Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koko elämäni atopiaa sairastaneena luulin jo kuulleeni kaiken mutta nyt yksi ihminen väitti pokkana sairauteni johtuvan huonosta hygieniasta!

Vierailija
29.11.2022 |

Teki oikeasti mieli tirvaista..

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjatkaa toki heti, jos joku esittää vääriä väitteitä.

Vierailija
22/29 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on myös näitä, joiden mielestä ruoka-allergioita ei ole, vaan oireista kärsivä on vain nirso ja teeskentelee hakeakseen huomiota. Jotkut uskovat ihan oikeasti, että rokotteet aiheuttavat autismia ja toiset elävät littanassa maassa ja kuulento on huijaus. Sinänsä järkevillä tai järkeviltä näyttävillä ihmisillä voi olla mitä kummallisimpia uskomuksia ja auta armias jos yrität sitä oikaista, olet "järjestelmän uhri ja lammas".

Näiden kanssa ei yleensä kannata lähteä väittelemään, sillä idiootti vetää sinut tasolleen ja lyö sinut kokemuksella. Lapset ovat eri asia, sillä heillä on vähemmän lukkoonlyötyjä mielipiteitä ja ovat vastaanottavaisia oikealle tiedolle. Heidän kanssaan kannattaa käyttää pari minuuttia ystävälliseen keskusteluun.

Syy noihin allergiajuttuihin on ihmisissä. Itse olen allerginen muutamalle ruoka-aineelle ja pahasti olenkin.

Siskoni on "allerginen". Eli hän ei tykkää kalasta. Eikä muutamasta muustakaan. Sitten kyläpaikoissa sanoo, että otan nyt kuitenkin voileipäkakkua, pastasalaattia jne. ja ihmiset pitävät minua vaikeana, kun en ota. Sisko on fiksu, kun ruoka ei "oikeasti ketään tapa".

Eli tekoallergiset tuhoavat kaiken.

Kuivat kädet joskus pakkasella --> atopia

Ei tykkää pähkinöistä --> allergia

Krapula tai 12h älypuhelinta --> migreeni

Ei huvita joku --> masennus

Aivastuttaa --> homeallergia, eläinallergia, siitepöly

Jos näille antaa tonnin, ovat terveitä hetkessä. Oikeasti sairas vaan kärsii, vaikka kahta tarjottaisiin. Siksi ketään ei enää uskota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollasille pitää todeta vaan, että asia selvä ja jättää omaan arvoonsa hänen kommenttinsa.

Vierailija
24/29 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentti tuohon reikihoitoon. Se voi olla ihan huuhaata, mutta kokeilu ei liene pahenna mitään? Tiedän tapauksen nuoruudestani, jossa eräällä henkilöllä oli erittäin hankalia iho-ongelmia. Käytössä oli kaikki apteekin rasvat, yms. Hän ei pystynyt edes matkustamaan mihinkään sen vuoksi, että jos akuutti ongelma iskee kesken matkan, on paha merrassa. Hän kävi sitten jollakin energiaparantajalla (ei ollut reikiä), joka siis kuljetti käsiään hänen kehonsa yläpuolella koskematta häneen ollenkaan. Välittömästi yhden käynnin jälkeen oireet helpottivat ja ilmeisen pysyvästi. Seuraavana kesänä hän matkusti kesäki Yhdysvaltoihin, joka ei olisi vuotta aiemmin tullut kuuloonkaan. Hän kertoi, että tämän energiahoidon aikana tuntui kuin kuuma rauta olisi kulkenut ihno yli siellä, missä tämä parantaja piti käsiään.

Haluan vain tuoda ilmi sen, että vaikka kaikki tieteen keinot on käytetty, joskus, voi olla mahdollisuus löytää apua jostakin muualta. Ei se ole ehkä todennäköistä, mutta mahdollisuus on nollaa suurempi.

Vierailija
25/29 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Koin saman tunteen kun eräs väitti sairauteni johtuvan jostain kertyneestä negatiivisesta energiasta.

Minulle yksi suositteli reikihoitoa. Ei ole ammattilainen, eikä edes kirjekurssia käynyt. No, en suostunut, koska kivut olivat niin hemmetinmoiset ja en sietänyt muutenkaan paikallani olla. Hän sitten huutamaan, että "ei koske oikeasti, jos ei hoito kelpaa. Oma vika, jos ei halua parantua".

Ja olin siis ollut onnettomuudessa. Käsi paketissa, kaularankaortoosi paikallaan. Ei ehkä oikeaa kipua, mutta vääräkin kipu riitti.

No olipa outo reikittäjä. Siihenhän pitää pyytää kohteelta lupaa. Ilman sitä ei saa reikiä antaa.

Vierailija
26/29 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä outoa, koska jatkuvasta pesusta ja desistä käsiini on tullut atopiaa.

Vierailija
27/29 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto! Siis toisinaan ei voi ymmärtää miten ihmiset ajattelevat ja tätä ajattelutapaa on vähän joka puolella. Kerran kun olin sairaalassa keuhkokuumeen ja verenmyrkytyksen takia ja hoitaja halusi että olisin kävellyt vessaan. Kun en pystynyt niin sanoi että se oli sen takia ettei minua huvittanut ja halusin että työnnetään rullatuolilla. Voi hitto, olisin haukkunut ihmisen mutta ei ollut sen verran happea että pystyin. Siis en ymmärrä miksi jotkut ihmiset rakastavat antaa ilkeitä kommentteja..

Vierailija
28/29 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan näitä.

Itse sairastan psoriasista ja olen kyllä kuullut ihan kaiken ylihygieniasta vaatteiden väriin. Ihon rasvaus kuulemma vaan pahentaa ja kun vaan jättää kosteusvoiteet pois niin iho korjaa itse itsensä.

Ihan aikuiset on kauhistelleet että onko kyseessä joku tarttuva tauti ja miksi en tee iholleni mitään.

Ihon ollessa pahimmillaan vältän liikkumista ihmisten ilmoilla.

Myös allergiat poistuu kun vaan sitkeästi siedättää. Näin moni ei-allerginen sanonut.

Vierailija
29/29 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiluoja nyt taas. Olen minäkin kuullut kaiken ylihoitamisesta, liian hygieenisistä oloista vaikka mihin. T.iho-ongelmainen

Ja maitotuotteet pois ja gluteeni! 

Mulla oli koko ikäni lapsuudesta saakka vaivannut atopia. Kun olin 45, jätin nettijuttuja luettuani pois vehnän. AIna auki olleet kämmeneni parantuivat kahdessa viikossa.

Kun syön jossakin vehnää (joo, en jaksa olla se hankala vieras ruokavaliovaatimuksineen ja OK, ikävöin kovasti korvapuustia), niin alkaa parin päivän päästä kutista kämmenet ja raavin ne auki. Sitten kotona pidän taas tiukasti vehnätöntä ja kädet parantuvat. Muualla vartalossa ihottumaa on sattumanvaraisesti enää talvisin pienehköinä läiskinä. Jos en viitsi rasvata, niin heti kostautuu - eli rasvaan edelleen suihkun jälkeen aina.