Mistä erottaa myrkyllisen ja aidosti kivan ihmisen?
En nyt tarkoituksella käytä sanaa "narsisti"
Mutta mistä erottaa nettideittailussa:
- milloin ihminen on kivasti kiinnostunut eikä vain lypsä tietoja?
- jakaa aidosti huoltaan eikä vain lypsä sääliä?
-mistä erottaa, milloin oma panikoiminen on vain sitä ettei osaa suhtautua herääviin ihastumisen tunteisiinsa?
Niinkuin mistä erottaa perhoset vatsassa ja pelon/"nyt ei ole kaikki kohdallaan"?
Kyselee elämässä usein loukattu ja hyväksikäytetty, joka muutenkin jännittää vatsallaan 😔
Kommentit (46)
Ole eri mieltä ja katso mitä tapahtuu. Jos muuttuu defensiiviseksi, alkaa mennä henkilökohtaisuuksiin ja eikä kykene pitämään keskustelua asiatasolla niin siinä on myrkyllinen ihminen.
Vastakohta ihmiselle jolla menee kaikki tunteisiin, on ihmiset jotka on kaikesta samaa mieltä, vaikka miten järjettömiä puhuisit. Ne keräävät tietoa eivätkä ole millään tavalla itse läsnä keskustelussa. Mielistelijät.
Laita jotain yllättävää päällesi vaikka ihastuttava hattu ja katso sen ilmeet. Narsistin ilmeen erotat, on pistävän pilkallinen.
Samoin jos kerrot menestyksestäsi niin sama ilme.
Katso tuppaako hän yllärinä seuraasi jos ei pysty suunnittelemaan luotettavasti tapaamisia on se hälymerkkinä. TUNTUUKO näkeminen mukavalta, eikä vaan niin että sopeudut ja tyynnyttelet itseäsi, että ei tää mitään taas mä luulen?
Perhoset vatsassa ovat ihana juttu kun olet kivasti ihastunut., erotat ne siitä hälyjutusta kyllä, kuuntele tunnettasi.
Hyvä että yrität luoda suhdetta, pidä vaikka meidät ajantasalla me autamme. Tsemppiä.
Ai deittailussa, ajattelin muuten ihmisiä tavatessa esim työpaikalla. Olisin vastannut, että aidosti kiva ihminen ei puhu pahaa muista ja myrkytä ilmapiiriä. Aidosti kiva ihminen huomaa itsekin, jos on töykeä tai möläyttää jotain epäkohteliasta. Siis ihan pienelläkin eleellä, esim kääntää katseen hetkeksi pois tai puhe katkeaa tms. Ne on sellaisia tiedostamattomia eleitä ja vaikea feikata.
Aidosti kiva ottaa muut huomioon, tai ainakin yrittää. Kysyy kuulumisia ja myös kuuntelee.
Myrkyllistä ihmistä ei yhtään haittaa muiden tunteet.
Samassa veneessä. Olen ajatellut, että parhaiten olisin tunnistanut myrkylliset ihmiset empaattisen keskustelun puutteesta. Toki nämäkin yrittävät vielä hurmausvaiheessa keskustella, mutta tietty lämpö muita kohtaan puuttuu. Sekin on huomioitava hälytysmerkki, jos ei uskalla nostaa kissaa pöydälle ja alkaa pienentämään itseään toisen seurassa. Hälytyskellot kannattaa ottaa tosissaan eikä selitellä omassa mielessä parhain päin.
Olemalla eri mieltä ja katsomalla, mitä siitä seuraa. Ns normaali ihminen voi vähän hämmentyä, mutta kuuntelee ja yrittää ymmärtää sinun näkökulmaasi, ja vaikka ei ymmärrä, niin kykenee hyväksymään sen, että teillä on eri mielipiteet.
Tuliko sulle mieleen, että sinusta itsestäsi saa vähän myrkyllisen kuvan, jos uuteen ihmiseen tutustuessasi haluat kaivaa heti töhkät pintaan? Ihmissuhteet tarvitsevat aikaa syventyäkseen ja luottamus rakentuu pikkuhiljaa.
Mukavat ja ns. normaalit ihmiset kaikkoavat, jos heidän kanssaan testaillaan jotain ihmeellisiä persoonallisuustestejä.
Suhtaudu itse avoimesti maailmaan ja tunnista omat rajasi, jos ihmissuhteissasi ilmenee epätasapainoa.
Hyväksikäyttö voi tehdä sen että ns jäätyy tunnistamaankaan enää omia tunteitaan ja hyväksyy siinä hötäkässä sitten ihan mitä tahansa kohtelua, kun katsoo että ei tiedä kuka oikein onkaan enää.
Nyt heti tästä päivästä lähtein ota tavaksi pysähtyä hetkeksi keskellä keskustelua ja kysyä MILTä tämä minusta tuntuu, tottele sitä tunnetta sitten, jos tuntuu epämiellyttävältä ja mene sitä kohti jos tuntuu aidosti kivalle.
Muista kuitenkin antaa aikaa toiselle edes se pari kolme kertaa varmistaaksesi että tunteesi on aihellista.
Paras keino tutustua ihmisiin ja tunnistaa hänet ihmistyyppinä kuin omat tunteesi on ottaa aikaa.
Jos tapaat kivalta tuntuvan ihmisen, vietät hienot hetket hänen kanssaan, ota silti aikaa. Ihastuminen on ihana tunne, mutta siinäkin voi käyttää sen verran järkeä että laskee ainakin kymmeneen ennen kuin vastaa viestiin.
Jos tyyppi saa epäröimään sitäkin suuremmalla syyllä sanot jo deiteillä, että tykkäät edetä hitaasti ja vastailla harvemmin. Epäröintisi voi olla aiheellista tai pian räjähtävää ihastumisen tunnetta.
Toiseen ei kannata liimautua heti. Ei, vaikka kuinka kaipaisi toista lähelleen. Jos kerran haluat erotella tunteitasi ja tiedostaa missä menet. Ihmisiä ei opi tuntemaan kuin ajan kanssa ja mitä enemmän annat tilaa itsellesi sen varmemmalla pohjalla etenet myös suhteissasi,
Kiitos tähänastisista 🙏
Tosiaan ollaan viestitelty ja vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta. Jotenkin on saanut minut avautumaan toisin kuin kukaan. Aika varhain alkoi sellainen humoristinen pieni piikittely, joka oli mielestäni ihan molemminpuolista. Minun kohdallani se oli pituudesta, kun kerroin olevani lyhyt.
En tiedä onko se söpöä vai jonkinlainen alistamisen signaali. Ensin se ei tuntunut pahalta, mutta nyt taaksepäin lukiessa mietin ollaanko tässä vähättelemässä minua nyt kuitenkin.
Hän lähetteli myös paljon meemityyppisiä asioita, jotka osuivat suoraan ja hyvällä tavalla kiinnostuksenkohteisiini. Ei vähättelevästi. Mutta siitä hykerryttävästä sisällöstä ja viestittämisen tahdista tuli olo, että joku vetelee minua ja mun tunteita narusta.
Alussa viestittely oli tosi tiivistä. Sitten se meni siihen, että näin hänen lukeneen viestin ja meni 6 tuntia ennenkuin hän vastasi. Sitten saattoi mennä yhdessä chattaillessa useampi tunti. Yritin itse venyttää vastaamisväliäni, mutta paras mihin pystyin oli reilu tunti.
Hämmennyksekseni huomasin, että olen koukuttunut tuohon ihmiseen.
Avautuuko vastapuoli myös asioistaan vai kalasteleeko vain sinulta tieoja?
Tuollainen piikittely voi olla voi hyväntahtoistakin, tai sitten ei.
Eli jotenkin se hyväntahtoisuus pitäisi saada selvitettyä. Siinä ei ole piiruakaan halveksuntaa tai vahingoniloa mukana.
Minulla on sellainen mies. Hän pyytää anteeksi eikä tee sitä toiste, jos ilmaisee loukkaantumisensa. Ja hän piikittelee myös itseään. Se on vain huumoria, ei aliarvioimista.
Perhosia vatsassa kirjoitti:
Kiitos tähänastisista 🙏
Tosiaan ollaan viestitelty ja vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta. Jotenkin on saanut minut avautumaan toisin kuin kukaan. Aika varhain alkoi sellainen humoristinen pieni piikittely, joka oli mielestäni ihan molemminpuolista. Minun kohdallani se oli pituudesta, kun kerroin olevani lyhyt.
En tiedä onko se söpöä vai jonkinlainen alistamisen signaali. Ensin se ei tuntunut pahalta, mutta nyt taaksepäin lukiessa mietin ollaanko tässä vähättelemässä minua nyt kuitenkin.
Hän lähetteli myös paljon meemityyppisiä asioita, jotka osuivat suoraan ja hyvällä tavalla kiinnostuksenkohteisiini. Ei vähättelevästi. Mutta siitä hykerryttävästä sisällöstä ja viestittämisen tahdista tuli olo, että joku vetelee minua ja mun tunteita narusta.
Alussa viestittely oli tosi tiivistä. Sitten se meni siihen, että näin hänen lukeneen viestin ja meni 6 tuntia ennenkuin hän vastasi. Sitten saattoi mennä yhdessä chattaillessa useampi tunti. Yritin itse venyttää vastaamisväliäni, mutta paras mihin pystyin oli reilu tunti.
Huolestut, kun toisella menee kuusi tuntia vastaamiseen? Relaa, beibi.
Selittääkö vastapuoli miksi meni 6 tuntia ennen vastaamista? Kyseleekö sinulta jos vastaat vasta tunnin päästä?
Myötäileekö viestittely kumppanisi kaikessa ja koettaako vastata kuten olettaa sinun haluavan vastauksen?
Tästä esimerkkinä eräs tuttu jonka kanssa tuli puheeksi joutsenet niin kehuttiin yhdessä kuinka kauniita lintuja ym positiivista. Sitten satuin kuulemaan kuinka sama tyyppi puhui toisen ihmisen kanssa vartin päästä miten kaikki joutsenet saisi ampua kun ovat niin hirveitä tuhoamaan peltoja ym. Eli myötäilee aina keskustelukumppania sen mukaan mitä olettaa toisen haluavan kuulla. Alkuun tällainen juttukaveri tuntuu olevan sielunveli mutta kun huomaa kuvion niin tuntuu kun keskustelisi valehtelijan kanssa josta ei tiedä yhtään mitä oikeasti ajattelee.
Kiitos tähänastisista 🙏
Onhan tuossa jo kaikki merkit, että älä jatka pidemmälle. Sinuun käytetään manipulointitaktiikoita. Normaaliin ihmiseen ei koukutu. Koukuttuminen on fanikäytöstä eikä ole tervettä. Olet ihastunut mielikuvaan etkä oikeasti kyseiseen ihmiseen. Kommunikointia on vahvistettu positiivisella ja negatiivisella vaihtelulla, josta seurauksena tämä sinun koukuttuminen.
Kaksi kikkaa:
1. Kuuntele aina intuitiota ja tunteita. Ja kuten olet kuunnellut, niin usko, kun inuitiosi hälyttää.
2. Muista tämä: If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.
Kiitos tähänastisista 🙏
Kommunikointi on aluksi tiivistä, jopa liiallista. Sitten alkaa vetäytyminen missä hän katsoo alatko jahdata häntä ja tekemään kompromisseja hänen hyväkseen.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos tähänastisista 🙏
Huolestut, kun toisella menee kuusi tuntia vastaamiseen? Relaa, beibi.
Vastaamiseen meni noin 12 tuntia. En minuuttikellolla mitannut , mutta katsoin lounastauolla että oli lukenut aamulla lähettämäni viestin. Illalla vastasi ja se oli taas tiivistä tulitusta.
Hänen tahtiinsa on koko ajan menty. Ei kompromisseja vaan minun taipumistani.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kikkaa:
1. Kuuntele aina intuitiota ja tunteita. Ja kuten olet kuunnellut, niin usko, kun inuitiosi hälyttää.
2. Muista tämä: If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck.
1. En erota intuitioni ja pelkokeskukseni ääntä toisistaan 😔
2. Mutta kun ei näe miten ui sosiaalisissa tilanteissa, edes kuule ääntä, niin missä kohtaa uskaltautuu tapaamaan tätä lintua? Voiko todeta ankaksi jo etänä?
En erota, ja tästä syystä olenkin narsistimagneetti.
Asperger