Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä paniikkikohtaus oikeasti tuntuu?

Vierailija
29.11.2022 |

Olen kyllä lukenut netistä kaikenlaisia oirelistauksia terveysaiheisilta sivuilta, mutta niistä ei saa käsitystä miltä se paniikkikohtaus oikeasti TUNTUU. Kun mietin onko minulla sellaisia vai jotain muuta huonoa oloa. Osaisiko joku kuvailla?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin äärimmäistä ahdistusta ettei sitä voi selittää sanoin. Tiedät kyllä jos olet kokenut.

Vierailija
42/44 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltä, että kuppi keittää nurin. Sitten alkaa hyperventiloida kun tuntuu ettei saa henkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 45-vuotias nainen ja välillä ollut outoja huonoja oloja, jotka kestävät muutaman tunnin. Lääkärit eivät terveysasemalla ole keksineet niihin syytä, eivät edes kai epäile mitään, muutamia tutkimuksia on tehty, niissä ei näkynyt mitään ja sanoivat vain että asia jää nyt auki koitappa jaksaa. Ja olen googlaillut ja ruvennut itse miettimään jos olisikin paniikkihäiriö. Mutta voikohan sellaisen kehittää noin vain tällä iällä? Varsinaista paniikkia en ole tuntenut, huonon olin tultua kyllä alkaa ahdistamaan kun sydän hakkaa. Ap

Eikö ne tunnista vaihdevuosioireita vieläkään siellä julkisella 😂 Tosin voisihan nuo eteisvärinäkohtauksiakin olla. Ei psyykkisistä syistä laukeava paniikkikohtaus tule ilman kovaa, yleensä pitkään jatkunutta stressiä.

Vierailija
44/44 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma minä katoaa, tulee tukala, tyhjä olo. Kerran lapsena en tiennyt, kuka olen. Tämä on depersonalisaatio. Toinen tunnusmerkki: äärimmäinen vainoharhaisuus. Kuka tahansa näkökentässä oleva tahtoo pahaa. Siitä on aikaa kun koin tämän. Olin autolla ja hirvitti ajaa pois kaupungista. Vasta 10 km päästä kohtaus meni ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi