Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poistetaanko hammaskiveä kunnallisella? En saa ikinä aikoja sinne, joten käytän aina vain yksityistä enkä muista enää mitään kunnallisen toiminnasta

Vierailija
27.11.2022 |

Poistetaanko hammaskiveä kunnallisella? En saa ikinä aikoja sinne, joten käytän aina vain yksityistä enkä muista enää mitään kunnallisen toiminnasta.

Google ei kertonut.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks meillä on fiksu pomo ja tekee työvuorolistat vasta sitten, kun työntekijä ilmoittaa miten sai matkaliput varattua/ostettua. Sitten työntekijä ilmoittaa pomolle, että sain iltalipun, aamuvuoro käy tietylle päivälle ja pomo vastaa ok.

Itse taas ilmoitin, että tarviin viikonlopun vapaaksi ja se onnistui.

Ja keväällä kävin hammaslääkärissä, sain päivät vapaiksi kun ilmoitin niistä ajoissa.

Vierailija
22/42 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ilmoittautua jonoon. Jos jono on liian pitkä tai siihen ei pääse ollenkaan, kannattaa pyytää kirjallinen päätös. Kyllä se jono sitten aukeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeessä asut? Minä kyllä saan ajat kunnalliselle. Ja puolisoni saa ajat. Ja lapset saa ajat.

Lapset saa ajan, mutta ei aikuiset.

Täällä Keski-suomessa on n. 8kk jonot. Jos hampaasta paikka irronnut, pyydetään apteekista ostamaan hampaan paikkausainetta ja laittamaan itse.

Suuhygienistille yli vuoden jono.

Itse olen päässyt vain muutaman kerran kunnalliseen hammashoitoon, vaikka olen jo lähes 60v.

Eli yksityisellä olen joutunut hoitamaan hampaat, kun tässä jo iässä vanhat paikat irtoilevat.

Juuri kävin suuhygienistillä ja hammaskiven poisto maksoi 83€ miinus 17€ Kela korvaus ja oli n. 15 min. homma, kun käyn vuoden välein.

Vierailija
24/42 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää ilmoittautua jonoon. Jos jono on liian pitkä tai siihen ei pääse ollenkaan, kannattaa pyytää kirjallinen päätös. Kyllä se jono sitten aukeaa.

Jos suuhygienistille on vuoden jonot, niin eikö se veny liian pitkäksi, kun hammaskivi pitäisi poistaa vähintäin vuoden välein. Hammaslääkärille 8kk jonot.

Aina olen käynyt suuhygienistillä yksityisellä, sillä pidän tärkeänä hyvää huolta hampaista.

Vierailija
25/42 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää varaamasta aikaa nyt ja käymään sitten vuoden päästä? Maksaa parikymppiä.

Ihmeen avutonta.

Ohis, mutta vuoden päähän on vähän hankala varata aikaa, kun työvuorolistat annetaan vain 2 viikoksi kerrallaan.

Eli elämää ei saa olla työn ulkopuolella? Et voi siis varata aikaa ja sanoa listan tekijälle, että tarvii tietyn päivän vapaaksi?

Tunnetko lainkaan lakia? Hammaskiven poisto ei ole sellainen syy, jonka perusteella työnantajalla olisi velvollisuus antaa työntekijälle vapaata.

Vierailija
26/42 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä poistetaan, hoidetaan myös muut hammasasiat eikä tarvitse odottaa pitkään. Tarkistusaika tulee, olikohan parin vuoden välein. Pieni kaupunki Pohjois-Pohjanmaa. Meillä on hyvin asiat.

Vierailija
27/42 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeessä asut? Minä kyllä saan ajat kunnalliselle. Ja puolisoni saa ajat. Ja lapset saa ajat.

Täällä Keski-suomessa on n. 8kk jonot. Jos hampaasta paikka irronnut, pyydetään apteekista ostamaan hampaan paikkausainetta ja laittamaan itse.

Itse olen päässyt vain muutaman kerran kunnalliseen hammashoitoon, vaikka olen jo lähes 60v.

Eli yksityisellä olen joutunut hoitamaan hampaat, kun tässä jo iässä vanhat paikat irtoilevat.

Juuri kävin suuhygienistillä ja hammaskiven poisto maksoi 83€ miinus 17€ Kela korvaus ja oli n. 15 min. homma, kun käyn vuoden välein.

Kyllä meillä saa myös aikuiset.

Vierailija
28/42 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää varaamasta aikaa nyt ja käymään sitten vuoden päästä? Maksaa parikymppiä.

Ihmeen avutonta.

Ohis, mutta vuoden päähän on vähän hankala varata aikaa, kun työvuorolistat annetaan vain 2 viikoksi kerrallaan.

Eli elämää ei saa olla työn ulkopuolella? Et voi siis varata aikaa ja sanoa listan tekijälle, että tarvii tietyn päivän vapaaksi?

Luuletko oikeasti, että työvuorolistoissa voidaan ottaa kaikki toiveet huomioon?

Vierailija
29/42 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen avutonta.

Tunnetko lainkaan lakia? Hammaskiven poisto ei ole sellainen syy, jonka perusteella työnantajalla olisi velvollisuus antaa työntekijälle vapaata.

Miinustaja ei taida ymmärtää, että töitä on joka lähtöön. Työskentelen itse tapahtuma-alalla, ja silloin kun on paljon tapahtumia kaikki tarvitaan töihin. Kukaan muu kuin keikkalaiset ei voi pitää esim. tulevana perjantaina vapaata muuten kuin pakottavasta syystä, koska tekijöistä ja etenkin osaavista tekijöistä on muutenkin huutava pula. Ja vuotta tai edes kuukautta aiemmin ei todellakaan tiedä, mikä päivä on niin rauhallinen että silloin saa varmasti vapaata.

Ohis

Vierailija
30/42 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä poistetaan. Työ vaan täälläpäin tehdään 100% manuaalisesti ja yksityispuolen soodapuhalluksia yms  jää kaipaamaan.  Koen sen julkisen puolen raapimisen 110% epämiellyttävänä kokemuksena verrattuna yksityiseltä saamaani käsittelyyn.

Vierailija
31/42 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnallisella maksaa jotain pari- kolme kymppiä poisto maksimissaan.

Jos on paljon hammaskiveä, kunnallisella pitää käydä monta kertaa. Tuo on voi olla vain lyhyt esim. 20 minuutin aika, josta osa kuluu löpisemiseen. Monet yksityiset tekevät hammaskiven poiston kerralla loppuun ja varaavat pitemmän ajan siihen. Kannattaa kysyä tarkemmin.

Vierailija
32/42 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa, soitin viime viikolla ja aika suuhygienistille maaliskuussa ja seuraavalle viikolle heti hammaslääkäriin tarkastusaika. Mä käyn kaksi kertaa vuodessa suuhygienistillä.

Vierailija
33/42 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä poistetaan, hoidetaan myös muut hammasasiat eikä tarvitse odottaa pitkään. Tarkistusaika tulee, olikohan parin vuoden välein. Pieni kaupunki Pohjois-Pohjanmaa. Meillä on hyvin asiat.

Vapaan antaminen on eri asia kun työstä omalla ajalla pois oleminen, kun on tarvetta. Työnantaja ei siis maksa palkkaa ajalta kun käyt hoitamassa hampaita. Leimaat ulos omalle ajalla ja teet sen ajan etukäteen, myöhemmin sisään tai työnantaja vähentää tekemättömästä osan palkasta. Asia selviää työehtosopimuksista, kannattaa perehtyä! Ja samat säännöt pätee järjestäytymättömilläkin työpaikoilla ja aloilla.

Mitä osaa tästä et sinä tai työnantajasi ymmärrä?

Vierailija
34/42 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla melkein samoissa hinnoissa kunnallisetkin, eri kuntien sivuilta löytyy hinnat jotka vaihtelevat kunnittain.

Jokunen vuosi sitten kunnallisella laittoivat väliaikaisen paikan, tarkoitus että sitten varsinainen paikka myöhemmin. Siitä piti tulla kotiin ilmoitus milloin aika, ei tullut ja soittaessa ensin sanoivat että tulossa ja sitten että ei ole semmosta koneella lainkaan. Uuteen aikaan päälle vuosi, kun sai ihan valmiiksi laitetun ajan.

Vierailija
35/42 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ainakaan omassa kunnassa muuta teekään. Hammaskiven poisto, päivystyspaikkaukset ja hammastarkastukset.

Sitten ohjataan yksityiselle paikattavaksi ja hoidettavaksi. No ei ole rahaa ja toisaalta meillä on oikeus kunnalliseen hoitoon😡

Vierailija
36/42 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turussa, soitin viime viikolla ja aika suuhygienistille maaliskuussa ja seuraavalle viikolle heti hammaslääkäriin tarkastusaika. Mä käyn kaksi kertaa vuodessa suuhygienistillä.

Kirkkonummella joka toinen vuosi oikeus hammaskiven poistoon, kiva juttu kun pitäisi käydä 6kk välein...

Vierailija
37/42 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaan antaminen on eri asia kun työstä omalla ajalla pois oleminen, kun on tarvetta. Työnantaja ei siis maksa palkkaa ajalta kun käyt hoitamassa hampaita. Leimaat ulos omalle ajalla ja teet sen ajan etukäteen, myöhemmin sisään tai työnantaja vähentää tekemättömästä osan palkasta. Asia selviää työehtosopimuksista, kannattaa perehtyä! Ja samat säännöt pätee järjestäytymättömilläkin työpaikoilla ja aloilla.

Mitä osaa tästä et sinä tai työnantajasi ymmärrä?

AP ei nyt tainnut ammattiaan sanoa, mutta luuletko että esim seuraavankaltaisista ammateista lähdetään kesken työvuoron omalla ajalla suuhygienistille? Lääkäri, hoitaja, opettaja, varhaiskasvattaja, pelastaja, poliisi, rekkakuski, roskakuski, tehdastyöläinen... enemmän taitaa olla työpaikkoja joissa tuo ei onnistu, kuin sellaisia missä teet itsenäistä toimistotyötä ja merkkaat vaan kalenteriin ettei sinulle saa varata suuhygienistin ajan kohdalle palavereita.

Vierailija
38/42 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle selitettiin kesällä, että ensin pitää mennä hammaslääkärille, joka toteaa tarpeen ja tekee lähetteen hammaskivenpoistoon. Laskin että tulee halvimmaksi mennä suoraan yksityiselle suuhygienistille.

Vierailija
39/42 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnallisella maksaa jotain pari- kolme kymppiä poisto maksimissaan.

Jos on paljon hammaskiveä, kunnallisella pitää käydä monta kertaa. Tuo on voi olla vain lyhyt esim. 20 minuutin aika, josta osa kuluu löpisemiseen. Monet yksityiset tekevät hammaskiven poiston kerralla loppuun ja varaavat pitemmän ajan siihen. Kannattaa kysyä tarkemmin.

Minä luen vain paikkakuntani hintataulukkoa. Itse käyn yksityisellä ja se on lähemmäs 200e kun otan soodapuhdistuksen lisäksi kevytvalkaisun. 

Vierailija
40/42 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen avutonta.

No oli mullakin edellinen pomo niin sadisti, että hän päätti kuka saa milläkin perusteella vapaata ja piti valehdella saadakseen vapaat. Ei olis antanu vapaata jos oisin rehellisesti sanonu, et mä lähen risteilylle kavereiden kanssa. Sit sanoin höpönhömppää, et lapset sitä ja tätä. Ja vapaata tuli.