Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt olisi aika pudottaa sisälämpötilaa kahdella tai kolmella asteella ottaaksesi osaa sähkön säästö talkoisiin

Vierailija
30.11.2022 |

Mutta mikä on perusteluksi tai syysi sille, että et ole vielä tiputtanut sisälämpötilaa sillä lahdella tai kolmella asteella ja pukenut villasukkia jalkaan?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisälämpötila on jo n. 18 astetta, välillä jopa alle. Villasukat ja villapaita käytössä. Alemmas ei pysty, joten enköhän jo näissä talkoissa osaani teen. Ne, joilla halpa sopimus tuhlaa kyllä senkin edestä. Tai ainakin uhoavat niin.

Vierailija
22/37 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mulla tarvisi noin kuusi astetta lisää ettei olisi talvihorroksessa koko aamua ja iltaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio palella täällä kylmässä pohjoismaassa montaa kuukautta sisätiloissa, ulkona jo joudun palelemaan. Villasukat on jo käytössä ja villatakki, en suostu olemaan sisällä takki ja pipo päässä. Jotain elämänlaatua sentään, lämpö on ihmisen perustarve.

tämä on niin totta! Kun vedotaan, että Britanniassakin asunnoissa on kylmä niin miksi ihmeessä, eivät hiukan opettel asuntojen rakentamista? Vuokrasisäntä vetosi tähän kun sanoin että asunnossa on kylmä. 

Vierailija
24/37 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut tasaisesti 22 astetta ja vanhoissa luissa tuntuu pienikin veto ja kylmyydestä tulee  jatkuvaa särkyä.  Meillä on kerrostalon alin kerros, jossa vetoisuus tuntuu aina kun portaikon alaovea avataan.

Pidän paksua villatakkia ja villasukkia ja tossuja jalassa, niin ei palele.

Vierailija
25/37 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti vaikeaa säästää sähkölämmityksestä kaukolämmössä olevassa talossa, illalla sähköä kuluu muutama kWh saunan lämmityksessä, saunomisesta en ole ihan vähällä luopumassa. Saunotaan sitten vaikka kun muut nukkuvat.

Vierailija
26/37 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen jo tiputtanut aikapäiviä eikä säästö siten koske minua. Se koskee vain niitä, jotka tykkäävät viidakko-olosuhteista kotonaan ja pitävät huoneen vähintään 25 asteessa. Uskomatonta, mutta näitä on.

Vierailija
27/37 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua että sähkökatkoja on joka päivä, niin jostakin se 130 kWh per päivä on kyettävä säästämään henkeä kohden. Ja jos kotitaloudessa on neljä henkeä niin sähkön päivittäis koulutusta pitäisi kyetä pudottaa 520 kWh:lla per päivä niin pärjätään sillä, että sähkökatkoksia on vain kerran viikossa.

Vierailija
28/37 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei punavihreiden höpötykset kiinnosta

Vierailija
29/37 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin nostaa pari astetta - nimittäin sähkö ei koskaan ole ollut näin halpaa! Take that Putin!

Vierailija
30/37 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisälämpötila on nyt 19 astetta, kun patterit on päällä. Onko siitä jo kaksi viikkoa, kun pakkaset täällä etelässä alkoivat, niin meillä ei ollut vielä pattereita päällä ja kun laitoimme, niin lämpötila oli laskenut muutamassa päivässä noin 19 asteesta alimmillaan 14 asteeseen. Tää 19 on nyt hyvä, eikä oo mitään järkeä laskea enää tästä muutamaa astetta. Nytkin on lämmintä päällä, mutta ei tarvitse palella, kun istuu paikoillaan. Villasukkia tosin pidän kesälläkin.

Vierailija
31/37 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloni ei ole sähköverkossa.

Vierailija
32/37 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteähintainen sähkösopimus ja maalämpö

Meillä myös, silti otamme osaa astetta alemmas kampanjaan. 

Omassa makuuhuoneessa on 18,5 astetta, muissa tiloissa ja lastenhuoneissa 21 astetta. 

Sauna lämpenee harvemmin kuin ennen. 

Vierailija
33/37 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinteähintainen sähkösopimus ja maalämpö

Meillä myös, silti otamme osaa astetta alemmas kampanjaan. 

Omassa makuuhuoneessa on 18,5 astetta, muissa tiloissa ja lastenhuoneissa 21 astetta. 

Sauna lämpenee harvemmin kuin ennen. 

Otan myös osaa tuohon kampanjaan. Nyt lämpötila on +16 kun aieempina talvina se on ollut+17.5. Tosin koska asun vuokrayksiössä niin päätös ei ollut oma vaan taloyhtiön joka laski kaikkein asuntojen lämpötilaa puolella toista asteella. Toivon kutenkin että tätä enempää ei tarvitsisi laskea koska sisällä on jo nyt kylmä.

Vierailija
34/37 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisälämpötila 12 asteeseen silloin kun et ole kotona ja 16 asteeseen silloin kun palaat kotia. Näin neuvottiin Osuuspankin sivuilla.

35/37 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Säästän sähköä muissa asioissa. En halua laskea asuntoni lämpötilaa niin, että jouduin nivelreuman takia sitten syömään särkylääkkeitä. 

Ai sulla on harhaluuloisuushäiriön lisäksi reuna 🤣

Ei reuna vaan reuma. Mutta tosiasia on, että jos asunnon lämpötila on alle 20 astetta, mulla alkaa särkeä niveliä. Joten en laske asuntoni lämpätilaa alemmaksi. Mulla on alemmassa kerroksessa 20 astetta ja täällä ylemmässä, jossa vietän suurimman  osan ajastani, 22 astetta. Tämä on just sopiva lämpötila mulle. 

Vierailija
36/37 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisälämpötila on jo n. 18 astetta, välillä jopa alle. Villasukat ja villapaita käytössä. Alemmas ei pysty, joten enköhän jo näissä talkoissa osaani teen. Ne, joilla halpa sopimus tuhlaa kyllä senkin edestä. Tai ainakin uhoavat niin.

Itselläni halpa sopimus vielä,silti säästän sähköä ettei sähkön hinta nousisi eikä mentäisi kiertäviin sähkökatkoihin.

Nyt ei ole kyse vain omasta mukavuuden halusta/ kyvystä maksaa kalliita sähkölaskuja.

Vierailija
37/37 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääkanisteri marinadi osallistuu säätöihin myös sillä on pelti kiinni joka ilta ja vintti pimeänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme