Polttopuita ulkomailta?
Onko löytynyt jotain josta tulisi halvemmalla kuin Suomesta?
Kommentit (43)
On, mutta sattuneesta syystä sieltä ei nyt tuoda polttopuutakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset hae omasta metsästä kuten muutkin suomalaiset?
Valmiita klapeja. Joo. Missä semmoinen metsä kasvaa?
Ja kaikilla suomalaisilla tietysti on omaa metsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa fiksulta idealta.
No miksi ei olisi? Polttopuut eivät pilaannukin niin helposti kuin ruoka.
Siitä sitten vaan jonnekin Thaimaan matkalle parin ylimääräisen matkalaukun kanssa, kyllä niillä parit saunapuut tuo.
Tosin ne puut kyllä taitaa jäädä tulliin hävitettäväksi mahdollisten tuholaisten takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sinä nyt moottorisahaa ja kirvestä osaat käyttää?
No en minä ainakaan osaa ja en edes tiedä mitä puuta voisin kaataa.
Mitäpä te kiviaikavarpaaț nyt osaisitte
Olen metsätilallisen tytär, jolle ei koskaan opetettu näitä asioita. Perin paljon metsää ja nyt olen selvittänyt metsänhoitoyhdistyksen kanssa, että mitä niille oikein pitäisi tehdä, kun itse olen ihan pihalla metsäasioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa fiksulta idealta.
No miksi ei olisi? Polttopuut eivät pilaannukin niin helposti kuin ruoka.
Siitä sitten vaan jonnekin Thaimaan matkalle parin ylimääräisen matkalaukun kanssa, kyllä niillä parit saunapuut tuo.
Tosin ne puut kyllä taitaa jäädä tulliin hävitettäväksi mahdollisten tuholaisten takia.
Tulipalovaaran takia ei edes päästetä koneeseen niiden kanssa.
Ainakin Keravan teboili myy polttopuita..
Vierailija kirjoitti:
Omistan metsää ja olisiko ideaa myydä polttopuita hakuhintaan? Jokainen sahakoon itse polttpuunsa edullisempaan hintaan tietysti kuin muuten kotiinkuljetuksena? Pitää miettiä miten tuota valvoisi, ettei puoli metsää lähde vahingossa mukaan jollekin.
Helpointa se varmaan olisi niin että itse kaataa myytävät puut, mutta jättää pilkkomisen ja karsimisen ostajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai sinä nyt moottorisahaa ja kirvestä osaat käyttää?
No en minä ainakaan osaa ja en edes tiedä mitä puuta voisin kaataa.
Mitäpä te kiviaikavarpaaț nyt osaisitte
Mitä tarkoittaa kiviaikavarpaat?
Vierailija kirjoitti:
Halvimmalla saat, kun hankit joltain metsänomistajalta luvan mennä hakemaan hakkuutähteitä tämän metsästä. Sitten pienit ne hakkuutähteet itse uuniin tai takkaan sopiviksi. Tai jos teillä on kouluikäisiä lapsia, niin polttopuusouvi on helppo nakittaa niille.
Ei kuule ole noin simppeliä. Tutustuppas ensin vaikka polttopuiden laatustandardeihin (EN 14961) joiden on täytyttävä että puuta saa käyttää polttoaineena.
Olemme tuoneet jo pitkään pilkkeitä maahan valmiiksi pakattuna, kuka katsoo pilkepussista missä maassa pakattu, valmistettu jne.
Suomalainen firmannimi ja valmistettu eu, on riittävä.
Grillihiilissä ilmoitamme valmistusmaan jos eksoottinen puulaji.
Voisimme jopa käyttää avainlipputunnusta laillisesti, kun suurin osa arvonnoususta tapahtuu suomessa.
Jos joku haluaa tietää niin verkkosivu kertoo myös alkuperän pakkauksen tuotekoodilla.
Tiedän että on useampia muitakin maahantuojia.
Tuodaanhan myös lehmille heinää ja paljon paperituotteita eikä maitoa myytäissä tarvitse kertoa mistä maasta rehu on kotoisin.
Meiltä saa edullisesti klapipusseja. Vain 10 euroa/pussi. Pussi on helppo kantaa sylissä sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Meiltä saa edullisesti klapipusseja. Vain 10 euroa/pussi. Pussi on helppo kantaa sylissä sisälle.
Ja paljon tämä pussi on? Mikä on hinta m3?
Vierailija kirjoitti:
Halvimmalla saat, kun hankit joltain metsänomistajalta luvan mennä hakemaan hakkuutähteitä tämän metsästä. Sitten pienit ne hakkuutähteet itse uuniin tai takkaan sopiviksi. Tai jos teillä on kouluikäisiä lapsia, niin polttopuusouvi on helppo nakittaa niille.
Jos nyt hakee, on polttokuivia ensi kesänä tai syksymmällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja paljon tämä pussi on? Mikä on hinta m3?
Siinä on 20 klapia.
Vierailija kirjoitti:
Omistan metsää ja olisiko ideaa myydä polttopuita hakuhintaan? Jokainen sahakoon itse polttpuunsa edullisempaan hintaan tietysti kuin muuten kotiinkuljetuksena? Pitää miettiä miten tuota valvoisi, ettei puoli metsää lähde vahingossa mukaan jollekin.
Polttopuun teko käsin on sen verran työlästä hommaa, että ei niille puille pöljäkään maksa kummoista kantohintaa ja myytävät määrät jää väkisinkin pieniksi. Ennemmin kannattaa myydä metsäyhtiölle, vaikka sen kuitilla joutuukin tekemään. Jos sinulla olisi oikeasti metsää, tietäisit tämän kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Polttopuun teko käsin on sen verran työlästä hommaa, että ei niille puille pöljäkään maksa kummoista kantohintaa ja myytävät määrät jää väkisinkin pieniksi. Ennemmin kannattaa myydä metsäyhtiölle, vaikka sen kuitilla joutuukin tekemään. Jos sinulla olisi oikeasti metsää, tietäisit tämän kyllä.
No on oikeasti metsää, mutta ihmeestä minä tiedän, kun kukaan ei ole koskaan mistään mitään kertonut. Tuli vaan tällainen villi ajatus mieleen, että voisiko noinkin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klapien kilohinta on yksittäismyynnissä sama kuin b-luokan sahatavaran. Mutta toisin kuin sahatavaran tapauksessa niin klapikauppias saa koko arvonnousun itselleen jos kaataa tarvittavan puutavaran omasta metsästä ja pilkkoo ja kuivattaa sen itse. Jalostetun tuotteen hinta on aina moninkertainen verrattuna raaka-aineeseen.
Kannattaisiko nyt myydä metsää siis pystypuineen vaan laittaa sileäksi myytäväksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt hakee, on polttokuivia ensi kesänä tai syksymmällä.
Saunassako meinaat puut kuivata jos ens kesänä kuivia?