Miksi osa miehistä ei hanki vaimoa, perhettä?
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi osa miehistä hankkii vaimon, perheen?
Tämä on hyvä kysymys, jota itsekin 2 lapsen isänä ja 1 naisen aviomiehenä, omakotitalon ja kesämökin omistajana olen pohtinut.
Lopputulokseni pitkäaikaiseen pohdintaan: vaimo on hankkinut minut, ja halunnut kanssani lapset. Sitä tietä olemme hankkineet omakotitalon ja kesien virkistykseksi kesämökin. Ja tässä sitä ollaan. Kuukaudesta kuukauteen tilipussien varassa, lapsiperheruljanssissa, odottamassa sitä, milloin tämä elämä "palkitsee", vai palkitseeko se millään tavalla. No, ei tarvitse ainakaan potea mitään eksistentiaalista tuskaa tai "elämän suuria kysymyksiä", kun jo kuravaatteiden pesussa ja makaronilaatikon tekemisessä on pohtimista tarpeeksi.
Ajatuskoe: diagnosoi lapsellesi vakava, ehkä jopa kuolemanvakava sairaus.
Löytyisikö arvostus perhettäsi kohtaan sen jälkeen helpommin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi osa miehistä hankkii vaimon, perheen?
Tämä on hyvä kysymys, jota itsekin 2 lapsen isänä ja 1 naisen aviomiehenä, omakotitalon ja kesämökin omistajana olen pohtinut.
Lopputulokseni pitkäaikaiseen pohdintaan: vaimo on hankkinut minut, ja halunnut kanssani lapset. Sitä tietä olemme hankkineet omakotitalon ja kesien virkistykseksi kesämökin. Ja tässä sitä ollaan. Kuukaudesta kuukauteen tilipussien varassa, lapsiperheruljanssissa, odottamassa sitä, milloin tämä elämä "palkitsee", vai palkitseeko se millään tavalla. No, ei tarvitse ainakaan potea mitään eksistentiaalista tuskaa tai "elämän suuria kysymyksiä", kun jo kuravaatteiden pesussa ja makaronilaatikon tekemisessä on pohtimista tarpeeksi.
Elämä on palkinnut sinut jo nyt. Sinä et vain tajua sitä ennen kuin on liian myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi osa miehistä hankkii perheen? Oravanpyörää, pers*iden pyyhkimistä, kitinän kuuntelua, rahanmenoa jne.
Minulle se on tuonut rakkautta, kumppanuutta, vastuullisuutta, jokeltelun, naurun, rakkaudentunnustusten ja vitsien kuuntelua, haleja, sylikkäin sohvalla lököilyö, mielekkyyttä ja terveellistä tekemistä arkeen, iloa, elämän merkityksen. En vaihtaisi mihinkään.
Noista mikään ei kuulosta minusta houkuttelevalta, paitsi merkityksellinen elämä.
Toivottavasti olet sen jostain itsellesi löytänyt. Minun ei ole tarvinnut miettiä sitä hetkeäkään lasten saamisen jälkeen.
En tosiaan tiedä. Mulle on jo kolme miestä sanonut, että eivät halua sitoutua. Olisin itse ollut kiinnostunut kaikista näistä miehistä parisuhdemielessä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole ulkonäköä, rahaa tai mainetta niin naista ei nykysuomessa saa. Vaikka haluaisi. Siksi
Onko siis suurin osa suomalaisista miehistä varakkaita, kuuluisia komistuksia? Koska se on pieni osa miehistä, joilla ei elämässään ole parisuhteita. Ja osa niistäkin miehistä on sellaisia, jotka eivät edes halua parisuhdetta.
Ja monissa muissa maissa muuten miehiltä vaaditaan esimerkiksi taloudellisen tilanteen suhteen enemmän kuin Suomessa yleisesti.
En ole koskaan tahtonut lapsia. Sopivaa puolisoa tai kumppania ei ole löytynyt. Pärjään hyvin yksin.
Tässä kai ne tärkeimmät syyt. M48
Naiset ei todellakaan enää nykyään ole sen arvoisia että haluaisin pilata elämäni heidän kanssa. Naiset kun eivät nykypäivänä arvosta tai kunnioita mitenkään miehiä. Ei kai kukaan halua elämäänsä ihmistä joka ei muuta tee kun valittaa, nalkuttaa ja vaatii
Hankkisin toki. Mutta en saa kumppaniksi niitä naisia joita haluaisin, ja ne joita pystyn saamaan en halua.
Yksin siis elän jatkossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi osa miehistä hankkii perheen? Oravanpyörää, pers*iden pyyhkimistä, kitinän kuuntelua, rahanmenoa jne.
Minulle se on tuonut rakkautta, kumppanuutta, vastuullisuutta, jokeltelun, naurun, rakkaudentunnustusten ja vitsien kuuntelua, haleja, sylikkäin sohvalla lököilyö, mielekkyyttä ja terveellistä tekemistä arkeen, iloa, elämän merkityksen. En vaihtaisi mihinkään.
Noista mikään ei kuulosta minusta houkuttelevalta, paitsi merkityksellinen elämä.
Nuo onkin asioita mitä naiset hakevat ja saavat ja samaan aikaa kuvittelee että miehetkin haluaa ihan samoja asioita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle se on tuonut lähinnä vitutusta.
Elämässäni on mielekkyyttä ja terveellistä tekemistä arjessa, iloa ja elämän merkitystä ilman perhettäkin.
Sohvalla lököily nyt on muutenkin merkki siitä ettei elämässä oikein ole mitään sisältöä muutenkaan, kunhan ollaan jouten.
Vierailija kirjoitti:
En tosiaan tiedä. Mulle on jo kolme miestä sanonut, että eivät halua sitoutua. Olisin itse ollut kiinnostunut kaikista näistä miehistä parisuhdemielessä.
Mitä sinä olisit tuonut parisuhteeseen? Pelkkä pillu ja puuronkeitto ei oikein riitä nykypäivänä.
Mies osaa yhtälailla hoitaa kotinsa ja pilluakin saa muualta jos ei muuten niin rahalla
Vierailija kirjoitti:
Taisit siis heti välittömästä alkaa vaatimaan ja suunnittelemaan yhteistä tulevaisuutta vaikka ette oikeastaan edes tuntenut vielä toisianne, nämä on nopeimmat keinot karkoittaa mies
Ei ole vielä löytynyt todella kaunista naista, joka tykkää siivota ja laittaa ruokaa miehelle.
Nykyajan naiset ei ole millään tavalla vaimo materiaalia
Hankkinut puolisoa? Siis mistä hankkinut, Prismasta vai Citymarketista? Ja kerryttääkö puolison hankinta S-bonusta / Plussaa? Olen tosin nainen, mutta Prismaan ajattelin mennä ruokaostoksille. Eli jos joku tietää, missä Prismassa on puolisohylly, niin kertokaa ihmeessä 😄 Cittarikin käy, koska sellainen löytyy vastapäätä Prismaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska kuulemma pitäisi olla ensin oma pääkoppa ja elämä kunnossa, ennenkuin kannattaa toista lähteä siihen repimään mukaan. Enkä itsekään kyllä halua mikään toisen psykiatripelastaja olla.
Kyllähän siihen varmaan jonkun rinnalle saa, vaikka ei olisikaan ihan mentaalisesti balansissa. Olen valitettavasti kahden tälläisen tytär ja toivon etteivät olisi koskaan tavanneet. Tai että olisivat ainakin osanneet käyttää ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole ulkonäköä, rahaa tai mainetta niin naista ei nykysuomessa saa. Vaikka haluaisi. Siksi
Onko siis suurin osa suomalaisista miehistä varakkaita, kuuluisia komistuksia? Koska se on pieni osa miehistä, joilla ei elämässään ole parisuhteita. Ja osa niistäkin miehistä on sellaisia, jotka eivät edes halua parisuhdetta.
Ja monissa muissa maissa muuten miehiltä vaaditaan esimerkiksi taloudellisen tilanteen suhteen enemmän kuin Suomessa yleisesti.
Täällä meilläpäin kaikki vähänkin varakkaammat miehet ovat pariutuneet ja kaikkia yksinäisiä miehiä yhdistää köyhyys ja tämä viimeinen pätee aikalailla kaikkialla suomessa
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin ei ospa naisistakaan. Kyllä se on sitä haluaville sen arvoista. Itse olen miehetön ja lapseton nainen ja minulle tämä on ainakin ollut ja on sen arvoista. Olen erakkoluonne ja viihdyn yksin. Ja ne jotka ei ole erakkoluonteita, voivat kyllä hankkia seuraa muutenkin kuin puolisosta ja lapsista.
Itse kasvoin vassariboheemikodissa mistä en saanut tolkkua mallia parisuhteeseen. Yksin on ollut helpointa elää, suhteitakin takana. Niin se vain kodin malli vaikuttaa suhdetaitoihin. Viihdyn yksin mutta tajuan kyllä millainen onni rakastava perhe voi olla. Onneksi en lopullisesti katkeroitunut/seonnut/hurahtanut fanaatikoksi. Nämä nallekarkit nyt vaan eivät menneet minulle tasan. Joissain asioissa on ollut tuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä meilläpäin kaikki vähänkin varakkaammat miehet ovat pariutuneet ja kaikkia yksinäisiä miehiä yhdistää köyhyys ja tämä viimeinen pätee aikalailla kaikkialla suomessa
Onhan köyhiä yksinäisiä naisiakin. Etenkin vähän kun jo ikää on. Alkaa olla jo yhä enemmän niitä joilta perhe jäi väliin.