelinmyyjälle ei hyödytä, se markkinointikielto pitää tehdä rekisterinpitäjälle, kirjallisesti, sähköposti käy siihen, ja esim. hesarin löytyy helposti
https://www.sanoma.fi/mita-teemme/tietosuoja/tietosuojalauseke/
spostiosoite sivun alareunassa tietosuojapyynnöt
Puhelinmyynti tosiaan on voitu alihankkia ns. henkilötietojen käsittelijältä, joka sitten yrittää mussuttaa että heille ei voi tehdä markkinointikieltoa, vaan pitää itse soitella rekisterinpitäjälle kuten sinne Hesarille. Lain mukaan käsittelijän tulee kuitenkin avustaa rekisterinpitäjää henkilöiden esittämien pyyntöjen toteuttamisessa. Tästä kun yhden kerran kiistelin myyjän kanssa, pyysin häntä soittamaan meidän puhelutallenteen seuraavaksi esihenkilölleen. Kerroin, että tietosuojavaltuutetun toimistoa varmasti kiinnostaa sekä heidän että sen varsinaisen rekisterinpitäjän toiminta, että henkilön selvästi esittämiä suoramarkkinointikieltoja kieltäydytään toteuttamasta. Koska puhelut tältä rekisterinpitäjältä seuraavaksi loppuivat, selvästi löytyikin jokin tapa, jolla tämä alihankittu käsittelijä sai toimitettua kieltoni eteenpäin.
Mutta jos nettisivuilta löytyy valmis lomake tai yhteystieto tietosuojalle, jonka avulla esittää tällaisia pyyntöjä kuten suoramarkkinoinnin vastustaminen, toki on helpompaa ja varmempaa käyttää sitä :D
Voit Tehdä Hesarille tarjonnan eston asiakaspalveluun. Myyjät eivät niitä tee.
Puhelinmyynnin kiellon voi tehdä esim. https://www.asml.fi/kieltopalvelut/
, ei maksa kuin 40 senttiä, eikä muita maksuja peritä. Tuossa sanotaan, että on voimassa 3 vuotta, mutta eipä ole minulle puhelinmyyjät soitellleet ,vaikka kiellosta on jo vuosia aikaa.. Se soittelemattomuus vaati tosin vielä sen, että muutin puhelinnumeroni salaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
, ei maksa kuin 40 senttiä, eikä muita maksuja peritä. Tuossa sanotaan, että on voimassa 3 vuotta, mutta eipä ole minulle puhelinmyyjät soitellleet ,vaikka kiellosta on jo vuosia aikaa.. Se soittelemattomuus vaati tosin vielä sen, että muutin puhelinnumeroni salaiseksi.
Tuo 40 senttiä on per minuutti.
Miksi minun pitäisi maksaa siitä ettei minua häiritä? Vaikuttaa kiristykseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo 40 senttiä on per minuutti.
Miksi minun pitäisi maksaa siitä ettei minua häiritä? Vaikuttaa kiristykseltä.
Kokemukseni mukaan tuonne soittoon menee alle minuutti, ja sen jälkeen saa olla rauhassa kolme vuotta. Minusta alle 40 senttiä on pieni hinta siitä, että saan olla rauhassa puhelinmyyjiltä kolme vuotta. Kielto myös toimii oikeasti, vaikka numeroni ei ole salainen. Huomaan sen siitä, että jos en heti kolmen vuoden kuluttua muista uusia kieltoa, rupeaa markkinointipuheluja tulemaan useita viikossa, mutta kiellon uusimisen jälkeen ne loppuvat parissa viikossa.
Entäs jos soittivat kipa päälle liian monesti? Ja tapahtui
Kolmelle Soneran puhelinmyyjälle pidättelin raivoani kuuluvasti, sillä ko. myyjät eivät olleet syyllisiä siihen miten se yksi huijasi minua. Kas kummaa puhelut Soneralta on kyllä loppuneet, tekstiviestejä tulee edelleen. Lopetan asiakassuhteen heti kun ne pakolliset maksut on maksettu. FU Sonera. 🖕
Soneran puhelinmyyjät, jos suinkin kykenette, vaihtakaa työpaikkaa. Yritän jatkossakin kuitenkin suhtautua teihin ihmisinä.