Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset jaksaa käydä kokopäivätöissä ja saada surkeaa palkkaa vuodesta toiseen!!!!!!!

Vierailija
02.12.2022 |

Minulla tällä hetkellä määräaikainen kokoaikainen työ, palkka on surkea ja tilistä ei jää mitään käteen. Joka päivä kuitenkin pitää raahautua antamaan omaa aikaansa 8 tuntia orjapalkalla työnantajalle. Onneksi tämä on vain määräaikainen. Täällä on kuitenkin tällä paskapalkalla vuosia työssä olleita. En ymmärrä miten ihmiset voivat antaa omaa aikaansa ilmaiseksi. Suomessa on todella surkeat palkat ja paskaverottaja vie loput. Suomi on hyvinvointivaltio hyväpalkkaisille ihmisille, kaikki kun eivät sitten voi kuitenkaan tehdä näitä hyväpalkkaisia töitä, ei niitä kaikille riitä.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palko käydä töissä. En halua elää sossun rahoilla ja kerjätä almuja. Vaikkei päivätyö päästä rikastumaan, tuo se kuitenkin itsenäisyyttä. Ei tarvita kerjätä rahaa muualta ja käteen jää väistämättä enemmän kuin Kelasta.

Vierailija
22/69 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen keskituloinen juuri ja juuri (brutto 3200) ja ihan hyvin on tähän asti riittänyt rahat. Pystytty matkustamaan, voidaan käydä välillä ulkona syömässä ym. Ehkä omat toiveet elämältä on sitten normaalia pienemmät. Kun säästää niin saa kyllä niitä haaveita toteutettua!

Kysymys olikin ihmisistä, jotka saavat surkeaa palkkaa. Jos palkkasi on tuo, niin et todellakaan kuulu huonoa palkkaa saavien joukkoon! Käsitätkö, että jotkut saavat bruttona puolet tuosta palkastasi ja sillä on haastavaa tulla toimeen?

Täällä on nyt väitetty, että kaikki saa Suomessa surkeaa palkkaa paitsi rikkaat. Ollaanko me mediaanituloiset nyt niitä rikkaita sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni palkasta pitää jäädä niin paljon käteen, että elämästä voi nauttia. Mitä nauttimista se on, jos suurin osa palkasta menee pakollisiin maksuihin. Suomessa asuminen, ruoka kaikki ihan kaikki on ylikallista. Täällä ihmiset pidetään köyhinä ja kurjina vuodesta toiseen.

Asumisen hintaan voi ihan ite vaikuttaa.

Vierailija
24/69 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on pakko.

Vierailija
25/69 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihmisellä tuntuu olevan aika harhainen kuva siitä, että mitä pitäisi saada ja minkälaisella vaivannäöllä. Ei tarvitse mennä kovin montaa vuosikymmentä taaksepäin, kun suurin osa ihmisten ajasta meni ihan vaan siihen, että saatiin edes jonkunlaista ruokaa. Eikä puhettakaan mistään mukavuuksista, kuten sähköstä, juoksevasta vedestä, kirjastoista, tietokoneista, puhelimista jne, jotka ovat nykyään aivan perusjuttu köyhimmillekin (erityisesti Suomessa).

Jokainen ihminen on läpi historian joutunut tekemään työtä sen eteen, että on jonkunlainen asumus ja ruokaa mitä syödä (poikkeuksia toki on, mutta niitä on suhteessa hyvin vähän). Suomessa sen asumuksen ja ruuan saa lorvimalla kotona, ja silti valitetaan. Tai että saadakseen vähän enemmän, niin pitäisi nähdä vähän vaivaa ja mennä töihin. Ja silti jää aika paljon vapaa-aikaa tehdä mitä haluaa, ja tapoja käyttää sitä vapaa-aikaa on aivan uskomaton määrä verrattuna menneisiin aikoihin.

Ja silti vaan valitetaan.

Vierailija
26/69 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyihmisellä tuntuu olevan aika harhainen kuva siitä, että mitä pitäisi saada ja minkälaisella vaivannäöllä. Ei tarvitse mennä kovin montaa vuosikymmentä taaksepäin, kun suurin osa ihmisten ajasta meni ihan vaan siihen, että saatiin edes jonkunlaista ruokaa. Eikä puhettakaan mistään mukavuuksista, kuten sähköstä, juoksevasta vedestä, kirjastoista, tietokoneista, puhelimista jne, jotka ovat nykyään aivan perusjuttu köyhimmillekin (erityisesti Suomessa).

Jokainen ihminen on läpi historian joutunut tekemään työtä sen eteen, että on jonkunlainen asumus ja ruokaa mitä syödä (poikkeuksia toki on, mutta niitä on suhteessa hyvin vähän). Suomessa sen asumuksen ja ruuan saa lorvimalla kotona, ja silti valitetaan. Tai että saadakseen vähän enemmän, niin pitäisi nähdä vähän vaivaa ja mennä töihin. Ja silti jää aika paljon vapaa-aikaa tehdä mitä haluaa, ja tapoja käyttää sitä vapaa-aikaa on aivan uskomaton määrä verrattuna menneisiin aikoihin.

Ja silti vaan valitetaan.

Vuonna 2022 asiat pitäisi olla paremmin kuin sinun kirjoituksen perusteella ennen vanhaan. Miksi suomalaisia kurjistetaan vuodesta toiseen. Kerrotaan että tämä on hyvinvointivaltio, kenelle tämä on hyvinvointivaltio.

Vierailija
27/69 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on ihan jokaisen myös mahdollista kouluttautua lisää että pääsee parempiin töihin.

Mulla on ihan ok-palkkainen vakityö 8h päivässä, mutta käyn samaanaikaan iltaisin etäkoulua kokonaan toiselle alalle. Ala on harrastukseeni liittyvä ja tarkoitus on jossain vaiheessa perustaa oma yritys tuon harrastuksen ympärille. Vaikka viihdyn tällä hetkellä hyvin työssäni niin tiedän että tulen jossain vaiheessa kaipaamaan muutosta ja silloin mulla on jo toinen tutkinto takataskussa. Tai jos vaikka tulisi yt:t ja jäisin työttömäksi niin mulla on jo valmiiksi plan B.

Älkää hyvät ihmiset surkutelko vaan tehkää asialle jotain.

Vierailija
28/69 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea työmäärä olisi 6h päivät neljä kertaa viikossa, nykyisillä palkoilla. Se mahdollistuu, kun rahan ei anneta kertyä noin 0,1% joukolle ihmisistä.

Vierailija
29/69 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mua on ajanut aina jonkinlainen (työ)moraali ja ylpeys. Kasvatettu siihen että omillaan tullaan toimeen eikä olla toisten lompakolla

Juuri näin. Nykyään vaan sosiaalietuudet ovat niin korkeat että laiskimmat luuserit jäävät mielummin makaamaan ja valittamaan vauvapalstalla elämän kurjuutta kun eivät viitsi mennä töihin.

Mä saan vain 700e joten todellakin menisin töihin jos joku vaan palkkaisi.

Vierailija
30/69 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on ihan jokaisen myös mahdollista kouluttautua lisää että pääsee parempiin töihin.

Mulla on ihan ok-palkkainen vakityö 8h päivässä, mutta käyn samaanaikaan iltaisin etäkoulua kokonaan toiselle alalle. Ala on harrastukseeni liittyvä ja tarkoitus on jossain vaiheessa perustaa oma yritys tuon harrastuksen ympärille. Vaikka viihdyn tällä hetkellä hyvin työssäni niin tiedän että tulen jossain vaiheessa kaipaamaan muutosta ja silloin mulla on jo toinen tutkinto takataskussa. Tai jos vaikka tulisi yt:t ja jäisin työttömäksi niin mulla on jo valmiiksi plan B.

Ei kaikilla äly riitä kouluttautumaan parempipalkkaisiin töihin.

Vierailija
31/69 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt samaa, ole itse keskituloinen tai vähän alle mutta ystävissä on näitä pienten palkkojen ihmisiä, jotka tekevät raskasta työtä ja joilla ei ole silti varaa sellaisiin mielestäni aivan perustarpeisiin, kuten omaan kotiin. He saavat vuokratukea ja asuvat pienissä asunnoissa, joissa ei ole esimerkiksi lapsille omia huoneita. Lomamatkat ja jopa ihan halvat ravintolakäynnit ovat luksusta jota varten pitää säästää kuukausia, ja ihan perusruokalaskunkin kanssa täytyy olla tarkkana. Tämä on minusta poliittinen ongelma, ja useinhan nämä pienituloiset vielä nukkuvat äänestäessä tai jos äänestävät niin jotain oikeistopuoluetta jotka ajavat sellaista järjestelyä, jossa palkat pienisivät ja tuet vähenisivät ja pienituloisten ihmisten pitäisi ottaa normaalin työnsä lisäksi vielä jotain viikonlopun siivouskeikkaa tai vastaavaa että saisivat edes lapsille ruokaa. Se mitä toivoisin että nämä köyhät tekisivät olisi se että pienistäkin tuloista alkaisivat nuorena säästää ja sijoittaa ja ostaisivat ensiasunnon ja vähitellen kerryttäisivät omaisuuttaan. Usein köyhillä tuntuu raha polttavan taskussa, ei tehdä pitkän tähtäimen suunnitelmia ja jos vaikka tulee perintö niin se tuhlataan nopeasti johonkin matkaan tai tavaraan, ettei omaisuus vaikuttaisi siihen jos tavitsee mennä sossun luukulle. Eli huono yhdistelmä on kouluttamattomat ja tietämättömän duunarit ja oikeistolainen politiikka. Köyhää kustaan silmään tässä systeemissä.

Vierailija
32/69 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki kouluttautuu näihin niinsanottuihin parempiin töihin niin, kuka tekee sitten nämä työt missä se surkea palkka. Kysyn vaan. Typerin kommentti mitä voi olla, kouluttaudu parempiin töihin. Mielestäni kunnon palkkataso kuuluu ihan kaikille ei vain kouluttautuneille ja rikkaille ja valtion eläteille.

Vierailija
33/69 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimipalkka, minimitehokkuus, sillä oon jaksanut. Eli en tee käytännössä juuri mitään (etänä)

Vierailija
34/69 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kerrotko meille missä maassa pienituloinen duunari sitten elelee herroiksi?

Suomessa on sen verran hyvät sosiaalituet että niillä tosiaan elelee mukavasti etenkin kun työnteko ei haittaa. Mutta kyllä pienituloinenkin yleensä asumistukea saa.

Vierailija
35/69 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mua on ajanut aina jonkinlainen (työ)moraali ja ylpeys. Kasvatettu siihen että omillaan tullaan toimeen eikä olla toisten lompakolla

Voi kun kiva. Minua ei motivoi pelkän ylpeyden takia käydä töissä jos eläminen on kädestä suuhun. Työmoraali on täysin eri asia kuin mihin viittaat.

Vierailija
36/69 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä jos kaikki kouluttautuvat parempiin töihin niin kuka ne huonommat tekee? Ja ihmisiä on työttömänä todella hyvilla koulutuksilla ja työkokemuksella eli arpapeliä.

Vierailija
37/69 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki kouluttautuu näihin niinsanottuihin parempiin töihin niin, kuka tekee sitten nämä työt missä se surkea palkka. Kysyn vaan. Typerin kommentti mitä voi olla, kouluttaudu parempiin töihin. Mielestäni kunnon palkkataso kuuluu ihan kaikille ei vain kouluttautuneille ja rikkaille ja valtion eläteille.

Ihan niinkuin nytkin, aloittelijat, opiskelijat ja vastavalmistuneet tekee ne huonot työt ja lähtevät siitä pikkuhiljaa etenemään isompipalkkaisiin töihin.

Käytännössä ihan kaikki Suomessa tekee paskaduuneja jossain vaiheessa, harva on syntynyt kultalusikka rektuumissa. Jotkut on vaan niin saamattomia että jäävät roikkumaan niihin paskaduuneihin vuosikausiksi ja valittavat asiasta.

Vierailija
38/69 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein ymmärrä mitä elämältä pitäisi saada materiaalisessa mielessä. Aika hyvin on asiat jos on katto pään päällä, ruokaa ja vaatteita. Ihmisille syötetään ihanteita, että pitäisi olla niin paljon enemmän. Se ajaa ihmisiä hulluksi, jotkut pakkomielteet isoista taloista, autoista ja lomamatkoista. Ymmärrän itsekin pienipalkkaisena miten kituutus ärsyttää, mutta niin sekin ettei voisi olla muka ihan onnellinen vaikka piirit olisivat pienet vaan aina pitäisi jotenkin inhota ja hävetä "köyhyyttä".

Vierailija
39/69 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on juurikin näin Suomessa pärjää vain muutama hyvä-veli-sisko-kerho ja niihin ei muilla ole asiaa... rikkaiden ja köyhien väline  kuilu on valtava ja kaikki epäkohdat peittää totalitarismi alleen, on vain yksi sallittu mielipide, te kaikki olette onnellisia kun hallinto ja media teille niin sanovat...

Rikkaiden ja köyhien välinen kuilu on valtava(toki pienempi kuin juuri missään muualla), mutta siihen väliin mahtuu se 85% kansasta, joka ei ole kumpaakaan, vaan ovat enemmän tai vähemmän toimeentulevia ihmisiä. On puhdasta idiotismia väittää, että "Suomessa pärjää vain muutama". Sinulle tekisi varmaan aika hyvää käydä oikeastaan missä tahansa muussa maassa maailmassa kokeilemassa miten hyvin sitä pärjäilee tekemättä itse yhtään mitään pärjäämisensä eteen. 

Jonkun hyväveliverkoston syyttäminen siitä, että et jaksanut opiskella kunnollista ammattia ja sen jälkeen ei ole edes huvittanut mennä kaupan kassalle töihin, kun sossustakin saa rahaa. Älä syyllistä meitä työssäkäyviä ihmisiä, jotka elättävät sinua siitä, että emme tarjoa sinulle juuri samanlaista iPhonea, kuin meillä on. 

Vierailija
40/69 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en oikein ymmärrä mitä elämältä pitäisi saada materiaalisessa mielessä. Aika hyvin on asiat jos on katto pään päällä, ruokaa ja vaatteita. Ihmisille syötetään ihanteita, että pitäisi olla niin paljon enemmän. Se ajaa ihmisiä hulluksi, jotkut pakkomielteet isoista taloista, autoista ja lomamatkoista. Ymmärrän itsekin pienipalkkaisena miten kituutus ärsyttää, mutta niin sekin ettei voisi olla muka ihan onnellinen vaikka piirit olisivat pienet vaan aina pitäisi jotenkin inhota ja hävetä "köyhyyttä".

Jos asuu yksin ja oma elämä on tasaisesti järjestyksessä, niin asia on näin, mutta mietipä tilannetta, että sinulla on kasvavia lapsia ja he haluaisivat vaikka harrastaa jotakin tai käydä joskus kavereidensa kanssa Linnanmäellä, sisäleikkipuistossa tai isompana vaikka saada vaikka kerrankin samanlaiset merkkivaatteet kuin kavereilla, ettei kiusattaisi koulussa. Tai mieti jos vaikka lapset sairastuvat sellaiseen  vaivaan, jota ei julkisella hoideta kunnolla. Tai elämässä tulee muuta yllätystä. Tai mieti että olet teini ja haluaisit m asturboida tai tuoda sen ekan seurustelukumppanin kotiin, mutta ei ole omaa huonetta. Ihmisiä asuu vaikka teltoissa ja pahvilaatikoissa ja voidaan sanoa että riittää kun on katto pään päällä ja ruokaa, mutta ihmiset vertaavat toisiin ihmisiin ja jos puolet päivästä kuluu siihen että tekee töitä jonkun toisen ihmisen firmaan tai yleiseen hyvään vaikka sairaanhoitajana, niin eikö siitä pitäisi sentään vähän parempaa elintasoa seurata kuin mininmi perustarpeet? Lisäksi pienituloiset esimerkiksi elävät lyhyemmän elämän kuin suurituloiset Suomessa. Ei pitäisi olla ihan noin naiivi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi