Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä erottaa myrkyllisen ja aidosti kivan ihmisen?

Perhoset vatsassa
01.12.2022 |

En nyt tarkoituksella käytä sanaa "narsisti"
Mutta mistä erottaa nettideittailussa:
- milloin ihminen on kivasti kiinnostunut eikä vain lypsä tietoja?
- jakaa aidosti huoltaan eikä vain lypsä sääliä?

-mistä erottaa, milloin oma panikoiminen on vain sitä ettei osaa suhtautua herääviin ihastumisen tunteisiinsa?

Niinkuin mistä erottaa perhoset vatsassa ja pelon/"nyt ei ole kaikki kohdallaan"?

Kyselee elämässä usein loukattu ja hyväksikäytetty, joka muutenkin jännittää vatsallaan 😔

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastavuoroisuus jakamisessa tasapainossa eli molemmat avautuvat. Tosin on myös temperamenttiin liittyvä asia. Oikeesti hei, narsisteja on vain noin 1-2% ihmisistä, joten suhteellisuuden tajua kannattaa ajatella.

Itse ainakin tutustumisen vaiheessa olen jännittynyt ja saatan antaa itsestäni kuvan, joka ei vastaa arkiminääni. Semmoista se on. Nuo vastaamisen ajat eivät ole hälyttäviä. Iloa & valoa ja hauskuutta sulle ap!

Vierailija
22/46 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäytyy ristiriitaisesti ihastuessaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastavuoroisuus jakamisessa tasapainossa eli molemmat avautuvat. Tosin on myös temperamenttiin liittyvä asia. Oikeesti hei, narsisteja on vain noin 1-2% ihmisistä, joten suhteellisuuden tajua kannattaa ajatella.

Itse ainakin tutustumisen vaiheessa olen jännittynyt ja saatan antaa itsestäni kuvan, joka ei vastaa arkiminääni. Semmoista se on. Nuo vastaamisen ajat eivät ole hälyttäviä. Iloa & valoa ja hauskuutta sulle ap!

Niitä on joidenkin arvioiden mukaan 10-15%. Tuo 1-2% arvio johtuu riittämättömästä tautiluokituksesta joka on nykyisellään jäänyt jälkeen. Lisäksi siinä on oletus, että narsistit hakeutuu hoitoon. Narsisistisia ja psykopaattisia ihmisiä, sekä heitä avustavia apaatteja on noin 20% väestöstä, josta varsinaisten psykopaattisten osuus on 12%

Vierailija
24/46 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuunnella intuitioita, se on yleensä oikeassa. Jos herää pienikin epäilys henkilön hyväntahtoisuudesta, se on selkeä varoitusmerkki.

Vierailija
25/46 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ettekö ole tavanneet livenä? Pelkkä kirjoittelu voi vääristää. Voistte edes soitella ja jutella, niin äänestä voi ilmetä tunteita ja sävyjä.

Kirjoitusten takana voisi olla kuka/mikä kollektiivi tahansa.

Vierailija
26/46 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhosia vatsassa kirjoitti:

Kiitos tähänastisista 🙏

Tosiaan ollaan viestitelty ja vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta. Jotenkin on saanut minut avautumaan toisin kuin kukaan. Aika varhain alkoi sellainen humoristinen pieni piikittely, joka oli mielestäni ihan molemminpuolista. Minun kohdallani se oli pituudesta, kun kerroin olevani lyhyt.

En tiedä onko se söpöä vai jonkinlainen alistamisen signaali. Ensin se ei tuntunut pahalta, mutta nyt taaksepäin lukiessa mietin ollaanko tässä vähättelemässä minua nyt kuitenkin.

Hän lähetteli myös paljon meemityyppisiä asioita, jotka osuivat suoraan ja hyvällä tavalla kiinnostuksenkohteisiini. Ei vähättelevästi. Mutta siitä hykerryttävästä sisällöstä ja viestittämisen tahdista tuli olo, että joku vetelee minua ja mun tunteita narusta.

Alussa viestittely oli tosi tiivistä. Sitten se meni siihen, että näin hänen lukeneen viestin ja meni 6 tuntia ennenkuin hän vastasi. Sitten saattoi mennä yhdessä chattaillessa useampi tunti. Yritin itse venyttää vastaamisväliäni, mutta paras mihin pystyin oli reilu tunti.

Hämmennyksekseni huomasin, että olen koukuttunut tuohon ihmiseen.

Ei kuulosta hyvältä omien kokemusteni pohjalta. Ensinnäkin koukuttuminen ja ns. liian hyvä ollakseen totta ovat suurimpia varoitusmerkkejä. Koukuttuminen johtuu juuri ristiriitaisesta viestinnästä ja käytöksestä. Välillä pääsee lähelle, mutta sitten otetaankin etäisyyttä. Välillä viestittely on tosi tiivistä ja yhtäkkiä tuleekin pidempiä välejä. Kaksi suhdettani on alkanut kumppanin puolelta todella tiivillä viestittelyllä, ja nämä tyypit paljastuivat luonnehäiriöisiksi. Heille tuli jopa ihan hätä, jos ei vastannut tuntiin-pariin ja sillä välin oli tullut monta uutta viestiä. Jos suhde etenee nopeasti ja kaikki tuntuu mahtavalta, kyseessä on todennäköisemmin narsisti tai epävakaa. Nämä hakevat ja saavat aikaan toisissa voimakkaita tunnekokemuksia. Piikittely on myös tuttua ja meemien lähettely. Testailua, miten reagoi mihinkäkin. Laulujen sanojen/videoiden lähettely tuntuu myös olevan näille tyypillistä jostain syystä.

Yleensä nuo ihmiset koettavat saada ensin toisen koukkuun viestittelyllä, jolloin tavatessa antaisit helpommin viat anteeksi, koska olet jo niin ihastunut. Haluavat ensin luoda itsestään valitsemansa kuvan viestitse, se on heille helpompaa. Eivät ole kovin halukkaita tutustumaan ensijaisesti livenä, koska silloinhan kuvan luo vastapuoli, eivätkä he.

Kannattaa edetä hitaasti ja tavata mielummin.

Vierailija
27/46 |
01.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat menneet kokemukset vaikuttavat myös. Suosittelen puhelin deittejä ja kenties sitten videochattailua ennen livetapaamista.

Vierailija
28/46 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko sulle mieleen, että sinusta itsestäsi saa vähän myrkyllisen kuvan, jos uuteen ihmiseen tutustuessasi haluat kaivaa heti töhkät pintaan? Ihmissuhteet tarvitsevat aikaa syventyäkseen ja luottamus rakentuu pikkuhiljaa.

Mukavat ja ns. normaalit ihmiset kaikkoavat, jos heidän kanssaan testaillaan jotain ihmeellisiä persoonallisuustestejä.

Suhtaudu itse avoimesti maailmaan ja tunnista omat rajasi, jos ihmissuhteissasi ilmenee epätasapainoa.

Jäin miettimään tätä ja ehkä olisi pitänyt kaikota jo varhain. En utele toiselta, mutta itse vastailen avoimesti, ellei se riko lähimpien ihmisteni yksityisyyttä. Omien rajojeni tunnistaminen on tosi tosi vaikeaa, vaikka toisten rajoja kunnioitan.

Käyn myös terapeutilla välillä. 150-200 euroa kerta on vähän liikaa säännöllisiin käynteihin, niin parempi jos elämä pysyy tasaisena. En ole selvästikään parisuhdemateriaalia. Ainakaan vielä. Tai enää.

Ehdotin tosiaan itse puhelua tai tapaamista useampaan otteeseen, mutta hän ei tahtonut. Ymmärrän jos toista jännittää, mutta terapeuttikin sanoi ettei minun tarvitse toisen tunteista olla vastuussa vaan kuulla omaa tarvettani. Minun tarpeeni olisi ollut saada selkeyttä.

Ilmoitin tuolle osapuolelle, että en etsi elämääni mitään parisuhdejuttua nyt. Ei ole sen jälkeen kuulunut mitään.

Vierailija
29/46 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuliko sulle mieleen, että sinusta itsestäsi saa vähän myrkyllisen kuvan, jos uuteen ihmiseen tutustuessasi haluat kaivaa heti töhkät pintaan? Ihmissuhteet tarvitsevat aikaa syventyäkseen ja luottamus rakentuu pikkuhiljaa.

Mukavat ja ns. normaalit ihmiset kaikkoavat, jos heidän kanssaan testaillaan jotain ihmeellisiä persoonallisuustestejä.

Suhtaudu itse avoimesti maailmaan ja tunnista omat rajasi, jos ihmissuhteissasi ilmenee epätasapainoa.

Jäin miettimään tätä ja ehkä olisi pitänyt kaikota jo varhain. En utele toiselta, mutta itse vastailen avoimesti, ellei se riko lähimpien ihmisteni yksityisyyttä. Omien rajojeni tunnistaminen on tosi tosi vaikeaa, vaikka toisten rajoja kunnioitan.

Käyn myös terapeutilla välillä. 150-200 euroa kerta on vähän liikaa säännöllisiin käynteihin, niin parempi jos elämä pysyy tasaisena. En ole selvästikään parisuhdemateriaalia. Ainakaan vielä. Tai enää.

Ehdotin tosiaan itse puhelua tai tapaamista useampaan otteeseen, mutta hän ei tahtonut. Ymmärrän jos toista jännittää, mutta terapeuttikin sanoi ettei minun tarvitse toisen tunteista olla vastuussa vaan kuulla omaa tarvettani. Minun tarpeeni olisi ollut saada selkeyttä.

Ilmoitin tuolle osapuolelle, että en etsi elämääni mitään parisuhdejuttua nyt. Ei ole sen jälkeen kuulunut mitään.

Vastaaja siis ap

Vierailija
30/46 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäin kiinnostuneena seuraamaan tätä. Varmasti hyvä, että ehdotit puhelua tai tapaamista. Erikoista, ettei edes puhelu onnistunut? Jos ihminen on oikeasti ihastunut, eiköhän haluaisi puhua tai tavata vaikka kuinka jännittää. Ellei sitten kärsi jostain äärimmäisestä paniikkihäiriöistä tai sosiaalisten tilanteiden pelosta, mutta ehkei sellainen ihminen ole parisuhdemateriaalia alkunkaan. Ilmeisesti tämä tyyppi etsi siis vain tekstailukaveria mielialansa nostattamiseen tms?

Vierailija
31/46 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ette ole tavanneet vielä kasvotusten? Lopeta hyvä ihminen tuo viestittely ja tavatkaa. Olet nähnyt vain kirjaimia näytöllä ja kaikki muu on mielikuvituksesi tuotetta. Huhhuh.

Vierailija
32/46 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole eri mieltä ja katso mitä tapahtuu. Jos muuttuu defensiiviseksi, alkaa mennä henkilökohtaisuuksiin ja eikä kykene pitämään keskustelua asiatasolla niin siinä on myrkyllinen ihminen.

Paskatestaaminen on myrkyllistä. Heti jos havaitsen tällaista niin häivyn

Vierailija
33/46 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et etsi parisuhdejuttua? Miksi olet sitten viestitellyt hänen kanssaan? Vai onko tuo valhe? Taitaa se myrkyllinen ihminen olla tässä ap.

Vierailija
34/46 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tähänastisista 🙏

Tosiaan ollaan viestitelty ja vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta. Jotenkin on saanut minut avautumaan toisin kuin kukaan. Aika varhain alkoi sellainen humoristinen pieni piikittely, joka oli mielestäni ihan molemminpuolista. Minun kohdallani se oli pituudesta, kun kerroin olevani lyhyt.

En tiedä onko se söpöä vai jonkinlainen alistamisen signaali. Ensin se ei tuntunut pahalta, mutta nyt taaksepäin lukiessa mietin ollaanko tässä vähättelemässä minua nyt kuitenkin.

Hän lähetteli myös paljon meemityyppisiä asioita, jotka osuivat suoraan ja hyvällä tavalla kiinnostuksenkohteisiini. Ei vähättelevästi. Mutta siitä hykerryttävästä sisällöstä ja viestittämisen tahdista tuli olo, että joku vetelee minua ja mun tunteita narusta.

Alussa viestittely oli tosi tiivistä. Sitten se meni siihen, että näin hänen lukeneen viestin ja meni 6 tuntia ennenkuin hän vastasi. Sitten saattoi mennä yhdessä chattaillessa useampi tunti. Yritin itse venyttää vastaamisväliäni, mutta paras mihin pystyin oli reilu tunti.

Ite en jaksa "hyväntahtoistakaan" pikkukettuilua, sillä usein just testataan toisen rajoja, että miten suhtautuu alistamiseen. Jos tulee sellainen fiilis jo nyt, että toinen vetää naruista ja huomaa, että on itse koukussa, niin kannattaa fokusoitua siihen MIKÄ siinä toisessa koukuttaa. Koska niin kauan kuin sulla on koukun mentävä aukko sielussa, niin kauan siihen joku koukku löytyy ja on vaikee valita millainen tyyppi siellä koukun ja siiman toisessa päässä on. 

Vierailija
35/46 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaasti sanottu koko tää viesti: 

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tähänastisista 🙏

Ei kuulosta hyvältä omien kokemusteni pohjalta. Ensinnäkin koukuttuminen ja ns. liian hyvä ollakseen totta ovat suurimpia varoitusmerkkejä. Koukuttuminen johtuu juuri ristiriitaisesta viestinnästä ja käytöksestä. Välillä pääsee lähelle, mutta sitten otetaankin etäisyyttä. Välillä viestittely on tosi tiivistä ja yhtäkkiä tuleekin pidempiä välejä. Kaksi suhdettani on alkanut kumppanin puolelta todella tiivillä viestittelyllä, ja nämä tyypit paljastuivat luonnehäiriöisiksi. Heille tuli jopa ihan hätä, jos ei vastannut tuntiin-pariin ja sillä välin oli tullut monta uutta viestiä. Jos suhde etenee nopeasti ja kaikki tuntuu mahtavalta, kyseessä on todennäköisemmin narsisti tai epävakaa. Nämä hakevat ja saavat aikaan toisissa voimakkaita tunnekokemuksia. Piikittely on myös tuttua ja meemien lähettely. Testailua, miten reagoi mihinkäkin. Laulujen sanojen/videoiden lähettely tuntuu myös olevan näille tyypillistä jostain syystä.

Yleensä nuo ihmiset koettavat saada ensin toisen koukkuun viestittelyllä, jolloin tavatessa antaisit helpommin viat anteeksi, koska olet jo niin ihastunut. Haluavat ensin luoda itsestään valitsemansa kuvan viestitse, se on heille helpompaa. Eivät ole kovin halukkaita tutustumaan ensijaisesti livenä, koska silloinhan kuvan luo vastapuoli, eivätkä he.

Kannattaa edetä hitaasti ja tavata mielummin.

Meemit ja biisit helppoa tunnemanipulaatiomateriaalia. Ne on helppo vastaanottajan tulkita henkilökohtaisina jos on vahvaa tunnetarvetta, vaikka oikeasti tosi geneerisiä. 

Vierailija
36/46 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kikkaa:

1. Kuuntele aina intuitiota ja tunteita. Ja kuten olet kuunnellut, niin usko, kun inuitiosi hälyttää.

2. Muista tämä: If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.

1. En erota intuitioni ja pelkokeskukseni ääntä toisistaan 😔

2. Mutta kun ei näe miten ui sosiaalisissa tilanteissa, edes kuule ääntä, niin missä kohtaa uskaltautuu tapaamaan tätä lintua? Voiko todeta ankaksi jo etänä?

Intuitio ja pelko jos ei erotu, niin taustalla traumaa. Kaikki mikä auttaa sua laskeutumaan omaan kehollisuuteesi ja ympäristön rauhalliseen havainnointiin, selkeyttää tuota eroa. 

Eli nyt huomio takaisin sun omaan hyvinvointiin. Se, että oot koukussa jonkun tuntemattoman huomioon, ei oo hyvä asia. Ei tervettä aikuiselta ihmiseltä. Kunnes ootte tavanneet useamman kerran ja oikeesti tunnet, sitä ennen kaikki on pelkkää sun mielikuvitustunnetta, jota toinen voi ruokkia vaikka millä. Voit nauttia siitä tunteesta, mutta älä ota sitä liian vakavasti (eli anna ohjata elämää).

Vierailija
37/46 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyyppi ei halua tavata, joten miksi vielä viestittelet? Hyvä että se tajusi pistää poikki sitten.

Vierailija
38/46 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaaja siis ap

Hei tsemppiä. Oikeasti tuosta tyypistä tuli tännekin asti oudot fiilikset enkä ole ikinä vielä ollut väärässä, siis muidenkaan parisuhteiden suhteen. Aina kun olen sanonut, että tyypissä on jotain vikaa niin siinä on ollut ja paljon. Hienoa, että kuuntelit itseäsi. Terapia on selvästi ollut hyvä investointi ja olet hyvällä matkalla kohti tervettä itsetuntoa ja minäkuvaa. Olet ehdottomasti parisuhdemateriaalia, mutta tämäkin tyyppi ei sitä ollut. Muista aina ei vika ole sinussa, joskus se on siinä toisessa.

Vierailija
39/46 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole eri mieltä ja katso mitä tapahtuu. Jos muuttuu defensiiviseksi, alkaa mennä henkilökohtaisuuksiin ja eikä kykene pitämään keskustelua asiatasolla niin siinä on myrkyllinen ihminen.

Puhuu itsestä jatkuvasti. Puhuu muiden asioita kuten omiaan. Tekee omat johtopäätökset vaikka faktat osoittavat täysin muuta. Ei usko siis faktoja.

Vierailija
40/46 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkaa youtubesta narsisti vs minä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän