Viikon päästä Kanarialle ja säätiedot lupaa vettä koko viikoksi
Ei voi olla taas näin huono tuuri, että juuri mun lomaviikolle sattuu sateiset säät lähes joka päivälle.
Toki oli tiedossa, että on epävakaista, mutta esim tälläkin hetkellä siellä porottaa aurinko kirkkaalta taivaalta ensi viikolla sitten sataa :(
Kommentit (34)
Kanariansaaret ja erityisesti pohjoinen Teneriffa on tosi riskaabeli kohde tähän vuodenaikaan. Ja olen käynyt huhtikuussakin kyllä ja palellut myös, kun asunnossa ei ollut lämmitystä. Kaunis kohde muuten.
Oikein sateista lomaa sulle! Oot sen ansainnut!
Kun minä olin Kanarialla niin siellä oikeasti satoi suunnilleen taukoamatta koko viikon.
Ranta oli täynnä sateen mukanaan tuomaa ryönää ja hirveät kaivannot oli vesi kaivanut rannoille.
Viikko hotellihuoneessa.
Pakkaa sateenvarjot mukaan ja varmuuden vuoksi myös vähän lämpimämpää vaatetta varsinkin jos olet herkästi palelevaa sorttia. Viime talvena oltiin tammikuussa teneriffalla. Satoi parina päivänä ihan kaatamalla ja oli paljon kylmempää kuin mihin olin varautunut, joten palelin kokoajan. Oli kuitenkin lämpimämpää ja aurinkoisempaa kun Suomessa, ja mä nyt yleensäkin palelen aina joten siinäkään ei ollut mitään uutta. Tosi kiva reissu oli säästä huolimatta, ja jos on auto vuokrattu niin voi lähteä sitten aina päiväreissulle sille aurinkoiselle puolelle saarta. Hyvin todennäköisesti myös sääennusteet eivät pidä paikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä Maspalomasiin vaikka bussilla, monet kerrat muualla satanut mutta siellä voinut nauttia rannasta ja auringosta.
Kanarialla paikallinen ilmasto vaikuttaa paljon isoimmilla vuoristoisilla saarilla. Saaren pohjoispuolella voi olla tosi tuhruinen sää, ja etelärannikolla pilvetön taivas. Tämän huomaa, jos ajelee vuokra-autolla.
Maspalomas on juuri etelärannikolla.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata tuijotella liikaa sääennusteita saatikka kysellä konkareilta! Mitä se auttaa jos vuonna nakkisota oli aurinkoista tuolla viikolla? Ei mitään.
Kanarialla sää elää päivittäin, voi olla että aurinko porottaa koko lomaviikon ajan tai sitten yhtäkkiä tuleekin myrsky. Loma on aina lomaa, joten nauttikaa olostanne :)
Joo, eivät kymmenet kerrat paikalla aikaansa viettäneet mitään tiedä.
Sekin on ihan sattumaa että saarten eteläpuoli on kuivaa ja karua ja pohjoispuoli vihreää.
Ja se että keskellä Atlanttia tuulee lähes aina samasta suunnasta jne.
Täällä lämpötiloista valittajille niin nyrkkisääntönä on Espanjassa et jos aurinko paistaa ja 17C se on t-paitakeli shortseineen, tarkenee hyvin. Jos menee pilveen tai alkaa ilta tulemaan niin tarvitaan vaatetta sitten hyvinkin.
Terveisiä manner- Espanjasta (ei Torrevieja eikä Aurinkorannikko:) Tänään taas ihan mukava aurinkoinen päivä. Viileämpää (+18) kuin jokunen päivä sitten, mutta ihan o.k. Varmasti Kanariallakin tarvitaan sateita; vuosi on ollut kuiva. Ei pieni sade haitanne, kunhan vaatetus on vain asianmukainen.
Olen kymmenkunta kertaa tähän aikaan vuodesta viettänyt Puerto Ricossa pari-kolme viikkoa, aina on shortsit ja t-paita riittänyt. Joskus tulee pieniä kuuroja, yhden kerran on kunnon ukkosmyrsky iskenyt päälle. Säiden puolesta tuo on kanarian parasta aluetta. Käväiskää myös Puerto Moganissa, sinne pääsee kätevästi Lineas Salmonin lautalla, useita edestakaisia vuoroja päivässä.
Eipähän todennäköisesti ole liian kuumaa, eikä metsäpalojen varaa. Nauti siis lomastasi muistelen lentojesi ilmastopäästöjä.
Vedät sitten sikaliiskat baarissa. Loma on loma, vaikka sataisi vanhoja akkoja taivaalta.
Vierailija kirjoitti:
No ei sada lunta kuitenkaan ja ainahan voi päivät viettää mukavasti Mummolassa.
Ensi viikolla lappiin hiihtämään, mutta koko kuukauteen ei ole satanut lunta ja ennustekin pilvipoutaa. Jää suksimiset aika vähiin näillä.
Kanarialla sadekuurot tulevat monesti iltapäivällä eli päivää voi suunnitella sen mukaan. Ehditte varmasti viettää aikaa myös auringossa. Joulu-tammikuussahan tuolla on se epävarmin sää, mutta yleensä on kuitenkin ns. Suomen kesään verrattavat säät eli ihan riittävän lämmintä.