Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaisia kummitteluja

Vierailija
01.12.2022 |

Vanhan tarinan mukaan jos menee jouluyönä Vanhalle suurtorille Turussa, pystyy näkemään siellä mestattujen vankien kallojen muodot pimeässä.

Mutta parhaat räyhänhenget löytyy saman kaupungin rakennuksista. Mm. Tähtitornissa kummittelee itsemurhan tehnyt tutkija, pääkirjaston kellarissa tekee edelleen työtään entinen kirjastonhoitaja, ja tietty Turun linnassa on monta ihan näyttäytyvää aavetta.

Mitä kuuluisia kummitteluja muualla Suomessa on?

Kommentit (158)

Vierailija
81/158 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon itse että täällä seurassamme on olentoja (edesmenneitä?) Joita emme näe, mutta jotka pystyvät kyllä viestimään kanssamme halutessaan.

Uskon että moni myös auttaa meitä tai vie tätä maailmaa tiettyyn suuntaan.

Vierailija
82/158 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon itse että täällä seurassamme on olentoja (edesmenneitä?) Joita emme näe, mutta jotka pystyvät kyllä viestimään kanssamme halutessaan.

Raamattu kieltää vainajahenkien kanssa kommunikoinnin, koska se voi saastuttaa ihmisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/158 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisenä turkulaisena olen tietoinen näistä kummitteluista. Pääkirjaston kellariin ei tietääkseni ihan jokainen työntekijä uskalla edes mennä.

En epäile näitä tarinoita yhtään vaikka kovan teknologian mies olenkin. Historiallisessa kaupungissa sattuu ja tapahtuu.

Kummituksia ei ole olemassa, s***nan m***kku!

Jos sinulla on tuollainen asenne ihan tällaisella viattomalla keskustelupalstalla, miten sinulle mahtaa käydä, jos menet yöllä nakkikioskille?  Saat varmaan turpaasi viikoittain.

Kumma tyyppi.

Tämä palstahan se onkin viaton :D? Tämähän on suomen kuuluisin räyhisten palsta. Ja kohtapa ovesi kolajaa ja esineitä alkaa kadota.

Vierailija
84/158 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattu kieltää vainajahenkien kanssa kommunikoinnin, koska se voi saastuttaa ihmisen.

Kolmas Mooseksen kirja 19:31

"Älkää kääntykö vainaja- ja tietäjähenkien puoleen; älkää etsikö heitä, ettette tulisi heistä saastutetuiksi. Minä olen Herra, teidän Jumalanne."

Vierailija
85/158 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisenä turkulaisena olen tietoinen näistä kummitteluista. Pääkirjaston kellariin ei tietääkseni ihan jokainen työntekijä uskalla edes mennä.

En epäile näitä tarinoita yhtään vaikka kovan teknologian mies olenkin. Historiallisessa kaupungissa sattuu ja tapahtuu.

Kummituksia ei ole olemassa, s***nan m***kku!

Jos sinulla on tuollainen asenne ihan tällaisella viattomalla keskustelupalstalla, miten sinulle mahtaa käydä, jos menet yöllä nakkikioskille?  Saat varmaan turpaasi viikoittain.

Kumma tyyppi.

Muutin erääseen kaupunkiin ja lähdin tutkimaan ympäristöä innoissani, erään puiston reunalle tullessani tunsin heti että täällä on tapahtunut jotain tosi synkkää. Myöhemmin kirjastossa näin paikkakuntakirjassa kuvan niistä rakennuksista: niissä oli punaisten vankileiri ja kuoli julmasti ihmisiä. Tiesin heti vaan kävelemällä sille rajalle....

Samoin erään talon edessä ajattelin etten ikinä muuttaisi sinne ja siellä oli tapahtunut jokin sukkismrhaajan teko. Kyllä nämä voi vaistota.

Vierailija
86/158 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälläiset tarinat on mannaa aivottomille av-mammoille ja menevät täydestä. Toki nämä av-mammat ovat omassa erinomaisuudessaan olleet edellisissä elämämissään jotain kuningattaria, ruhtinaita sun muuta elämää suurempaa.

Mikä sinua kummituksissa noin kamalasti pelottaa? Älä pelkää, me mammat suojelemme.

Lauletaan hoilaamalla: " Sua suojelemme, verin varjelemme!  Ollos huoleton mammat valveill´  on!".

Vihdoikin sain selvää että se on VERIn varjelemme, koko ikäni miettinyt mikä sana siinä tarkalleen on: värin, väärin, vai mikä

Vierailija
87/158 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa on huvittavasti: vainajahenget jotka supisevat ja mumisevat...

Vierailija
88/158 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu puhuu vainajahenkien olemassaolosta, eikä sitä kiellä.

Me ihmiset voimme siis kokea niitä. Ainoastaan se pitää tietää että Raamatun mukaan niitä ei saa ruveta palvomaan tai alkaa pitämään herranaan.

Jumala on näiden henkien yläpuolella ja toki tulisi tavoitella sitä Jumalan tahtoa.

Mutta me tavalliset kuolevaiset koetaan kaikkea jännää täällä maan päällä, myös noita ihme henkityyppejä. Niiden kokemisessa ei ole mitään syntiä, ne vain koetaan koska meillä on meidän vaistot.

Että en tiedä mitä jotkut täällä keuhkoaa.

Vierailija
89/158 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa on huvittavasti: vainajahenget jotka supisevat ja mumisevat...

Aika monesti tekevät juurikin niin.

Vierailija
90/158 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori että tää on taas Turusta mutta Ylioppilaskylässä on tosi paljon ns. oikeiden ihmisten kokemuksia. Mun kaverin veli oli sellainen tosi "cool" tai miten sen nyt voisi sanoa. 2000-luvun alun chad. Sellainen joka ei usko mihinkään mikä ei näy omaa nyrkkiä pidemmälle. Ja jos uskoisi niin tulisi nauretuksi

Kuitenki  YO-kylän asuntolan yhteisessä keittiötilassa tämä tyyppi näki savun kohoilevan, ja se muodosti ihmisen pään. Ensin tä kaveri jäi kuulemma oikein katsomaan sitä päätä, jolloin se alkoi muodostaa sanoja. Luulen että tässä kohden nuorimies otti hatkat koska en saanut koskaan kuulla tarinan loppua.

Vierailija
91/158 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämeenlinnassa on kummituskissa. Kustaa Aadolf unohti kissansa linnaan ja siellä se kissa pyörii haamuna vieläkin maukumassa.

Vierailija
92/158 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämeenlinnassa on kummituskissa. Kustaa Aadolf unohti kissansa linnaan ja siellä se kissa pyörii haamuna vieläkin maukumassa.

Eläimiä vissiin pyörii enemmänkin kummittelemassa. Etenkin kissat tuntuu jäävän maisemiin. Hyppivät pöydillä tai vilahtelevat silmännurkassa.

Kummittelevista koirista kuulee yleensä pelkästään kauheita asioita tosin. Jotain demonikoiria synkillä nummilla. Koiraihmisenä haluisin heille ehkä vähän parempaa.

Vierailija
93/158 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma Hakaniemen torin lähellä olevassa Oxygenol-talon tornissa kummittelee. Totta tai ei, kyseinen torniasunto oli myytävänä yhdeksän vuoden aikana viidesti, kun asuin läheisessä talossa.

Vierailija
94/158 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näistä monet on usein toistuvia, niin miksköhän ei oo yhtään kunnon videoo kukaan kuvannu? Feikattuja kyllä kaikki paikat täynnä.

Vierailija
95/158 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun näistä monet on usein toistuvia, niin miksköhän ei oo yhtään kunnon videoo kukaan kuvannu? Feikattuja kyllä kaikki paikat täynnä.

Juu feikattuja on paikat täynnä. Mutta millä videokuvaat "aitoja" kokemuksia?

Muistan kun isäni kotona olin omassa huoneessani ja tuli todella huono olo. Sitten mun silmien edessä ovi ensin avautui ja sitten meni kiinni, avautui taas ja PAISKAUTUI kiinni.

Olisinko ottanut vaikka takalistosta heti kameran siinä kohtaa kun tuli se huono olo?

En ole mikään kummitusten metsästäjä joten mulla ei sellaisia videoita ole koska en kuvaa 24/7.

Ne voi ollakin kaikki 100% feikkiä, jotka sitä hakee. Pystyt varmaan erottamaan ne feikkivideot ihmisten kokemuksista? Jos et niin rationalismissasi on vikaa.

Vierailija
96/158 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
97/158 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uup

Vierailija
98/158 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turussa on kummitellut muuallakin. Runosmäessä oli aikoinaan autio omakotitalo, jossa asui räyhähenki. Karkotti raivollaan kaikki taloon yrittävät.

Myös Stålarminkadun puutaloissa kummitteli, asunnossa ei mikään perhe kauaa asunut. En tiedä miten nykyään on.

Oikeesti?? Oon asunut Martissa 15 vuotta ja aina kun kävelen Stålarminkadulla tyyliin juoksen pari korttelia. Siis ilta-aikaan vaikka on koira mukana.

Jännää, kertoisitko lisää? Koet siis jotain pelottavaa niiden kortteleiden kohdalla? Entisenä turkulaisen atämä kiinnostaa, vaika asuinkin tosi tylsässä lähiössä - tai ehkä just siksi!

Juu, tuo alkuperäinen kommentoija ei kertonut missä kohti Stålarminkatua kummittelee, siellä on puutaloja päästä päähän. Mutta itse ainakin pistän juoksuksi siinä kohtaa kun tullaan Stålarminkadun ja Tervahovinkadun kohdille.

Jos jossain muulla kohdin tätä katua kummittelee niin uskon senkin. Mutta Tervahovinkatu jättää pelkän kammottavan olon välillä jopa valoisina kesäiltoina.

-se jolta kysyit

Mielenkiintoista! Olet varmaan jotenkin vastaanottavainen tuollaiselle energialle. Mitähän siinä korttelissa on mahtanut tapahtua...

Vierailija
99/158 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattu puhuu vainajahenkien olemassaolosta, eikä sitä kiellä.

Me ihmiset voimme siis kokea niitä. Ainoastaan se pitää tietää että Raamatun mukaan niitä ei saa ruveta palvomaan tai alkaa pitämään herranaan.

Jumala on näiden henkien yläpuolella ja toki tulisi tavoitella sitä Jumalan tahtoa.

Mutta me tavalliset kuolevaiset koetaan kaikkea jännää täällä maan päällä, myös noita ihme henkityyppejä. Niiden kokemisessa ei ole mitään syntiä, ne vain koetaan koska meillä on meidän vaistot.

Että en tiedä mitä jotkut täällä keuhkoaa.

Mielenkiintoista tämäkin, kiitos että kerroit! Sanooko Raamattu mitään henkien kanssa kommunikoinnista?

Enkä nyt tarkoita mitään tietoista yhteydenottamista (itse en edes uskaltaisi yrittää), vaan että jos jossain kohtaa tällaisen hengen, niin onko turvallista kysyä niiltä jotain? Mutta toisaalta, en varmaan uskaltaisi sitäkään...

Vierailija
100/158 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten videoit oman kammottavan olosi aina jossain tietyssä paikassa? Se paikka vaan henkii jotain todella pahaa, tunnet että et ole yksin ja sua tarkkaillaan.