Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko työllisyyden kuntakokeilusta tarjottu terveystarkastusaika ok vai askel TYPiin?

Vierailija
28.11.2022 |

Pojalleni (31) on sellainen lätkäisty. Kannattaako mennä vai perua?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on typ?

Vierailija
2/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYP ei ole ollenkaan huono idea niille, jotka tosissaan haluavat työelämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä on typ?

työttömän päiväkänni

Vierailija
4/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYP on ansa työttömille.

Vierailija
5/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan terveystarkastus. Ei se mihinkään velvoita. Itse olen käynyt kahdesti.

Vierailija
6/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole yhtään sen kummempi kuin oppilaitosten tai työpaikkojen terveysyatkastukset. Tarjoyaan nimenomaan sen vuoksi kun työttömällä ei ole noita em. palveluja.

Itse päivitin siellä mm. jäykkäkouristusrokotuksen. Muuten ihan perus verenpaineen mittaus ym.

Vierailija
7/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä hoidat yli 30- vuotiaan poikasi asioita? Ja tereys ei kiinnosta, vaan enemmän huolettaa, että poikasi saattettaisiin vaikka tukea työllistymään. 

No just. 

Vierailija
8/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vaan terveystarkastus. Ei se mihinkään velvoita. Itse olen käynyt kahdesti.

Mitä se niille kuuluu mikä kenenkin terveys yksikohtineen on? Jos hakee töitä ja kaikki on kunnossa. Yksityisasioita.

Vierailija
9/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole yhtään sen kummempi kuin oppilaitosten tai työpaikkojen terveysyatkastukset. Tarjoyaan nimenomaan sen vuoksi kun työttömällä ei ole noita em. palveluja.

Itse päivitin siellä mm. jäykkäkouristusrokotuksen. Muuten ihan perus verenpaineen mittaus ym.

Näinhän se on. Mutta nykyisin työttömille jo terveystarkastuskin on loukkas. Pitäisi lähteä kotoa, on joku kellonaika mitä noudattaa. On se kauheeta. 

Vierailija
10/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Mutta nykyisin työttömille jo terveystarkastuskin on loukkas. Pitäisi lähteä kotoa, on joku kellonaika mitä noudattaa. On se kauheeta. 

Eipä tarvi lähteä kotoa, kun ainakin täälläpäin suomea kyseinen terveystarkastus hoidettiin etänä puhelimessa.

Vierailija
11/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se niille kuuluu mikä kenenkin terveys yksikohtineen on? Jos hakee töitä ja kaikki on kunnossa. Yksityisasioita.

Terveys on yksityisasia. Eihän noita tuloksia kerrota kuin tarkastettavalle itselleen. 

Vierailija
12/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä hoidat yli 30- vuotiaan poikasi asioita? Ja tereys ei kiinnosta, vaan enemmän huolettaa, että poikasi saattettaisiin vaikka tukea työllistymään. 

No just. 

En hoida, vaan olemme hyvissä keskusteluväleissä.

Vierailija
13/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei ole lätkäisty, on täysin vapaaehtoinen ja sen jokainen ymmärtää että kannattaako mennä jos on jotain ongelmaa.

Vierailija
14/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tarvi lähteä kotoa, kun ainakin täälläpäin suomea kyseinen terveystarkastus hoidettiin etänä puhelimessa.

No hyvä, hetken jo huolestuin, että työtön parka joutuu sohvalta poistumaan. 

Nämä etätarkastukset toki on aika hyödyttömiä, jos ei tehdä edes perus verenpainamittausta, labrakokeita jne., joten niillä ei nyt hirveästi tietoa saada. Mutta onhan se hyvä, ettei juoksuteta viattomia työttömiä. 

Vierailija
15/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveys on yksityisasia. Eihän noita tuloksia kerrota kuin tarkastettavalle itselleen. 

Vaan siinä TYPissäpä kerrotaan.

Vierailija
16/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisko ollut koronan takia. Nyt pojalleni kuitenkin on ihan paikan päällä - tarkastusaika.

Vierailija
17/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi joku kokee negatiiviseksi ilmaisen terveystarkastuksen.

Salassapitovelvollisuus sillä terkalla tietenkin on. Kyllä muutkin kun työttömät käy ihan vastaavissa.

Tuntuu että henkilöllä on jokin asia, jota jostain syystä häpeää, päihdeongelma, mielenterveysongelma tms. jos ei millään halua mennä, ja haluaa salata ongelmansa. Oma asia toki, jos ei välitä terveydestään.

Vierailija
18/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No just. 

En hoida, vaan olemme hyvissä keskusteluväleissä.

Ja kyselet täällä, mitä pojan pitäisi tehdä? Oletko itsekin työtäkaihtava pitkäaikaistyötön?

Vierailija
19/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kymmeniä vuosia vanha työttömän perusoikeus, jota harva hyödyntää.

Kaiketi ihan asiallista selvittää työkyky. Jos on jotain kroonista tai muuta työllistymistä haittaavaan, sieltä saa lähetteet jatkotutkimuksiin paljon helpommin kuin perusterveydenhoidosta.

Moni roikkuu työnhakijana ja vinkuu, ettei ole työkykyinen eikä pääse eläkkeelle. Tuo on se reitti, jota kautta ensin selvitetään työkyky ja sitten lähdetään eläkepolulle, ellei työkykyä ole. Tuota kautta päästään hoitoon ja kuntoutukseen, jopa koulutukseen, jos työkykyä on.

Ei työkyvyttömyyseläkkeelle pääse kukaan omalla ilmoituksella ilman lääketieteellisiä tutkimuksia ja hoito- ja kuntoutusyritystä.

Se hiukan ihmetyttää, miksi ap kyselee aikuisen poikansa puolesta. Aikuinen mies ei itse kykene ottamaan asioista selvää?  Aika hyvä indikaatio siitä, ettei työkykyäkään ole . Taitaa mennä sitä kaljaa ihan lujasti.

Vierailija
20/52 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi joku kokee negatiiviseksi ilmaisen terveystarkastuksen.

Salassapitovelvollisuus sillä terkalla tietenkin on. Kyllä muutkin kun työttömät käy ihan vastaavissa.

Tuntuu että henkilöllä on jokin asia, jota jostain syystä häpeää, päihdeongelma, mielenterveysongelma tms. jos ei millään halua mennä, ja haluaa salata ongelmansa. Oma asia toki, jos ei välitä terveydestään.

TYP tarkoittaa sitä, että siinä niitä terveystietoja repostellaan ihan estoitta, työtön joutuu sitoutumaan siinä siihen, että kaikki hänen "monialaisessa palvelussaan" mukana olevat viranomaiset sossuja myöten saavat ne tietoonsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän