~*~*~ TONSKAT elokuun loppuun ~*~*~
NIMIMERKKI: Larsku85
OMA & MIEHEN IKÄ: 23 ja 25
ASUINPAIKKA: Pirkkala
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eemeli 13.10.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.7.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: Tays
NIMIMERKKI: Laventeli
OMA JA MIEHEN IKÄ: 29 / 32
ASUINPAIKKA: Renko
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 11/2005
TONSKAN LASKETTU AIKA: 160109
SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS
NIMIMERKKI: Leenis
OMA & MIEHEN IKÄ: 31/31
ASUINPAIKKA: Keski-Uusimaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Roope 18.4.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA: 15.2.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: KOS
NIMIMERKKI: maikiss
IÄT: 22 ja 22
ASUINPAIKKA: Tuulos (hml ja lahti välissä)
ESIKOINEN: Aatu 170506
TONSKAN LA: 010209
SYNNÄRI: KHKS
NIMIMERKKI: Mammanalku77 eli Mammis
OMA & MIEHEN IKÄ: 31 / 30
ASUINPPAIKKAKUNTA: Helsinki
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Oona 12.4.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA: 26.1.2009 (oma arvio)
SYNNYTYSSAIRAALA: Kätilöopisto
NIMIMERKKI: MiaMik
OMA & MIEHEN IKÄ: 24 molemmat
ASUINPAIKKA: Ylöjärvi
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: Ida 2.10.06
TONSKAN LA 20.1.09
SYNNYTYSSAIRAALA: Tays
NIMIMERKKI: Mörötin-81
OMA & MIEHEN IKÄ: 27/27
ASUINPAIKKA: Keski-Suomi
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 15.11.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.9.08, todennäköisesti kyllä syntyy yli lasketun ajan
SYNNYTYSSAIRAALA: KSKS
NIMIMERKKI: napero79
OMA JA MIEHEN IKÄ: 29/31
ASUINPAIKKA: RENKO
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eetu 100206
TONSKAN LASKETTU AIKA: 251108
SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS
NIMIMERKKI: Niamey_85
OMA & MIEHEN IKÄ: 23/31
ASUINPAIKKA: Lempäälä
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 19.8.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 10.12.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS
NIMIMERKKI: osborne
OMA & MIEHEN IKÄ: 30/32
ASUINPAIKKA: Pirkkala
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: typy 9.11.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.11.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS
NIMIMERKKI: pesukarhu83
OMA & MIEHEN IKÄ: 25/32
ASUINPAIKKA: Länsi-Uusimaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Jonsku 04/06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: NKL
NIMIMERKKI: Pi-Ki
OMA & MIEHEN IKÄ: 25 ja 29
ASUINPAIKKA: Järvenpää
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Arttu 05.03.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 13.03.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: Hyvinkää
NIMIMERKKI pikku-milli
OMA & MIEHEN IKÄ 26v ja 31v
ASUINPAIKKA Pirkanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poitsu 28.4.06
TONSKAN LASKETTU AIKA 8.4.09
SYNNYTYSSAIRAALA TAYS
NIMIMERKKI: QueenBzZ
OMA &MIEHEN IKÄ: 24/24
ASUINPAIKKA: hollola
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA 09.08.06
TONSKAN LA: 10.07.08
SYNNYTYSSAIRAALA:PHKS
NIMIMERKKI: quiero3
OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28
ASUINPAIKKA: Espoo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: quu 08/06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 3.8.08
SYNNYTYSSAIRAALA: JS
NIMIMERKKI: sapa-82
OMA&MIEHEN IKÄ: 26/25
ASUINPAIKKA: Alajärvi
ESIKOISEN NIMI JA SYNT.AIKA: Nea 8.3.2007
TONSKAN LASKETTUAIKA: 18.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS
NIMIMERKKI: Sonteri
OMA&MIEHEN IKÄ: 32/37
ASUINPAIKKA: Liperi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Miska 12.7.2007
TONSKAN LASKETTUAIKA: 21.11.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: P-KKS
NIMIMERKKI: Viipero
OMA & MIEHEN IKÄ: 26/28
ASUINPAIKKA: Etelä-Pohjanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aleksi 7.11.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 30.10.08
SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS
Kommentit (44)
Laivareissulta kotiuduttu siis jo toissailtana, mutta nyt vasta ehdin paneutua kirjoittamiseen - toivottavasti keskeytyksettä.
Oltiin siis päivä Tukholmassa -risteilyllä kaksin miehen kanssa, ja oli kyllä oikein onnistunut ja mukava reissu. Pitkästä aikaa saatiin kunnolla aikaa toisillemme, mihinkään ei ollut kiire, ruokaa ei tarvinnut laittaa jne. Bussi jolla matkustimme Helsinkiin oli myös mukana Tukholmassa, ei tarvinnut itsekseen suunnistaa keskustaan. Jaksoin tosi hyvin, suppareita tuli itse asiassa paljon vähemmän kuin kotioloissa. Laivalla kun sai levähtää milloin halusi, ja baareissakin nostin aina jalat tuolille. Ainoa miinus oli ne hemmetin pitkät linja-automatkat Helsinkiin ja takaisin, n.6t joutui istumaan bussissa... Särki jalkoja (en tietenkään muistanut ottaa tukisukkia matkaan) ja särki alapäätä, aina kun mahdollista noustiin jaloittelemaan, ja silloin tuntui että alapään suonikohdut räjähtää, niin kamala oli paineen tunne.
Aleksi oli pärjännyt hienosti mumman kanssa, oli siis mun vanhempien luona ne kaksi yötä mitkä oltiin poissa. Aina välillä oli kysynyt "äiti, isi?", mutta oli tyytynyt vastaukseen että ovat matkalla mutta tulevat kahden yön/yhden yön päästä Aleksia hakemaan. Kipeäksi Aleksi harmi kyllä hoidossa ollessaan tuli, mutta onneksi vasta meidän kotiintulopäivänä. Kuume oli noussut muutamaa tuntia ennen kuin haettiin poika, oli ilmeisesti saanut flunssatartunnan intistä kotona lomilla olleelta pikkuveljeltäni. Voi sitä onnellista ilmettä kun Aleksi näki että äiti ja isi tuli takaisin! Toinen roikkui äidin kaulassa niin ettei meinannut irti päästää, ja hoki äitiä... Vessaankaan ei päässyt sinä iltana ilman pientä seuralaista :)
Aleksin kuume ei tahdo taaskaan hellittää ihan helpolla, nyt on jo kolmas päivä kun lämpö kipuaa jatkuvasti kuumelääkkeen vaikutuksen lakattua neljäänkymmeneen. No jospa se siitä lähipäivinä.
Se omasta ja Aleksin navasta. Teille olisi paljonkin kommentoitavaa kaikille, mutta taas pitää jättää ne ensikertaan, kävin nimittäin tätäkin kirjoittaessani jo kertaalleen rauhoittelemassa unestaan itkemään herännyttä pikkumiestä :(
Pesukarhu taitaa olla jo nyytti sylissä, toivottavasti kaikki on mennyt hyvin!
Kamomillalle ja Möröttimelle kovasti niitä oikeita suppareita!
Viipero rv 31+0
Täällä varovasti kurkistelin. Viime viikon lauantaina tein positiivisen testin vaikka juuri muutamaa päivää aikaisemmin olin valitellut, että taitaa meidän tonska odotuttaa itseään, kun ei miehen kanssa ennätetä edes näkemään kuin kerran kuussa ja yleensä ihan väärään aikaan.
Mutta ilmesesti sitä on tavattu miehen kanssa kuitenkin ihan oikeaan aikaan jos tulosta. Laskurin mukaan tonskan la ja pikku jätkän syntymäpäivät osuvat melko lähelle toisiaan, joten jos kaikki menee hyvin niin tonska syntyy keskellä pahinta uhmaa..
Mutta nyt taidan käydä yrittämään nukkumista ellei sitten työt häiritse unta.
- Ninca 5+4? -
Kyllä se limatulppa sittenkin merkkasi jotain. Meidän pieni Kirppu syntyi eilen 27.8. klo 14:19. Pituutta neidillä on 50 cm ja painoa 3450g. Raskausviikkoja siis 39+6. Täydellinen pieni prinsessa :)
Synnytys meni aivan loistavasti. En olis voinut uskoa, että se menee noin hyvin. Kesto oli säännöllisistä suppareista 8h30min ja ponnistusvaihe 9min. Pieni eppari tehtiin varmuuden vuoksi. Ei tullut edes repeämiä. Tarkemman synnytyskertomuksen kirjottelen myöhemmin.
Päästiin tänään jo puolenpäivän aikaan kotiin, kun kaikki kerran on hyvin ja mä halusin lähteä. Maanantaina täytyy vielä mennä näyttämään Kirppua Naikkarille.
Jonsku on ottanut vauvan vastaan tosi ihanasti. Haluaisi vaan pitää sitä sylissä. Aivan ihania noi meidän pienet kullat :) . Pientä protestointia Jonskun käytöksessä toki muuten on, mutta jospa se tosta pikku hiljaa rahoittuis.
Vauva on kovin rauhallisen oloinen vielä. Syö paljon ja nukkuu :) . Maitoakin mulla tulee jo tosi hyvin.
Kamomillalle ja Möröttiomelle tsemppiä odotteluun!
onnellinen pesukarhu, Jonsku 2v4kk ja Kirppu 1 vrk :)
Suuren suuret onnittelut Pesukarhulle ja perheelle pienestä prinsessasta! Ihanaa kuulla, että kaikki meni noin hyvin ja sinä ja vauva selviydyitte perätilasynnytyksestä noin loistavasti :) Ei voi kuin ihailla tuota sinun rohkeutta. Kylläpä tonskien synnytykset ovat nyt menneet hienosti, toivottavasti meikäläinen ei sitten taas ole tahraamassa tilastoja :/
Kamomillalle vaan sitten seuraavaksi paljon tehokkaita suppareita :)
Mörötin rv39
voi kun ihanan hyvin meni sun synnytys! Ja kuulostaa hyvältä tuo, että pääsee kotiin jo noin pian, edelleen jostain syystä toivon kamalasti nopeaa kotiutumista, vaikka viimeksi olin tosiaan ihan mielelläni sairaalassa sen ajan, kuin olin.
Kiire vaivaa edelleen, joten moro,
-Osse rv 30+2
Ihanan "helpolta" sun synnytys kuitenkin kuulosti! Tai voiko synnytys koskaan olla helppo! Ja kuulostaa kyllä aika täydelliseltä prinsessalta teidän tyttönen. Joonakin on ottanut pikkusiskon hyvin vastaan, hienoa!
Sellaista kyselen, että te jotka asutte Helsingin suunnalla, tai muuten tiedätte parkkihalli/paikoituspaikkaa ihan ydinkeskustassa! Niin pistäkäähän vinkkejä! Meillä on huomenna miehen kahden ystävän synttärit Mikonkadulla, ja ei oikeesti tiedetä minne auto vietäisiin!!! Tai ollaan kattottu kyllä paikoitusalueita, mutta ettitään sellasta mihin auto on HELPPO viedä ja vielä HELPOMPI ajaa pois (mä joudun sen sieltä ajamaan... kääk!) Joten jos vaan viittitte/kerkiätte niin iloisina otamme vinkkejä vastaan! Niin ja sellanen pitäs ottaa huomioon, että saadaan sitten auto sieltä vielä noin klo 24.00 pois! Kiitos jo etukäteen!
Täällä on nyt mittailtu sokereita, ja muutama on mennyt kyllä huimasti yli, mutta on sitten kyllä selkeitä alituksiakin, ja koko ajan mulla on nälkä! Mutta ei nyt auta vaan mässäillä koko aikaa... huoh! Ja tosiaan kahen viikon päästä sitten tiedän enemmän eli joudunko aloittamaan tiukan ruokavalion vaiko mitä... Pelottaa! Mutta enköhän mä siitä silti selviydy, kun on niin moni muukin selviytynyt!
napero ja Eemeli 27+3
prinsessasta! Hienoa kuulla että synnytyskin meni hyvin :)
Voi mahoton kun mua jännittää se iltapäivän rakenneultra. Siis mä en todellakaan jännittänyt Idan raskauden aikana oikeastaan yhtään mitään, en edes muistanut käyneeni siinä verikokeessa ja rakenneultraankaan ei menty. Niin ja synnytystä en pelännyt yhtään niin nyt sekin jo pyörii mielessä ;)
Onko kukaan harrastanut ikinä shindoa? Ilmottauduin työväenopiston kurssille ja äsken tuli soitto että pääsenkin ryhmään (olin ensin varasijalla). Pitää vain kysyä ensimmäisellä käynnillä sopiiko se raskaana olevalle ollenkaan. Kaksi kertaa kuulemma saa käydä ja jos sitten lopettaa niin ei tarvitse maksaa mitään. Siksi uskaltauduinkin siihen. Lisäksi ilmottauduin vesijumppaan, taidan joutua sinne mummojen keskelle ;)
Nyt ei taas irtoa oikein muuta kun on niin jännät hetket :D
MiaMik rv 19+2
Pesukarhulle ja perheelle iiiisot onnittelut!!! =) Ihanaa, että synnytys meni hyvin.
Ninca, onnea plussasta! Kiva saada muitakin alkuvaiheen odottajia mukaan :) Mulla on täällä ollut vähän orpo olo kun kaikki on jo niin pitkällä raskauksissaan.
MiaMik, tuuhan kertomaan ultrakuulumiset.
Meillä oli tiistaina jo eka neuvola ja tunti meni siellä vaikka esitietokaavakkeenkin olin täyttänyt jo kotona valmiiks... Ens viikolla pitäis mennä verinäytteeseen. On Ilmeisesti se sama mikä ainakin MiaMikillä? Meillä vastaus pitäis tulla viikossa ja sen vastauksen kanssa sitten mennään NP-ultraan. Pitäis varata aika siihen. Hurjaa kun tuntuu, että vastahan se plussa äsken tuli ja nyt jo varaillaan NP-ultra-aikaa :O
Poppis... huhuuuuu... pomppaas pinoon mukaan.
pikku-milli, Aksu 2v4kk & Frank 8+2
Mullekin tuli heti keskiviikkona BB:stä mieleeni, että missä POPPIS?
pikku-milli, mun tuo verikoe otettiin rv 16+0 eli ei ole sama kuin sulla. Mulla se verikoe on liitoksissa nyt tähän rakenneultraan. Tänään muuten vasta tuli kirje kotiin siitä tuloksesta eli 3 viikkoa meni! Täällä meidän cityssä tuli kans nyt elokuun alusta tää uusi juttu että on se np-ultra ja sitä ennen verikoe ja ne tulokset yhdistetään...
Joo, täällä alko kanssa nyt elokuusta toi verikoe + np-ultra juttu. Ja se vielä muuttui, että sekä np-ultra että rakenneultra tehdään Tampereella yksityisellä.
ONNEA Pesukarhun perheelle pienestä prinsessasta! Hienoa että kaikki sujui niin hyvin, olit tosiaan rohkea kun ennakkoluulottomasti menit synnyttämään perätilassa olevaa vauvaa. Rohkaiset esimerkilläsi muitakin jotka joutuvat samaa asiaa mahdollisesti loppuraskaudessaan mietimään.
Nincalle paljon onnea plussasta!
MiaMikille kovasti tsemppiä rakenneultraan, vaikkakaan et tätä enää ole lukemassa.
Kuulumisia odotellessa :)
( . ) Neuvolasta soiteltiin, vaihtoivat ens viikon ke:n neuvola-ajan torstaille, mikä sopii meille ihan hyvin. Valittelin samalla TAAS alkanutta hiivavaivaani, ja sovittiin että otetaan sitten ensiviikolla vähän enemmän kokeita, jos kyseessä olisikin bakteeritulehdus, jopa strepto-b. Ihan hyvä että varmistetaan tuo asia.
Viipero rv 31+1
Oi!!! Kovasti onnea Pesukarhulle!!
Ja Nincalle myös plussaonnittelut!
Kävin taas vinguttelemassa korttia ihan urakalla kun ostin Hilulle haalarit+muut syysvermeet, "isojen tyttöjen" peiton ja tyynyt, lakanoita ja vähän sälää kotiin. Ihan hirvittää kuinka on mennyt tässä kuussa rahaa kun on hommattu tuo Hilun sänky, uusi työpöytä ja rattaat. Onneksi ei tässä taloudessa taida yli satasen ostoksia olla enää jälellä kaukaloa lukuunottamatta lähiaikoina. Noo, pitää ottaa sitten ensi kuussa takaisin. Kaupassakin vaan sitten tulee koko ajan sellainen olo, että kai sitä kakkosellekin pitäisi jotain ostaa kun Hilu saa vaikka mitä. Aattelin alkaa ensi viikolla kaivelemaan Hilun vanhoja vaatteita esille niin sitten näkee mitä pikkuvauva tarvitsisi.
Neuvolassakin tuli käytyä ja kaikki on niin ideaalisti kuin olla voi. Tosin painoa oli tullut 700g/vko, johon terkka meinasi, että pitää katella sitten jos ensi kerrallakin on tullut samaa tahtia (mitä lie meinaa sitten tehdä). Itteä ärsyttää tuo painonnousu ihan riittämiin, joten tilannetta ei moiset kommentit auta. Edellisessä neuvolassa täti kun oli aina sitä mieltä, että painoa voi tulla vaikka 20 kiloa kun lähtöpaino on sen verta alhainen. Tosin taitaakin olla, että tätä vauhtia tuo 20 raja poksahtaa rikki, vaikka vielä taitaa olla 8kg armonmatkaa...
Jees, mutta alanpa takanlämmitykseen. Kohta vissiin saisi laitella kämppään lämpöjä päälle, alkaa olemaan siinä määrin kylmä pihalla.
Coltsfoot ja mukelo 34+4 tms
Pesukarhulle perheineen onnea hurjan paljon! Aivan mahtavaa, että synnytys meni noin hienosti.
Nincalle tervetuloa tälle puolelle! Onnellista odotusta. =)
Pi-Ki oli tainnut kirjoitella taaperopuolelle, mutta kommentoin silti tänne, että toivottavasti pikaisesti alkaisit voida paremmin! Tosi kurjaa, että ihan sairaalassa oot joutunut olemaan.
Mulle soitteltiin neuvolasta eilen, että mun terkka on sairaslomalla ja hänen ajat jaetaan nyt muille. Neuvola siirtyikin tiistailta perjantaille. No, samapa tuo. Sen verran pieni neuvola, että vähintäänkin jokaisen terkkarin naama on tuttu.
Meillä oli viime yönä tosi, tosi hankalaa tyttösen kanssa. Edelliset kolme yötä olen pomppinut jalkeilla omasta syystä (jano, vessahätä, nälkä, vauvan liikkeet) ja viime yönä taas tyttönen itki tunnin, kahden välein. Klo 5 neiti oli pakko ottaa sängystä pois, ei rauhoittunut muuten. Tunnin myllättyään meidän sängyssä sain hänet nukahtamaan uudestaan ja onneksi nukkuikin kahdeksaan asti. Olin jo tuolloin aika varma, että kipeäksi taitaa olla tulossa ja oikeassa olin. Kun päästiin asioilta kotiin niin nokka alkoi valumaan ja päikkäreistä ei näytä tulevan mitään. On tosi itkuinen, joten ei tämän enempiä kirjotuksia nytten.
Onneksi on viikonloppu, niin saan ehkä levätä päivälläkin kun mieskin on kotona.
T. iida-linnea, klasu 22+5 ja itkuinen tyttönen
ja tietenkin koko perheelle myös onnittelut!
Ihanaa että synnytys meni noin hyvin ja nopeasti!!
Mä täällä olen edelleen yhtenä kappaleena ja vihreänä kateudesta..;)
T:Kamomilla rv 40+1
Pesukarhulle ja perheelle suuren suuret onnittelut tyttösestä!! Oon tosi iloinen sun puolesta, kun synnytys sujui noin hienosti! Jään mielenkiinnolla odottelemaan synnytyskertomusta... Mutta ei kiirettä sen kans, sit kun jaksat :)
Kamomillalle tsemppiä viime metreille! Toivottavasti pääset sinäkin pian tositoimiin! Suppareita siis sinne!
-Larsku ja lapset
Suurenmoiset onnittelut Pesukarhulle ja perheelle prinsessasta!!
Ja itse kiittelen onnitteluista. Tässä vielä kovin varovaisin mielin liikkeellä, mutta päivä kerrallaan. Oireista mietin, että kuvittelenko itselleni etovan olon vai onko minulla oikeasti etova olo..
Nyt täytyy palata töiden pariin..
Ninca rv 5+5
Nincalle onnittelut plussaamisesta :)
Sitten ultrakuulumisia. Kaikki oli pikkuisella hyvin, aivojen ja sydämen rakenteet ok jne. Painoarvio oli 242g eli noin viikon pienempi kuin mitä raskausviikot näyttää. Ensin kätilö sanoi sen vähän niinkuin huolestuneesti, muttei sitten kuitenkaan ole syytä huoleen ja kerroinkin hälle että kuukautiskiertoni on epäsäännöllinen ja siitähän tuo taitaa johtua. Heitin kyllä vähän vitsiäkin että joskos tällä kertaa tulisi pienempi vauva ;) Mies sanoi heti alussa että ei haluta tietää sukupuolta ja kätilö totesikin siihen ettei sitä edes yritä tiirailla ellei vanhemmat heti alussa sitä toivo. Noh, kyllä meitä miehen kanssa jälkeenpäin nauratti kun siis ihan oikeesti aina kun ultrakuva oli vähäänkään siellä alapäässä niin molempien päät nojautuivat eteenpäin, ei muka kiinnosta :D Sitten kun lähdettiin ovesta ulos niin yhteen ääneen miehen kanssa ruvettiin selittämään että näitkö siinä kun vauva oli kylki meihin päin ja hän suoristi jalkansa kokonaan niin ei siellä kyllä pili heilunut. Synnytyssalissahan tuo sitten selviää oliko se pippeli vielä hyvin piilossa. Oikeesti siis ei suoraa näkyvyyttä ollut sinne alapäähän ollenkaan. Niin ja sitten me naurettiin miehen kanssa yhdessä vaiheessa kun vauvan suu kävi ihan hirveesti. Mä sanoin vaan että jaahas, tulee samanlainen papupata kuin esikoinen, puhua pälpättää koko ajan. Mutta siellä se vauva teki jo hengitysharjoituksia, nieli lapsivettä jne. Oli kyllä tosi mielenkiintoinen kokemus, kun tosiaan Idasta ei rakenneultraa saatu :)
MiaMik rv 19+3 ja Iitukka kohta 1v11kk
Onnea MiaMikille hienoista ultrakuulumisista :)
Sitten pikaisesti meidän kuulumisia. Aleksillahan oli kolme päivää kestävä korkea kuume ilman muita flunssan oireita, päätään tosin piteli ja välillä pitelee edelleen eli on varmaan pää kipeä. Eilen eikä tänään ei ole ollut kuumetta. Silti vähän itkuherkkä on, ja huomasin tuossa ulkoa tullessamme että kasvoille oli alkanut ilmestyä jonkinlaista ihottumaa, sellaista pientä punaista ryhelmää. Tai paremminkin värimuutosta, ei mitään selviä näppyjä. Soitin sitten päivystykseen, ja siellä täti epäili vahvasti vauvarokkoa, tai sitten jonkinlaista nokkosihottumaa virusflunssasta johtuen. Mutta mutta, kolmas vaihtoehto sillä oli parvorokko, jota mielessäni olin jo pelännyt... Toki sanoi kuultuaan että olen raskaana, että tuo on kuitenkin epätodennäköisin vaihtoehto. Mutta hyvä tulla näytille kuitenkin. Saatiin puoli neljäksi aika. Oon ihan tosi ahdistunut, pelottaa että jos se onkin se parvorokko... Ja toisaalta pelottaa Aleksin puolesta että mitähän tuo on, kun on päätäänkin pidellyt. Juuri kuulin kuinka yksi terve 15v tyttö tuossa lähikunnassa oli kuollut äkillisesti aivokalvontulehdukseen. Pelottaa että mitä kaikkea sitä voikaan sattua omille lapsille :´(
Tulen raportoimaan illan aikana mitä lääkärissä sanottiin. Nyt täytyy mennä syömään vaikkei enää yhtään ruoka maistuisikaan.
Viipero rv 31+2
Lääkärissä tuli eilen käytyä, ja onneksi säikähdyksellä selvittiin.
Lääkärin mielestä ihottuma on joko vauvarokkoa, joka tosin harvemmin tulee enää tämän ikäiselle, tai sitten ihan virusflunssan jälkeen joskus lapsilla ilmaantuvaa nokkosrokkoihottumaa. Parvorokossa kuulemma ihottuma kasvoilla on kuin avarilla olisi läpsitty, eikä Aleksilla ole sellaista.
Nyt hetkeksi telkkarin ääreen, kun mies lähti pojan kanssa ulos. Tuo onkin ollut koko meidän reissun jälkeisen ajan aamusta iltaan töissä, joten aika rankkaa on ollut kaksistaan tuon pienen uhmiksen kanssa.. Nyt nimittäin on uhma alkanut ihan tosissaan nostaa päätään kun poika tervehtyi kuumeilustaan.
Rentouttavaa sunnuntaita kaikille,
Viipero, Aleksi pian 1v10kk ja Santeri rv 31+3
Huomenia!
Viime yö meni pissillä ravatessa ja muuten pyöriskellessä niin on vähän väsy olo. Onneksi poika oli nyt jo kunnossa, niin sain hänet hoitoon ja saa ottaa tätä aamua vähän rauhallisemmin. Tälle päivälle on kyllä siivoamista ja niiden kekkereiden järjestelyä tiedossa, että lepo varmaan jää muuten vähän vähemmälle. Odotan kyllä iltaa ja kavereiden näkemistä niin kovasti, että ihan mielellään tekee niitä valmisteluja :)
Pesukarhulle on täällä peukut pystyssä, jos olet päässyt jo vauvaa hakemaan.
Ja Kamomillaa tulin tsemppaamaan, että kyllä se lähtö vielä sullekin koittaa. Mulla on muuten se sairaalakassi vielä pakkaamatta ;) Olen vaan niin asennoitunut siihen, ettei tarvitse laitokselle hötkytä kuin vasta lasketun ajan jälkeen ja siten se pakkaaminen on jäänyt. Jos vaikka huomenna katselisi pesuaineet ja muut tykötarpeet kokoon.
Eilen alkoi ihan tämä odotus jännittämään, kun kävimme ostamassa kaksosten rattaat (Carenan double swingit erillisellä vauvan kopalla) ja ostin vauvalle tutit. Toiveena on täysimetys, mutta olisi ihan hyvä jos vauva hyväksyisi myös tutin huvi- ja lohtulupsutteluja varten. Ja mies oli niin kultainen, että pesi vauvalle ammeen esikoisen jäljiltä puhtaaksi :) Nyt on sitten joka paikka vauvasälää täynnä ja esikoisen huone alkaa muistuttaa lastentarvikeliikettä ;) Eli hommiin, että tänne vieraatkin mahtuu!
Hyvät päivänjatkot kaikille!
Mörötin rv38+6