Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa, kaverit tapaavat mieluummin keskenään ravintolassa kuin tulevat meille

Vierailija
30.11.2022 |

Pieniä pikkujouluja suunnitellaan kaveriporukalla. Kaverit haluaisi nähdä ravintolassa (joskus alkuillasta), mä taas olen lasten kanssa kotona, enkä pääse tulemaan mihinkään ravintolaan. Ehdotin, että nähdään meillä, voidaan kokkailla yhdessä tai sitten tilata noutoruokaa. Tärkeintä kuitenkin, että ollaan yhdessä porukalla. Mutta ei, kaverit mieluummin sitten valitsevat ravintolan minun sijasta. Tiedän, pieni murhe isossa mittakaavassa mutta harmittaa. Muutenkin tässä elämänvaiheessa aikuiskontaktit on vähän vähissä.

Kommentit (246)

Vierailija
1/246 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta ei huvita nähdä kavereita lapsien pyöriessä ympärillä. Muutenkin saa sitä touhua katsella tarpeeksi. Kai sä yhdeksi illaksi voit lapsenvahdin hommata? Muutama tunti siihen vain menee jos syöt ravintolassa.

Vierailija
2/246 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta ei huvita nähdä kavereita lapsien pyöriessä ympärillä. Muutenkin saa sitä touhua katsella tarpeeksi. Kai sä yhdeksi illaksi voit lapsenvahdin hommata? Muutama tunti siihen vain menee jos syöt ravintolassa.

Joo, tyypillistä Suomen lapsivihamielisyyttä. En ajatellut jättää 6kk ikäistä lapsenvahdille. Erikoinen ajatus on myös "lasten pyöriessä ympärillä". Kyllä lapsilla on ihan omat touhut tiedossa. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/246 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tyypillistä Suomen lapsivihamielisyyttä. En ajatellut jättää 6kk ikäistä lapsenvahdille. Erikoinen ajatus on myös "lasten pyöriessä ympärillä". Kyllä lapsilla on ihan omat touhut tiedossa. 

ap

Oma valintasi tehdä lapsia. Älä odota että kaverisi hyppivät niiden pillin mukaan. Ja miksei 6 kk vanha voi olla lapsenvahdin kanssa muutamaa tuntia?

Vierailija
4/246 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun perheellisten ystävien lempipuuhaa on tavata jonkun luona ison lapsikatraan kanssa, ottaa siellä muutama siideri ja sitten lopulta lähteä kotiin kömpimään oman miehen viereen. En enää jaksa osallistua kun en tällaisena sinkkuihmisenä kyllä saa tuollaisista "lapsibileistä" yhtään mitään irti. Mentäisiinkin vaikka ravintolaan joskus (voi ne lapset jättää miehelle tai lapsenvahdille kuten minäkin aikoinaan tein kun lapset olivat pieniä) mutta ei, ei koskaan, vain jonkun kotiin.

Vierailija
5/246 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole lasten vihaamisen kanssa mitään tekemistä jos haluaa kunnon ravintolaan syömään ihan oikean kokin tekemää ruokaa sen sijaan että puputtaisi jotain nauravia nakkeja joita paistelet toisella kädellä samalla kun kaitset lapsilaumaa.

Vierailija
6/246 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun perheellisten ystävien lempipuuhaa on tavata jonkun luona ison lapsikatraan kanssa, ottaa siellä muutama siideri ja sitten lopulta lähteä kotiin kömpimään oman miehen viereen. En enää jaksa osallistua kun en tällaisena sinkkuihmisenä kyllä saa tuollaisista "lapsibileistä" yhtään mitään irti. Mentäisiinkin vaikka ravintolaan joskus (voi ne lapset jättää miehelle tai lapsenvahdille kuten minäkin aikoinaan tein kun lapset olivat pieniä) mutta ei, ei koskaan, vain jonkun kotiin.

Jep, kyllä lasten läsnäolo muuttaa heti kaveritapaamisen luonnetta. Mä aikanaan lapsettomana sinkkuna yritin pitää seuraa yhdelle mamma-kaverilleni, joka valitteli yksinäisyyttä. Vuorovaikutus oli kovin yksisuuntaista. 

Vierailija
7/246 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on vain yksi ilta vuodessa mahdollista tavata, ap?

Vierailija
8/246 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, kyllä lasten läsnäolo muuttaa heti kaveritapaamisen luonnetta. Mä aikanaan lapsettomana sinkkuna yritin pitää seuraa yhdelle mamma-kaverilleni, joka valitteli yksinäisyyttä. Vuorovaikutus oli kovin yksisuuntaista. 

Enkä oikein muutenkaan ymmärrä tuota että lasten läsnäollessa otetaan alkoholia (ehkä niin tehdään sitten kotonakin), itsellä oli ainakin aina lapsenvahti kun olin mennossa jonnekin ulos, kotona en juonut koskaan silloinkaan kun lapset olivat pieniä.

Vierailija
9/246 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotikyläily kaverin luona ei ole kovin kiinnostavaa, lapsia ja kokkailua on joka päivä muutenkin. Kumma kun ei kerran vuodessa pääse ravintolaan syömään. Itsekästä vaatia että muiden pitäisi tulla teille nököttämään ja syömään jotain kotiruokaa.

Vierailija
10/246 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Sitten sinun on vaan hyväksyttävä että sinun lapsesi ei ole kenenkään muun universuminen keskipiste kuin sinun. Kukaan muu kuin sinä itse ei tehnyt päätöstä tehdä se pentu. Hyväksy päätöksesi seuraukset

Vierailija
11/246 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa lastesi isän poismenon johdosta, ap.

Vierailija
12/246 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotikyläily kaverin luona ei ole kovin kiinnostavaa, lapsia ja kokkailua on joka päivä muutenkin. Kumma kun ei kerran vuodessa pääse ravintolaan syömään. Itsekästä vaatia että muiden pitäisi tulla teille nököttämään ja syömään jotain kotiruokaa.

Jep, voisin ihan hyvin kökkiä kotonakin sen sijaan että lähtisin vaivalla kaverille kökkimään ja kuuntelemaan lasten kiljumista.

Vierailija
13/246 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele ettei kelpaa. Syyt on edellä mainittuja. Lisäksi välillä haluaa laittautua. Lisäksi kenenkään lapsen ei tarvitse altistua minulle.

Vierailija
14/246 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut täällä puhuu kotikokkeilusta, nauravista nakeista jne., aika hyvin unohdettu lukea, että kirjoitin myös noutoruoan tilaamisesta. Mikähän ero oikeasti on siinä, syödäänkö ravintolaruokaa ravintolassa, vai jonkun kotona? Kuten sanoin, lapset ei riehu ympäriinsä vaan olisivat omissa touhuissaan. Mies hoitaa iltatoimet isommille lapsille kyllä.  

ap

Vierailija
15/246 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut täällä puhuu kotikokkeilusta, nauravista nakeista jne., aika hyvin unohdettu lukea, että kirjoitin myös noutoruoan tilaamisesta. Mikähän ero oikeasti on siinä, syödäänkö ravintolaruokaa ravintolassa, vai jonkun kotona? Kuten sanoin, lapset ei riehu ympäriinsä vaan olisivat omissa touhuissaan. Mies hoitaa iltatoimet isommille lapsille kyllä.  

ap

Kai nyt ymmärrät että kotisi ei tarjoa samoja ympyröitä kuin ravintola? Voi jäädä OMAAN kotiinkin mieluummin kuin tuollaiseen.

Vierailija
16/246 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Hoitaisikohan miehesi iltatoimet minullekin? Siinä syy miksi menen ravintolaan 1000 x mieluummin kuin teille.

Vierailija
17/246 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lapsivihaaja, lapset saa näkyä ja myös kuulua. En kuitenkaan halua viettää omaa lapsivapaata pikkujoulua toisen lapsiperheen kotona.

Haluan laittautua, syödä ja juoda tunnelmallisessa ravintolassa pitkällä kaavalla, kuunnella live musiikkia tai käydä tanssimassa.

Vierailija
18/246 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan osaa lastesi isän poismenon johdosta, ap.

Tää on tosi mauton kommentti. Mies tottakai pärjää vauvan kanssa, mutta ensinnäkin jos lähtisin jonnekin, olisi hänellä vauva + muiden lasten iltatoimet. Toiseksi, vauva ei syö pullosta ja muutenkin ruokailu on sen verran epäsäännöllinen, että en edes yhden ravintolareissun takia tee vauvalle epämukavaa oloa. Luulisi tämän olevan ihan itsestäänselvyys. Lisäksi multa menisi kevyesti 30-60 min (riippuen auto/julkiset)suuntaansa lähteä täältä keskustan ravintolaan, eli ei mikään tunnin, parin piipahdus tulisi kyseeseen. 

Aika hulluksi kyllä mennyt, jos kiva ja rauhallinen ilta kavereiden kanssa mutta KOTONA ja niin, että paikalla on LAPSIAKIN, on ihan käsittämätöntä. 

ap 

Vierailija
19/246 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun kotona kokkaaminen lasten ollessa paikalla olisi mielestäni ihan ok normaalina viikonloppuna, mutta jos niin pitäisi vietää pikkujoulukin olisi kyllä aika ankeaa.

Vierailija
20/246 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin tulla teille. Kestän hyvin muutaman kiljuvan naperonkin. Mitä kokkaisit mulle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme