Nyt olisi aika pudottaa sisälämpötilaa kahdella tai kolmella asteella ottaaksesi osaa sähkön säästö talkoisiin
Mutta mikä on perusteluksi tai syysi sille, että et ole vielä tiputtanut sisälämpötilaa sillä lahdella tai kolmella asteella ja pukenut villasukkia jalkaan?
Kommentit (37)
Kiinteähintainen sähkösopimus ja maalämpö
En aio palella täällä kylmässä pohjoismaassa montaa kuukautta sisätiloissa, ulkona jo joudun palelemaan. Villasukat on jo käytössä ja villatakki, en suostu olemaan sisällä takki ja pipo päässä. Jotain elämänlaatua sentään, lämpö on ihmisen perustarve.
En ymmärrä miten se säästää sähköä, jos pidän asuntoni ikkunaa auki. Villasukat minulla on kyllä jalassa kesäisinkin.
Miksi pudottaa, nyt sisälämpötila 22 "C. Aivan sopiva, eipä tartte pitää paljon vaatteita päällä.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten se säästää sähköä, jos pidän asuntoni ikkunaa auki. Villasukat minulla on kyllä jalassa kesäisinkin.
Ei sitä ikkunaa tarvitse pitää auki vaan lämmittää vähemmän.
Ei ole termostaattia josta säätää lämpöä joka tulee kaukolämpöä. Ja siitä jos puottaisi 2-3 astetta niin en usko että 15 astetta on enää terveellinen sisälämpötila kun 18 tekee tiukkaa, jalkoja paleltaa ja nokka vuotaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä ikkunaa tarvitse pitää auki vaan lämmittää vähemmän.
Lämmitys ei ole päällä. Ainoa keino laskea asunnon lämpötilaa on avata ikkuna.
Palelen ja juon teetä. En laske lämpötilaa.
Sittenhän me sairastutaan flunssaan. Sekö tässä onkin tavoitteena?
Meillä on jo max. 19 astetta aina, en aio laskea sen alemmaksi.
Koska meillä on ollut jo ennen kriisiä sisälämpötila 19 astetta talvella ja vähän enenmmän kun takka tai puuhella lämmmitetty. Mulla on sisällä sellaset huopatöppöset, villaahan nekin on. Tosin useimmiten pärjää ilman, paksu rossipohja ja puulattiat.
Ja päivittäin kiitän itseäni siitä ettei lähdetty tekemään koneellista ilmanvaihtoa, painovoimainen kun toimii ilman sähköä.
Minulla on sähkösauna lämpiämässä. Turha se on kylmästä kärsiä. Ihanaa kun saa nauttia talvesta.
Sähkönkulutus on samalla tasolla kesät talvet, joten lämmityksen säätämisellä ei sähköä säästy. Vuokra-asunto, niin en muista mikä lämmitysmuoto täällä on. Eiköhän se ole kuitenkin muuttaessa kerrottu.
Säästän sähköä muissa asioissa. En halua laskea asuntoni lämpötilaa niin, että jouduin nivelreuman takia sitten syömään särkylääkkeitä.
Ei pysty. Asun kerrostalossa ja kiinteistönomistaja säätää etänä lämmityksen. Lämmitysjärjestelmä on kuitenkin sekaisin ja mulla on n. 24 astetta tasaisesti. Toistaiseksi eivät tiedä mikä mättää.
Tuo ohjeistus on niille joiden sisälämpötila on ympäri vuoden 26-30 asteessa.
Minusta on ihan typerää, että ihmiset joutuisi palelemaan ja olemaan ilman aamukahvia sähkönsäästötalkoiden takia, kun samaan aikaan palaa kirkkaita valonheittimiä moottoritie ja kadut väärällään 50 metrin välein. Yksi turha valonheitinlamppu kuluttaa tunnissa saman verran sähköä kuin kerrostaloasukas päivässä. Sammuttakoon ensin kaikki turhat valot ja valonheittimet, niin sitten voin harkita, että jätän aamukahvit juomatta.
Elän vain kerran ja sen kerran en aio palella.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Säästän sähköä muissa asioissa. En halua laskea asuntoni lämpötilaa niin, että jouduin nivelreuman takia sitten syömään särkylääkkeitä.
Ai sulla on harhaluuloisuushäiriön lisäksi reuna 🤣
Lämmitin just takan ja huoneen lämpötila nousi +25 asteeseen.😀