Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hampaiden muovipaikat

Vierailija
28.11.2022 |

Minun hampaitani on paikattu joku 4 kertaa
muutaman vuoden sisällä. Miten on mahdollista, että jokainen niistä on vaivannut jälkikäteen, jotkut vihlonnalla ja jotkut purenta-arkuutena. Yhtä hammasta on vihlonut makea jo pian 5 vuotta. Hammaslääkärissä olen käynyt näiden jälkiongelmien takia, mutta mitään ei löydy. Onko paikat tehty päin honkia, vai onko muovipaikat todellakin täyttä p*****?

Kellään kokemuksia?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa myös se että jos yhtä hammasta vihloo ja särkee niin vika saattaa yllättäen löytyä viereisestä hampaasta. Tai vastaavan ylä/alaleuan hampaasta, kun ne hermoradat mitkä lie menee aika erikoisesti suussa. Kuten se kanavapuudutuskin laitetaan tiettyyn kohtaan aivan eri puolelle kuin sen paikattavan hampaan sijainti, niin se puuduttaa aivan eri hampaat kuin mitä itse kuvitteli sen puuduttavan.

Vierailija
22/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wiki kertoo: Paikkaamalla korjataan usein myös hampaan kulumia tai lohkeamia. Paikka tehdään yhdistelmämuovista, keraamisesta materiaalista, lasi-ionomeerisementistä, amalgaamista tai kullasta.

Kellään kokemusta tuollaisesta lasi-ionomeerisementistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
24/25 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman jotain tällaista olen kuullut myös tutuiltani

Vierailija
25/25 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikromurtumaa veikkaan,mutta en ole HL.

MInullakin oikutellu yks hammas jota korjattiin,sen jälkeen ei oo kestäny syyä mitään tolla,heti iskee hermoon asti .

Ja pitäs mennä ajan kuluessa ohi, 7kk nyt mennyt ..

On purentakisko käytössä,ettei siitäkään kii, ja paikkaa hiottu kahteen kertaan.

Enkä pure hampaita yhteen hereillä tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi