Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset ovat niin vihaisia?

Vierailija
30.11.2022 |

Olen itsekin suomalainen ja samalla tavalla vihainen kuin kaikki muutkin. Olen kuitenkin yrittänyt opetella pois ihmisten automaattisesta tuomitsemisesta, itseni halveksunnasta ja kaiken näkemisestä negatiivisen kautta. Tässä auttoi aika paljon ulkomaille muuttaminen. Nykyisessä asuinmaassani kaikkea on vähemmän ja huonompilaatuista, mutta ihmiset suhtautuvat asioihin keskimäärin lempeästi ja huumorilla. Suomessa kaikki on verrattain hyvin, mutta ihmiset kuin myrkkyä. Yritimme pari vuotta sitten palata Suomeen, mutta huomasin nopeasti, että en halua kasvattaa lastani sellaisessa ilmapiirissä. Ihmettelen vain, mikä suomalaisia vaivaa? Onko onnettomana olo jotenkin niin normalisoitua, ettei kukaan osaa enää olla onnellinen mistään?

Kommentit (141)

Vierailija
21/141 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseni saa todella vihaiseksi se, että en voi elää omanlaista elämääni vaan minun on pakko olla sosiaalinen 5 päivää viikossa vastentahtoani. Kukaan ei voi mitenkään ymmärtää miten paljon kärsin siitä henkisesti ja sitä kautta fyysisesti mm ahdistus ja stressi saa mahani aivan nurin ja kärsin uniongelmista, jonka takia olen ollut usein sairaslomalla max 2 päivää niin kuin se palauttaisi yhtään mitenkään. Olen siinä pisteessä, että irtisanon pian itseni ja annan laskujen mennä sitten, vaikka ulosottoon, kunhan vain pääsen tästä h*lvetistä eroon. Kaikki tämä pska vain sen takia, että saan rahaa, jotta voin antaa sen muille, jotta saan pidettyä katon pääni päällä ja ruokaa kaappiin, sairasta SAIRASTA.

Ymmärrettävästi sun on kuitenkin sitä rahaa tienattava ; millä muuten eläisit sitä "omanlaista eläämääsikin?" Ilman tuloja - mahdotonta! Et voi odottaa muiden ihmisten kustantavan elämäsi!

Hehe, teen töitä enkä silti voi elää sitä omanlaista elämääni, kun kaikki rahat menee laskuihin ja ruokaan, pakollisiin juttuihin. Työttömänä saisin sentään olla rauhassa ja yksin.

Tämäkin on kiinnostavaa. Suomalainen vihaa työntekoa ja ennen kaikkea sitä että ei saa kaikkea haalittua itselleen, vaan yhteiskuntaakin on pidettävä pystyssä. Ihan kuin kaikkialla maailmassa kaikkien ihmisten rahat ei menisi laskuihin ja ruokaan, pakollisiin juttuihin, ehkä muutamaa superrikasta lukuun ottamatta? Voisihan sitä olla onnellinen siitä että rahat riittää laskuihin ja ruokaan, pakollisiin juttuihin. Mutta ei. Suomalainen raivostuu siitäkin. 

Mua ei vtuta se, että pitäisin yhteiskuntaa pystyssä vaan mua vtuttaa se, että en saa siitä mitään takaisin. En edes arvostusta.

Vierailija
22/141 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pitäisi puhua länsi-Suomesta. Itä-suomalainen kulttuuri on ihan erilaista, sosiaalisempaa ja yhteisöllisempää, ja siellä nauretaan paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/141 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tällä hetkellä ulkomailla ja eipä paljon iloa ja hymyä näe. Tylyä menoa.

Missä päin maailmaa niin hymytöntä ja ilotonta porukkaa joudut kohtaamaan? Voithan itse hymyillä heidänkin edestään; hymy, jos mikä, tarttuu!

Vierailija
24/141 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on se suorittajan malli täällä, se tekee kansasta kylmän ja itsekeskeisen. Kaikki mitataan sillä miten pärjäät työelämässä, mikä on sinänsä ihan elvetin naurettavaa kun sitä alkaa oikeasti miettimään :D

Vierailija
25/141 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseni saa todella vihaiseksi se, että en voi elää omanlaista elämääni vaan minun on pakko olla sosiaalinen 5 päivää viikossa vastentahtoani. Kukaan ei voi mitenkään ymmärtää miten paljon kärsin siitä henkisesti ja sitä kautta fyysisesti mm ahdistus ja stressi saa mahani aivan nurin ja kärsin uniongelmista, jonka takia olen ollut usein sairaslomalla max 2 päivää niin kuin se palauttaisi yhtään mitenkään. Olen siinä pisteessä, että irtisanon pian itseni ja annan laskujen mennä sitten, vaikka ulosottoon, kunhan vain pääsen tästä h*lvetistä eroon. Kaikki tämä pska vain sen takia, että saan rahaa, jotta voin antaa sen muille, jotta saan pidettyä katon pääni päällä ja ruokaa kaappiin, sairasta SAIRASTA.

Ymmärrettävästi sun on kuitenkin sitä rahaa tienattava ; millä muuten eläisit sitä "omanlaista eläämääsikin?" Ilman tuloja - mahdotonta! Et voi odottaa muiden ihmisten kustantavan elämäsi!

Hehe, teen töitä enkä silti voi elää sitä omanlaista elämääni, kun kaikki rahat menee laskuihin ja ruokaan, pakollisiin juttuihin. Työttömänä saisin sentään olla rauhassa ja yksin.

Tämäkin on kiinnostavaa. Suomalainen vihaa työntekoa ja ennen kaikkea sitä että ei saa kaikkea haalittua itselleen, vaan yhteiskuntaakin on pidettävä pystyssä. Ihan kuin kaikkialla maailmassa kaikkien ihmisten rahat ei menisi laskuihin ja ruokaan, pakollisiin juttuihin, ehkä muutamaa superrikasta lukuun ottamatta? Voisihan sitä olla onnellinen siitä että rahat riittää laskuihin ja ruokaan, pakollisiin juttuihin. Mutta ei. Suomalainen raivostuu siitäkin. 

Mua ei vtuta se, että pitäisin yhteiskuntaa pystyssä vaan mua vtuttaa se, että en saa siitä mitään takaisin. En edes arvostusta.

Suomalainen siis haluaisi enemmän arvostusta. Hän tekee lujasti töitä, maksaa kaikenmaailman maksuja, eikä saa edes arvostusta. Mutta kenen häntä pitäisi arvostaa? Toisen suomalaisen, joka on saman katkeran vihan vallassa. Tämähän alkaa aueta. 

Vierailija
26/141 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailla asuvana;

allekirjoitan eli olen jotakuinkin sanaa mieltä AP.n kanssa. Monet asiat ovat Suomessa, vielä ainakin toistaiseksi niin paljon paremmin kuin monessa muussa maassa; silti jaksetaan valittaa ja kitistä...

Ennen kitiseminen on johtanut positiiviseen kehitykseen, nyt kitiseminen johtaa negatiiviseen kehitykseen. Eli kyllä me saamme asiamme ryssittyä. Odota hieman.

Vierailija
27/141 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Asun Espanjassa. Mukava +18 tänäänkin.

Eikö kannattaisi keskustella ennemmin niiden ihanien ja ei yhtään vihaisten espanjalaisten kanssa?

Vierailija
28/141 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tällä hetkellä ulkomailla ja eipä paljon iloa ja hymyä näe. Tylyä menoa.

Minäkin olen tällä hetkellä ulkomailla. Ollut pysyvästi jo yli 50 v. ja tykkään olostani edelleenkin. Ympärilläni on mukavia ja auttavaisia ihmisiä, paljon iloa ja positiivisuutta olen näinä vuosina saanut kokea. 

Vierailija
29/141 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. Asun Espanjassa. Mukava +18 tänäänkin.

Eikö kannattaisi keskustella ennemmin niiden ihanien ja ei yhtään vihaisten espanjalaisten kanssa?

Kyllä voi keskustella kaikkien kanssa joiden kieltä ymmärtää ja osaa!

Vierailija
30/141 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet säännöt tekevät kaikki vihaisiksi:

- töissä pitää puhua englantia ettei kollegat loukkaannu

- ei saa kertoa kunnon n-sana vitsejä tai herjata hömöjä

- pienellä palkalla pitää korkein veroin elätellä puolta afrikkaa

- koulujen häiriköitä pitää ymmärtää ja heidän hulluja oudon värisiä vanhempiaan

- joka paikassa saa jonottaa ja kuunnella jotain älämölöä, rauha ja siisteys on lopetettu

- hinnat nousevat, palvelut heikkenevät

ja niin edelleen

Vierailija
31/141 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanluonne ja vallitseva kulttuuri.

Vierailija
32/141 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekikö korona eristys aika ihmisitä katkerat? Mistä vihaisuus kumpuaa tai katkeruus?Eikö jokainen voisi yrttä nähdä jokaisessa päivässä valoa itselleen.Eikä sitä katkerutta viljellä muihin sanoin ymm.Kylähän kaiklla koronan jälkeen maailma kuin  elämä muuttunut ja hinnan nousujen takia elämä kaventunut.Miksi sen täytää katkeruus vihan tunne?

Kyllä sitä vihaa, katkeruutta ja kateutta on ollut kautta aikojen Suomessa. Ei ole mitenkään koronasta kiinni vai väitätkö ehkä, että ennen koronaa kaikki olivat iloisia ja hymyilivät toisilleen?

Vierailija
33/141 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeuden ja itseluottamuksen puute tyyliin; jos oisin kehannu oisin sanonu jne...tätä on yllättävän paljon. Ei ihmekkään että jää kismittämään kun ei edes suutaan auki saa tarvittaessa. Humalassa sitten avaudutaan liikaakin ja sitten taas harmittaa.

Monet inhoavat sosiaalista kanssakäymistä kun pelätään.

Vierailija
34/141 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudet säännöt tekevät kaikki vihaisiksi:

- töissä pitää puhua englantia ettei kollegat loukkaannu

- ei saa kertoa kunnon n-sana vitsejä tai herjata hömöjä

- pienellä palkalla pitää korkein veroin elätellä puolta afrikkaa

- koulujen häiriköitä pitää ymmärtää ja heidän hulluja oudon värisiä vanhempiaan

- joka paikassa saa jonottaa ja kuunnella jotain älämölöä, rauha ja siisteys on lopetettu

- hinnat nousevat, palvelut heikkenevät

ja niin edelleen

Kulttuurin muutos on monelle stressaavaa, ymmärtäähän sen. Mutta jostain syystä suomalainen keskittyy juuri negatiivisiksi kokemiinsa asioihin eikä näe mitään hyvää missään. Sama kehitys on vallalla monessa muussakin maassa, oikeastaan kaikkialla, mutta juuri suomalaiselle se ottaa erityisen koville. 

Vierailija
35/141 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliitikot ja virkaihmiset hännystelijöineen ei ansaitse osakseen muuta kuin vihaa.

Vain vuodattamalla heidän veren maahan, voidaan saavuttaa rauha ja onni.

Vierailija
36/141 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toisaalta ihmettele, olen itsekin paljon onnellisempi toisessa maassa asuessani.

Moni aina sanoo kuinka muualla asuminen sai arvostamaan Suomea eri tavoin. Minä taas tajusin kuinka moni asia siellä voisi olla paljon paremmin eikä ole yhtään ikävä, vähiten sitä ilmapiiriä.

Vierailija
37/141 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmasto. Kyllähän se viduddaa kävellä rännässä ja loskassa ja jäässä 7 kk.

Kuin myös. Ja eräät lataa sähköautojaan ilmaiseksi. Muut maksaa.

Vierailija
38/141 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on Itä-Eurooppalainen kulttuuri. Töykeyttä. Hymyilemättömyyttä. Suoranaista vihamielisyyttä muita kohtaan, paitsi omia kavereita ja tärkeitä ihmisiä kuten pomoa tai pankinjohtajaa kohtaan.

Vierailija
39/141 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä naapurissa.

Vierailija
40/141 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa asuinmaassa keksin Suomesta kehuttavaksi lähinnä nk. ilmaisen koulutuksen.

Terveydenhuoltoa tai koulutustakaan ei ole voinut enää kehua vuosiin. Tällä hetkellä järjetön sähkön hinta, ongelmat sähkön riittävyydessä, ruokien hinnan jyrkkä nousu ja muut saavat entistä onnellisemmaksi etten ole siellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi