Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hampaiden muovipaikat

Vierailija
28.11.2022 |

Minun hampaitani on paikattu joku 4 kertaa
muutaman vuoden sisällä. Miten on mahdollista, että jokainen niistä on vaivannut jälkikäteen, jotkut vihlonnalla ja jotkut purenta-arkuutena. Yhtä hammasta on vihlonut makea jo pian 5 vuotta. Hammaslääkärissä olen käynyt näiden jälkiongelmien takia, mutta mitään ei löydy. Onko paikat tehty päin honkia, vai onko muovipaikat todellakin täyttä p*****?

Kellään kokemuksia?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hampaissasi eroosiota tai narskuttelun jälkiä?

Vierailija
2/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovipaikoilla kannattaa unohtaa sitkeät karkit. Esim missä x. Kokemusta on.

Vierailija
4/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku hammaslääkäri sanoi, että olisi narskuttelun jälkiä. Voisiko se todella muka tehdä nämä jälkioireet?

Vierailija
5/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hyvät muovipaikat. Joskus joku reikä, mikä paikataan. Ei vihlomisia jälkikäteen.

Vierailija
6/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku hammaslääkäri sanoi, että olisi narskuttelun jälkiä. Voisiko se todella muka tehdä nämä jälkioireet?

Hampaat ovat saattaneet muuten olla kuluneet, eikä vihlonta välttämättä johdu paikoista, jos ne ei sitten ole tosi syviä. Minulla vihlonta ja päänsärky loppui, kun yksi hammaslääkäri teetätti minulle purentakiskon. Parista hampaasta myös paikattiin kulumiskuopat, mitkä olivat aiheuttaneet vihlontaa.

Vierailija
7/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että kiille vaurioitunut?

Itse olen samassa tilanteessa ja hammaslääkärit, edes erikoishammaslääkärit (olen käynyt seitsemällä eri) eivät pysty kertomaan mistä johtuu. Puhuvat vain että hampaan kaula on arka ja kyllä se siitä kun se on useita kuukausia ollut rauhassa, nyt on kulunut jo 2 vuotta mutta ei se siitä mene. Se on minulla hermokipua. (Hammas röntgennetty, juurihoito ei ole tarpeen)

Vierailija
8/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen samassa tilanteessa ja hammaslääkärit, edes erikoishammaslääkärit (olen käynyt seitsemällä eri) eivät pysty kertomaan mistä johtuu. Puhuvat vain että hampaan kaula on arka ja kyllä se siitä kun se on useita kuukausia ollut rauhassa, nyt on kulunut jo 2 vuotta mutta ei se siitä mene. Se on minulla hermokipua. (Hammas röntgennetty, juurihoito ei ole tarpeen)

Tuo kiille juttu on siis oma teoriani

Vierailija
9/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkauksen yhteydessa voivat ikenet saada siipeensä niin, että hammaskaulat paljastuvat.

Se vihloo.

Vierailija
10/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos reiät ovat nimittäin ienrajassa, joudutaan ikeniä murjomaan matriisilla jne.

Vierailija
11/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne muovithan elää, aika kauan ennen kuin asettuvat. Laajenevat, supistuvat jne.

Muistaisin jonkun sanoneen että hammaslääkäri  kertonut että niiden asettuminen voi kestää jopa puolisen vuotta.

Vierailija
12/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovipaikat eivät ole kestäviä, eivätkä sovi kaikille. Itseltäni lähtee jatkuvasti yhdestä takahampaan reunasta pala paikkaa irti, ihan sama kuka sen uusii. Nyt olen vaan antanut olla, kun ei muuten häiritse. 

Sain julkisella joitakin vuosia sitten amalgaamipaikan kun hammaslääkäri kannusti kokeilemaan. Se vihloi noin ekat puoli vuotta vähän mutta sen jälkeen ollut täysin oireeton. Kun viimeksi olisin taas halunnut sellaisen toiseen hampaaseen, niitä ei enää saanutkaan! Pelkkää muovia vaan...huoh. Ottakoot sitten irti, en todellakaan jaksa sitä on-off-pelleilyä niiden paikkojen kanssa. 

Vierailija
13/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suussasi on oikeasti mikromurtumia. Niitä makea vihloo. Paikka on toissijainen.

Vierailija
14/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muovipaikat eivät ole kestäviä, eivätkä sovi kaikille. Itseltäni lähtee jatkuvasti yhdestä takahampaan reunasta pala paikkaa irti, ihan sama kuka sen uusii. Nyt olen vaan antanut olla, kun ei muuten häiritse. 

Sain julkisella joitakin vuosia sitten amalgaamipaikan kun hammaslääkäri kannusti kokeilemaan. Se vihloi noin ekat puoli vuotta vähän mutta sen jälkeen ollut täysin oireeton. Kun viimeksi olisin taas halunnut sellaisen toiseen hampaaseen, niitä ei enää saanutkaan! Pelkkää muovia vaan...huoh. Ottakoot sitten irti, en todellakaan jaksa sitä on-off-pelleilyä niiden paikkojen kanssa. 

Mitä? Saako jossain Suomessa muka amalgaamipaikkojanja vielä julkisella????

Vierailija
15/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärit paikkaa tänä päivänä kiireellä eivätkä ilmeisesti edes putsaa kunnolla siitä kohtaa mihin muovipaikka laitetaan!

Minulla on jo tullut reiät kahden paikan alle alle kolmessa vuodessa, ja siksi ne muoviliuskat on lähteneet liikkumaan ja siirtymään, lopulta irronneet ja kamala vihlonta ollut.

Vierailija
16/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin yksi hammas vihoitteli, vaikka mitään syytä ei löydetty. Pieni reikä oli, mutta ei läheskään niin suuri, että olisi selittänyt kipuilua alkuunkaan. Kyllästyin, ja käskin poistamaan, kipu lakkasi siihen. 

Vierailija
17/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen koronaa ainakin kehyskunnassamme sai. Enää ei.

Vierailija
18/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ottanut keraamisen kalliin paikkauksen erääseen poskihampaaseen, eli sellaisen joka sorvataan mittojen mukaan ja asetetaan paikoilleen, mutta mulle sanottiin että niitä on vaikea sovittaa ja saada asettumaan. Siis mitäääh?

Vierailija
19/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa netistä sellainen kynäkamera jonka voitte liittää tietokoneeseen. Kiinasta ei maksa paljon. Niitä myydään korvaan katsomista/vaikunpoistoa varten.

Sillä kun katsoo omia hampaitaan, moni asia valkenee. Näkee miten paljon on niitä mikromurtumia ja huonoja paikkojen saumoja ym värjäymistä puhunattakaan.

Vierailija
20/25 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen koronaa ainakin kehyskunnassamme sai. Enää ei.

Olen ajatellut ulkomailla käymistä ihan vain siksi että saisin amalgaamipaikan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan