VÄESTÖNSUOJAT - eli mihin lemmikit, kun ei suojiin?
Juuri uutisoitiin, että tarkistavat v-suojia. En tiedä vieläkään, miten lemmikkikysymys aiotaan ratkaista. Eihän noihin eläimiä saa viedä.
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja täähän koski vain söpöjä eläimiä, eikö? Et ole sioista tai lehmistä huolissasi ja valmis änkemään niitä vaikka luvatta väestönsuojiin?
MIssä kohtaa tuolla puhutaan "söpöistä" eläimistä? Ihmisillä on vastuullaan monenlaisia eläimiä undulaateista lehmiin, jos et tiennyt. Väestönsuojaamisen suunnittelussa ei ole ajateltu eläimiä lainkaan.
No ei ole ajateltu ihmisiäkään, koska väestönsuojapaikkoja ei riitä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia on, kuinka moni suostuu jättämään lemmikkieläimensä kotiin oman onnensa nojaan.
Se on aivan oma valinta, mutta väestönsuojaan ne eivät tule.
Kaikkialla ei ole edes väestönsuojia, joten turha riidellä.
Ammut piskin ja päästät kissan luontoon niin sillä saat iäisyyskysymykseesi Igor vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia on, kuinka moni suostuu jättämään lemmikkieläimensä kotiin oman onnensa nojaan.
Väestönsuojiin ei kuitenkaan ole mitään asiaa kirppusäkkien kanssa. Elämä västönsuojan ahtaudessa ja kuumuudessa on riittävän helvetillistä ilman nurkkiin paskovia, purevia ja raapivia kirppusäkkejäkin.
Osalla ihmisistä vielä allergoita ja muuta.
Ja osalla ihmisistä on ongelmia päänsä kanssa, mutta senhän sinä tietänetkin.
En menisi mihinkään ilman lemmikkejäni. Ihan sama mitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Useamman lemmikin -ison sellaisen - omistajana jään itse kotiin, vaikka evakuointikäsky tai pommiuhka tulisikin. Kuvitelkaa esim. pahasti kissa-allergiselle (hengenahdistukseen helpolla jopa kuolevalle jonkin muun lemmikin omistavalle) yhden neliön tila jossain sadan hengen ja lemmikin tilassa; yksi uroskoira rähjää toisille, jollain nartulla on juoksut, joku koira/kissa on pakokauhussa räjähteiden äänistä, kissat sähisevät keskenään ja niitä saalistaville koirille on vaikeaa olla samassa tilassa/omistajilla jo ongelmia pidellä niitä erossa vierusneliön lemmikistä, päälle vs. vielä puput ja muut pikkulemmikit. Ja yksi lemmikki per ihminen on myös paha mahdollinen rajoitus. Ei kiitos, mieluummin suoraan kuollaan sitten yhdessä kotiin.
Näin minäkin olen miettinyt. Kotiin taikka kotitalon kellariin jään piskin kanssa. Paskotaan yhdessä ämpäriin ja luetaan hyvää kirjaa kunnes se on moro tai tilanne ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja täähän koski vain söpöjä eläimiä, eikö? Et ole sioista tai lehmistä huolissasi ja valmis änkemään niitä vaikka luvatta väestönsuojiin?
MIssä kohtaa tuolla puhutaan "söpöistä" eläimistä? Ihmisillä on vastuullaan monenlaisia eläimiä undulaateista lehmiin, jos et tiennyt. Väestönsuojaamisen suunnittelussa ei ole ajateltu eläimiä lainkaan.
Miksi pitäisi ajatella? Lemmikinomistajilla on vastuu lemmikeistään, eli ei muuta kuin askartelemaan niille omaa lemmikinsuojaa. Ei ole yhteiskunnan velvollisuus maksaa teidän lemmikkienne vaatimia lisäsuojia.
Valitettavasti on yhteiskunnan tehtävä huolehtia myös tuollaisista tilan viejistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä haluat mennä väestönsuojaan?
Etkö tiedä, mitä väestönsuojilla tarkoitetaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä varmaan tarkoittaa, että lemmikin kanssa jäädään kotiin. Miten muuten se voisi mennä?
No eikös tuossa suunnittelussa ole ajatuksena, että ihmiset suojaan, koska ihmiset ajattelevat vain ihmisiä, ja eläimet jätetään vaikka kuolemaan.
Kyllä ihmiset tosiaan priorisoidaan, olet oikeassa. Ei ole rakennettu koko maan kattavaa verkostoa eläin-pommisuojia, joihin voisivat mennä lemmikinomistajat lemmikkeineen.
Saati maanalaisia halleja mihin tuotantoeläimet, kuten siat ja naudat ja miljoonat broilerit kävelytettäisiin pommien putoillessa. Voimme tosiaan tästä päätellä, että ihmisen henkeä pidetään arvokkaampana. Tästä antaa vihjeen myös se tosiseikka, että vain muunlajisia eläimiä käytetään ruokana.
Asun maaseudulla mummonmökissä. Täällä me ollaan koiran kanssa vaikka te muut lähtisitte sotahullujen kanssa ampumaan toisianne.
En tietenkään jättäisi eläimiä yksin selviytymään ja pelkäämään. Kun on hankkinut eläimiä, niistä huolehditaan myös.
Vierailija kirjoitti:
Useamman lemmikin -ison sellaisen - omistajana jään itse kotiin, vaikka evakuointikäsky tai pommiuhka tulisikin. Kuvitelkaa esim. pahasti kissa-allergiselle (hengenahdistukseen helpolla jopa kuolevalle jonkin muun lemmikin omistavalle) yhden neliön tila jossain sadan hengen ja lemmikin tilassa; yksi uroskoira rähjää toisille, jollain nartulla on juoksut, joku koira/kissa on pakokauhussa räjähteiden äänistä, kissat sähisevät keskenään ja niitä saalistaville koirille on vaikeaa olla samassa tilassa/omistajilla jo ongelmia pidellä niitä erossa vierusneliön lemmikistä, päälle vs. vielä puput ja muut pikkulemmikit. Ja yksi lemmikki per ihminen on myös paha mahdollinen rajoitus. Ei kiitos, mieluummin suoraan kuollaan sitten yhdessä kotiin.
Näinpä.
Esimerkiksi meillä on kissa koira mutta myös erilaisia terraarioeläimiä (käärme, lisko sekä ötököitä). Joten jos lemmikit saisi viedä väestösuojaan, me raahattaisiin sinne seitsemän terraariota sekä kissan että koiran.
Kyse ei ole pelkästään siitä, suojassa voi olla vaikkapa allergisia vaan myös tilasta. Oletteko koskaan käyneet lähimmässä väestösuojassa? Minä olen ja se on aika pieni. Siellä ollaan aika lailla sillit suolassa ilman eläimiäkin.
Kotikaupungissani ei edes ole väestönsuojaa, joten helppo ratkaisu.
Väestön suojaan on varattu yhtä ihmistä kohti noin 0,7 neliömetriä. Siihen ei kanssasi lemmikki mahdu. Kaikki eivät mahdu makuuasentoon kerrallaan, eivätkä edes istumaan jalat suorana.
Itse ainakin aion jäädä koirieni kanssa ulkopuolelle. Kuollaan yhdessä sitten jos niin on käydäkseen.
Eikös se nimi kerro kaiken oleellisen? Väestönsuoja = suojellaan väestö
Eläintensuojan jokainen eläinten omistaja voi rakentaa ihan itse.
Väestönsuojien rakentaminen maksaa maltaita. En ainakaan minä näe tarpeelliseksi maksaa yhteisillä varoilla suojia sisiliskoille, käärmeille ja undulaateille mitä näitä lemmikkejä on.
Evakot veivät lehmät mukanaan Ruotsiin. Ainakin maitoa saivat.
Lemmikille pitää varata isot vesikipot tai astiat. Itse olen ajatellut jättää kissan saunaan. Rinnetalo ja sauna maanalla. Jotakin piilopaikkaa joku kiipeilytelineen laatikko. Useampi pissalaatikko ja kuivamuonaa.
Nämä jotka vakuuttelee jäävänsä ennemmin kotiin lemmikin vuoksi eivät ole kokeneet todellista kuoleman uhkaa, siinä ei ensimmäisenä lemmikkiä suojella kun pitää selviytyä.
No eikös tuossa suunnittelussa ole ajatuksena, että ihmiset suojaan, koska ihmiset ajattelevat vain ihmisiä, ja eläimet jätetään vaikka kuolemaan.