Ootko tullut huijatuksi tori.fi-kaupoissa?
Mä tulin. Oon viimeiset 1,5 vuotta erittäin paljon käynyt kauppaa tori.fi:ssä. Pääasiassa oon myynyt, mutta jonkin verran ostanutkin. Tän viikon alussa ilmoittelin, että ostaisin Iittalan Nappula vaaleenvihreitä kynttilänjalkoja. Vastauksia tuli useampia. Jaana Saarinen -nimiselle (varmaan nimi väärä/keksitty) maksoin tilisiirtona sitte ma 21.11. kahdesta kynttilänjalasta 40 € ja henkilö lupasi lähettää tuotteet heti. Kynttilänjalkoja ei alkanut kuulumaan ja Omapostissa ei näy mitään ilmoituksia. Myyjä näköjään poistanut viestiketjummekin; pari päivää sitten vielä näkyi. Onneksi ei ollut rahallisesti iso huijaus. Tori.fi:stä kehotettiin mua tekemään rikosilmoitus, minkä taidan tehdäkin.
Kommentit (26)
Maksu tullut keskiviikkona ja hyvässä lykyssä postitettu perjantaihin mennessä, huolestua voisi joskus viikon päästä. Poliisi näkee tilisiirrosta vastaanottajan tiedot jos ei ala kuulua.
Kyllä on. Olin ostamassa yhtä tuotetta ja ne meni aina, kuin kuumille kiville. Siinä sitten koitin olla kärppänä, niin tein vahingossa huijarin kanssa kaupat. Tein rikosilmoituksen ja poliisilta tuli aikanaan selvityspyyntö. Isompi huijauscase oli.
Toisella kertaa olin tehnyt ostoilmoituksen ja eräs Voice of Finlandista tuttu laulaja vastasi siihen. Pyysin kuvia tuotteesta, niin tämä lähetti netistä ripattuja kuvia. Tein onneksi kuvahaun ja löysin alkuperäiset kuvat. Tuskimpa tyyppi oli edes ko. laulaja.
Eipä noille mitään mahda, enkä vaivautunut katkeroitumaan. Opikseni kyllä otin ja paljon olen tehnyt onnistuneita kauppoja.
Kyllä olen tullut huijatuksi pari kertaa. Pikkusummista on ollut kysymys, niin en ole viitsinyt alkaa enempää selvittelemään. Huijarit näyttävät aktivoituvan erityisesti silloin kun laittaa itse ostoilmoituksen. Välillä tämä on pakko tehdä jos tarvittavaa tuotetta ei löydy mistään. Paljon olen kuitenkin tehnyt onnistuneita kauppoja.
Mikä ihme suuntaus tuo on, että ette tee pikkusummista rikosilmoitusta. Sittenhän ne vaan jatkaa ja jatkaa toimintaansa. Ja pienistä summista tulee iso potti.
Minä vielä seuraan hetken tilannetta, olenko joutunut huijatuksi.
Nimeä en kai voi tänne kertoa vaikka mahdollisesti onkin keksitty nimi.
Lappalainen sukunimi.
Yhteydenpito on tapahtunut prepaid-liittymä numerolla. Nyt oli sekin poistunut, ei mene wa viestit perille. Kuvakin on pois.
Kyse kissasta, jonka luovutus ei ole vielä, mutta varausmaksu piti maksaa.
Muutenkin on ollut outoa, mm. Laitan kuvia illalla, kuvat tuli seur. Päivänä.
Vähän hönön vaikutelman antanut itsestään.
Oranssi kirjoitti:
Lappalainen sukunimi.Yhteydenpito on tapahtunut prepaid-liittymä numerolla. Nyt oli sekin poistunut, ei mene wa viestit perille. Kuvakin on pois.
Tai sitten on oikeasti hönö
Ei osaa käyttää puhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna mua huijattiin 27 euron edestä. Jossain vaiheessa, kun olin vikkoja jo kysellyt, koska oikein aikoo lähettää maljakon, sanoi, että Ethän pahastu, estän sinut 😆. En jaksanut tehdä rikosilmoitusta.
Aina kannattaa tehdä rikosilmoitus. Kun saman ihmisen tilillä on tarpeeksi huijauksia, poliisia alkaa kiinnostaa. Noilla pikkusummilla voi tienata aivan valtavasti, jos päätyö on muiden kusettaminen.
Eläin.Fi
On selvästi huijari myös, epäselväksi on jäänyt mitä mitä metsästää.
Myynnissä halpa rotukissa 200 e. Käyttää epämääräistä sähköpostiosoitetta.
Kysymykseen ei vastaa, pyytää vain klikkaamaan kuvaa mistä kissasta olet kiinnostunut. ÄLÄ klikkaa!!
Oranssi kirjoitti:
Lappalainen sukunimi.Yhteydenpito on tapahtunut prepaid-liittymä numerolla. Nyt oli sekin poistunut, ei mene wa viestit perille. Kuvakin on pois.
Niin missä vaiheessa asiasta voi tehdä rikosilmoituksen ja ilmoituksen torin ylläpidolle ?
Pitääkö odottaa siihen mahdolliseen luovutuspäivään,
ja sitten vain onkin noloa jos kissa on olemassa,
mutta onkin niin ettei myyjä roiku kokoajana puhelimella.
Kyllä nuorempana ostin runescape ukon torin kautta ja huomasin sitten parin viikon jälkeen että en pystyny kirjautumaan sisään ukolle enää. Sinne meni 130 euroa omaan tyhmyyteen. Soitin vielä kyseiselle myyjälle mutta vaikutti kyllä niin kierolta ku olla ja voi mutta se meni miten meni.
En ymmärrä miten viitsitte touhuta jonkun tori.fin kanssa jossa ei näe ostajasta tai myyjästä minkäänlaisia palautepisteitä. Tuollaisen pitäisi kaupankäyntisivuilla olla ihan itsestäänselvä asia.
Onkohan tuo Jaana Saarinen sukua yhdelle Saku salinille joka kans huijasi mua torissa?
Vierailija kirjoitti:
Viime vuonna mua huijattiin 27 euron edestä. Jossain vaiheessa, kun olin vikkoja jo kysellyt, koska oikein aikoo lähettää maljakon, sanoi, että Ethän pahastu, estän sinut 😆. En jaksanut tehdä rikosilmoitusta.
Rikosilmoitus kannattaa jaksaa tehdä aina, vaikka kyse ei olisi isosta summasta. Noilla rötöstelijöillä usein on enemmänkin näitä juttuja menossa, joten kaikki kannattaa ilmoittaa.
Ja joo, olen tullut huijatuksi torissa ja tein rikosilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten viitsitte touhuta jonkun tori.fin kanssa jossa ei näe ostajasta tai myyjästä minkäänlaisia palautepisteitä. Tuollaisen pitäisi kaupankäyntisivuilla olla ihan itsestäänselvä asia.
Mä en taas ala edes myymään jossain huutiksessa, kun siellä jengi vaatii tyyliin sadan positiivisen kaupan historiaa ennenkuin ostavat mitään.
Vähän sama kuin Suomessa 20 vuotiaalta odotetaan 15v työkokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en taas ala edes myymään jossain huutiksessa, kun siellä jengi vaatii tyyliin sadan positiivisen kaupan historiaa ennenkuin ostavat mitään.
Vähän sama kuin Suomessa 20 vuotiaalta odotetaan 15v työkokemusta.
No sitten varmaan kannattaa puuhastella siellä torin puolella eikä sitten yllättyä jos sattuu tulemaan huijatuksi. Tuosta syystähän se onkin huijareiden suosima leikkikenttä, kun ei vaadita mitään luotettavuustodisteita.
Vierailija kirjoitti:
😼ei löydy kissaa.
Tänne ei saisi kai laittaa nimimerkkiä tai nimeä, jolla on huijattu tori.Fi ssä.
Mutta jos kerron että huijarin etunimi alkaa J ja sukunimi O lla ja nimimerkki K lla.
Joskus ostin polkupyörän paikalliselta myyjältä. Käytiin katsomassa ja sai kokeillakin ennen kaupan tekoa.
Olen kohdannut Tori.fi:ssä kaksi huijaria, joista molemmista tein rikosilmoituksen. Vaan kumpikaan heistä ei ollut työssäkäyviä, joten vaatimustani korvaukseen (rahojen palautukseen) ei tapahtunut. Toinen näistä valitteli tilannetta ja kertoi, että haluaa sovittaa nämä kaupat, mutta meitä huijattuja oli useita. Tulot nolla, joten miten niitä sitten sovittelisi.
Itse olen oppirahani maksanut, ikinä en enää osta Torista mistään. Varsinkin kun Torin kautta et saa mitään tietoja myyjästä. Etkä voi edes ilmoittaa muille ostajille kun huomaat, että joku myy siellä tavaroita väärin tiedoin.