Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei osallistu jouluvalmisteluihin.

Vierailija
29.11.2022 |

Nönnönnönnöö olen mamma ja odotan että kaikki palvelevat minun mieltymyksiä. Mitä jos se et arvottaisi tänä jouluna omia mieltymyksiä muiden yläpuolelle?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen ei tarvitse osallistua jouluvalmisteluihin, jos ei halua. Mies voi joko tehdä muita yhteisiä asioita vastaavan määrän, tai jos ei tee, vaimo tekee sitten jouluvalmistelut vain itselleen. Mutta en minä katselisi sellaista miestä, joka ei yhteisen hyvän eteen mitään tekisi, eikä haluaisi joulua juhlia. Mutta kukin tavallaan. Minun mieheni pitää joulusta, ja haluaa, että meillä on jouluvaloja, jouluruokia ja joulukattauksia. Ja tekee niitä.

Mitä yhteisiä asioita pitää tehdä jos se joulu on sun juttus? Eli kun mies haluaa juhlia rakentaa upean kimaltelevan kisakatsomon oluthanoineen ja juhlia jääkiekon maailmanmestaruutta pari päivää, niin sinä teet jotain muuta yhteistä hommaa? Ok

Luepa nyt huolella. Jos mies aikoo syödä niitä jouluruokia ja viettää joulua, täytyy tehdä muita hommia. Tai ei sitten vietä joulua.

Ja puolison valinta pitää tehdä kunnolla. En ottaisi enkä ottanut miestä, joka juo olutta ja katsoo jääkiekkoa. Otin miehen, joka tykkää ostaa jouluastioita, ja tehdä jouluruokia.

Mutta pointtini oli, että miehen ei tarvitse osallistua, kunhan ei kuvittele, että on naisen tehtävä järjestää miehelle kuitenkin se joulunvietto.

Miksi se joulunvietto pitää järjestää kun joululauluissakin sanotaan että se on sydämessä? Etkö kuuntele joululauluja ollenkaan?

Vierailija
22/43 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo on pääsääntöisesti naisen tehtävä. Mies hommaa kuusen ja laittaa valot, muut on naisen tehtäviä. Ei toisen tehtäviä voi noin vain omia.

mies54v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei osta edes jouluastioita!

Vierailija
24/43 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä parka joudun hommaamaan lahjat miehen siskojen serkuille, voi minua.

Näitä naisia en ymmärrä. Aika moni nainen ostaa miehen vanhemmille ja sisaruksille muistamiset. Miksi? Ok, jos mies sitten tekee jotain muuta yhteistä, mutta muuten antaisitte olla (ja tiedän, että tämä on jonkun yksinäisen luuserin provo) mutta näitä uhrautujanaisia on.

Vierailija
25/43 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen ei tarvitse osallistua jouluvalmisteluihin, jos ei halua. Mies voi joko tehdä muita yhteisiä asioita vastaavan määrän, tai jos ei tee, vaimo tekee sitten jouluvalmistelut vain itselleen. Mutta en minä katselisi sellaista miestä, joka ei yhteisen hyvän eteen mitään tekisi, eikä haluaisi joulua juhlia. Mutta kukin tavallaan. Minun mieheni pitää joulusta, ja haluaa, että meillä on jouluvaloja, jouluruokia ja joulukattauksia. Ja tekee niitä.

Mitä yhteisiä asioita pitää tehdä jos se joulu on sun juttus? Eli kun mies haluaa juhlia rakentaa upean kimaltelevan kisakatsomon oluthanoineen ja juhlia jääkiekon maailmanmestaruutta pari päivää, niin sinä teet jotain muuta yhteistä hommaa? Ok

Luepa nyt huolella. Jos mies aikoo syödä niitä jouluruokia ja viettää joulua, täytyy tehdä muita hommia. Tai ei sitten vietä joulua.

Ja puolison valinta pitää tehdä kunnolla. En ottaisi enkä ottanut miestä, joka juo olutta ja katsoo jääkiekkoa. Otin miehen, joka tykkää ostaa jouluastioita, ja tehdä jouluruokia.

Mutta pointtini oli, että miehen ei tarvitse osallistua, kunhan ei kuvittele, että on naisen tehtävä järjestää miehelle kuitenkin se joulunvietto.

Miksi se joulunvietto pitää järjestää kun joululauluissakin sanotaan että se on sydämessä? Etkö kuuntele joululauluja ollenkaan?

Ei tarvitse. Jos et halua jouluruokia ym, et tee. Ne jotka haluavat, tekevät. Tosi yksinkertaista.

Vierailija
26/43 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten ymmärrän, mutta en sitä, että jos ei osallistu materialiseen jouluun, niin ei saa viettää koko joulua läheisten ihmisten kanssa. Se sotii joulun sanomaa vastaan. Olen samaa mieltä että puolison valinta on tärkeä tehtävä. Kuitenkin täällä on valloilla käsitys, että joulun laittamiseen pitää osallistua siksi koska yksi perheessä sanoo niin. Ihan hyvin toinen voi sanoa ettei koko joulua vietetä. Todella moni pitää tässä sitä joulua ainoana ja oikeana vaihtoehtona, mitä se ei ole.

Vierailija
27/43 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en muuta miesystäväni kanssa yhteen, koska hän ei pidä mistään juhlapäivistä. Kaikki on

"hössöttämistä". Minä sen sijaan pidän mm. joulusta, haluan laittaa kodin kauniiksi, kuunnella joulumusiikkia, tunnelmoida ja syödä hyvin. Voin tehdä sen omassa kodissani, eikä tarvitse kuunnella negatiivista nillitystä.

Vierailija
28/43 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä naisia en ymmärrä. Aika moni nainen ostaa miehen vanhemmille ja sisaruksille muistamiset. Miksi? Ok, jos mies sitten tekee jotain muuta yhteistä, mutta muuten antaisitte olla (ja tiedän, että tämä on jonkun yksinäisen luuserin provo) mutta näitä uhrautujanaisia on.

Hauskinta on että en ole yksinäinen ja osallistun mielelläni joulunvalmisteluihin. Mutta jos minun olisi pakko osallistua, niin tilanne saattaisi olla erilainen.

Vierailija
29/43 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en muuta miesystäväni kanssa yhteen, koska hän ei pidä mistään juhlapäivistä. Kaikki on

"hössöttämistä". Minä sen sijaan pidän mm. joulusta, haluan laittaa kodin kauniiksi, kuunnella joulumusiikkia, tunnelmoida ja syödä hyvin. Voin tehdä sen omassa kodissani, eikä tarvitse kuunnella negatiivista nillitystä.

On aina väärin nillittää negatiivisesti, siitä ettei toinen osallistu, tai sitten siitä että toinen on tehnyt omaan kotiinsa omanlaisen joulun, oli se sitten millainen tahansa.

Vierailija
30/43 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei osallistu valmisteluihin, niin sitten voi jouluksi mennä muualle. Tai siis ihan turha nalkuttaa siitä että vaimo hössöttää, jos kuitenkin se kinkku, lahjat ja suklaat kelpaa.

Vierailija
31/43 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei osallistu valmisteluihin, niin sitten voi jouluksi mennä muualle. Tai siis ihan turha nalkuttaa siitä että vaimo hössöttää, jos kuitenkin se kinkku, lahjat ja suklaat kelpaa.

Tsot tsot! Sitten keskustellaan onko koko joulua tai minkälaiseen kompromissiin päästään. Ihan yhtä ok on lähteä sen jouluihmisen pois kotoo. Niin aikuiset toimii, että keskustellaan, eikä sanella että sinä lähdet pois. Älä korota itseäsi joulun varjolla.

Vierailija
32/43 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki naiset ei muuten hössötä. Osa toimii ihan rationaalisesti ja rauhallisesti ehkä hyräillen. Se ei myöskään nostata muiden joulustressiä ja voihan sieltä silloin tulla avuksikin. Joidenkin jouluvalmistelut taas näyttää elämän ja kuoleman kampailulta ja koko perhe on hermorauniona kun joulu koittaa.

Vierailija
33/43 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluveisujakaan ei veisaa, vain mun hento ja värisevä säestää uunin lämpölaajenemista johtuvaa naksuntaa. Minä ja uuni.

Vierailija
34/43 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku helvetin paviaani on keksinyt uuden sanan, uhri. Sulle toivon, että joku ostaa sulle vahvaa köyttä ja päättää, että 2022 oli viimeinen joulusi. Massuttaja!

Vierailija
35/43 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku helvetin paviaani on keksinyt uuden sanan, uhri. Sulle toivon, että joku ostaa sulle vahvaa köyttä ja päättää, että 2022 oli viimeinen joulusi. Massuttaja!

Väitätkö ettei sellaisia naisia ole? Sehän on myös yksi vallankäytön muodoista ja harmittavan yleistä.

Vierailija
36/43 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsot tsot! Sitten keskustellaan onko koko joulua tai minkälaiseen kompromissiin päästään. Ihan yhtä ok on lähteä sen jouluihmisen pois kotoo. Niin aikuiset toimii, että keskustellaan, eikä sanella että sinä lähdet pois. Älä korota itseäsi joulun varjolla.

Minä låähtisin tuossa tapauksessa lopullisesti lasten kanssa. Mies saisi jäädä ihan rauhassa möllöttämään yksin.

Vierailija
37/43 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä låähtisin tuossa tapauksessa lopullisesti lasten kanssa. Mies saisi jäädä ihan rauhassa möllöttämään yksin.

Voi olla että lapset päätyvät sitten isälle asumaan. Ei lapsia viedä ihan niin vain vaikka nainen ilmeisesti oletkin. Se antaa todella tasapainoisen kuvan, kun mies halusi keskustella joulusta ja sinä kaappasit lapset lopullisesti. Miksi ylipäätään olet tehnyt lapsia kun ajattelu on tuolla tasolla?

Vierailija
38/43 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä on vaan kaiket illat adventtikirkossa katsomassa sambatyttöjä.

Vierailija
39/43 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko osallistua yhteisen joulun tekemiseen, kukaan ei pakota. Mutta sitten ei tarvitse saada lahjoja tai syödä vaimon tekemiä jouluruokia. Saarioisten maksalaatikko se miehen tiellä pitää.

Vierailija
40/43 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko osallistua yhteisen joulun tekemiseen, kukaan ei pakota. Mutta sitten ei tarvitse saada lahjoja tai syödä vaimon tekemiä jouluruokia. Saarioisten maksalaatikko se miehen tiellä pitää.

Mieltä saa jouluisin eräästä pitopalvelusta kaikenkokoisia annoksia jouluruokaa. Se olisikin hyvä katsoa kun molemmilla on omat jouluruoat. Olisiko se ok ja kaikki viettäisivät iloisen joulun?