Mikä asia/teko on parantanut elämänlaatuasi niin paljon, että toivoit aloittaneesi sen aikaisemmin?
Itselläni säännöllinen liikunta ja voimailu, pitää kropan kunnossa!
Kommentit (119)
Nyt on tullut paljon alapeukkuja meditoinnille haluaisin kysyä miksi olet sitä mieltä, että meditointi ei paranna elämänlaatua? Alla listattuna meditoinnin teveysvaikutuksia.
Meditoinnilla on monia terveyshyötyjä, ja monet tutkimukset ovat osoittaneet sen myönteiset vaikutukset sekä mielen että kehon hyvinvointiin. Tässä on joitakin meditoinnin terveyshyötyjä:
Stressin hallinta: Meditointi on tunnettu stressin lievittäjänä. Se auttaa rentoutumaan ja vähentämään stressihormonien, kuten kortisolin, tuotantoa.
Ahdistuksen vähentäminen: Monet meditaatiotekniikat, erityisesti mindfulness-meditaatio, voivat auttaa vähentämään ahdistusta ja parantamaan mielenrauhaa.
Parantunut keskittymiskyky: Säännöllinen meditointi voi parantaa huomion keskittymistä ja kykyä suoriutua tehtävistä tarkemmin.
Tunteiden hallinta: Meditointi auttaa lisäämään tietoisuutta omista tunteista ja reaktioista, mikä voi johtaa parempaan tunteiden hallintaan.
Verenpaineen säätely: Joillakin ihmisillä meditoinnin on havaittu alentavan verenpainetta. Se voi olla hyödyllinen osa verenpaineen hallintaa.
Unen laadun parantaminen: Meditointi voi auttaa rentoutumaan ja valmistautumaan parempaan uneen. Säännöllinen meditointi voi edistää terveellistä unirytmiä.
Immuunijärjestelmän vahvistaminen: Joissakin tutkimuksissa on viitteitä siitä, että meditointi voi vahvistaa immuunijärjestelmää, mikä auttaa kehoa torjumaan infektioita.
Kivun lievitys: Mindfulness-meditaatio on liitetty kivun lievittymiseen, ja sitä käytetään joskus osana kivunhallintaa.
Parantunut mieliala: Meditointi voi edistää myönteistä mielialaa ja auttaa torjumaan masennusta.
Itsetuntemuksen lisääntyminen: Meditointi edistää tietoisuutta omasta itsestä ja auttaa kehittämään parempaa itsetuntemusta.
Jätin sen sian enkä ottanut uutta
itsepalvelukassan käyttäminen missä vaan voi
ei tarvitse asioida niiden kouraansa räkivien, aivottomien kassamyyjien kanssa
Vierailija kirjoitti:
Avioero. Olisi pitänyt erota väh.10 v aiemmin. Olisin säästynyt monelta murheelta.
Sama. Mutta nuorena tuli mentyä yhteen ja 20 vuotta yhdessä, nyt eron jälkeen elämänlaatu huimasti parantunut, kun voi keskittyä itseensä eikä stressata parisuhdetta koko ajan.
Muutto kauas pois siitä naisesta, joka ihastui mieheeni ja teki elämästämme helvettiä.
Emme muuttaneet aiemmin, koska emme halunneet että lapset joutuvat vaihtamaan kouluja ym, joten tavallaan olen ihan fine ajankohdan kanssa. Mutta jos olisin tiennyt miten paljon parempaa elämänlaatu on muualla, niin....
Päivittäinen ulkoilu.) Tai ainakin melkein päivittäinen.) Paransi unenlaatua aivan mahdottoman paljon.
Asuminen osan vuodesta lämpimässä. Tarkoitus jatkossa 50/50
Pätkäpaastoa takana kolme vuotta.Olen uudesti syntynyt: laihtunut pysyvästi 15kg, en tarvitse unta niin paljon, terveyteni on palannut, sain jättää monet lääkkeet kokonaan pois,( reuma, refluksi, allergia) . Aikaa ei mene ruuan tekemiseen ja miettimiseen, kun syön vain klo 9-16 välillä. Miksi en aiemmin tiennyt tästä?
Muutin kalliista Hki vuokrakämpästä omakotitaloon maalle. Nyt oma velaton asunto, koiralla tilaa temmeltää omalla pihalla.
Aasialaiset naiset, ois vaan pitäny siirtyä noihin heti 2-kymppisenä,eikä 30+ ikäsenä.
Mieli parantunut, nukun paremmin ,ei masenna tai ahdista ,on edelleen intoa elämään yms.
Tullu liikuttuakin paljon enemmän ja ruokavalio huomattavasti terveellisempi.
liikunta, säännöllinen venyttely, kofeiinista luopuminen
Tupakan polton lopettaminen neljä vuotta sitten.
Tupakan polton lopettaminen, liikunnan uudelleen aloitus, muutto takaisin synnyinseudulle, soitto harrastuksen uudelleen aloitus ja uusi parisuhde. Nyt tuntuu siltä kuin olisi lähtenyt 10 vuotta ikää pois.
Yksinäisyys ja sen hyväksyminen. Olen onnellisempi kuin ikinä
En olisi ikinä uskonut,.että kissasta voi olla niin paljon iloa ja hupia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tullut paljon alapeukkuja meditoinnille haluaisin kysyä miksi olet sitä mieltä, että meditointi ei paranna elämänlaatua? Alla listattuna meditoinnin teveysvaikutuksia.
Meditoinnilla on monia terveyshyötyjä, ja monet tutkimukset ovat osoittaneet sen myönteiset vaikutukset sekä mielen että kehon hyvinvointiin. Tässä on joitakin meditoinnin terveyshyötyjä:
Stressin hallinta: Meditointi on tunnettu stressin lievittäjänä. Se auttaa rentoutumaan ja vähentämään stressihormonien, kuten kortisolin, tuotantoa.
Ahdistuksen vähentäminen: Monet meditaatiotekniikat, erityisesti mindfulness-meditaatio, voivat auttaa vähentämään ahdistusta ja parantamaan mielenrauhaa.
Parantunut keskittymiskyky: Säännöllinen meditointi voi parantaa huomion keskittymistä ja kykyä suoriutua tehtävistä tarkemmin.
Tunteiden hallinta:
Nämä alapeukut ovat sellaisilta ihmisiltä, jotka eivät ole ikinä kokeilleet itse meditointia, vähän sama juttu kun liikuntaa harrastamattomat sanovat ettei liikunnasta ole mitään hyötyä.
Opettelin sanomaan ei. Minun ei tarvitse suostua kaikkeen, revetä joka paikkaan tai yrittää tehdä miljoonaa kotityötä. Kukaan muu ei huolehdi omasta voinnistani kuin minä itse. Ei tarvitse suorittaa elämää.
Ehdottomasti päihteettömyys