Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiset juovat limpparia?

08.11.2006 |

Tuli mieleeni tuosta anoppi säälii lastamme ketjusta ja siitä, kun päiväkerhossa oli taas 3 lapsella synttärit. Jo 3-vuotiaiden kerhosta lähtien (nyt 4-v. kerhossa) monilla on täällä ollut synttäritarjoiluna limpparia. No, poika on ollut ihan innoissaan ja ei minua haittaa, jos siellä maistelee. Mutta itse en ollut ajatellut, että 3-vuotiaat edes tykkäisivät limppareista, jos niitä niille tarjoittaisiinkin. Esikoinen juo kyllä mehua mielellään, mutta sekin on reilusti vedellä laimennettua tuoremehua. Kohta 3-v. kuopus on taas ihan maitopoika ja ei edes pillimehua suostu juomaan =0) Elikkä ollaanko meillä ihan jäljessä, että onko nuo limpparit sitten tosiaan ihan yleistä 3- ja 4-vuotiaiden herkkua?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ei saa...tietenkään. Joskus saa oman " cokiksen" jos ollaan esim. Hesburgerissa, eli ostetaan tytölle vettä pillimukiin, ja jos/kun huomaa " petoksen" niin lorautetaan veden joukkoon sen verran colaa, että väri muuttuu pikkaisen. Ja täydestä menee ;) Jos juon kotona cokista ja tyttö huomaa, annan hörpätä pikkaisen mukistani. Yleensä yritän juoda salaa, mutta tytöllä on niin harjaantunut korva cokispullon avaamisäänen suhteen, että kuulee sihauksen vaikka olisi toisella puolella asuntoa ja telkkari olisi päällä...Fanta, Sprite tms ei ole tytön mielestä ollenkaan hyvää, niitäkin on saanut maistaa mutta ei tykkää.

Isovanhempien luona tyttö saa juoda cokista, minuakin hemmoteltiin aina isovanhempien luona kun olin lapsi, eikä se mun elämääni saatikka hampaitani pilannut (reikiä edelleen nolla ja ikää kolmekymmentä). Tosin sinnekin olen sanonut, että pieni kahvikupillinen saisi riittää. Sitä, miten paljon limpparia tyttö isovanhempien luona juo, en tiedä, kun en yleensä ole vieressä vahtimassa. Enkä viitsi alkaa asiasta ruikuttamaan, eiväthän he mitään pahaa tarkoita, haluavat vaan hemmotella rakasta lapsenlastaan. Onneksi isovanhempien luona on myös tytölle hammasharja ja tahnaa, joita käytetäänkin ahkerasti.

Synttäreillä meillä on aina ollut tarjolla limpparia siitä syystä, että moni tuttavistamme (siis ihan aikuisista ihmisistä) ei juo kahvia ollenkaan. Lapsille on aina ollut mehutarjoilu, tosin on ihan vanhempien oma asia kaatavatko lapsensa mukiin sitä mehua, limpparia vai kenties vettä. Meillä ei siis vielä ole ollut varsinaisia lastenkutsuja, vaan synttäreille on kutsuttu ystäviäni ja heidän lapsiaan. Suurin osa lapsista ei kyllä taida " sihijuomasta" tykätä.

Vierailija
2/4 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan oppinut tykkäämään limpparista, joten en sitä koskaan juo. En ole opettanut 6-vuotiaallekaan sen litkimistä , eikä lapsi halua maistaakaan sitä. Kotona on myös 1.5-vuotias, jonka ei myöskään tarvi sitä oppia.

Kotona juodaan maitoa, vettä, omenatäysmehua ja mummojen viinimarjamehuja.

Sokerit saadaan sitten muista herkuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole juonut limpparia kuin vasta joskus 15-vuotiaasta asti... En vaan ole tykännyt, enkä nyttenkään sitä paljoon juo...

Meidän neiti 1v8kk kyl juo limpparia ihan mielellään ja jois varmaan litra tolkulla jos antaisin...

Vierailija
4/4 |
09.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kyllä syödään herkkuja jne. eli sokerin takia eivät ole pannassa.