Nikotiinikorvaustuotteet
Onko hyviä vinkkejä näistä?
Tää purkanpureminen ei pitkällä tähtäimellä tule toimimaan.
Mikä imeskelytabletti olisi inhimillisen makuinen ja kokoinen?
Mieli on olevinaan vahva, mutta riippuvuus vei eilen taas voiton. Eli kylmiltään lopetus ei vahvasti lähtenyt. (Valitettavasti mielestäni tupakka tuoksuu aivan parhaalle varsinkin pakkasella ja on olevinaan niin hyvää. Mutta aikansa kutakin.) Nyt kokeilen uutta lähestymistapaa ja noilla korvaustuotteilla alkuun.
Aiemmin olen kylmiltäänkin onnistunut ja champixilla kerran onnistunut pidemmän tauon, seuraavalla kerralla ei siitä ollut mitään apua.
Inhimillistä tukea ja hyviä neuvoja, kiitos.👍
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetin ihan kylmän viileesti ilman mitään. Oon antanu ittelleni luvan nauttia silloin tällöin tupakkaa, kun en ole alkoholin ystävä.
Se pari tupakkaa kuukaudessa ei ole kaatanut lopettamistani.
Täys lopetus vois tuntuukki pahalta, mutta itteeni varte elän ja haluun välil nauttia elämästä.
itse pääsin eroon tupakasta ja nyt käytän satunnaisesti kannabista, koska haluun välil nauttia elämästä.
Vapo vai nikotiinitontupakka välineistössä?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään olette käyttäneet korvaavia tuotteita? Koska on aika siirtyä uuteen normaaliin?
Mä jäin koukkuun niksapurkkaan. Vuosia olen jauhanut, tosin täytyy sanoa, että xylitolipurkkaa jauhanut " koko ikäni"
En laita koko tyynyä suuhua, puraisen siitä pienen palan. Yhdestä tyynystä saan viisi pientä palaa. Sen verran vaan, että saan sen maun suuhun.
Kuuteen vuoteen en ole polttanut yhtään tupakkia.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään olette käyttäneet korvaavia tuotteita? Koska on aika siirtyä uuteen normaaliin?
Jotkut syö vuosia, "pienempi paha" kuin tupakka kuulemma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut syö vuosia, "pienempi paha" kuin tupakka kuulemma.
Nikotiini on kuitenkin voimakas myrkky, tuli se mistä tahansa.
Ranskalaistutkijoiden mukaan tupakan nikotiini vaurioittaa aivoja, ja intialaistutkijoiden mukaan eräs tupakan kemikaaleista muuttaa valkosolujen toimintaa aivoissa. Taudinaiheuttajien lisäksi ne alkavat hyökätä myös terveitä aivosoluja vastaan.
Tupakan nikotiini vaikuttaa aivoihin. Se synnyttää kemiallisen nautinnon kokemuksen, mihin syntyy riippuvuutta. Nikotiini muuttaa aivojen rakennetta ja muodostaa uusia nikotiinireseptoreita. Aivot alkavat vaatia suurempia annoksia nikotiinia ja nikotiinin tarve vahvistuu.
Viisi addiktoivinta ainetta: Alkoholi ja tupakka samassa sarjassa kovien huumeiden kanssa
https://stumppi.fi/viisi-addiktoivinta-ainetta-alkoholi-ja-tupakka-sama…
Älä käytä. Työnsin noihin joku 400e rahaa, olin niistä riipouvainen ja lopetin seinään. Oliai voinut lopettaa eti alkuun.
itse pääsin eroon tupakasta ja nyt käytän satunnaisesti kannabista, koska haluun välil nauttia elämästä.