Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hittoa mun ystävälle tapahtui, ihan hörhö nykyään

Vierailija
26.11.2022 |

Ennen niin fiksu, jalat maassa ollut ja tasapainoinen ystäväni on viimeisen vuoden aikana muuttunut ihan hörhöksi new age-hömelöksi, joka tuntee kuulemma kaikessa energiaa, on erityisherkkä, manifestoi maailmankaikkeudelta haluamiaan asioita, puhuu henkisestä kasvusta, keijupölystä, taikakivistä, loputtomiin tunteistaan ja vatvoo ja analysoi niitä, haluaa kuulemma auttaa kaikkia ihmisiä ja jakaa rakkautta vaikkapa lähettämällä rakkaudellisia ajatuksia energiavärähtelyinä taajuuksissa, tai missä olikaan...

Otti kulmalävistyksen, tatuoinnin, rastat, pitää isoja sulkakorviksia, pukeutuu värikkäisiin kaftaaneihin ja käy nykyään kaikenmaailman värähtelyhoidoissa, rummuttaa kotonaan shamaanirumpua ja kilkuttelee äänimaljoja ja "energiahoitaa" minua kuljettelemalla käsiään ilmassa 10 cm päästä minusta, silmät kiinni ja keskittyneen näköisenä, samalla kun yritän vaan juoda kahvini pöytänsä ääressä ja kääntää keskustelua Olkiluodon viimeisimpiin käänteisiin.

Saako vaihdevuodet jotkut noin sekaisin?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hän haluaa "hörhöillä" niin mikäs siinä. Hän on löytänyt jotakin mieleenkiintoista elämäänsä niin ei sen pitäisi olla sinulta pois. En ole itse "hörhöilijä", olen vain eri tapojen suvaitsevainen. Oletko sisimmässäsi jotenkin kateellinen kun kaverisi on löytänyt "oman juttunsa" vai mikä on? Itse olen sen verran aito kaveri että jos minun kaverini löytää jonkun oman juttunsa niin kannustan ja olen vilpittömästi että kiva juttu. En olisi täällä puhumassa negatiiviseen sävyyn hänestä tai toiminnoistaan.

Pointtini on se, että tämä muutos hänessä oli verrattain äkkinäinen, ja nyt tapaamisemme ovat pelkkää hörhöilyä. Minä en ole kyseisestä toiminnasta kiinnostunut, ja taas ystävää ei enää mikään muu kiinnostakaan.

Meillä ei taida enää olla mitään yhteistä, jos tämä on pysyvä muutos. Harmi.

Ap

Harvoin se on siinä mielessä pysyvä, että siitä jatkuvasti täytyisi puhua vuosikausia. Samoin kuin muutkaan "henkiset herätykset". Maailmankatsomus voi kyllä pysyä vaikka loppuelämän, mutta ei siinä yleensä ole sitä alun vastarakastuneen kiihkoa enää jonkun ajan päästä, ja pystyy taas juttelemaan muistakin asioista ja osaa pitää jopa new age -jutut pois keskusteluista kokonaan sellaisten ihmisten kanssa, joista tietää etteivät ne niihin usko eikä heitä kiinnosta.

Tämä. Henkistyin 15-vuotiaana, ymmärsin siis olevani ns uuspakana. En koskaan erikoisemmin hehkuttanut asiaa ulkopuolisille, mutta vuosien myötä ylimääräinen innostus laantui. 15v myöhemmin palvon edelleen luonnon henkiä, vain vähän rauhallisemmin.

Vierailija
82/90 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aivan ihanan ihana joogaope.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloitin oman henkisen tien 16-vuotiaana. Edelleen olen sillä tiellä 40-vuotiaana. Ero tuohon ap:n ystävään on se, että en puhu tästä kenellekään. Ainoastaan samalla tiellä olevien kanssa keskustellaan näistä asioista, muutoin elän ja puhun ja harrastan ihan normaalisti. Kotialttari on integroitu omaan sisustukseen niin, että se näyttää vain kivalle koristeasetelmalle kynttilöineen, se on ehkä ainoa, mistä voi saada vähän vihiä.

Kaikenlainen hurahtaminen on aina verrattavissa silmittömään rakastumiseen, jossa haluaa hehkuttaa sitä juuri löytämäänsä mahtavaa hanipupua kaikille.

Henkisen tien on ymmärtänyt oikein vasta sitten, kun sisäistää sen, että jokaisella on oma polkunsa täällä (hirvittävä klisee, mutta en keksi nyt parempaa!) ja se, miten minä elän on vain minun tapani, eikä sitä vauhkota muille tai yritetä käännyttää toisia siihen.

AP, kyllä se ystävän vauhkous - toivottavasti - jossain vaiheessa tasaantuu :D

Vierailija
84/90 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga ei ole liikuntaa, muistakaa se.

Vierailija
85/90 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä on uus harrastus, josta on innoissaan - huonompiakin tapoja elää on olemassa.

Kaverini mies kilahti uuteen harrastukseen niin lujaa, että hän oli kuin joku uskoon tullut. Puhui vaan siitä, oli aina harrastamassa sitä tai hommaamassa harrastukseen liittyviä kamppeita. Kaikki uudet kaveritkin alkoi olla vaan siitä harrastuksesta. Oli aika pelottavaa seurata sitä sivusta. Ehkä ap:n kaverille kävi samoin.

Itse olen aina ollut kiinnostunut henkisistä jutuista, mutta olen visusti pitänyt kiinni siitä, etten puhu näistä huu-haa-hommista kuin tiettyjen luottoihmisten kanssa. Varsinkaan ääriuskikset eivät näitä suvaitse, vaan tuomitsevat. Samoin tekevät tiedeuskovaiset. Olen siis hiljaa kokemuksistani.

Minulla on ollut lapsuudesta saakka enneunia ja ennaltatietämistä. Olen herkkä aistimaan muiden ihmisten yksityisasioita. Olen silloin tällöin yhteydessä myös henkimaailmaan - taikka siis henkilöihin, jotka ovat jo siirtyneet täältä toiselle tasolle. Näitä ei voi tuottaa väkisin, joten en itsekään tiedä, mistä ne tulevat ja niitä on mahdoton tuotattaa vaikkapa testattavaksi tai mitattavaksi. Mutta mitään pahaa ei niissä ole, aina ne ovat olleet avuksi ja tapahtuneet rakkaudessa, joten turhaan uskikset vaahtoaa, että paholaisesta olisivat.

En halua kuulua mihinkään alan seuraan enkä innostu mistään new age-jutuista, joihin pitäisi panna rahaa. En siis ostele enkelikortteja tai taikapölyjä. Ei niitä tarvita.

Mutta kaikki, mikä tuottaa ihmiselle iloa, on tärkeää. Niin kauan, kun ketään ei vahingoiteta tai käytetä hyväksi, on asiat minusta OK.

Vierailija
86/90 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jooga ei ole liikuntaa, muistakaa se.

Noin saattavat sanoa sekä alkuperäisen intialaisen joogan harrastajat että kristityt joiden näkemyksen mukaan jooga on 5aatanasta. Veikkaan että edustat jälkimmäistä. Harrastaja luultavasti kertoisi hieman toisin :D

Itse en kumpaakaan :D

Vierailija
87/90 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks kun mulla on tällänen ääni mut kun mä imppaan liimoja

Vierailija
88/90 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toi toinen jalka vetää koko ajan voimakkaasti vasemmalle

Vierailija
89/90 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla toi toinen jalka vetää koko ajan voimakkaasti vasemmalle

Mistähän sellainen johtuu?

Vierailija
90/90 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kommunisti.

Ja mä taistelen.

Tarjasta poikkeuslailla seuraava presidentti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi