Supernanny Suomi 2022 OFFICIAL
Kommentit (456)
Tässä ohjelmassa haetaan yleensä apua tietyn lapsen tai tiettyjen lapsien ongelmiin. Ohjelmassa ei avata perheen muiden lasten tai aikuisten ongelmia. Siksi on yleensä vähän ikävää, että aletaan arvostelemaan perheitä ilman, että tiedetään mitä taustalla on.
Tässäkin ohjelmassa huomaa, miten suuri vaikutus ulkonäöllä on. Kun vanhemmat ovat hoikkia ja asiallisen näköisiä ja koti on nätti, niin koko perhe nähdään vaaleanpunaisten silmälasien läpi ja saa valtavasti sympatiaa.
Tähän ohjelmaan on osallistunut yksi aivan uusavuton äiti, joka ei toisinaan edes puhu lapsilleen. Toki taustalla on varmasti paljon kaikenlaista. Lapset aivan epäasiallisissa vaatteissa pakkasella ulkona yms. Isä kyllä hoitaa hienosti kaikki, mutta ei hänkään voi töiltään olla läsnä 24/7. Isä lähinnä neuvoo äidillekin, mitä pitää pukea päälle jos sataa.
Olipa hieno mies mies se Jussi kun väänti pizzaa ammattimiehen elkein. Pakko olla kokki ammatiltaan, näkee liikkeistä.
Alun kommenteista tuli tyly fiba kun katteli seiniin ku äiti kertoili sairaudestaan.
Mutta ei aina pidä arvostella ensivaikutelman perusteella.
Hyvä mies ja hyvä ihminen sieltä paljastui. Arvostan tuota perhettä.
Yllätyin kun joka esittelyn jälkeen perhe myöntää että kyllä, he tarvitsevat apua. Sillä on jopa yhteiskunnallista merkitystä että se sanotaan ääneen.
En tiedä olenko erilaisesta perheestä kotoisin, mutta oma äitini suuttui verisesti kun pyysin teininä apua ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Yllätyin kun joka esittelyn jälkeen perhe myöntää että kyllä, he tarvitsevat apua. Sillä on jopa yhteiskunnallista merkitystä että se sanotaan ääneen.
En tiedä olenko erilaisesta perheestä kotoisin, mutta oma äitini suuttui verisesti kun pyysin teininä apua ulkopuolelta.
Miksi he sanosivat kuvausryhmälle, että ei, emme tarvitse apua, meistä on vain kiva päästä median ruodittaviksi?
Vierailija kirjoitti:
Tässä ohjelmassa haetaan yleensä apua tietyn lapsen tai tiettyjen lapsien ongelmiin. Ohjelmassa ei avata perheen muiden lasten tai aikuisten ongelmia. Siksi on yleensä vähän ikävää, että aletaan arvostelemaan perheitä ilman, että tiedetään mitä taustalla on.
Tässäkin ohjelmassa huomaa, miten suuri vaikutus ulkonäöllä on. Kun vanhemmat ovat hoikkia ja asiallisen näköisiä ja koti on nätti, niin koko perhe nähdään vaaleanpunaisten silmälasien läpi ja saa valtavasti sympatiaa.
Tähän ohjelmaan on osallistunut yksi aivan uusavuton äiti, joka ei toisinaan edes puhu lapsilleen. Toki taustalla on varmasti paljon kaikenlaista. Lapset aivan epäasiallisissa vaatteissa pakkasella ulkona yms. Isä kyllä hoitaa hienosti kaikki, mutta ei hänkään voi töiltään olla läsnä 24/7. Isä lähinnä neuvoo äidillekin, mitä pitää pukea päälle jos sataa.
Siis kuka tuo uusavuton äiti on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olenko erilaisesta perheestä kotoisin, mutta oma äitini suuttui verisesti kun pyysin teininä apua ulkopuolelta.Miksi he sanosivat kuvausryhmälle, että ei, emme tarvitse apua, meistä on vain kiva päästä median ruodittaviksi?
No ei tietenkään mutta pohdin vaan tässä että onko omat aivot niin vinksallaan kun yllätyn moisesta. Omassa lapsuudenperheessä lakastiin kaikki visusti maton alle ja ulospäin näytettiin että kaikki on loistavasti. Nää on vaan pohdintoja mitä sarja herättää.
Totuus killintieltä kirjoitti:
Mitään paskaa jauha, on tuosta tehty lukuisia lastensuojeluilmoituksia ja poliisitkin käyneet useamman kerran. Kun ihminen on vaan tarpeeksi tyhmä niin tämänkin kaltainen julkisuustemppu koetaan vaan hyväksi, mistään muusta ei tässä showssa ollut kyse.
Just, jos ei saa jouluvaloja pois tuomien jo kukkiessa, on ihmisessä taatusti jotain epäilyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikapoppoosta tuo 24-vuotias peräkamarin poika vois kyllä lähtee jo omilleen eikä roikkua äidin passattavana.
Yksin yksiöön asumaan. Ei työtä, ei opiskelupaikkaa, ei rahaa. Itse en näe, miksi elämästä pitäisi tehdä kurjaa ihan vaan siksi että "pitää itsenäistyä". Nythän siitä oli paljon enemmän hyötyä pikkuveljen hoitamisessa, ja sai asua perheen kanssa eikä tarvinut olla yksin.
Ei opi pärjäämään aikuisten maailmassa, jos ei opi esim. siivoamaan. Siksi sitä itsenäisyyttä pitäisi harjoitella. Vähintään siellä äidin helmoissa ja ehdottomasti viimeistään kouluiästä alkaen.
Minä en ole opettanut lastani siivoamaan, meillä oli siivooja, niin on hänelläkin. Se tekee joka osaa ja meillä on vara maksaa. EI ole pakko oppia.
Ja hölynpölyt sinulle siivoojinesi.
Minä olen jo eläkeiässä ja olen siis jo tätä elämää nähnyt. Ja kun olen maaseudulta kotoisin, niin olen kyllä kohdannut ja tiennyt tällaisia ns. peräkammarin poikia vaikka millä mitalla.
Kyllä ne oppivat. Aikuisen ihmisen aina elämä opettaa. Enemmänkin se kaikki riippuu luonteesta. Tiedän montakin tapausta, jotka on asuneet äitinsä tai isänsä kanssa koko ikänsä. Jossain vaiheessa se on kääntynyt niin, että tämä poika sitten alkaa huolehtia vanhemmistaan, kun nämä ei enää itse pysty. Ja omat asiansa ne kyllä hoitavat, kas kun se on pakko.
Eri asia on sitten ne, joilla on oikeasti vaikkapa päihdeongelma, mutta ei kaikilla ole. Ja käy ne monet töissäkin, ei kaikki ole mitään luusereita. Esim. mun miehen vanhin veli asui ikänsä vanhempiensa kanssa. Asui talon yläkerrassa ja kävi koko ajan töissä. Kuljetti vanhempiaan kaupaan ja terveyskeskukseen ym. kun oli tarve. Huolehti vanhemmistaan, mikä vapautti tietysti muut lapset siitä hommasta. Eli tavallaan win-win -tilanne molemmille osapuolille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikapoppoosta tuo 24-vuotias peräkamarin poika vois kyllä lähtee jo omilleen eikä roikkua äidin passattavana.
Yksin yksiöön asumaan. Ei työtä, ei opiskelupaikkaa, ei rahaa. Itse en näe, miksi elämästä pitäisi tehdä kurjaa ihan vaan siksi että "pitää itsenäistyä". Nythän siitä oli paljon enemmän hyötyä pikkuveljen hoitamisessa, ja sai asua perheen kanssa eikä tarvinut olla yksin.
Ei opi pärjäämään aikuisten maailmassa, jos ei opi esim. siivoamaan. Siksi sitä itsenäisyyttä pitäisi harjoitella. Vähintään siellä äidin helmoissa ja ehdottomasti viimeistään kouluiästä alkaen.
Näinhän se on. Jos tuolle ei nyt anneta kunnon potkua p*rseelle, ei opi ikinä ottamaan vastuuta omasta elämästään. Ja itsenäistyminen ei sitten ole sitä, että äityli käy siivoamassa kämpän ja kantaa ruuat jääkaappiin ja antaa vielä vähän ylimääräistä humputtelurahaa, ettei harmita liikaa kun menee suurin osa tilistä laskuihin. Näitäkin "yksin asuvia" on nähty runsain mitoin, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä HÖLYNPÖLYÄ siinä on, kysyn vaan!
Olen aina inhonnut siivoamista, ja nyt kun mulla on varaa, ostan sen siivouspalvelun ja maksan siitä.
Nuoreni EI OLE peräkammarin poika, erityisasiantuntija, kovapalkkainen ihminen. Ostaa myös sen siivouspalvelun kun kerran voi ja pystyy. Niin ja on ostanut oman kolmionsakin jo aikaa sitten!
Että sua nyt oikein jurppii, niin tilaamme myös ruuat kaupasta kotiin, kumpikin omaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan jaksa näitä viiden tai useamman lapsen yksinhuoltajia.. Minkä takia lapsia pitää hankkia noin monta. Ja missä poikien isä on.? Ehkä edes joskus hoitaa lapsiaan.
Isä saattaa olla vaikka kuollut tai sairas.
Ihan totta.
Ja toisaalta mitä se muille kuuluu missä isät ovat? Pääasia on että osataan hakea apua.
Mukavan oloisia poikia. Kovilla äiti on. Toivottavasti on isä/isät myös mukana elämässä.
Vierailija kirjoitti:
missä isompien bio-isä
Ilmoittelevat heti sinulle, kun katsovat tarpeelliseksi.
Olipa tällä kuusihenkisellä uusperheellä hieno, iso omakotitalo. Fiksun oloiset vanhemmat. Niin oli lapsetkin. Wilma taisi vielä hakea vähän äidin huomiota. On ollut kuitenkin aika pieni, kun perheeseen syntynyt peräkkäin kaksi sisarusta lisää.
Vierailija kirjoitti:
Olipa tällä kuusihenkisellä uusperheellä hieno, iso omakotitalo. Fiksun oloiset vanhemmat. Niin oli lapsetkin. Wilma taisi vielä hakea vähän äidin huomiota. On ollut kuitenkin aika pieni, kun perheeseen syntynyt peräkkäin kaksi sisarusta lisää.
Ei ollut hieno eikä iso. Tavallinen ysärilänyskä, jossa tytöillä ei ollut edes omia huoneita ja sängynkulmissa törötti tapit vaarallisesti kun kerrossänky lienee jaettu. Keittiön pöytä ja tuolit ankeat, talossa tilaa väärissä kohdissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut hieno eikä iso. Tavallinen ysärilänyskä, jossa tytöillä ei ollut edes omia huoneita ja sängynkulmissa törötti tapit vaarallisesti kun kerrossänky lienee jaettu. Keittiön pöytä ja tuolit ankeat, talossa tilaa väärissä kohdissa.
Mitä ihmettä oikein kirjoitat toisten kodista täällä? Häpeäisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähemmästäkin katkeruudesta huomaa, että asut ahtaasti ja Kela maksaa vuokran pienestä läävästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä HÖLYNPÖLYÄ siinä on, kysyn vaan!
Olen aina inhonnut siivoamista, ja nyt kun mulla on varaa, ostan sen siivouspalvelun ja maksan siitä.
Nuoreni EI OLE peräkammarin poika, erityisasiantuntija, kovapalkkainen ihminen. Ostaa myös sen siivouspalvelun kun kerran voi ja pystyy. Niin ja on ostanut oman kolmionsakin jo aikaa sitten!
Että sua nyt oikein jurppii, niin tilaamme myös ruuat kaupasta kotiin, kumpikin omaansa.
No jopas meni tunteisiin monella! Ei se siivoaminen ole kallista, meilläkin kävi! Korona kuitenkin rajoitti, nyt mietitään uudelleen.
Vai tuo kauppa-asiako sai alapeukkuja.
Kummaa sakkia.
Ihanaa kun nuo lapset oikein loppujen lopuksi näyttää tykkäävän siitä kun heille asetetaan tiukat rajat Pian toimesta.
Pia on kyllä selkeä lapsikuiskaaja. Näkee oikein miten siellä pienessä ja vähän isommassakin päässä alkaa jylläämään kun ollaan läsnä ja asetetaan rajat.
Ihana kun Pia antaa "luvan" kiukutella. Ei kuitenkaan hylkää ja pidä lasta pahana. Palkitsee kun on toimittu hyvin.