Minkälaisen kinkun ostat?
Kommentit (31)
En ole kertaakaan koko elämäni aikana ostanut kinkkua. Olen päälle 40. En itse asiassa osta muitakaan jouluruokia riisipuuroa lukuun ottamatta. Aattona syödään vanhemmillani ja se riittää. Työpaikallakin aina yksi jouluruokailu.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä tänä vuonna ongelmallista.
Yleensä olen pakastetun ostanut. Samalle maistuu kuin tuorekinkkukin, muutamana vuonna ollut tuorekinkku ja yksi vuosi kokonainen valmiiksi paistettu kun ollut kiireitä.
En tiedä vielä millaisen nyt, jos sähkökatkoja tulossa, voi olla ettei kannata pakkaseen laittaa kymmentä kiloa kaksitoistakiloisesta.
Parikiloinen jos maksaa 8 euroa kilo ja viisikiloinen 5 euroa kilo, ei sitä parikiloista oikein kannata ostaa.
Viisikiloinen ei kyllä mene viikossa jonka ne jääkaapissa säilyy ja harmittaa heittää menemään ruokaa.
Jos ruokaa ei tule syötyä ja harmittaa heittää menemään niin pienempi kinkku on kyllä paras vaihtoehto. Isomman kinkun kilohinta kallistuu kun huomioit minkä osan syöt ja minkä heität pois.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä tänä vuonna ongelmallista.
Yleensä olen pakastetun ostanut. Samalle maistuu kuin tuorekinkkukin, muutamana vuonna ollut tuorekinkku ja yksi vuosi kokonainen valmiiksi paistettu kun ollut kiireitä.
En tiedä vielä millaisen nyt, jos sähkökatkoja tulossa, voi olla ettei kannata pakkaseen laittaa kymmentä kiloa kaksitoistakiloisesta.
Parikiloinen jos maksaa 8 euroa kilo ja viisikiloinen 5 euroa kilo, ei sitä parikiloista oikein kannata ostaa.
Viisikiloinen ei kyllä mene viikossa jonka ne jääkaapissa säilyy ja harmittaa heittää menemään ruokaa.
Kypsää kinkkua voi myös pakastaa, niin ei tarvi heittää menemään.
Vierailija kirjoitti:
Valmiina ylikypsä maalaiskinkku.
Tykkään enempi ylikypsästä kaupunkilaiskinkusta. Maista ja hämmästy.
Sellaisen saatana kinkun. Kävin kotikylän marketista jo kyselemässä "löytyykö teiltä niitä lihattomia saatana kinkkuja"? Pyhänä jouduin kirkkoherran puhutteluun.
Jotkut tässä(kin) ketjussa ovat noloja.
ISON!!!!! Paljonkohan tänä vuonna joutuu potkallisesta juhlakinkusta maksamaan /kg. Veikkaan että 9,5€/kg on hinta.
En osta kun saan töistä kuuden kilon Atrian juhlakinkun. Sai valita hotelliyön ja kinkun väliltä.
Vierailija kirjoitti:
ISON!!!!! Paljonkohan tänä vuonna joutuu potkallisesta juhlakinkusta maksamaan /kg. Veikkaan että 9,5€/kg on hinta.
Sinnepäin, näkyi ysillä hinta ainakin nyt alkavan paikallisessa marketissa pakaste kinkku.
Tuo kommentoijahan vastasi kysymykseen, joka on aloituksessa.
Minkälaisen kinkun ostat?
Vastaus: En osta kinkkua.
Mikä tässä saa sinut pois raiteiltasi? Sä teet tärkeetä duunii palstalla palstapoliisi.