Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monelle humalahakuisesti juova kumppani on EHDOTON EI?

Vierailija
29.11.2022 |

Minulle ainakin on. Alkoholistiperheestä tulevana ja itse nämä juomatavat onneksi välttäneenä en suostu elämään päivääkään pelossa, hoivaamaan krapulaisia aikuisia ja hyväksymään rahan työntämisen viinaan.

Absolutisti en itse ole enkä sitä kumppaniltani vaadi, mutta sanotaan nyt, että jos juominen ei lopu siihen muutamaan (3-4 juomaa), niin alan toimenpiteisiin joko juomatapojen korjaamiseen tai suhteen lopettamiseen. Pieni hiprakka muutaman kerran vuodessa menee, mutta en hyväksyisi sammaltavaa puhetta tai oksentelua (selkeä humala) edes sitä yhtä kertaa vuodessa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua lainkaan alkoholia juovaa miestä. No okei, ehkä voidaan ottaa lasilliset kerran vuodessa mutta se on maksimi.

Johtuu ihan siitä, että liian monta olen nähnyt, jotka aloittaa sillä että muutama juoma viikonloppusin ja 10 vuoden jälkeen se on sitten joka toinen päivä, että viinaa.

En vain halua sellaisen kanssa suhdetta, joka juo viinaa. Olen huomannut, että pieni hiprakkakin ja erilainen käytös kuin normaalisti aiheuttaa minulla ahdistuksen tunnetta, mikä johtuu siitä, kun jouduin kaikki joulut ja muut pyhäpäivät ja viikonloput katsoa täysin sekavasti käyttäytyvää isääni.

Vierailija
2/24 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hyväksynyt yhtäänainutta viiniä lipittävää naista kun se ei koskaan pysy edes viikonlopussa niin kuin miehillä oluen juosti vaan sitä viiniä lipitetään lähes päivittäin viikollakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiprakkahakuinen on jees, mutta ei humalahakuinen. Lisäksi pitää pystyä ottamaan yksi olut, eikä niin että sitten on pakko päästä hiprakkaan jos yhden ottaa. Käy myös mies joka ei juo ollenkaan, kunhan juomattomuuden syy ei ole alkoholismi, tai mt-ongelma.

Itse en juo juurikaan, enkä ala katsomaan joka viikonloppuista kaljottelua vaikka ei oltaisikaan umpikännissä. En jaksa sitä että ei olla valmiita rattiin, tai aamulla normiaikaan ylös, jos on jotain tekemistä, Enkä sitä että maataan krapulapäiviä sohvanpohjalla pittsaa syöden ja seksiä vonkuen.

Vierailija
4/24 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ottaminen on sama kuin että harrastaisi seksiä mutta lopettaisi yhteen työntöön. Ei se naiset ja herrat niin mene.

Vierailija
5/24 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden ottaminen on sama kuin että harrastaisi seksiä mutta lopettaisi yhteen työntöön. Ei se naiset ja herrat niin mene.

Ootko tuleva vai kenties jo nykyinen alkkis?

Vierailija
6/24 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää hienostelijoista, eli sellaisia "kohotan hienosti punaviinimaljan joka perjantai".

Parempi kun juo rehelliset kunnon kännit vaikka kerran kuussa tai mielummin vielä harvemmin, mutta siis tällaiseen ihmiseen luotan paljon enemmän.

Vierailija
7/24 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On EI. Sekaisin oleva alkoholia hönkäilevä ja selvänäkin sitten joissakin asioissa tai tunteissa sekoileva ei kuulosta kauhean mukavalta, vaan rasittavalta. Oman kodin ei ole pakko olla alkoholikoti. Varmaan on pariskuntia joille se käy kummallekin, mutta kaikki eivät sitä halua. Lisäksi jos toinen käyttää vielä lääkettä ja joskus alkoholia, menee vielä sekaisemmaksi.

Vierailija
8/24 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon oikeastaan vaan humalahakuisesti, mutta sitä tapahtuu about kerran kahdessa vuodessa. Voin kohteliaisuudesta jonkun onnittelumaljan juoda, mutta pääsääntöisesti en näe järkeä juoda "vaan paria". Missään konttauskunnossa en örvellä humalassakaan, mutta silloin harvoin kun juon, niin humalaan on tarkoitus tulla. Eli humalahakuisesti juova kumppanikin on ihan ok, kunhan sitä tapahtuu harvoin.

Vierailija
9/24 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää hienostelijoista, eli sellaisia "kohotan hienosti punaviinimaljan joka perjantai".

Parempi kun juo rehelliset kunnon kännit vaikka kerran kuussa tai mielummin vielä harvemmin, mutta siis tällaiseen ihmiseen luotan paljon enemmän.

En tajua tätä ollenkaan. Miten humalajuominen liittyy rehellisyyteen? Minusta se on just päinvastoin. En luottaisi humalaiseen ihmiseen ollenkaan. Humalassahan niitä pahoja tekoja useimmiten tehdään.

Vierailija
10/24 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairaat ihmiset ovat kaikkein pahimpia kumppaneita, eikä näiden kanssa kukaan täysjärkinen ihminen halua seurustella. 

Vierailija
11/24 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen saanut kotoa mallin että känniin asti ei vedetä ja käyttö on hyvin vähäistä/kohtuullista. Ehkä sen takia en pystyisi katselemaan mitään kaljaa kittaavaa äijää. Jos se juominen on edes vähänkin pakonomaista niin ei missään nimessä. Kaveripiirissä nähnyt ihan tarpeeksi mitä alkoholismi tekee ihmissuhteille.

Vierailija
12/24 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vaatinut mitään tuollaista, mutta en myöskään koskaan ole seurustellut humalahakuisesti juovan miehen kanssa. Alkoholia kyllä juomme välillä enemmänkin, ei jää siihen muutamaan annokseen, mutta se ei ole aiheuttanut mitään ongelmia.

Perheessäni on käytetty alkolia samantyylisesti tai hieman vähemmän eli en ole alkoholistiperheestä.

Vierailija
13/24 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katselisi päivääkään sellaista "pakko nollata välillä kunnolla" touhua. Junttia

Vierailija
14/24 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laketko vastaukset ja laitat loppuun tilaston?

Vierailija
15/24 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en juo alkoholia ollenkaan (en suoranaisesti kutsu itseäni absolutistiksi, mutta en vain tykkää alkoholin mausta ym.), joten en ottaisi missään nimessä humalanhakuisesti juovaa kumppania. Kohtuullinen käyttö olisi kuitenkin ok.

Vierailija
16/24 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se olisi ehdoton. Olisi hirveää joutua toistuvasti kotonaan katselemaan mölisevää, haisevaa, oksentelevaa olentoa. En haluaisi myöskään joutua häpeämään kumppanin örvellystä julkisilla paikoilla.

Vierailija
17/24 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalahakuisuus on ehdoton ei, ja absolutismi on ei. Ainakin palsta-absolutistit on sellaisia joille siideri kesäillassa olisi kauhistus, niin en sellaisen nihilistin kanssa kyllä kauan viihtyisi. 

Kohtuukäyttöön täytyy kyetä. 

Sama muuten muissakin kuin alkoholissa. En käsittäisi kauheaa mättöä ruoankaan kanssa, enkä niuhotusta ruoan kanssa (tyyliin joku fitness-kilpailija). Syö ja syö ja syö ja syö... tai laskee joka gramman. En tajua. Eikä sovittaisi yhteen. 

Kohtuu kaikessa niin hyvä tulee. 

Vierailija
18/24 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko tuleva vai kenties jo nykyinen alkkis?

Alkoholi on huume ja huumauskäyttöön se on tarkoitettu. Jos on pakko seuran vuoksi yksi ottaa niin alkoholiton vaihtoehto on keksitty.

Vierailija
19/24 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielisairaat ihmiset ovat kaikkein pahimpia kumppaneita, eikä näiden kanssa kukaan täysjärkinen ihminen halua seurustella. 

Toivottavasti tässä ei nyt tarkoiteta yleisesti kaikkia mt-ongelmaisia. Se, että jollakin on esim. jokin ahdistuneisuushäiriö, ei tarkoita automaattisesti sitä että henkilö olisi hullu ja/tai väkivaltainen.

Vierailija
20/24 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katselisi päivääkään sellaista "pakko nollata välillä kunnolla" touhua. Junttia

Niinpä?? Onko elämänhallinnassa vikaa, kun täytyy vetää säännöllisesti kunnon kännit että pärjää?