Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~*~*~ TONSKAT elokuun loppuun ~*~*~

23.08.2008 |

NIMIMERKKI: Larsku85

OMA & MIEHEN IKÄ: 23 ja 25

ASUINPAIKKA: Pirkkala

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eemeli 13.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.7.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Tays

NIMIMERKKI: Laventeli

OMA JA MIEHEN IKÄ: 29 / 32

ASUINPAIKKA: Renko

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 11/2005

TONSKAN LASKETTU AIKA: 160109

SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS

NIMIMERKKI: Leenis

OMA & MIEHEN IKÄ: 31/31

ASUINPAIKKA: Keski-Uusimaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Roope 18.4.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA: 15.2.2009

SYNNYTYSSAIRAALA: KOS

NIMIMERKKI: maikiss

IÄT: 22 ja 22

ASUINPAIKKA: Tuulos (hml ja lahti välissä)

ESIKOINEN: Aatu 170506

TONSKAN LA: 010209

SYNNÄRI: KHKS

NIMIMERKKI: Mammanalku77 eli Mammis

OMA & MIEHEN IKÄ: 31 / 30

ASUINPPAIKKAKUNTA: Helsinki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Oona 12.4.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA: 26.1.2009 (oma arvio)

SYNNYTYSSAIRAALA: Kätilöopisto

NIMIMERKKI: MiaMik

OMA & MIEHEN IKÄ: 24 molemmat

ASUINPAIKKA: Ylöjärvi

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: Ida 2.10.06

TONSKAN LA 20.1.09

SYNNYTYSSAIRAALA: Tays

NIMIMERKKI: Mörötin-81

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/27

ASUINPAIKKA: Keski-Suomi

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 15.11.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.9.08, todennäköisesti kyllä syntyy yli lasketun ajan

SYNNYTYSSAIRAALA: KSKS

NIMIMERKKI: napero79

OMA JA MIEHEN IKÄ: 29/31

ASUINPAIKKA: RENKO

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eetu 100206

TONSKAN LASKETTU AIKA: 251108

SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS

NIMIMERKKI: Niamey_85

OMA & MIEHEN IKÄ: 23/31

ASUINPAIKKA: Lempäälä

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 19.8.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 10.12.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS

NIMIMERKKI: osborne

OMA & MIEHEN IKÄ: 30/32

ASUINPAIKKA: Pirkkala

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: typy 9.11.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS

NIMIMERKKI: pesukarhu83

OMA & MIEHEN IKÄ: 25/32

ASUINPAIKKA: Länsi-Uusimaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Jonsku 04/06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: NKL

NIMIMERKKI: Pi-Ki

OMA & MIEHEN IKÄ: 25 ja 29

ASUINPAIKKA: Järvenpää

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Arttu 05.03.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 13.03.2009

SYNNYTYSSAIRAALA: Hyvinkää

NIMIMERKKI pikku-milli

OMA & MIEHEN IKÄ 26v ja 31v

ASUINPAIKKA Pirkanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poitsu 28.4.06

TONSKAN LASKETTU AIKA 8.4.09

SYNNYTYSSAIRAALA TAYS

NIMIMERKKI: QueenBzZ

OMA &MIEHEN IKÄ: 24/24

ASUINPAIKKA: hollola

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA 09.08.06

TONSKAN LA: 10.07.08

SYNNYTYSSAIRAALA:PHKS

NIMIMERKKI: quiero3

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: quu 08/06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 3.8.08

SYNNYTYSSAIRAALA: JS

NIMIMERKKI: sapa-82

OMA&MIEHEN IKÄ: 26/25

ASUINPAIKKA: Alajärvi

ESIKOISEN NIMI JA SYNT.AIKA: Nea 8.3.2007

TONSKAN LASKETTUAIKA: 18.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS

NIMIMERKKI: Sonteri

OMA&MIEHEN IKÄ: 32/37

ASUINPAIKKA: Liperi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Miska 12.7.2007

TONSKAN LASKETTUAIKA: 21.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: P-KKS

NIMIMERKKI: Viipero

OMA & MIEHEN IKÄ: 26/28

ASUINPAIKKA: Etelä-Pohjanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aleksi 7.11.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 30.10.08

SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!

Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:

NIMIMERKKI

OMA & MIEHEN IKÄ

ASUINPAIKKA

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA

TONSKAN LASKETTU AIKA

SYNNYTYSSAIRAALA

TONSKIEN LASKETUT AJAT:

18.8.08 sapa-82

28.8.08 kamomilla06, pesukarhu83

5.9.08 Mörötin

6.10.08 Coltsfoot, flipperi

30.10.08 Viipero

5.11.08 Osborne

21.11.08 Sonteri

25.11.08 napero79

29.11.08 AinoAurora

10.12.08 Niamey_85

25.12.08 Karssuli

28.12.08 Iida-Linnea

01/09 Han-han

6.1.09 kandivaihe

8.1.09 Alessandra

16.1.09 Laventeli, Jepsis

20.1.09 MiaMik

26.1.09 Mammanalku77

1.2.09 maikiss

12.2.09 amanda

15.2.09 Leenaliinu

helmi-maaliskuu 09 Kesis

13.3.09 Pi-Ki

8.4.09 Pikku-milli

SYNNYTTÄNEET TONSKAT:

Henna, tyttö

Burde, tyttö

Queen, poika 21.6.08

Quiero, poika 30.7.08

Larsku, tyttö 3.8.08

Poikia yhteensä: 2

Tyttöjä yhteensä: 3

ESITTELYT:

NIMIMERKKI: Ainoaurora

OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38

ASUINPAIKKA: Sibbo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo

NIMIMERKKI Alessandra

OMA & MIEHEN IKÄ 30/33

ASUINPAIKKA Pirkanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poika 4.2.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 8.1.2009

SYNNYTYSSAIRAALA Vammala

NIMIMERKKI: -amanda-

OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36

ASUINPAIKKA: Hki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09

SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka

NIMIMERKKI Coltsfoot

OMA & MIEHEN IKÄ 25&28

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI: flipperi

IÄT: 24/24

ESIKOINEN: Kia 21.04.2007

TONSKAN LA: 06.10.2008

SYNNÄRI: JS

NIMIMERKKI Han-han

OMA & MIEHEN IKÄ 22&26

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07

TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI iida-linnea

OMA & MIEHEN IKÄ 30 & 30

ASUINPAIKKA Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttönen 12.5.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 28.12.2008

SYNNYTYSSAIRAALA Hyvinkää

NIMIMERKKI: Jepsis

OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31

ASUINPAIKKA: Pirkanmaa

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala

NIMIMERKKI: kamomilla06

OMA & MIEHEN IKÄ:32/42

ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: HYS

NIMIMERKKI: Karssuli

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28

ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)

SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri

NIMIMERKKI: Kesis (Kesämorsian2006)

OMA & MIEHEN IKÄ: 26/29

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Lenni 3.4.2008

TONSKAN LASKETTU AIKA: Helmi-maaliskuu 2009

SYNNYTYSSAIRAALA: KOS

Vierailija
2/44 |
23.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Naperolla oli joutunut säikähtämään kipua ja vuotoa, toivotaan että kaikki on siellä kuitenkin ok!

Eipä tällä kertaa kummempia, huomenna tosiaan lähdetään sinne Tukholmaan joten palaan linjoille vasta tiistai-iltana tai viimeistään keskiviikkona.

Hyviä vointeja kaikille!

Viipero rv 30+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset taas Viiperolle uuden viikkopinon aloittamisesta ja oikein mukavaa risteilyä miehen kanssa :)

Naperollahan oli ollut kurjaa kipuilua ja vuotoa :( Toivottavasti lepo nyt auttaisi ja jäisi tuollaiset huolet pois. Onneksi Eemeli on kuitenkin kunnossa ja virkeä :) Kummeista ja nimistä olit kysellyt niin meillä minun pikkusisko on ainoa varma kummi ja muuten ollaan vaan eri vaihtoehtoja mietitty. Nimistä toka ja kolmas ollaan lyöty vähän aikaa sitten lukkoon, mutta etunimen suhteen on ollut pitkään pohdintaa. Näyttäisi nyt, että ollaan yhteen tiettyyn etunimeen päätymässä vaikka se ei alkuun ihan minun ehdoton suosikki ollutkaan. Itse nimi on tosi kaunis, mutta kutsumanimiväännökset siitä ei minua miellytä. Ja vielä asiasta seitsemänteen niin kyllä sulle kuuluu kertyä vuosilomaa äitiys- ja vanhempainvapaan ajalta.

Pesukarhulla ja Kamomillalla tuleekin sitten ensi viikolla se kaikista maagisin kymppi täyteen :) Toivotaan, että pääsisitte pian synnyttämään.

Kandilla oli hienoja ultrakuulumisia :) Toivotaan tosiaan parempaa onnea molemmille tällä kertaa siihen synnytykseen ja synnytyksen jälkeiseen aikaan. bd

Ja MiaMikille onnea työtarjouksesta!

Ja lopuksi omaa napaa... Eli minä olen alkanut heräillä aamusta klo5-6 aikaan ja eipä ole kiva, kun sitten hirveä väsymys iskee yleensä juuri kun poika on heräämässä :( Tällaista aamukukkumista se oli kyllä esikoisestakin tämä loppuaika. Mulla oli viime viikon alussa paljon ihan kipeääkin supistelua, mutta nyt taas on sillä rintamalla ollut hiljaisempaa. Vauvan liikkeet on kyllä selkeästi rauhoittuneet, että jospa siellä alettaisiin hiljalleen hakea paikkaa lähtökuopista. Alhaallahan tämä vauva jo on, mutta ei vielä viime neuvolassa ollut kiinnittynyt. Jos sää on tänään suotuisa niin lähdetään käymään tuon miesväen kanssa pienellä metsäretkellä. Pääsee luonnon keskelle rauhoittumaan ja tietysti mukaan pitää varata hyvät eväät ;) Taidan lähteä vielä hetkeksi pötköttelemään, lepoa se on sekin vaikka ei saisikaan nukutuksi.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!

Mörötin rv38+2

Vierailija
4/44 |
24.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bongasinpa tänään aamulla ihan selkeen limatulpan. SEURAA LIMAJUTTUJA... Se oli ihan kunnon klöntti. Oli ihan kirkas. Ei ollut mitään veristä seassa. Eli jotain tuolla alhaalla on ilmeisesti tapahtunut. Viime raskaudessa en mitään tulppia bongannut, joten tää onkin ihan uus juttu. Tiedän kyllä, että toisilla menee vielä viikkoja synnytykseen tulpan irtoamisen jälkeen. Millasia kokemuksia täällä on? Muistelen, että Quierolla irtosi tulppa viimeksi. Kuinka kauan sulla meni siitä synnytykseen?

Edellisestä pinosta muistan vaan Naperon kivut ja vuodot. Toiovttavasti lepo auttaa ja pääset taas palailemaan normaalikuvioihin. Hyvä, että Eemeli on liikkunut kumminkin hienosti.

Napero kyseli kummeista ja nimistä. Meillä on kummit periaatteessa jo päätetty, mutta ei olla saatu aikaseksi kysyä. Viimeksi tässä vaiheessa oli jo kummit kysytty. Kysellään varmaan sitten, kun tulevat vauvaa katsomaan. Nimeä ei olla päätetty. Kaksi vaihtoehtoa on etunimeksi tällä hetkellä. Tai kolmas on, jos vauva näyttää ihan siltä. Toinen nimi onkin sitten suuri mysteeri. Olisin halunnut toisen nimen mun suvusta, kun Jonskun toinen nimi tulee miehen suvusta. Mitään sopivaa vaan ei löydy.

Viiperolle oikein mukavaa ja rentouttavaa laivareissua! Kiitos uudesta pinosta! :)

Möröttimelle jaksuja aamuyön heräilyyn. Sullekkin voipi alkaa tosiaan jo toivomaan kunnon suppareita, kun säkin oot jo noin pitkällä. Hyvältähän toi sun tilanne vaikuttaa, kun on jo suppaillut ja vauva rauhoittunut. Kirppu on kans ihan selkeesti rauhoittunut noissa liikkeissään.

Sit suihkuun ja nukkumaan.

pesukarhu rv 39+3

Vierailija
5/44 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukarhulla onkin nyt jännät paikat kun limatulppakin irtosi. Mulla irtosi Idaa odottaessa verinen limatulppa synnytysvastaanotolla kun olin 3-4cm auki. Muistan kun yritin sitä koko loppuraskauden bongailla ja sitten se irtosikin vasta siinä vaiheessa kun synnytys oli kunnolla käynnissä ;) Mun sisko soitti toista odottaessaan klo 20 illalla ihan paniikissa et mitä tämä verinen lima on ja sanoin vaan että sen merkki että synnytät ensi yönä ja poika syntyi klo 3 yöllä :) Kysyit muistaakseni multa työpaikalla viihtymisestä? Tässä nykyisessä, missä siis vielä viikko jäljellä töitä viihdyn tosi hyvin. Olin tosiaan jo keväällä pari kk siellä töissä ja touko-kesäkuun tein vielä keikkaakin. Papat on mukavia ja työkaveritkin kivoja, mutta se johtoryhmän touhu on kyllä ihan työpaikkakiusaamista, edelleen työsopimuksia ei ole näkynyt jne... Liittoon otan yhteyttä heti kun olen palkkani saanut ja päässyt kokonaan irti sieltä ;)

Napero kysyi kummeista ja nimistä. Niistä ei mitään tietoa, Idallekaan ei keksitty kahta kummia enempää. Siskon kanssa tuossa jo juteltiin että voitaisiin vaikka seuraavillekin meidän lapsille olla kummeja kun kuitenkin ollaan niin läheisiä ja juuri sitä toivon kummeudelta :) Miehen veli on kyllä tämän lapsen toinen kummi, mutta tosiaan sisko on ehkä se toinen sitten jos ei muuta keksitä. Nimiä ollaan keksitty vain tytölle muutama kiva, pojalle ei niin mitään :) Mutta eipä vielä kiirettä. Meillä on nyt tosiaan siskon kanssa kuukausi väliä lasketussa ajassa, joten sanoin jo siskolle et muistaa paljastaa sitten niiden lapsen nimen ettei tule samannimisiä serkuksia :D He kun ovat molempien kanssa paljastaneet ja me emme missään nimessä paljasta ennen ristiäisiä ;)

Mörötin se on siellä aamun virkku. Mullakin taisi olla jossain vaiheessa Idan odotusta tuota aikaisin heräämistä ja sitten olin jo tosi aikaisin ihan väsynyt. Silloin ei kyllä ollut lasta hoidettavana ja menin vaan päikyille :) Suppareita vaan sinnekin päin!!

Mitäs Kamomilla? Vieläkö yhtenä kappaleena?

Mulle iski la-iltana pienoinen paniikki. Tai siis iltavuorossa aloin miettimään että perjantaina tuli kaksi viikkoa siitä kun otettiin se seerumiseulan verikoe ja vastausta ei ole vielä tullut vaikka muistaakseni kahdessa viikossa piti tulla. Unohdin sitten oikeastaan samantein sen asian, mutta tietenkin sitten yöllä heräsin sitä miettimään ja valvoin pari tuntia, aattelin että maanantaina tulee ihan varmaan soitto että jotain on vialla. Laitoin heti aamulla Jepsikselle viestiä kauanko hällä meni ja kuulemma päivän yli 2 viikkoa meni. Nyt sitten jännitän tuleeko kirje tänään. Muistin kyllä vielä eilen että se labratäti sanoi senkin, että kesälomat saattavat vähän viivyttää. Idasta vaan sain sen kirjeen reilussa viikossa...

Nyt valmistautumaan ulos lähtöön kun näyttää tuo outo valoilmiökin olevan tuolla taivaalla :)

MiaMik rv 18+5

Vierailija
6/44 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä edelleenkin yhtenä kappaleena ollaan...

Pesukarhu oli bongannut limatulpan!! Voi hitsit!!

Mulla viime raskaudessa alko tulla verensekaista limaa sunnuntaina aamulla ja maanantai- aamuna tyttö syntyi. Eli sä taidat kohta päästä tositoimiin!! Tsemppiä!!

Viiperolle mukavaa ja rentouttavaa risteilyä!!

Naperolla oli ollut ikäviä kipuja ja vuotoakin. Toivottavasti loppuvat ja saat nauttia raskaudesta ilman stressiä! Onneksi vauva kuitenkin voi hyvin ja liikkuu ahkerasti:)

Kummeista: me ollaan vasta yheltä alustavasti kyselty, mutta muista ei olla päästy yksimielisyyteen. Tytöllä on neljä kummia ja haluaisin saman verran tällekin vauvalle.. No, kaipa ne kerkiää:) Nimi on ehkä jo päätetty, jos vaan vauva sitten on sen näköinen ja tyttö ;) Jos onkin poika, niin sitten taitaa mennä pasmat sekaisin..=D

Möröttimelle voimia aamuyön heräämisien kanssa! Edellisessä raskaudessa mulla oli myös joku kausi loppuaikana kun aina heräsin 3-4 aikaan yöllä ja valvoin pari tuntia ihan ilman syytä.. Oli aika ikävää.. Mutta silloin saikin nukkua milloin halusi, toista se olisi nyt.. Tsemppiä kovasti!!

Joo, ja omaa napaa: olotila aika samanlainen kuin ennenkin.. Tosin muutamia tosi napakoita suppareita viikonlopun ja tän päivän aikana tullut, mutta ei niissä silti oikein ole tehoa..eikä varsinkaan säännöllisyyttä.

Alkaa vaan olla semmonen olo, ettei huvittaisi nähdä ketään, eikä tehdä mitään.. Ja pinna on aika lyhyt ton esikoisen kanssa. Raukka joutuu kestämään huonotuulista äitiä varmaan ihan liikaakin...

Olen nyt ollut tytön kanssa melkein viikon lähes kahdestaan, kun mies on ollut raksalla perustusten teossa aamusta iltaan. Sekin kyllä selvästi vaikuttaa tohon pinnan pituuteen.. Mutta silti on ihanaa kun nyt vihdoin on alkanut taloprojektin osalta tapahtua jotakin konkreettista, eli "ilomielin" olen kuitenkin miehen poissaolon sietänyt ;)

Keskiviikkona taas neuvola.. Palaan silloin, jos mitään muuta ei ole tapahtunut.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!

T:Kamomilla rv 39+4

Vierailija
7/44 |
25.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsit kun mulla olis niin paljon sanottavaa teille, mutta kun en millään ehdi koskaan kirjoitella!!! Luen vaan ja sit äkkiä takas puuhailemaan poikien kanssa. :) Yritän nyt lähipäivinä tulla kuitenkin kirjoittelemaankin.

Mut pesukarhulle on pakko vastata, kun sulla on niin lähellä toi lähtö, kenties lähdette synnyttämään jo tänä yönä?! Mulla kesti viikon siitä kun limatulppa irtosi, mutta toisilla ei mene vuorokauttakaan. Hui kun jännittää sun puolesta!

Taaperopuolellakin oli joku mulle osoitettu kysymys, voi hitsi kun ehtisin siihenkin vastata, yritän kovasti!

Sen verran vaan kerron, että tänään neuvolassa Aatun uudet mitat oli 5700g ja 58,4 cm! Poitsu kasvaa ihan silmissä... ja on äänestä päätellen nytkin nälkäinen, joten lähden syöttöpuuhiin!

Haleja kaikille,

Q ja -q- 2v ja aatu keskiviikkona 4 vko (!)

Vierailija
8/44 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se limatulpan irtoaminen mulla taida merkata mitään. Täällä edelleen ollaan ja mitään merkkejä synnytyksestä ei ole. Kyllä on turhauttavaa tää odottelu. Olisin jo niin valmis lähtemään synnärille. Ootan torstain äitipolikäyntiä, kun kuuta nousevaa. Vaikka tuskinpa siellä mitään erityistä tapahtuu. Kiva vaan tietää, miten kovasti Kirppu on kasvanut ja onko kohdun suulla tapahtunut mitään.

Kiitos Quiero, kun ehdit vastaamaan! Tosi hienosti Aatu on kasvanut. Kauheen nopeesti aika kuluu, kun Aatukin on jo 4 viikkoa vanha.

Ei nyt irtoa muuta. Lähdetään kohta anoppilaan syömään. Illalla mennään kattomaan soutajia :)

Kamomillalle ja Möröttimelle toivon taas kunnon synnytyssuppareita, jotta pääsisitte ees te pian synnyttämään :)

Ainiin! Sen verta vielä, kun noista nimistä ollaan taas keskusteltu. Mä keksin eilen illalla Kirpulle tosi hyvän koko nimen. Täytyy vaan toivoa, että hän on nimen näköinen. Mieskin nimittäin hyväksyi nimen. Tosin saattaa tää mun mieli muuttua tässä vielä monta kertaa :) .

pesukarhu rv 39+5

Vierailija
9/44 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMikille myös kiitokset tosta limatulppakokemuksesta. Oliskohan se sitten niin, että sen tulpan täytyis olla hiukan veristä, jotta se enteilis mitään? Mulla se nimittäin oli täysin kirkasta.

Tuuhan sitten kertomaan, kun saat ne seerumiseulan tulokset. Eiköhän kaikki oo kumminkin kunnossa :)

pesukarhu

Vierailija
10/44 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sitten neuvolassa... Määräs vielä loppuviikoksi saikulle, ja kattomaan/seurailemaan omaa olotilaa, ja jos se on hyvä viikonloppuna, niin sitten vaan maanantaina töihin. Mä olisin ollut valmis menemään jo heti huomenna, mutta mitäpä sitä ei pienen eteen tekesi! Toinen asia minkä "sain"niin "pääsen" nyt sitten mittailemaan niitä sokeriarvoja loppuraskauden, jippii!!! Ja sain 11.9 ajan äitipolille + sisätautilääkärille, missä sitten katsovat noita arvoja, ja JOS eivät pysy normaalirajoissa, niin soittoa uudestaan äippäpolille/diabeteshoitajalle. Että ottaa päähän! No, kaippa mäkin siitä selviän, kun niin moni muukin on selvinnyt! Niin no oli siellä jotain hyvääkin verenpaineet oli ok, ja pissa puhdas. Eemeli olikin oikein päin siellä jo!!! Mä kyllä vähän epäilin sitä, kun potkut ovat tuntuneet enemmän tuolla alhaalla, kuin ylhäällä. Tai ennen tuntu, nyt sitten kun pääsin kotiin, niin potkut tuntuu enemmän ylhäällä! Joten kaippa siellä oikein päin ollaan, vaikka toisaalta ei sillä vielä mitään väliä ole.

Pesukarhu ja Kamomilla yhä yhtenä kappaleena. Pesukarhu oli bongannut limatulpankin, mulla Eetun odotusaikana limatulppa (tai niin mä ainakin luulen että se se oli!) tuli noin viikko ennen synnytystä. Joten toivottavasti pian teilläkin poksahtaa!

MM:n työpaikka on kyllä aika hanurista. Onneksi on tiedossa että pääset muualle!

Sitten on pakko kertoa teille yksi ärsyttävä asia, mä eilen kiehuin täällä kun Eetu oli päikyillä... Meillä asuu tuossa naapurissa eläkkeellä oleva pariskunta, ihan ok, mutta voisivat välillä olla hiljaa! Viikonloppuna mies oli Eetun kanssa pihalla, ja tämä naapurin mies oli tullut sitten juttelemaan, ja kysynyt että onko Eetu aina noin kiltti!!! Mies oli sitten vaan todennut ettei ole, no siihen naapuri että loppuu varmaan sekin, kun toinen joskus tulee... Mieheni oli vaan sanonut, että tulossa on loppuvuodesta! Arvatkaa mitä tää naapuri sanoo!!! Oot sitten päässy muijaas painaa!!! Voi vee....

Muuta ei nyt sitten muistu mieleen. Luulenpa että täällä nyt loppuviikon vietän aikaani, kun Eetu menee kuitenkin hoitoon... Vien sen sinne, ettei tartte nostella niitäkään vähäisiä juttuja mitä enää tulee sen kanssa...

napero ja Eemeli 27+0

Vierailija
11/44 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

multa irtos limatulppaa pari päivää ennen eekan syntymää, eikä ollut yhtään veristä se..dbdbdb!Suppareita kaikille viime metreillä oleville mahakkaille:)

Vierailija
12/44 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukarhulla on siellä jännät paikat. Voi kun vauva haluaisi syntyä maailmaan mahdollisimman pian - odottavan aika kun on pitkä. =)

Napero koittaa nyt malttaa levätä, kun kerran sairasloma jatkuu. Ja hyvä niin! Pienokaisen ja äidin parasta pitää ajatella. Onneksi kaikki kuitenkin on hyvin. Harmillista kun joudut sokereita seuraamaan, mutta hyväähän silläkin ajatellaan.

Minä ostin tänään klasulle toppahaalarin. Oli niin söpönen, että ihan pakko hankkia vaikka aikaa olisi ostoksille lähempänä jouluakin. Kiitokset AA:lle avusta kokoa pähkäillessäni! Toisaalta, nyt jaksaa hyvin vielä kierrellä kauppoja. Nyt meiltä puuttuu oikeastaan enää kantokassi tuplavaunuihin. Vaunut ostettiin mun työkaverilta käytettynä. Tai tietysti jo klasu onkin poika, niin sitten joutuu (eli PÄÄSEE) ostelemaan vähän poikamaisempia vaatteita pienokaiselle.

Klasu on masussa kyllä tosi erilainen kuin tyttönen aikanaan. Vaikuttaa tosi paljon rauhallisemmalta tyypiltä. Liikkuu kyllä päivittäin ja öisinkin toisinaan, mutta ainakaan vielä ei ole pitänyt sellaisia maratonjumppia kuin neiti aikoinaan. Jotenkin hassusti kyllä puskee välillä sivuttaissuunnassa, koska tuntuu jopa hieman epämiellyttävältä.

MInullahan on edessä sokerirasituskoe muutaman viikon päästä. Siellähän menee kai aikaa useampi tunti? Ollaan alustavasti sovittu, että minun äitini tulee tuolloin muutamaksi päiväksi meille. Saan samalla apua tyttösen hoitoon ja ehkä vähän siivottuakin, kun on päivälläkin toiset silmät katsomassa neidin perään. Mun vanhemmat asuu useamman tunnin ajomatkan päässä, joten siksi tyttösen rakas mummi saa tulla useammaksi päiväksi kerralla.

Nyt voisin raahautua hetkeksi miehen seuraan ja sitten nukkumaan.

Voikaa hyvin kaikki!

T: iida-linnea, "klasu" 22+2 ja tyttönen zzzzzzzz

Vierailija
13/44 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövuorossa täällä kukun ja voi että kun väsyttää. Inhoan näitä yövuoroja, ei nämä ole ihmisiä varten ;)

Olin kyllä ihan varma jo, että Pesukarhu on nyytinhakureissulla :) Katselinkin tuota listaa juuri ja tosiaan nyt jännätään pesukarhua, mörötintä ja kamomillaa ja sitten onkin pidempi tauko taas, Coltsfootilla vasta lokakuussa laskettu aika. Missäs Coltsfoot muuten luuraa?

Vai narahti se Napero sokereista ;) Toivottavasti et joudu kauhean kovalle dieetille :)

Quieron Aatukin kasvanut jo noin paljon. Jokos on muuten nimi päätetty?

I-L oli ostanut talvihaalarin vauvalle. Minä päätin että me ei osteta varsinaista talvihaalaria ollenkaan vaan ostin sellaisen ihanan ruskean pörröhaalarin 56cm Lindexiltä ja se saa luvan kelvata. Kaukaloon me ostetaan kuitenkin vielä se turvakaukalopussi ja sitten tosiaan vaunuissa vauva on kuitenkin vielä makuupussissa. Niin ja jos yhtään tulee samanmoinen talvi kuin viime talvikin niin ei paljon toppaa tarvita. Lisäksi olen ostanut sellaisen reiman fleecehaalarin kevääksi, mutta se on aikas reilu 68cm. Onneksi pikkuinen ei siinä vaiheessa vielä liiku niin eipä tuo haittaa.

Me ei vieläkään osata päättää otetaanko äitiyspakkausta. Toisaalta olisi niin kiva, jotta saisi jotain sieltä talteen niinkuin aattelin Idallekin ottaa hänen pakkauksesta. Tykkään vielä käyttää vauvalla niitä potkuhousujakin niin senkin puolesta voitaisiin se ottaa...

Niin ja siitä seerumiseulasta. Maanantaina menin jännityksellä hakemaan postin ja ei vieläkään kirjettä. Sitten soitinkin jo hätäpäissäni äippäpolille :D Sieltä vastasi joku hoitaja joka sanoi että täällähän näitä lappuja lojuu pöydällä. Eivät sitten viitsineet lähettää niitä ;) No joka tapauksessa tulos oli normaali, ei kohonnutta riskiä (en edes muista mitä siitä verikokeesta katsottiin)...

Vauva ei ole kyllä ollut tämän yövuoron aikana vielä 5 minuuttia kauempaa liikkumatta. Nytkin sai näköjään lisäpotkua teestä ja maustekakusta :)

MiaMik rv 19+0

Vierailija
14/44 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nimittäin hirveän huono yhdistelmä tämä jo alkanut loppuraskauden yöherääminen ja valvonta + melkoinen työkiire ja kolmen päivän täyspäiväpalaverirytmi iltamenoineen... toissa yönä nukuin kyllä 20.45-4.20 ja 6.10-7.30, mutta eilen pääsin vasta 23 tienoilla nukkumaan ja tyttö heräsi 3.30 itkemään äitin perään (olin eilen koko päivän siis pois), jonka jälkeen ei sitten uni enää tullutkaan ja viiden aikaan nousin tekemään töitä. ARGH! Onneksi aina ei ole näin kamalasti töitä, mutta ehkä olisi ollut kivempi, jos ei olisi tässäkään välissä ollut.

En pysty siis kommentoimaan, ja nyt tuntuu, että en pysty tänään mitään palaveriakaan kestämään, mutta pakko kai se on... synnytystä odottaville jaksamista loppupäiviin/-viikkoihin, naperolle lepoa ja MM:lle (mitäs minä sanoin) onnittelu hienoista seerumituloksista. I-L, rasituksessa menee se reilu 2h.

Nyt aamukahville ja sitten matkaan.

-Osse rv jotain

Vierailija
15/44 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hepsis!

Osselle alkuun sympatiat noiden työkiireiden ja huonon nukkumisen vuoksi. Ei ole täälläkään päässyt äiti lepäämään, vaikka kotona onkin kun esikoinen on sairastellut ja oma nukkuminenkin on huonoa. Toivottavasti pääsisit lepäämään jossain välissä.

Minä toivottelen ihan hyvillä mielin Pesukarhun ja Kamomillan ennen minua synnyttämään. Nyt on tästä väsymyksestä johtuen niin raihnainen ja sekava olo, että mielelläni vähän keräisin voimia ennen synnytystä. Varmaan ääni muuttuu kellossa, kunhan tuo laskettu aika tulee ylitettyä ;) Tsemppiä joka tapauksessa teille molemmille bd

MiaMikille jaksamista töihin ja hyvä, että siinä seerumiseulassa oli kaikki ok. Aika leväperäistä toimintaa kyllä siellä sairaalassa :(

Niin ja Napero malttaa nyt vaan lepäillä. Parempi huilata nyt kunnolla kuin joutua sitten koko loppuraskauden ajaksi lepoon. Se päiväkodissa työskentely on kuitenkin sen verran hektistä hommaa, että ei sinne parane kiirehtiä.

Jokos Viipero on palannut risteilyltä ja miten se sujui?

(.) Mulla oli aamulla neuvola ja siellä kaikki kunnossa. Edes verenpaine ei ollut koholla, vaikka eilen miehelle sanoin, että tällä rasituksella varmaan huitelee jo pilvissä. Vauvan pää liikkuu alhaalla vielä hitusen, saa nähdä malttaako kiinnittyä ollenkaan ennen synnytystä. Saisi vaan nyt itse jossain vaiheessa vähän lepoa niin alkaisi olla vähän täyspäisempi olo. Eilen poltin jauhelihakastikkeenkin pohjaan, kun ajatus ei kerta kaikkiaan kulje :( Huomenna olisi sitten se tyttöjen ilta ja sitä kyllä odotan kovasti, vaikka sen järjestämisessä on nyt vähän hommaa. Tarjoilujen suhteen päätin nyt sitten tyytyä mahdollisimman helppoon eli tortilloja ja jätskikakkua. Syöpöttelyn jälkeen käydään sitten vielä keilaamassa :)

Jaahas, nyt pitää palata esikoisen viihdyttämiseen ja varmaan lähteä ulkoilemaan. Alapäähän on kyllä sadellut koko aamun sellaisia puukoniskuja, että en tiedä mitä kävelemisestä tulee. No toivottavasti nuo kivut taas saisivat jotain aikaiseksi siellä kohdunsuulla ettei nyt ihan yli syyskuun puolen välin tarvitsisi vauvaa odottaa.

Niin ja täällä keski-suomessa on jo ihan syksy eikä auringosta ole taas ollut tietoakaan, tympeetä!

Mörötin rv38+5

Vierailija
16/44 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dodii, niinhän siinä sitten kävi, niinkuin mä vähän epäilin, etten täältä oo pois... Mutta suonette anteeksi!

Pesukarhu vissiin on jo synnärillä ja Kamomilla kanssa... Ihanaa kohta saadaan vauvauutisia...

Mä oon kuulkaa pimahtanut TÄYSIN! Mä ostan melkeen joka kauppakäynnillä, jos vaan satun löytämään, mammavaatteita... Vielä aattelin tilata sellatteen collaritakin ja ehkä yhdet housut täytys käydä ostamassa lauantain synttäreitä varten. Paitojakin mulla on jo vaikka millä mitalla. Tuntuu ettei ne silti riitä mihinkään! Mutta oikeesti kuinka monta paitaa mä muka tarviin!!!

Mulla menee yhä ajatukset miten sattuu tän saikun takia, välillä tuntuu että voisin hakee saikkuun jatkoa, mutta haluisin kuitenkin päästä vielä töihinkin, kun sitten kun jään kotiin tarkoitus olis olla piiiiiitkään pois... Sellaistakin jo veljelle puhuin, että meinaakos heistä jäädä toinen kotiin heidän pienokaisen kanssa sitten kun lomat on ohi... Ja että mä voisin (jos asutaan sillon siellä minne yritetään päästä!) kyllä ottaa heidän lapsensa hoitoon, ja toimia ns pph:na jonkin aikaa. Musta olis ihanaa kun serkuksista tulis läheiset, kun meillä ittellä ei kovin läheisiä samanikäisiä serkkuja oo. Mutta kattellaan nyt...

Kiitokset kaikille ihanoista sanoistanne! Te ootte kyllä aikas ihania.

I-L, mulla meni melkein 2h30min sokerirasituksessa, ja kovasti onnea sinne!!! Muuten mistä sun tuo nimi tulee? Mielenkiinnosta kysyn, koska toi Linnea on mun toinen nimeni, ja aika harvinainen...

Äippäpakkauksesta, me otetaan se. Musta on ihanaa kun pääsee taas hiplailemaan uusia vauvanvaatteita... Muuten noista kestovaipoista, siis villaisista sellaisista... Onko moni tehnyt niitä ite? Mä oon nyt tekemässä ekoja (kaverille tein reilu vuosi sitten muutamat) ja ostin niitä varten huopanen lankaa, kun en viitti täältä saakka lähtee ostamaan hahtuvalankaa Tampereelta taikka Helsingistä, ja kun tuolla Hämeenlinnasta ei sitä löydy, tai mä en oo ainakaan löytänyt, ja jotenkin en vaan osannu tilatakaan. Mutta kai toikin lanka käy?

Osse, kaikki myötätunnot täältä sulle tuon valvomisen ja työssäkäynnin kanssa!!! Mä oon myös alkanu heräilemään neljän-viiden välissä, tosin mies nousee siihen aikaan ylös, joten en nyt tiedä onko raskaudesta johtuvaa vaiko miehen takia. Mutta on se kyllä rasittavaa!!!

Viiperon risteilykuulumisia minäkin oottelen!

Tuosta sokerimittauksesta vielä... Mä oon nyt ottanut eilen ja tänään, ja ihan hyviltä ne vaikuttaa, tosin muutama luku on ollu vähän yli sallitun, mutta moni on ollut paljon alle. Joten kaippa tää tästä... Ens viikolla onkin sitten säätämistä kun oon töissä ja siellä kun ei helposti tehä mitään "omaa"!!! No, kai mä siellä jonkun ajan/paikan löydän...

Joo, nyt poistun täältä... Jos vaikka menis tekeen niitä vaippavillahousuja... Pois häiriköimästä teitä...

napero ja Eemeli 27+1 sekä Eetu hoidossa

Vierailija
17/44 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan nolottaa tämän mun hiljaiselon kanssa! Mulla on ihan oikeasti mennyt kaikki vapaa-aika (=Hilun päiväuniaika) vaununmietintäpuuhissa! Oon varmaan käynyt kaikki maailman vaunumerkit läpi ja mikään ei sitten vastannut mun vaatimuksia (eli käännettävä runko-osa, kääntyvät etupyörät, leveys >78cm, säädettävä työntökorkeus ja Hilkunkin pitäisi mahtua nukkumaan siellä päikkäreitä). Nyt sitten pitkin kynsin luovuin kääntyvistä etupyöristä ja päädyin Oran tupliin. Ja mikä tekee kaiken mun vaivan vielä turhaksi, niin ostin ne uutena (kamalasti koitin bongailla käytettyjä vaunuja ihan jo ekologisuudenkin vuoksi, mutta jos pari vuotta vanhoista pyydetään ehklä reilu satanen vähemmän kuin millä saa uudet niin laittaahan se miettimään...). Noissakin oli toimitusaika ihan vaan pari päivää, mutta oli pakko ostaa ne jo nyt, kun eihän sitä voi käyttää koko elämäänsä vaunuja miettien!!

Eli ihan pihalla kaikesta ollaan, mutta josko se tästä :) Omaan napaan ei juuri kummoisempia kuulu. Tosin alan pikkuhiljaa panikoida siitä, että miten ihmeessä sitä selviää kahden muksun kanssa ja ennen kaikkea noista unikuviopista. Meillähän tosiaan Hilu heräsi yössä ihan koko ajan (hyvänä yönä kymmenen kertaa, huonoina nukkuin ehkä 10min pätkissä) ja nukkui päikkäreitä vaan liikkuvissa vaunuissa 9kk ikään asti. Jos tuo kakkonen on yhtään samanmoinen niin eihän mistään tule mitään! Toisaalta tietenkin eipähän nyt juuri tule panikoitua synnytystä kun panikoi tästä ;D Muuten mukelo lienee voi hyvin, on pää alaspäin ja nykyisin jopa liikkuukin jonnin verran! Ainoa mikä itteä mietityttää on, että nyt kahdella neuvolakerralla on ollut leukosyytit kolmella plussalla, ei ollut pissatulehdus ja aiemmin moista ei ikuna ole ollut...

Mörötin on alkanut aamuvirkuksi! Kieltämättä kurjaa kun ei voi nukkua kun kerran pystyisi! Jännillä viikoilla siellä eletään!

Pesukarhun kohtaloa mä tässä olenkin jo jännäillyt kun en ole mukamas ehtinyt edes kuulumisia käydä lukasemassa! Itelläkin taisi tuo limatulppa tulla pari päivää ennen synnytyksen käynnistymistä. Hui, itellä ihan mahanpohjasta kourasee kun jännäilee muitten puolesta :)

Kamomillallakin on jännät paikat! Hurjaa kun nyt on näin monta kenen puolesta jännittää ja sitten onkin pitkänpitkä aika ennen kenenkään laskettuja aikoja!

Ja kummiasiaa oli ollut. Meillä kummiksi tullee ainakin mun puolelta mun sisko ja hänen mies. Itse olen hänen vajaan vuoden ikäisen pojan kummi, joten periaatteessa on ihan "velvollisuuskin" pyytää. Tosin hän kyllä taitaa olla tätä nykyä ihan läheisimpiä ihmisiä. Hilulla on kummeina kaksi "porukkaa" (mun sinkkukaveri ja miehen sisko puolisoineen) ja samoin tuntuisi fiksulta nytkin. Siipan puolelta tilanne onkin sitten ihan toinen. Hänellä kun ei ole noita ns. sydänystäviä oikeastaan ollenkaan.. Mutta siippa pähkäilköön sitä itse :) Toisaalta tuntuisi hölmöltä ottaa tuohon lisäksi joku mun oma ystäväpariskunta, mutta pitää sitten kattoa kun asia on ajankohtaisempi.

Oho, Q:nkin vauva jo neljä viikkoa! Oikeasti tulee ihan kunnon tätifiilis kun nykyään sitä vaan pähkäilee, kuinka tämä aika kuluu kuin siivillä!

Naperolle kovasti jaksamisia ja koitahan lepäillä! Ihania naapureita teillä... Pakko tähän kommentoida, että siskon appiukko oli siskon viimeisillään raskaana ollessa ja kaameaa synnytyspelkoa kärsiessä todennut "eihän tuo ole sen kummempaa kuin p**kalla kävisi". Eivät ole edelleenkään kovin lämpimissä väleissä ;)

Iida-Linnealle on tulossa hoitoapua! Varmasti paikallaan! Meilläkin on anoppi käynyt aina silloin tällöin hakemassa Hilun luokseen ihan koko päiväksi ja on se vaan ollut niin ihanaa kun on itse saanut rauhassa siivota tai käydä ostoksilla!

MiaMikillä on superreipas vauva :) Eipähän tarvitse ainakaan olla huolissaan sen suhteen :D

Osselle kovasti jaksamisia viimeisille työviikoille! Kieltämättä itse on monen monituista kertaa muistanut arvostaa parin yöunitunnin jälkeen sitä, ettei tarvitse aamulla lähteä töihin. Kivan kuuloinen tyttöjenilta teillä tulossa :)

Heh, vitsi millehän sitä nyt alkaisi kun ei tarvitse enää bongailla vaunuja :D

Coltsfoot ja mukelo 34+2 (tai sitten jotain muuta) kera koisivan Hilun 1v4kk

Vierailija
18/44 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei!

Täälläkin ollaan sairaslomalla, selkä on kovin kipeä taas, ja Ainollakin on flunssa. Ollaan oltu kotona koko alkuviikko ja lääkäri kirjoitti sairaslomaa ensi viikon loppuun saakka. Se tarkoittaa sitä, että mun työpäivät on kahden käden sormilla laskettavissa. Ainolla on vielä huominen ja perjantai mahdollisuus mennä päiväkotiin, elokuun lopulle siis vain maksetaan päivähoidosta, joten ainakin perjantaina vien Ainon sinne juhlimaan läksiäisiä ja käyn itse asioilla sillä aikaa.

Oletko Osse töissä ihan äitiysloman alkamiseen saakka? Mulla on nyt tässä keskiraskaudessa suht kivuttomasti käynyt töissäolo, lukuun ottamatta näitä iänikuisia selkävaivoja. Tosin meillä on ollut töissä aika rauhallista, eikä nyt ole vaihteeksi öisinkään tarvinnut heräillä. *kop kop*

Hyvä että MiaMikilla oli seerumiseulassa normaali tulos! Me pähkäillään myös tuon äitiyspakkauksen ottamisen kanssa, todennäköisesti ei nyt kuitenkaan sitä oteta. Ostin jo vauvalle pienen talvihaalarin käytettynä, ja kaikki muu sitten löytyykin jo varastosta. Mä olen jemmannut Ainolle muutamia ihania vaatekappaleita, mutta niistä yksikään ei itse asiassa taida olla äitiyspakkauksesta. Suloinenhan se uusikin pakkaus kyllä on - kävin työkaverin luona hypistelemässä pikkuisia vaatteita - mutta raha taitaa nyt kuitenkin tulla enemmän tarpeeseen.

I-L, pakko kysäistä, minkä kokoiseen haalariin päädyit? Itse ostin kokoa 62, ja sekin tuntuu isolta! Haalari tulee nimittäin käyttöön saman tien kun vauva syntyy niin keskellä talvella kuin voi syntyä. Toisaalta, Ainolla oli äitiyspakkauksen megaiso haalari, että lieneehän tuo vähän sopivampi. Ja äideistä puheen ollen, mullakin asuu äiti pitkän matkan päässä. Se tulee meille muutamaksi päiväksi syys-, marras- ja joulukuussa, eli vähän väliä. :) Musta on ihanaa kun äiti on täällä, en tiedä miten mies jaksaa anoppia päiväkausia, ei ole ainakaan kehdannut valittaa! =)

Napero, mulla on ollut vähän samanlaisia ajatuksia, kun meidän kummipojan äiti menee töihin ensi syksynä poitsun ollessa 1v4kk, että josko he haluaisivat antaa hänet hoitoon minulle. Asutaan ihan naapurissa ja ollaan paljon tekemisissä, mullahan menisi tässä varmaan aika mukavasti kolmaskin muksu ja saisin siitä pikkaisen lisätienestiä. En ole vielä ottanut asiaa puheeksi, täytyy vielä miehen kanssa puhua ja miettiä asiaa joka kantilta.

Kummeistakin oli ollut puhetta. Meillä on vähän tenkkapoo, kun miehen sukulaiset on jo hyödynnetty eikä keksitä tulokkaalle kuin yksi kummi, mun veljeni. Luultavasti pyydetään mun pitkäaikaisinta ystävää myös kummiksi, tosin tiedän että hänellä on jo monta kummilasta. Siitä saadaan peräti kaksi kummia kasaan, Ainollahan on 4 kummia. No ei kai niitä tarvitse yhtä montaa ollakaan...

Toivottavasti Pesukarhu ja Kamomilla ovat jo päässeet synnyttämään!

Huiskutukset kaikille!

Karssuli, Aino1v10kk ja Onni 23+6 (vai miten se menikään...)

Vierailija
19/44 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin Naperolle ja Karssulille vastaamaan kyssäreihin. Ja jotain muuta löpisemään ennen kuin menen syömään ihan pikkiriikkisen lakuja... =)

Eli Napero, mun nimimerkki on yhdistelmä mummien nimistä. Mun oma nimi on myös kaksiosainen, joten nikki tuntui sopivalta. Olisin mieluusti antanut jommankumman nimistä myös tyttöselle, mutta kun mies ei oikein lämmennyt, niin sainpa ainakin kivan nimimerkin. Enkä halunnut runnoa tahtoani läpi nimiasiassa vaan oli mukavampi löytää yhtälailla kumpaakin miellyttävä nimi. ;)

Karssuli, minäkin ostin haalarin kokoa 62. Tyttönen oli syntyessään sen verran pitkä, että en pienempää tohtinut ostaa, jotta mahtuu ekat kuukaudet. Isompia haalareita löytyykin isosiskon jäljiltä, jos vaan tämä toinenkin muksu on tyttö.

Me otamme äitiyspakkauksen myös "klasulle". Mies oli ehdottomasti sitä mieltä ja samoin kyllä minäkin. Täytyy vielä jonkin verran jaksaa odotella, että pääsee niitä vaatteita pesemään ja silittämään. Sitä ennen nappaan tyttösen vanhoista vaatteista talteen rakkaimmat, jotka säästetään hänelle. Tyttönen sai kyllä paljon ihania vaatteita lahjaksi, joten niitä säästettäviä saattaa kertyä aikamoinen määrä...

Kummiasiaa ollaan mietitty jonkin verran. Todennäköisesti pyydämme mun isosiskoa toiseksi kummiksi ja yhtä ystäväpariskuntaa toisiksi. Siskoni mies ei ole luterilainen, joten hän ei voi olla virallinen kummi mutta varmasti yhtä lailla puheissa on kummi siinä missä siskonikin. He eivät asu Suomessa, joten kummiudesta tulee hieman erilainen suhde kuin lähellä asuviin. Sen vuoksi toiset kummit tulevat olemaan meille tärkeitä ihmisiä, jotka ovat "käden ulottuvilla" kun apua tarvitaan.

Nyt siirryn miehen seuraan ennen kuin simahdan tyystin. Oli tosi touhukas päivä tyttösen kanssa tänään, joten äiskän energiat on hyvin kulutettu. "Klasu" on melskannut myös tänään tosi kiitettävästi. Liikkeet on olleet niin voimakkaita, että päivällä näkyivät selvästi masun päältäkin. =)

Voikaa hyvin!

T: iida-linnea, tyttönen 1v 3kk ja "klasu" 22+3

Vierailija
20/44 |
27.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä edelleen ollaan yhtenä kappaleena..plaah :/

Pesukarhu tosin taitaa olla jo tositoimissa?! Kuulosti ainakin tosi lupaavalta se limatulpan irtoaminen!!

Neuvolareissu taas takana ja kaikki oli hyvin. Eli aikas turhalta taas tuntui siellä käväistä. No, ensi viikolle varattiin vielä uusi aika. Toivottavasti ei tarvitse mennä!

Havahduin eilen vasta pakkaamaan sairaalakassinkin :o Jotenkin olin sen unohtanut ;) Esikkoa odottaessa olin sen kyllä jo pakannut aikaa sitten.. Niin sitä vaan toisen kanssa ei kerkiä hötkyilemään ;)

Ja tänään vielä laitettiin tyttösen kanssa pinnasänkyyn ä-pakkauksen laatikko ja siihen se "reunuskangas". Tyttö oli ihan täpinöissään kun sai laitella vauvan tavaroita! Sanoikin vauvalle, että "tule vaan" :)

Nyt saapi siis vauva tulla kun kaikki on valmiina.

Jep, nyt vain tällaista omanapaista juttelua. Suonette anteeksi..

Odotus siis jatkuu.. (varmaan keväälle asti..)

T:kamomilla rv 39+6