Wc paperin hinta
14 euroa jo 24 rullan paketti. Kuukausi sittenmasoi vielä 8 euroa.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
No nyt on ensi viikolla Lambi 32 rullaa 16,90/pkt! Paras tarjous mitä hetkeen olen nähnyt
Saisiko Virosta halvemmalla? Matka varattu huomiseen. Tuonko lonkerot vai vc paperit?
Kauanko tää kallis energian hinta syynä menee vielä läpi, kun pörssisähkön keskihinta on kuukauden ajalta ollut n. 8 senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjouksesta 4,80e 24 rullaa vielä vuosi sitten. Kyllä ne osaa nyt tehdä bisnestä sodan varjolla. Lampaat ostavat.
No mikä on vaihtoehto? Pyyhkiä käsillä? Pestä joka kerta? No sitten maksetaan lisää vedestä ja sähköyhtiö kiittää lämpimän veden kulutuksesta.
Mikään direktiivi ei käske käyttää lämmintä vettä pesemiseen. Kylmällä puhdistuu tasan yhtä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjouksesta 4,80e 24 rullaa vielä vuosi sitten. Kyllä ne osaa nyt tehdä bisnestä sodan varjolla. Lampaat ostavat.
No mikä on vaihtoehto? Pyyhkiä käsillä? Pestä joka kerta? No sitten maksetaan lisää vedestä ja sähköyhtiö kiittää lämpimän veden kulutuksesta.
Mikään direktiivi ei käske käyttää lämmintä vettä pesemiseen. Kylmällä puhdistuu tasan yhtä hyvin.
Vesipesua taitaa käyttää vain perskarvattomat, joilla ne karstat lähtee pienellä huljutuksella. Koska kyllä se aikamoiseksi kuuraamiseksi menee jos vähänkään ryijyä takapuolessa.
Vierailija kirjoitti:
No nyt on ensi viikolla Lambi 32 rullaa 16,90/pkt! Paras tarjous mitä hetkeen olen nähnyt
Joo, mutta katsoin rullan kokoa ja totesin, ettei kannata ostaa. Rulla on tosi pieni.
Halvemmalla saa kuin jotain muuta, mutta loppupelissä sama, kun toisen saa muhkeampi paperi on parempi. Olen tykästynyt Rainbown silky soft paperiin ja on nelinkertainen , kaikin puolin hyvä ja paras ainakin minulle.
Wc paperin pitää pysyä koossa eikä se saa hajota pyyhkiessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen harmissani seurannut Lidlin Floralys 3-kerroksisen WC-paperin (se sininen, paketissa 10 rullaa) hinnan nousua tämän vuoden aikana. Tammikuussa paketti maksoi 3,49 euroa eli kympillä sai melkein 3 pakettia. Kesäkuussa hinta oli 3,89 euroa, elokuussa 4,29 euroa, marraskuun alussa 4,99 euroa ja sitten hinta yhtäkkiä pompsahti jo 5,75 euroon. Nyt ei siis kympillä saa kahtakaan pakettia! Hinta on siis noussut n. 65 prosenttia!
Sama havainto. Vaihdoin kauppaa ja paperia.
Vierailija kirjoitti:
Olen harmissani seurannut Lidlin Floralys 3-kerroksisen WC-paperin (se sininen, paketissa 10 rullaa) hinnan nousua tämän vuoden aikana. Tammikuussa paketti maksoi 3,49 euroa eli kympillä sai melkein 3 pakettia. Kesäkuussa hinta oli 3,89 euroa, elokuussa 4,29 euroa, marraskuun alussa 4,99 euroa ja sitten hinta yhtäkkiä pompsahti jo 5,75 euroon. Nyt ei siis kympillä saa kahtakaan pakettia! Hinta on siis noussut n. 65 prosenttia!
Olen yleensä ostanut tuota Lidlin Floralys -wc-paperia. Kävin eri kaupassa ja kovalla kiireellä. Nappasin hyllystä halvimman, eli Xtran vessapaperipakkauksen. 8 rll maksoi 2,69 e. Olen ostanut sitä joskus ennenkin.
Kotona huomasin, että kyseiset rullat ovat paljon pienempiä kuin ennen - tuli vähän huijattu olo.
Talousvaaka esiin. Yksi rulla painoi 58 g. Punnitsin myös Lidlin Florarys -rullan. Se painoi 125 g. Aikamoinen ero. Jotta saisin saman verran Xtran paperia, minun pitäisi ostaa yli 2 pakettia - joka ei tietenkään ole mahdollista, kun eihän niitä myydä yksittäisinä rullina. Kaksi pakkausta Xtran vessapaperia maksaa yht. 5,38, mutta siinä on vähemmän paperia kuin Floralyksessa ja paperi on tosi ohutta. Ei jatkoon!
Valitettavan kalliita ovat wc-paperit. Viiden hengen perheessä paperia kuluu.
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa käyttämään bideesuihkua. Ei tarvitse sen jälkeen kovin paljon paperia mihinkään. Ei muutenkaan mikään järki hinkata sitä aunaria paperilla, vesi puhdistaa tehokkaammin.
Tutkimusten mukaan wc:n kansi pitää sulkea ennen kun vetää vessan. Miksi? Koska muuten esim. uloisteissa olevat pöpöt leviävät ilmaan eikä niitä ole terveellistä saada hengitykseen eikä mihinkään veskin pinnoille. SAMA homma ja vielä pahempana tapahtuu silloin, kun alat pestä kakkapeppuasi lämpimällä vedellä, joten kannattaa ensin pyyhkiä ne pökylät pois ja pestä vasta sitten se tuloaukko.
Tuossapa hyvä video, joka havainnollistaa, miten pöpöt leviävät pelkällä vessan vetämisellä, jos kansi on auki.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/vedatko-vessan-kansi-auki-tama-vide…
Niinpä, jos kakkendaalenia bideellä pesee, se todellakin levittää noita pöpöjä vielä tehokkaammin kuin vessan vetäminen kansi auki. Eräs sukulainen sitä harrastaa. Olen sattunut näkemään sen seuraukset. Eli hänenkin olisi syytä katsoa kannen alle ja nähdä ne kakkendaalipisarat, mitä on sinne levinnyt bidee-pesun avulla, ja tajuta, ettei suurin osa niistä pöpöistä edes näy.
Tiedemiehet sanovat, että vessan vetämisestä syntyvä "näkymätön sumu" joka sisältää mikroskooppisia virtsan, ulosteen ja kaiken muun pytyssä olevan hiukkasia on jopa terveydelle vaarallinen, kirjoittaa muun muassa Metro-julkaisu.
Pisarat kuljettavat mukanaan bakteereja ja viruksia. Ilmassa leijuvat pisarat pääsevät puolentoista metrin korkeudelle wc:n yläpuolelle kahdeksassa sekunnissa.
Suurimmat pisaroista laskeutuvat wc:n tasoille ja pinnoille ja pienimmät jäävät leijumaan ilmaan useiden minuuttien ajaksi.
Pisarat saattavat kuljettaa mukanaan esimerkiksi suolistoinfektioita aiheuttavaa E. Coli -bakteeria, C. difficile -bakteeria, joka on ripulia ja paksusuolentulehdusta aiheuttava, itiöitä muodostava suolistobakteeri sekä norovirusta ja hengitystieinfektioita aiheuttavia adenoviruksia.
Pyyhkikää siis ensin, kiitos.
Joo, hinnag on törkeät. Valmistaja puolustelee korotuksia sellun ja energian kalliilla hinnoilla. Jep jep. Kauppias toki haluaa osansa. Mulla kuuluu vesi vuokraan, pesen pyrstöni ja kuivaan pyyhkeeseen. Pyykkiin toki nämä. Töissä käytetään tietysti työpaikan papereita joten ei sitä onneksi kulu kotona niin hurjia määriä. Asun lisäksi nykyään yksin. Oon kyllä kaikista hinnankorotuksista sitä mieltä että kyllä siellä ahneus rehottaa joka suunnalla. Kauppiaat takovat parasta tulosta aikoihin. V*tuttaa. Halvinta ostetaan kaikessa ja ostamista vältellään.