Onko sulla suosikkia elokuvaohjaajissa?
Mulla David Lynch ja Wes Anderson. Olen myös tykännyt joistain Paolo Sorrentinon elokuvista.
Kommentit (57)
Ei ole. Minulle on ihan sama kuka ohjaa.
Guy Ritchie. Käyn katsomassa kaikki sen elokuvat elokuvissa. Christopher Nolankin on hyvä,
Vierailija kirjoitti:
Moniakin. Jos pitää vain yksi valita, niin se olisi Charles Chaplin.
Arvoin täällä juuri Kubrickin ja Chaplinin välillä, valitsen kuitenkin Kubrick.
Terence Young, John Glen, John Carpenter ja James Cameron.
James Wan ja Bong Joon-ho ovat mun suosikki ohjaajani. Mä niin kaikki noiden leffat haluan nähdä.
On niitä lukuisia muitakin joita ihailen.
Sillä Parasiten ohjaajalla on monta huippuelokuvaa. Mikä lie Woo-Hoo nyt onkaan.
Parasite, Memories of murder, Barking dogs never bites... Leffojenkaan nimistä en ole varma enkä jaksa googletella. Ainakin puolentusinaa leffaa olen häneltä nähnyt ja rakastanut kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Sillä Parasiten ohjaajalla on monta huippuelokuvaa. Mikä lie Woo-Hoo nyt onkaan.
Parasite, Memories of murder, Barking dogs never bites... Leffojenkaan nimistä en ole varma enkä jaksa googletella. Ainakin puolentusinaa leffaa olen häneltä nähnyt ja rakastanut kaikkia.
Bong Joon-ho on nimi jota haet.
Lisäyksenä Snowpiercer, Okja, Mother, Host...
Olikohan niitä vielä?
Suomen kinemataivaan yksinoikeutettu Ässä, Paroni - nimittäin Renny Sieg Heilin.
Erityisen kova pätkä on toimintapommi Sieg Hard 2 - Sieg Harder, jossa käsiään ojentelevat Bruce Willis sekä Sam Jackson.
Peter Jacksonilta löytyy laidasta laitaan, kuten Taru Sormusten trilogia ja alkutuotannosta mm. Brain Dead :D.
Vierailija kirjoitti:
Woody Allenia ei saisi mainita, mutta mainitsen silti. Monta ihanaa elokuvaa tehnyt.
Allenilla on monta hyvää leffaa. Parempia jos pysyy itse pois niistä höpöttämästä.
Kubrik painii omassa sarjassaan joten vastaan Martin Scorcese. Mammapalstalaisille suosittelen Scorcesen Bitter Moon (Katkera kuu)
Lars Von Trier