Mikä asia/teko on parantanut elämänlaatuasi niin paljon, että toivoit aloittaneesi sen aikaisemmin?
Itselläni säännöllinen liikunta ja voimailu, pitää kropan kunnossa!
Kommentit (119)
Vierailija kirjoitti:
Olisinpa aikaisemmin tajunnut nostaa palkkaani ylitöillä. Viime vuonna tienasin ylitöillä 15 000€ ekstraa.
Itse nostin palkkaani tuon verran vaihtamalla työpaikkaa ja työtunnit pysyi samana. Eli kannattaa tosiaan hakea parempipalkkaisiin duuneihin (niihinkin, joita ei ehkä edes usko saavansa).
Voi kumpa nämä olisi ollut jo minun nuoruudessani:
-viranomaisten digipalvelut
-kuukautiskuppi (oli jonkinlaisia sieniä, mutta ne eivät oikein..)
-etätyö (veetuttaa vieläkin ajatella kaikki ne aamut, kun on ruuhkabussissa nujunnut tunnin verran ja illalla takaisin...)
-youtube ja musiikkitarjonta (1980-luvulla sai nähdä vaivaa ja kuluttaa rahaa, että sai hittilistojen ulkopuolista musaa kuultavaksi, OK, se oli silloin harrastus, mutta nuoret ei taida oikein osata arvostaa, miten helppoa nykyisin musiikin harrastaminen on)
Se, etten liikaa murehdi muiden, perheen ulkopuolisten ihmisten mielipiteitä.
Liikunta, kasvissyönti jne muita tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Pysyn erossa miehistä. Ero oli aikoinaan elämäni paras terveysteko. Myöhemmin olen kuihduttanut välini miespuolisiin kavereihinikin.
Tämä
Ja päihteiden käytön lopettaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisinpa aikaisemmin tajunnut nostaa palkkaani ylitöillä. Viime vuonna tienasin ylitöillä 15 000€ ekstraa.
Itse nostin palkkaani tuon verran vaihtamalla työpaikkaa ja työtunnit pysyi samana. Eli kannattaa tosiaan hakea parempipalkkaisiin duuneihin (niihinkin, joita ei ehkä edes usko saavansa).
tienasin viime vuonna 60 000€ ja olen ihan tyytyväinen. En vaihda paikkaa, kun tykkään työstäni. Ja rahasta.
Olin liian kauan järkyttävän ylipainoinen. Kun opin syömään oikein, niin hitaasti paino putosi lievän ylipainon puollelle. Kyllä se on muuttanut elämää positiivisemmaksi.
Tavoitteellinen kuntoliikunta.
Pelkäämäni asuntolainan otto ja omistusasuminen.
Osakesäästäminen.
Jokainen noista nosti elämänlaatua paljon enemmän kun osasin ikinä kuvitellakaan.
Silloin kun leikkasin pitkät hiukseni kokonaan pois, tuli selkeesti sellainen olo, että olisin voinut tehdä tuon jo kauan aikaa sitten jos olisin tiennyt miten hyvältä tuntuu olla siilihiuksilla
Itsellä myös säännöllisen salitreenin aloitus on parantanut elämänlaatua ihan uskomattoman paljon. Entisestä masentuneesta ylipainoisesta sauvakävelijästä on tullut säteilevä timmi salitreenaaja. Liikunnan vihaajakin voi näköjään muuttua, kun se oma laji löytyy.
Avsntouintia olen harrastanut kohta 15v. Olisi voinut aloittaa jo paljon aiemmin.
Itselläni myös liikunta (kävely, kuntosalitreenit 2 kertaa viikossa), mutta myös terveellinen syöminen. Havahduin vasta eläkkeelle jäädessäni ja terveystarkastuksen tulokset saatuani kuinka huonosti olin hoitanut itseäni viimeiset 25 vuotta. Koskaan ei ole liian myöhäistä tehdä elämäntapoihin muutosta (ruokavaliomuutokset, liikunnan lisääminen), pudotin ylimääräiset kilot pois ja selätin samalla 2 tyypin diabeteksen (ilmeni terveystarkastuksessa), sain myös kolestroliarvot ja verenpaineen ihannelukemiin. Muutokset näkyvät myös positiivisesti ulkoisessa olemuksessani mihin naisena olen enemmän kuin tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Opettelin sanomaan ei. Minun ei tarvitse suostua kaikkeen, revetä joka paikkaan tai yrittää tehdä miljoonaa kotityötä. Kukaan muu ei huolehdi omasta voinnistani kuin minä itse. Ei tarvitse suorittaa elämää.
Huolehtii. Ilman ihmisiä olisit vajavaisempi mitä nyt olet. Tai jos on työvelvoitteita tai perhettä, niin saisit olla ilman ekstrarahaa tai läheisiä ihmissuhteita.
Saat järkyttävän paljon muilta ihmisiltä tekstisi perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Some-tilien poisto.
=vähemmän vastuuta omista sanoista, kun somea saa käyttää vielä anonyymisti.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholittomuus. Läheisten karsiminen.
Mulla taas on parempi unenlaatu alkoholin kanssa kuin ilman ja nukun myöa pisempään. Jää yllttävän paljon energiaa lenkkeilyyn kuin ilman alkoa.
Hormonikierukka. Ennen kärsin runsaista kuukautisista, nykyään vuoto on niukkaa.
Työpaikan vaihto. Palkka nousi yli tuhannella eurolla.
Seksin ostaminen. Ei enää unirytmin siirtämistä baarissa notkumalla ja täysin turhaa alkoholin käyttöä.