Miehen olemattomat jouluaskareet
Mies ei vielä ole kertaakaan maininnut sanaa joulu, eli jotain tyyliin "hei, mitäs jouluna, laitetaanko sitä, tätä tai tuota, hei, mites muistetaan kummilapsia, vanhempiamme tai tarvitaanko jotain. Itse olen jouluihminen, hän ei välitä mistään mitään, en halua enää järjestää yksin joulua hänelle ja muille, miksi hän odottaa, että hänelle tehdään joulua, kun hän paskat siitä kuitenkaan välittää?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joulu ei ole miehelle mitenkään tärkeä niin miksi hänen pitäisi siitä omatoimisesti puhua tai suunnitella? Jouluihmiselle taas se joulun suunnittelu on jo itsessään hauskaa puuhaa puhumattakaan itse joulu valmisteluista. Jos tarvitset apua tai miehen mielipidettä niin pyydä sitä, kyllä ähn sua varmasti auttaa kun tietää että joulu on sulle tärkeä, mutta älä oleta että mies alkaa innoissaan itse suunnittelemaan asiaa joka ei kiinnosta häntä pätkän vertaa. Kannattaa myös muistaa että teet joulujuttuja koska tykkäät siitä et muiden takia. Ei kukaan oleta että teet joulun heille valmiiksi (varsinkaan kukaan sellainen jolle joulu on vaan yksi päivä muiden joukossa)
Olet todennäköisesti sinkku. Jos mies ei vuosienkaan saatossa ole tietoinen siitä, että vaimo on jouluihmisiä, miksi hänen ehdotuksiaan pitäisi joutua odottamaan, jos jouluja on jo monta takanapäin. Jos mies ei osallistu tai suunnittele silloinkaan mitään, kun talo tulee täyteen vieraita, ei hän kyllä minun talossa silloin jouluna ole, miehen kädenjälki kuuluu näkyä esim. juomavalinnoissa ja lahjoissa, minä voin hoitaa suurimman osan. Peräkammarin Pekat saa viettää omaa jouluaan vaikka äitinsä luona, saa vietyä likapyykkipussin samalla äidille LAHJAKSI.
Miksi miehen pitäisi suunnitella yhtään mitään, jos hän ei ole jouluihmisiä ja ap on? Toinen hehkuttaa joulua ja toinen väkipakolla miettii lahjoja- kenelle? Monessa suvussa on tehty päätös, että lahjoja vain lapsille, joten miksi pitää väkisin miettiä anopille sinappia ja serkunpojalle mopoa, jos vastaavasti saa jonkun pakolla hankitun vastalahjan vain siksi, että jouluihmisten tulee lahjoja hankkia.
Juomavalintana jouluna on vesi, se sopii jokaiselle vauvasta vaariin, sitäkään ei tarvitse erikseen etukäteen maistella ja valita. Peräkamarin Pekat tietävät, että jouluna yhdessäolo on tärkeämpään kuin laaja viini- tai hajuvesivalikoiman
Kiitos, minulle tulee päänsärky tuoksuista, mitä se Pekka nyt sitten ostaa, viinejäkään se pässi ei osaa, eikä saa suutaan auki asiantuntijalle Alkossakaan. Hän on Ö !
Ihmeen monen näyttää olevan hankala ymmärtää, että lapsiperheen joulupöytään ei tarvita viiniä, ei edes silloin, kun Pekka-eno saapuu paikalle peräkamaristaan. Alkossa ei ole pakko käydä hakemassa joulumieltä, se löytyy ihan muualta ja jos joulu ilman viiniä ei ole oikea joulu, niin vika ei ole Pekassa vaan sinussa.
Pekka juo halpaa 1-olutta, hän ei erota makuja tai laatua, Pekalle on sama, mitä kuraa juo, kunhan kurkku kostuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joulu ei ole miehelle mitenkään tärkeä niin miksi hänen pitäisi siitä omatoimisesti puhua tai suunnitella? Jouluihmiselle taas se joulun suunnittelu on jo itsessään hauskaa puuhaa puhumattakaan itse joulu valmisteluista. Jos tarvitset apua tai miehen mielipidettä niin pyydä sitä, kyllä ähn sua varmasti auttaa kun tietää että joulu on sulle tärkeä, mutta älä oleta että mies alkaa innoissaan itse suunnittelemaan asiaa joka ei kiinnosta häntä pätkän vertaa. Kannattaa myös muistaa että teet joulujuttuja koska tykkäät siitä et muiden takia. Ei kukaan oleta että teet joulun heille valmiiksi (varsinkaan kukaan sellainen jolle joulu on vaan yksi päivä muiden joukossa)
Olet todennäköisesti sinkku. Jos mies ei vuosienkaan saatossa ole tietoinen siitä, että vaimo on jouluihmisiä, miksi hänen ehdotuksiaan pitäisi joutua odottamaan, jos jouluja on jo monta takanapäin. Jos mies ei osallistu tai suunnittele silloinkaan mitään, kun talo tulee täyteen vieraita, ei hän kyllä minun talossa silloin jouluna ole, miehen kädenjälki kuuluu näkyä esim. juomavalinnoissa ja lahjoissa, minä voin hoitaa suurimman osan. Peräkammarin Pekat saa viettää omaa jouluaan vaikka äitinsä luona, saa vietyä likapyykkipussin samalla äidille LAHJAKSI.
Miksi miehen pitäisi suunnitella yhtään mitään, jos hän ei ole jouluihmisiä ja ap on? Toinen hehkuttaa joulua ja toinen väkipakolla miettii lahjoja- kenelle? Monessa suvussa on tehty päätös, että lahjoja vain lapsille, joten miksi pitää väkisin miettiä anopille sinappia ja serkunpojalle mopoa, jos vastaavasti saa jonkun pakolla hankitun vastalahjan vain siksi, että jouluihmisten tulee lahjoja hankkia.
Juomavalintana jouluna on vesi, se sopii jokaiselle vauvasta vaariin, sitäkään ei tarvitse erikseen etukäteen maistella ja valita. Peräkamarin Pekat tietävät, että jouluna yhdessäolo on tärkeämpään kuin laaja viini- tai hajuvesivalikoiman
Mikä yhdessäolo? Miksi jouluna pitäisi olla sen enempää toisten kanssa yhdessä kuin tavallisena arkena? Sehän olisi muuten hössöttämistä. Jokainen voi vuorollaan lämmittää mikrossa itselleen maksalaatikkoa, kun nälkä tulee. He, joita joulun valmistelu ei kiinnosta, odottavat kuitenkin jotain extraa joululle. Tontutko sen taikoo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö osaa ollenkaan katsoa peiliin, siellä on väsynyt marttyyri tonttulakki päässä. Lakatkaa nyt hyvät ihmiset olemasta itsenne uhreja.
Käsittääkseni tarina meni niin, että mies tässä on tekemässä itsestään uhrimarttyyriä, koska pakotetaan olemaan jouluisessa kodissa, miksi mies ei häivy jos perheen muut jäsenet joulusta pitävät ja tykkäävät sen valmisteluista. Silloin kyllä mies on se, joka häipyy!
Joo ei kaikki viihdy joulusessa kodissa, eikä parisuhteessa missä toinen arvottaa lähtökohtaisesti omat mielipiteet toista korkeammalle. Koetko olevasi miestäsi ylempänä vai miten sinulla on enemmän oikeuksia kotiinne? Vastaathan sitten myös suuremmasta osasta kuluja?
Jouluisesta kodista poistuu hän, joka ei siellä viihdy tai tunne oloaan hyväksi, ei kukaan muu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö osaa ollenkaan katsoa peiliin, siellä on väsynyt marttyyri tonttulakki päässä. Lakatkaa nyt hyvät ihmiset olemasta itsenne uhreja.
Käsittääkseni tarina meni niin, että mies tässä on tekemässä itsestään uhrimarttyyriä, koska pakotetaan olemaan jouluisessa kodissa, miksi mies ei häivy jos perheen muut jäsenet joulusta pitävät ja tykkäävät sen valmisteluista. Silloin kyllä mies on se, joka häipyy!
Joo ei kaikki viihdy joulusessa kodissa, eikä parisuhteessa missä toinen arvottaa lähtökohtaisesti omat mielipiteet toista korkeammalle. Koetko olevasi miestäsi ylempänä vai miten sinulla on enemmän oikeuksia kotiinne? Vastaathan sitten myös suuremmasta osasta kuluja?
Hän ei vastaa mistään, hän ulkoistaa itsensä kokonaan, kaikesta, vaarana on, että lähtee munasillaan ulos pakkaseen ja vatsa kurnii, hän on siis alempana kuin minä ja vielä mies varmaan omasta mielestään TOSIMIES.
Kysyin sinulta muutaman kysymyksen ja tuossa oli vastauksesi. Uhriudu rauhassa.
Olet nähtävästi rakastunut sanaan "uhriutuminen".
Taidat syyttää toista liiasta uhriutumisesta silloinkin, kun hän päästää pitkän huokauksen.
En taida, eikä se liity keskusteluun mitenkään. Koetko olevasi miestäsi ylempänä?
Jouluunhan on vielä paljon aikaa! Enpä minäkään ole miettinyt joulua. Mies kysyi, että pitäisikö miettiä kumman vanhemmilla käydään Tapanina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jouluisesta kodista poistuu hän, joka ei siellä viihdy tai tunne oloaan hyväksi, ei kukaan muu!
Ei se parisuhde niin toimi, tai ainakaan hyvä parisuhde. Asioista keskustellaan, mikä selvästi on sulle aivan liian vaikeaa. Ei se joulu ole mikään automaattinen juttu jonka varjolla saa törsätä sähköä ja ostaa krääsää, vain siksi että sillä yhdellä aikuisella on pakkomielle. Toimitko elämässäsi aina niin, että sinä olet oikeassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se laittaa joka haluaa sen joulun.
Se, joka ei joulua halua, niin varmaan on sitten myös syömättä niitä jouluruokia. Tilatkoot vaikka pizzan.
Sopii hyvin. Itse en hoida kuin kinkun paistamisen. Ja minulle riittää ihan hyvin se jouluaterialla.
Onko se mikään ihme kun vielä ei ole edes joulukuu!!!! Ja toiseksisinulle ei todennäköisesti kelpaa mikään miehen ehdottama kun sinä olet jo yksin suunnitellut kaiken valmiiksi
Hyvä provo. Tämän ketjun lukeminen ennaltaehkäisee joulumieltä jo marraskuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos en halua esimerkiksi joulukoristeita, niin sitten niitä ei tule. Vai pitäisikö se mennä niin, että minä voin hakkia jotain naisten alastonkalentereita seinät täyttee ja jos ei rouvaa miellytä, niin menköön pihalle?
Mä aattelin siivota, ihan itseni takia. Mies tilaa joulukalat. Valoja laitoin ikkunoihin tänään. Lapset menevät äidilleen.
Ihan minimijärjestelyillä siis mennään, ihanaa.
Siis osalla ihmisistä on ihan oikeita pään sisäisiä ongelmia joulunsa kanssa. Sen varjolla saa näköjään pakottaa, uhkailla erolla, olla marttyyri, mitä vain. Joulu on kuitenkin lähtökohtaisesti jotain muuta kuin henkisen väkivallan ilmentymä. "Ei se olisikaan, jos se mies tekesi niin kuin käsken" Sairasta!
Vierailija kirjoitti:
Jos hän ei ole sanallakaan joulua maininnut, mistä oletat hänen odottavan, että hänelle tehdään joulua? Varsinkin, jos hän ei siis joulusta välitä.
Hössötät vaan yksin joulusi kanssa ja muistat pitää turpasi kiinni jouluaiheesta niin miehesi on ikionnellinen.
Saatat saada kehoosi aaton jälkeen muutakin lihaa kuin kinkkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei vastaa mistään, hän ulkoistaa itsensä kokonaan, kaikesta, vaarana on, että lähtee munasillaan ulos pakkaseen ja vatsa kurnii, hän on siis alempana kuin minä ja vielä mies varmaan omasta mielestään TOSIMIES.
Taidat syyttää toista liiasta uhriutumisesta silloinkin, kun hän päästää pitkän huokauksen.En taida, eikä se liity keskusteluun mitenkään. Koetko olevasi miestäsi ylempänä?
Mies on minua ylempänä, hän on 194 pitkä, mutta pituushan ei korreloi älykkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Siis osalla ihmisistä on ihan oikeita pään sisäisiä ongelmia joulunsa kanssa. Sen varjolla saa näköjään pakottaa, uhkailla erolla, olla marttyyri, mitä vain. Joulu on kuitenkin lähtökohtaisesti jotain muuta kuin henkisen väkivallan ilmentymä. "Ei se olisikaan, jos se mies tekesi niin kuin käsken" Sairasta!
Ei mies ole marttyyri, koska hän ei saa itseään ristiltä alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat syyttää toista liiasta uhriutumisesta silloinkin, kun hän päästää pitkän huokauksen.En taida, eikä se liity keskusteluun mitenkään. Koetko olevasi miestäsi ylempänä?
Mies on minua ylempänä, hän on 194 pitkä, mutta pituushan ei korreloi älykkyyttä.
Mutta vastauksesi korreloi. Loppupäätelmä: et ole älykäs.
Meillä ei ole yhteisiä kummilapsia, joten lahjojen suhteen ei tarvitse suunnitella yhtään mitään. Mies ostaa omille läheisilleen mitä ostaa ja minä omilleni. En minä hänen mielipiteitään tarvitse enkä kysele. Ne läheiseni, joille ylipäänsä lahjan hankin, saavat kaikki sen lahjakorttina tai verkkokaupasta heille kotiin tilattuna.
Etenkin naiset ottavat ilmeisen usein paineita puolisonsa sukulaisten lahjoista. Ja sitten valittavat metatöistä ja stressistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hän ei ole sanallakaan joulua maininnut, mistä oletat hänen odottavan, että hänelle tehdään joulua? Varsinkin, jos hän ei siis joulusta välitä.
Hössötät vaan yksin joulusi kanssa ja muistat pitää turpasi kiinni jouluaiheesta niin miehesi on ikionnellinen.
Saatat saada kehoosi aaton jälkeen muutakin lihaa kuin kinkkua.
Hups, nyt kyllä pelottaa. Onkohan se mies saanut vierasta pimputinta lähiöbaarissa?
Taidat syyttää toista liiasta uhriutumisesta silloinkin, kun hän päästää pitkän huokauksen.