Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakanta piiloitetut tiedot

Potilas
29.11.2022 |

Näkeekö lääkäri jos on piilottanut omakanta tietoja? Näkeekö siis että jotain on piilotettu, mutta ei tietoa että mitä.
Lääkärin työhöntulotarkastus tulossa ja hoitaja sanoi että poista kaikki luovutus estot omakannasta.

Löytyy yksi diagnoosi mitä en mielellään näyttäisi, ei pitäisi lähtökohtaisesti vaikuttaa millään tavalla saatavaan työhön, mutta oikein tarkka ja ilkeä lääkäri voisi nähdä siitä kiusaamisen aihetta ja estää mahdollisen työnsaannin. (Pari vuotta vanha lievä masennus merkintä, ei ole kuitenkaan sen jälkeen huolia ollut ja haettavassa työssä ei saa olla masentuneisuutta)

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähtökohtaisesti antaisin kaiken näkyä. Lievä masennus todennäköisesti ja toivottavasti ei aiheuta tuota pelkäämääsi reaktiota. Sen sijaan ehkä suurin tietojenpiilottajaryhmä ovat usein ihmiset, jotka hakevat eri lääkäreiltä rauhoittavia ja kipulääkkeitä riippuvuuden vuoksi. Joskus vakavia mielenterveyden häiriöitä piilotellaan sieltä myös, mutta tämä on harvinaisempaa. Yleensä ainakin minulla herää epäilys jostain vakavammasta kuin lievästä masennuksesta, jos tietoja on piilotettu.

Vierailija
22/58 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lähtökohtaisesti antaisin kaiken näkyä. Lievä masennus todennäköisesti ja toivottavasti ei aiheuta tuota pelkäämääsi reaktiota. Sen sijaan ehkä suurin tietojenpiilottajaryhmä ovat usein ihmiset, jotka hakevat eri lääkäreiltä rauhoittavia ja kipulääkkeitä riippuvuuden vuoksi. Joskus vakavia mielenterveyden häiriöitä piilotellaan sieltä myös, mutta tämä on harvinaisempaa. Yleensä ainakin minulla herää epäilys jostain vakavammasta kuin lievästä masennuksesta, jos tietoja on piilotettu.

Epäilys omakantakiellon perusteella ei ole syy mihinkään. Ei toimenpiteisiin tms. Jokaisella on oikeus piilottaa haluamansa tiedot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet parantunut, niin ei sillä pitäisi olla mitään merkitystä nykyajassa. Itse kyllä silti piilottaisin tiedot, koska tiedot ovat yksityisiä.

Vierailija
24/58 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiseen työhön lievä masennus on este?

Vierailija
25/58 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveystalosta oltiin kerran katsottu hoitotahtoani ja elinluovutustahtoani, vaikka hoitosuhde (suuhygienistiin) oli ollut edellisen kerran yli vuosi sitten. Minulle soitettiin muistutuspuhelu samana päivänä hammaskivenpoiston aikavälistä (suositus 1 v.). Tietääkseni hoito-ja elinluovutustahtotietpjani ei kuitenkaan markkinointi-muistutuspuhelua varten olisi saanut avata. En edes varannut sieltä uutta aikaa. Hoitotahdossani oli litanja yksityiskohtaista tietoa, jota sinänsä ei ollut tarkoitettu salattavaksi, mutta ei laittomasti urkittavaksikaan.

Kysyitkö kauan em. Tietoja oli katsottu?

Käyttämässäni potilastietojärjestelmässä riskitiedot avautuu automaattisesti ensimmäisenä kun potilaan tiedot avataan, siinä on merkintä hoitotahdosta.

Joskus myös tulee virheellisesti avattua jotain mitä ei ollut tarkotus, ihmisiä kun ollaan, sen virheklikkauksen huomaa kun kysyy kauanko tietoja oli katseltu.

Vierailija
26/58 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin tietojen pitäminen omakannassa avoimena tuntuu yhtä intiimiltä kuin kadulla alasti käveleminen. Älkää väheksykö sitä. Itse aion laittaa enemmistön tiedoistani kieltolistalle tulevaisuudessa. Tällä hetkellä on tietty syy pitää ne avoimina.

Vierailija
27/58 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveystalosta oltiin kerran katsottu hoitotahtoani ja elinluovutustahtoani, vaikka hoitosuhde (suuhygienistiin) oli ollut edellisen kerran yli vuosi sitten. Minulle soitettiin muistutuspuhelu samana päivänä hammaskivenpoiston aikavälistä (suositus 1 v.). Tietääkseni hoito-ja elinluovutustahtotietpjani ei kuitenkaan markkinointi-muistutuspuhelua varten olisi saanut avata. En edes varannut sieltä uutta aikaa. Hoitotahdossani oli litanja yksityiskohtaista tietoa, jota sinänsä ei ollut tarkoitettu salattavaksi, mutta ei laittomasti urkittavaksikaan.

Kysyitkö kauan em. Tietoja oli katsottu?

Käyttämässäni potilastietojärjestelmässä riskitiedot avautuu automaattisesti ensimmäisenä kun potilaan tiedot avataan, siinä on merkintä hoitotahdosta.

Joskus myös tulee virheellisesti avattua jotain mitä ei ollut tarkotus, ihmisiä kun ollaan, sen virheklikkauksen huomaa kun kysyy kauanko tietoja oli katseltu.

Onko potilastietojärjestelmää syytä avata, kun ei olla yli vuoteen oltu potilassuhteessa? Tietääkseni ei. Markkinoinnille kuuluu olla oma järjestelmänsä.

Vierailija
28/58 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet parantunut, niin ei sillä pitäisi olla mitään merkitystä nykyajassa. Itse kyllä silti piilottaisin tiedot, koska tiedot ovat yksityisiä.

Kyllä ne on oikeus piilottaa, mutta jos lääkäri ja työnantaja niitä pyytää näytille ennen kuin olet työpaikan saanut, voi työpaikka äkkiä jäädä saamatta jos niitä ei näytä.

Nyt mietitytti juuri tietääkö lääkäri onko jotain piilotettu vai voiko vain sanoa että kaikki näkyvillä ja kuitenkin piilotettuna tietyt

Vierailija
29/58 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne on oikeus piilottaa, mutta jos lääkäri ja työnantaja niitä pyytää näytille ennen kuin olet työpaikan saanut, voi työpaikka äkkiä jäädä saamatta jos niitä ei näytä.

Nyt mietitytti juuri tietääkö lääkäri onko jotain piilotettu vai voiko vain sanoa että kaikki näkyvillä ja kuitenkin piilotettuna tietyt

Tämä on ihan höpöhöpöä. Työnantajalla ei ole oikeutta toisen terveystietoihin. Lääkäri arvioi ainoastaan työkykyisyyttä saamiensa tietojen pohjalta. Mitään pakkoa ei ole. Jotkut reseptit (huumaavat) näkyvät aina. Kaiken minkä voi piilottaa, myös saa piilottaa.

Vierailija
30/58 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä omia tietojaan voi piilottaa. Useinkaan se ei ole järkevää eikä aina turvallistakaan oman hoidon kannalta. Mielenterveydensalaaminen tehtävässä, jossa täytyy olla terve ei ole oman etusi mukaista.

Masennus on sairaus, josta usein parantuu. Miksi sitä tietoa pitäisi raahata mukana läpi elämän.

Tulin raiska tuksi ja masennuin vakavasti. Toistuva vakava masennus kesti 10 vuotta. Nyt olen ollut 5 vuotta terve. Miksi menneisyyden pitäisi vaikeuttaa työntekoani missään?

Vierailija
31/58 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa vältellä lääkärissä käyntejä, ettei omakantaan tule negatiivisia kirjoituksia.

Tää. Eihän sinne viitsi edes mennä kun kaikki kirjataan ylös ja sitten kirjaavat vielä lisäksi jotain omia turhia huomautuksia. Sitten niitä ei edes saa sieltä pois.

Vierailija
32/58 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä omia tietojaan voi piilottaa. Useinkaan se ei ole järkevää eikä aina turvallistakaan oman hoidon kannalta. Mielenterveydensalaaminen tehtävässä, jossa täytyy olla terve ei ole oman etusi mukaista.

Mutta entä jos tarvitsee palkkatuloja, vaikka on merkintöjä rikosrek... omakannassa?

Vierailija
33/58 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveystiedot ovat erillisellä, suljetulla välilehdellä sun tiedoissa ,eivät siis ole näkyvillä kun niitä hoitavalla taholla, esim. psyk.polin tekstit näkyy vain hoitavalle lääkärille ja terapeutille.

Vierailija
34/58 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin estot psykiatrisella sairaanhoitajalla käyntien kohdalla, mutta juuri työttömien terveystarkastuksessa oikein kaivettiin ne tekstit esille negatiivisessa mielessä ja tuli lisää  tekstiä Omakantaan piilotettavaksi. Ei olisi ikinä pitänyt mennä psykiatriselle sairaanhoitajalle, en tiennyt että kirjoittaa niin negatiivisesti minusta muiden luettavaksi.  Eikä toivomaa apua tullut.  Masennukseen hain apua, mutta henkilö oli väärä minulle.

Vierailija
35/58 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pakko luovuttaa. Kävin yksityisellä ja lääkäri ei kirjoittanut minulle todistusta ajokorttia varten, jos en anna lupaa katsoa tietoja. Täytin paperin, jotta saa katsoa. Monet asiat ei etene, jos kiellot on päällä. Käytännössä ei voi kieltää yhtään mitään, jos töissä aikoo käydä.

Juopotteleva työtön voi kieltää tai olla kieltämättä. Eihän sillä silloin mitään merkitystä ole mihinkään.

Vierailija
36/58 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveystiedot ovat erillisellä, suljetulla välilehdellä sun tiedoissa ,eivät siis ole näkyvillä kun niitä hoitavalla taholla, esim. psyk.polin tekstit näkyy vain hoitavalle lääkärille ja terapeutille.

Höpö, höpö, terveyskeskuksessa kaikki pääsevät lukemaan näitä tietoja. Kokemusta on. 

Vierailija
37/58 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennus on sairaus, josta usein parantuu. Miksi sitä tietoa pitäisi raahata mukana läpi elämän.

Tulin raiska tuksi ja masennuin vakavasti. Toistuva vakava masennus kesti 10 vuotta. Nyt olen ollut 5 vuotta terve. Miksi menneisyyden pitäisi vaikeuttaa työntekoani missään?

Lääkärien mielestä masennuksesta ei parannuta koskaan. Jos on ollut joskus masennus, niin kaikki myöhemmät vaivat johtuu edelleen siitä vuosikymmeniäkin vanhasta masennuksesta. Se on kato lääkäreille helppoa niin. Ei tarvi edes tutkia vaivoja. 

Vierailija
38/58 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä laitoin estot psykiatrisella sairaanhoitajalla käyntien kohdalla, mutta juuri työttömien terveystarkastuksessa oikein kaivettiin ne tekstit esille negatiivisessa mielessä ja tuli lisää  tekstiä Omakantaan piilotettavaksi. Ei olisi ikinä pitänyt mennä psykiatriselle sairaanhoitajalle, en tiennyt että kirjoittaa niin negatiivisesti minusta muiden luettavaksi.  Eikä toivomaa apua tullut.  Masennukseen hain apua, mutta henkilö oli väärä minulle.

Onko työttömillö oikeasti joku terveystarkastus? Kuinka usein? Onko sinne pakko mennä?

Vierailija
39/58 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pakko luovuttaa. Kävin yksityisellä ja lääkäri ei kirjoittanut minulle todistusta ajokorttia varten, jos en anna lupaa katsoa tietoja. Täytin paperin, jotta saa katsoa. Monet asiat ei etene, jos kiellot on päällä. Käytännössä ei voi kieltää yhtään mitään, jos töissä aikoo käydä.

Juopotteleva työtön voi kieltää tai olla kieltämättä. Eihän sillä silloin mitään merkitystä ole mihinkään.

Luultavasti täytit luvan antaa tallentaa tiedot omakantaan... Minä olen töissäkäyvä, ja estoja on vuosikausien aikana ollut Omakannassa lukuisia. Ei ole koskaan käsketty niitä purkamaan, ei työhönottojen yhteydessä eikä muulloin. Eikä perustetta sellaiselle edes ole sen ollessa kansalaisen oikeus.

Vierailija
40/58 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näenkö minä taviskansalaisena omakannasta että kuka siellä on käynyt lukemassa milloinkin? Mulla on siellä niin meheviä juttuja että taatusti kiinnostaa naapurirapun hoitsua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme