Inhoaako muut ruokakaupassa käymistä?
Viime aikoina oon joutunut suorastaan pakottautumaan kauppaan. Jo etukäteen ahdistaa. Lomareissuilla ja ulkomailla ri mitään ongelmaa, päinvastoin on kiva tutkia hyllyjä. Mutta kotona ja arjessa... yyh. Paljon ihmisiä, hehtaarimarketin loputtomat hyllyvälit, sata erilaista vaihtoehtoa joka tuotteesta, mitä syötäisiin tänään, kuuma ja hiki, ai niin se unohtui, jaa tää on loppu, järjestystä muutettu - minne se ja tämä on siirretty...
Kommentit (54)
Miksiköhän nämä tilaajat saa alapeukkuja? Ei se ole kalliimpaa juurikaan edes. Onko se joku hyvenormi, että ihmisen pitää käydä siellä Prisman tai Lidllin käytävillä kärsimässä, eikä saa päästä niin helpolla kuin nettikaupasta tilaaminen?
Vierailija kirjoitti:
Inhoan niin paljon, että tilaan ruuat kotiin tuotuina. Maksan ilomielin kuljetusmaksun, sillä se on pieni summa mielenrauhasta.
Jos jotakin pitää kuitenkin hakea kaupasta menen pieneen lähikauppaan ja koetan ajoittaa hiljaisimpaan hetkeen kuin mahdollista.
En tiedä mitään niin ankeaa kuin tarpoa isossa marketissa älyttömien tavaramäärien läpi pitkillä käytävillä ja väistellä/törmäillä muita asiakkaita. Hyvin harva ottaa huomioon muita ja pitää etuoikeutenaan kulkea miten huvittaa kärryt heiluen sinne tänne. Ja missä on myyjät, joita pitäisi olla aina enemmän kuin vain pari täyttämässä hyllyjä?
Lidl ei ratkaisu, kuten joku vastasi. Pk-seudulla on älyttömät jonot yhdelle ainoalle toimivalle kassalle, eikä ip-kassoja ollenkaan.
No eikä ole mitään jonoja pääkaupunkiseudulla, ei ainakaan Espoon puolella. Käyn ruokakaupassa 2-4 kertaa viikossa.
Asennekysymys tämäkin on pitkälti.
Käyn prismassa kerran viikossa la aamuna tekemässä viikon ostokset. Se on kivaa, ei ruuhkaa, ja mikä parasta, saan hetken olla yksin! Siis niin ettei tarvi huolehtia kenestäkään muusta. Lapset jäävät kotiin isänsä kanssa.
Enemmän ahdistaa se, että ruokien suunnittelu on jäänyt kokonaan minun niskoilleni. Asun pienellä paikkakunnalla ja käyn enimmäkseen Lidlissä, missä valikoima on järjen rajoissa, eikä järjestystä muuteta jatkuvasti. Se minua ärsyttää eniten, kun niitä tuotteita pitää joka toinen kuukausi mälvätä eri järjestykseen. Kai sillä pyritään siihen, että asiakas hämääntyisi ja keräisi korin täyteen kaikkea turhaa, kun ei löydä haluamaansa, mutta minuun vaikuttaa aivan päin vastoin. Jollen löydä jotain siksi, että järjestystä on muutettu, jätän kaiken osramatta ja menen muualle.
Täällä onneksi S-market on ainoa, missä tätä jatkuvaa puljaamista harrastetaan. Lidlissä ei muutu järjestys juuri koskaan ja paikallinen pieni cittari on myös pysynyt samallaan viimeiset viisi vuotta. Sääli vain, että k-ryhmän kaupoissa ovat hinnat karanneet käsistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän nämä tilaajat saa alapeukkuja? Ei se ole kalliimpaa juurikaan edes. Onko se joku hyvenormi, että ihmisen pitää käydä siellä Prisman tai Lidllin käytävillä kärsimässä, eikä saa päästä niin helpolla kuin nettikaupasta tilaaminen?
Miksi ihmeessä sinua häiritsee peukutukset? :D
Inhoan, inhoan kaikkea ruuan hakemisessa, valmistamisessa ja miksi pitää syödä ja joka päivä?
Ei ahdista ja jos ahdistaisi, niin tilaisin ostokset valmiiksi kerättynä. Pari kertaa testattiin pahimpaa korona-aikaan ja tuo oli helppo tapa ostoksille, eikä tullut niin paljoa heräteostoksia. Ja kun on vuosi käyttänyt ässäkorttia, niin ostoskorikin oli jo melkein kokonaan valmiina sivustolla.
Jätän takin autoon niin ei ahdista.Mieluummin käyn isossa kaupassa niin ei ainakaan ole just se tuote loppu mitä etsin tai on se 10 vaihtoehtoa vastaavaa.Mutta verkkokaupasta ap:n tapauksessa ruuat kotiin?
Ei varsinaisesti ahdista, paitsi joululahjakaupat, mutta ei kyllä mitenkään houkutakaan. Menen ja ostan ruuat ihan automaattiohjauksella, muita ihmisiä huomioimatta ja näkemättä. Kamat mukaan ja pois.
En inhoa. Musta on kiva käydä ruokakaupassa varsinkin isommissa kaupoissa jonne harvemmin pääsee. Yleensä teen ruokaostokset tuossa pienesä lähi k-supermarketissa.
Yleensä tykkään käydä ruokaostoksilla, mutta talvella en, juuri siksi, että kaupassa tulee aina tuskaisen kuuma. Vaatteita täytyy laittaa niin paljon, että tarkenee kävellä sinne kauppaan asti, joten vaikka ottaisi takinkin pois, niin silti sisätiloissa läkähtyy. Ja sitten tuotteiden paikkoja on vaihdettu ja niitä pitää etsiä ja hiki valuu. Välillä tekee mieli jäädä kylmäosaston lattialle istumaan, kun muilla osastoilla on niin tuskaista.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon hikeen ja kuumuuteen auttaa laihdutus
Ei mulla ole auttanut. Mutta mulla onkin ihan kamalat vaihdevuosioireet. Tosin niidenkin väitettiin helpottavan kun pudottaa kunnolla painoa. No, 20 kiloa lähti, mutta oireet vaan paheni. Onneksi asun ison kauppakeskuksen vieressä, siis parin minuutin kävelymatka sinne, niin ei tarvitse pukeutua niin että toppatamineet päällä. Ei muuten ahdista kaupassa käynti, en ota siitä stressiä sen kummemmin. Silloin jos on kamala ryysis niin vähän saataa keljuttaa, mutta kun tietää että pian on taas kotona niin eipä siitä niin piittaa sit kuitenkaan.
Enpä ole isoissa marketeissa käynyt sitten vuoden 2018. Aloin tilaamaan ruokaostokset silloin. Sen jälkeen lähinnä pikku kaupasta hakenut mahdollisia täydennyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan, inhoan kaikkea ruuan hakemisessa, valmistamisessa ja miksi pitää syödä ja joka päivä?
Heh, itse tykkään ostaa ja laittaa ruokaa, mutta syöminen on minustakin jotenkin rasittavaa. Teen hyviä ruokia, mutten siltikään viitsisi millään joka päivä syödä.
Vierailija kirjoitti:
Palstalla jostain syystä verkkokaupassa käyntiä pidetään rikkaiden juttuja. Enkä ymmärrä miksi.
Ihan tavallinen siivooja se mäkin olen ja niin vaan tilaan Cittarista viikon sapuskat kerralla.
Ei ahdistaa. Perheessämme on viisi henkilöä ja yritämme syödä monipuolista hyvää kotiruokaa. Pari kertaa viikossa teen jotain uutta ruokaa, jonka reseptin olen etsinyt netistä ja 2-3 kertaa viikossa teen vanhoja tuttuja ruokia. Saatan kiertää yhdellä ostosreissulla parikin kauppaa, että löydän mieleiset ainekset.
Ei ruokakaupoissa, mutta vaatekaupoissa käyminen kyllä. Yhtään ei jaksa sitä jumpsetta, kirkkaita valoja ja vaatteiden sovittelua. Varsinkin kun nykyään koot ei yhtään pidä paikkaansa ja saa sovitella vaikka kuinka ennenkuin löytää mitään sopivaa.
Vierailija kirjoitti:
Välillä on hyvä poistua kotisohvalta.
Vierailija kirjoitti:
Mikset käy Lidlissä? Ei lapsiperheenkään ole pakko Prismassa käydä vaikka Prisma onkin perhemarket.
Mitä Lidlissä käyminen auttaa?
Ai, tätä tuotetta ei saakaan täältä, pitää mennä toiseenkin kauppaan. Ai, tämä tuote onkin loppu.
Minä myös tilaan. Paljon mukavampi pohtia ostoksia kotisohvalla.