Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

D vitamiini ja sinkki

Vierailija
02.12.2022 |

Aiheuttaako nämä muilla hirveän hajuista virtsaa? Tuntuu, että virtsattaakin useamnin, kun näitä syö. D vitamiinia syön 100 mikrogrammaa vrk ja sinkkiä yhden tabletin, en muista vahvuutta. Virtsa muuttuu lähes hajuttomaksi, kun lopetan näiden syönnin.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuotteiden laatu ihan kohdillaan? Katso tuo kohua aiheuttanut video lisäravinteista ja niiden laadusta. 

Tuon sivun mukaan videolla on Suomen paras alan asiantuntija.

"Suomen ehkä kovin vitamiini/lisäravinnevideo"

https://www.tampereensanomat.fi/uutiset.html?219158

Vierailija
2/19 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin pitkään D-vitamiinia tuolla annoksella, enkä huomannut mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sinkki. Miksi luulet tarvitsevasi lisä sinkkiä? Jos syöt normaalisti tuota ei pitäisi tarvita.

Vierailija
4/19 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä se sinkki. Miksi luulet tarvitsevasi lisä sinkkiä? Jos syöt normaalisti tuota ei pitäisi tarvita.

Ajattelin, että flunsaalta säästyy, kun sitä syö. Voikohan liika sinkki saada virtsan haisemaan? Se on imeskely tabletti, missä on makuaineita

Vierailija
5/19 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain viherhöperö vegaanit tarvitsevat sinkkiä purkista.

Vierailija
6/19 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä enemmän.

Vierailija
7/19 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin, että flunsaalta säästyy, kun sitä syö. Voikohan liika sinkki saada virtsan haisemaan? Se on imeskely tabletti, missä on makuaineita

Jotain kauttahan sen ylimäärän pitää poistua eli voi hyvinkin. Sinkkiä vedetään hevoskuuri, kun flunssan ensioireet ilmaantuvat, ei flunssan ennaltaehkäisyyn. Sitä on normaalilla ruokavaliolla ihan riittävästi kropassa.

Vierailija
8/19 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko varma ettei niissä pillereissä ole b-vitamiinia. Se haisee virtsassa pahalle.

Vierailija
9/19 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa syödä sinkkiä flunssan ehkäisyn näkökulmasta. Samoin D-vitamiinista ei ole mitään näyttöä hyödyistä noin isolla annoksella, paitsi jos on ollut D-vitamiinin puute. Sinkin voi lopettaa ja D-vitamiiniannoksen pienentää. Kannattaa kokeilla.

Vierailija
10/19 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa syödä sinkkiä flunssan ehkäisyn näkökulmasta. Samoin D-vitamiinista ei ole mitään näyttöä hyödyistä noin isolla annoksella, paitsi jos on ollut D-vitamiinin puute. Sinkin voi lopettaa ja D-vitamiiniannoksen pienentää. Kannattaa kokeilla.

Vierailija
11/19 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon syöny vuosia jo joka päivä sinkkiä j d vitamiinia. Lopetin pari viikko sitten, kun toivon saavani saikkua. Ei jaksa töitä. Tule flunssa, tule.

Vierailija
12/19 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan beroccaa miehelleni ja itselleni kun ei syödä niin monipuolisesti ja ollaan pysytty terveenä.

Vierailija
13/19 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin myös D3 hormonia 100 mikrogrammaa / vrk, kunnes Hus: lääkäri kielsi sen. Nykyisin saan syödä 10 mikrogrammaa / vrk.

Lopeta ihmeessä heti D3 hormonin yliannostus, ja mittauta tasosi. Varastossa on D:tä kolmeksi kuukaudeksi.

Vierailija
14/19 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin luun tiheyden mittauksessa kun tuli kaksi murtumaa, jalkaan ja ranteeseen. Ranteesta mitattiin ja sairaanhoitaja sitä ehdotti. Oli se vähän alentunut luun tiheys ja lääkäri määräsi Devisolia D3- vitamiinia ja ensin sitä jotain toista mutta kun juon maitoa tai piimää päivittäin niin se vaihtoi Devisoliin. Minulla oli aikakausi nuorena jolloinka en juonut maitoa ollenkaan tai join sitä rasvatonta kuraa kun se oli muotia silloin. 

Järkyttävintä on että lapsille sitä rasvatonta kura vettä juotetaan koulussa. 

Vasta kun aloin ravitsemustietoa opiskelemaan niin  aloin normaali rasvaisia tuotteita ostamaan ja miehellenikin tuli kamalia vatsa ongelmia niistä rasvattomista tuotteista elikkä pahanhajuisia ilmvaivoja ja ne loppuivat heti kun lopetettiin rasvattomien maito tuotteiden ostaminen. Nykyään ostetaan vähä rasvaisia mutta ei koskaan ihan rasvattomia. 

Vierailija
15/19 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallista pissaa.

Vierailija
16/19 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut 100 mikrogrammaa D3-vitamiinia yli kymmenen vuoden ajan. Talvella ei tule väsymystä ja voimattomuutta sekä en ole sairastanut vuosiin.

Pitää vissiin lopettaa tämä itsensä myrkyttäminen.

Vierailija
17/19 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan teho tuotannossa ei ihminen saa ihan kaikkia vitamiineja siitä ruuasta välttämättä ja hyvin harva syö niin monipuolisesti. 

Ja miksi lapsillekkin syötetään jotain nalle vitamiinejä. Koko ikä täytyy ottaa jotain lisää purkista. 

Vierailija
18/19 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ottanut 100 mikrogrammaa D3-vitamiinia yli kymmenen vuoden ajan. Talvella ei tule väsymystä ja voimattomuutta sekä en ole sairastanut vuosiin.

Pitää vissiin lopettaa tämä itsensä myrkyttäminen.

Sittenhän se hyvin toimii.

Vierailija
19/19 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan Beroccaa ja Devisolia joka päivä sekä Möllerin tupla Omegaa ja maitohappo bakteeri pillereitä vastustus kykyyn ja sairastan tosi harvoin. Minä vihaan flunssia ja kun se sitten tulee joskus niin menen ihan sekaisin ja hermot menee sen kanssa ja olen puoli kuollut.